Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Richmond (25.01.2020 09:30): Co nechapes? Teraz ked som cital ten jeho posledny prispevok, tak to bolo presne ako si ja pamatam prvy diel. A je to presne to, co ma na tom bavilo. :) Samozrejme, pre mna su najlepsie druhe dva diely, teda Star Trail a Riva.

Btw. ja mam taky pocit (ale mozem sa mylit, Blade som presiel len raz a hodne davno), ze ten posledny kusok mapy ani nepotrebujes. Ale nech ma radsej opravi ten, co to ma cerstvo v pamati :)
Nechápu ty vysoký hodnocení zde. Chester hru celkem ve svých příspěvcích stírá, asi hra u něj propadne :) Měl bych už to taky konečně někdy dohrát. Tenkrát v té dávné době jsem to hrál docela dlouho, ale bez návodu jsem se nějak ztratil, chyběl mi tuším poslední kousek mapy a netušil jsem kde ho mám hledat.
@Richmond (05.07.2019 10:39): A kdo říká, že Tě nemůžu proklínat i bez výzvy? :D Už jen to, že jsem si "listoval" na kartě Wiz I mi působí husí kůži, protože pomalu začínám tušit, co bude následovat ... ;)
@Richmond (05.07.2019 10:39): Ad grafika - ty čáry místo stěn mi vadily v podstatě vždy, MM1 má aspoň textury stěn, to je pro mě docela zlomové. Nicméně, byť mám rád pěknou malovanou pixel art grafiku a může být klidně i minimalistická, tak úplně skálopevně na ní netrvám, klidně si zahraji něco na bází textů jako gamebook, což by Wiz splňovat mohla. Nicméně já to rozjížděl asi 3x a pokaždé jsem skončil stejně, že tohle nedám. Tohle byl fakt simulátor smrti na x způsobů. A když tam chybí i ta přidaná hodnota, třeba nějaká atmosférická texturka ana stěně, tak má motivace prostě upadává, hra do mě nenalije tu fantasii a ty představy, které tam chci mít. A dost možná to může být momentálním rozpoložením, tlakem dlouhého seznamu her, co je třeba dohrát a pod.
Ale stejně stále platí v podstatě - nikdy neříkej nikdy :-)
@Charllize (04.07.2019 22:03): Tohle jsem už několikrát řešil. Já přece občas to proložím nějakou novější hrou, abych zjistil, že mi to zase na 5 let stačilo a vrátím se zpět k těm stařenkám a stařečkům, protože mi prostě toho nabízí stokrát víc. Herně i graficky. Ale jsem rád, že jsou lidi, kteří nejsou tak fixovaný na fosiílie a že dokáží ocenit i ty nové rpgčka (třeba právě Elemir). Nejsme holt všichno stejní, já už se těžko změním (teď ale se třeba těším na ten připravovaný Nox Archaist a koupím, jakmile to vyjde) nebo přesněji chtěl bych se i změnit, ale skoro vždy po tom pokus s novou hru si říkám, jesti to mám zapotřebí :)

@Elemir (04.07.2019 22:15): Výzvu neberu ! :) Bylo by to vůči Tobě nefér, protože BoD není žádná tortura jako Wiz1, já bych se bavil a Ty bys mě pak proklínal :)

@Ringo (04.07.2019 23:34): V pohodě příspěvěk :) Já mám jen u Tebe problém, že pořád píšeš o drátované grafice v případě Wiz1, ale ta se moc neliší od MM1 přece. Dungeony jsou v tomto směru dost podobné. Wizardry ale nelze jen tak zkoušet a pak si podle toho říct, zda hrát či ne. Tam se do toho člověk musí absolutně ponořit, věnovat čas přípravě, jinak se to zle vymstí. Ale pak dokáže člověka naplnit zvláštním pocitem při hraní, skutečně ta atmosféra smrti je tu tíživá a má obří dopad na neustálé rozhodování, zda jít dál či se vrátit. S tou Ultimou 1 máš tedy pech, dle mého si byl už skoro u konce hry. Ty obelisky sice je potřeba obejít, ale určitě ne opakovaně.

@Elemir (05.07.2019 09:56): Jaký popichování!! :-DD Prostě nechci, abyste přišly o takový skvosty herní historie :) Kdo dohrál MM1 a sám si vše mapovat, tak proto už prostě neexistují žádné limity, to mi nikdo nevymluví. Vše ostatní jsou jen bohaupusté výmluvy!! :-D
@Charllize (04.07.2019 23:37): GOTY edici jsem taky odněkud získal, ale já to měl asi v klasickém plastu.

@Ringo (04.07.2019 23:34): Richmond rád popichuje :) S kamennou tváří ti polovyčítavě sdělí, jak to vidí on, a pak s potutelným úsměvem čeká, až se hecneš a pustíš se do toho. Už jsem se asi tak 2x nachytal :D
@Ringo (05.07.2019 08:54): Chápu. Jen je škoda, pokud jsi měl tak namakanou postavu, muselo být dokončení hry max. hodinu daleko. Ono úkolově je to relativně krátké a s hotovou postavou a dostatkem peněz je podle mě celá hra tak na 2-3h.
@jvempire (05.07.2019 08:45): Tak zábavné to být může, ale já moc nevyhledávám akční souboje a ten souboj venku byl hrozný. Vadí mi tam některé těžkopádnosti. Já nevím, co se mělo dělat na tom konci, byl tam nějaký úkol oběhnout dokola nějaké obelisky a když jsem to udělal a nic se nestalo, tak jsem si říkal, že se to má asi udělat několikrát, dokud něčeho nedocílím. Nepřišlo mi to zadání moc jasné.

Postavu jsem měl ale nabušenou, já jsem to pojal jako všechno obrovským grindem, naháněl jsem v dungeonech tisíce HP, těch hodin jsem tomu věnoval opravdu mnoho.

Potíž je, že mám na seznamu hry, které mají prostě lepší systém, lepší interface, lepší grafiku, po kterých vždycky sáhnu dříe a jelikož, jak to tak počítám, to nemám stejně šanci dohrát dříve, tak vlamování se do nějakých osmi bitových záležitostí asi oželím. Jak to je aspoň EGA, tak do toho jdu :-)
@Ringo (04.07.2019 23:34): Já mám dohrání z letoška z ledna, ale hrál jsem několik dílů Ultimy včetně jedničky ještě na DOSu cca 386 nebo 486. Ale tenkrát jsem hrál hodně her a i docela dlouho, ale měl jsem problémy s dohráváním. Řekl bych, že dohrání jedničky nakonec zabralo mnohem méně času než tehdejší opakované pokusy. Ale zábava to byla dnes i tenkrát :-) Co se nějaké nepříjemné opakované činnosti týče, tak je tam asi jen ten raketoplán jak píše Richmond a samozřejmě nějaké zdokonalování postavy.
@Richmond (04.07.2019 21:49): Všechna čest, že jsi projel Wiz 1, 2 a 3, ale tím komentem nám tady malilinko křivdíš. Hranice se mají překonávat, v tom máš pravdu, do M&M1 jsem se pustil jen a jen kvůli tobě. Mám takovou zvláštní povahu, že když nějaký pařan mého ražení rozjede nějakou vykopávku, kterou si chválí, tak ji mám chuť rozjet taky, byť do té chvíle byla v nějakém zámezí, do kterého jsem se rozhodl nejít. A víš, že jsi mi básnil o MM1 přes ICQ a já se do něj pustil tak, s veškerým mapováním v Excelu a vlastně jsem to dohrál ještě dříve, byť jsi to rozjel přede mnou a uvrhl jsi mě do této hry.

Takže tady si myslím, že nás nedělí nějaké nadšení do vykopávek, jako spíše to, jak hluboko jsme schopni jít a tam, kde už nejsme, tak rozhodně to není tím, že bychom ty hry nějak dehonestovali nebo zahazovali.

Wiz 1 jsem nějakou chvíli hrál, není to, že bych to apriori zahodil, ale narazil jsem tady na určité mechaniky, které nejsem herně schopen skousnout, třeba i z časového důvodu. 100x zemřít v prostoru, který se vykresluje jen čárami na černém podkladu....no, tady je pro mě defakto ta hranice, že tohle ne, no, tak to prostě je, místo toho mám třeba raději dohranou 2x Ishar trilogii, v které jsi myslím moc daleko nepostoupil.

No a co se týče U1, teď nevím, kdy ji dohrál jvempire, ale já hrál U1 už hodně dávno a trochu si troufám tvrdit, že dříve než vy tady a co já se tam nagrindoval a stráviíl hodiny času, jen jsem ji prostě nedojel, protože ve finále to po mně chtělo něco, co se mi zdálo, že chce několikeré opakování, na které nemám nervy a fakticky, když jsem si pak projel walktrough, tak mi chybělo projít jen závěrečný dungeon a měl bych to dohrané. Takže se rozhodně nepovažuji za hráče, který by Ultimu 1 hodil totálně přes palubu, před poslední lokaci jsem se dost možná dostal dříve než vy (jakkoliv to ode mě může teď znít arogantně :-) Ale nemyslím to tak :-)

Doufám, že pochopíte všichni, jak to myslím, tedy v dobrém, přeci jen to píši trochu v zimě, venku a po lehčí pařbě :-D
@Charllize (04.07.2019 23:28): Aha, tak to se omlouvám, mě to nenapadlo :D No, rád bych jí získal, ale v dosavadních aukcích to bylo vždy více, než bych byl ochotný dát. Potíž je v tom, že pro mě je Morrowind stěžejní, ale na druhou stranu bych třeba váhal, jestli to dát do limitky Morrowindu nebo do nějakého restu.
@Charllize (04.07.2019 23:13): Jj, černá sběratelka, o ní vím, ale ty ceny nejsem ochotný akceptovat :D Zřejmě šlo opravdu o limitku. Figurku měla už limitka k Might and Magic 6, takže Bethesda zas tak moc neprůkopčila ;)
@Charllize (04.07.2019 22:18): Beru! Tedy pokud to není nějaké salátové balení :D Jinak v pohodě, já jsem rád za to české CD a obsah kolem, protože pokud se nemýlím, tak Stíny nad Rivou byly jedním z prvních cRPG s českým dabingem, takže ta historická hodnota je pro mě prostě ... no, to ostatně ocení jen pár lidí ;)

Když už jsi zmínil ten můj přesah, já to moc posoudit nemohu, tak jsem rád, že to má nějaký hmatatelný přínos. Já si totiž poslední dobou uvědomuji, že už taky začínám ztrácet krok s ostatními a začínám se zapouzdřovat v určitém období. I když to je možná dáno současnou herní produkcí.

Edit: ad krabice Morrowindu, mě se potrhal manuál, tak ten bych taky rád sehnal znovu. A stále hledám manuál k Daggerfallu.
@Elemir (04.07.2019 22:15): Jo jo, skoda ze sem uz nenasel tu ceskou prirucku, byval bych ti ji k tomu dal. Zrejme se ztratila pri stehovani :) Hlavne ze stehovani prezila nejaka hruzna prirucka k Doomu z roku 9x. achjo :)

mimochodem posledni dobou je nejak sucho ohledne tehle klasickych rpg co se tyce naseho obchodu, neco zajimavyho jsem tam nevidel ani nepamatuju.

Ale pro kazdeho tam mam pripraveny super chytak, krabicovku Morrowindu za 198 kc, jen nema manual ani mapu a krabice je slepena trosku lepenkou. Ptalo se na to asi uz 50 lidi, jak jim sdelim podrobnosti tak smutne odchazeji :)
@Richmond (04.07.2019 21:49): Hm, podzim života říkáš? Mno, pusť se naplno do Blade of Destiny a já rozjedu Wizardry I, to je fér, ne? :D Ale popravdě, u Wizardry I-V jsem hodně přemýšlel, ale fakt nevím. Mě to samozřejmě láká, a je pravdou, že pokaždé jsem z těch překročených hranic byl sám překvapen, jak je to vlastně snadné. Tady si ale opravdu myslím, nebo spíš se obávám, že to bude limit. Jako nahlodal si mě a už cítím, jak mi roste sebevědomí a nechám se hecnout, ale ono to ráno zase přejde :D

O Blade of Destiny jsem se dozvěděl na dungeony.cz a ke vší smůle jsem měl jen německou verzi, takže jsem zvládl dát dohromady akorát družinu a bezcílně se toulat ulicemi Thorvalu. Do dneška bych si nakopal za to, že jsem se později nepídil po anglické verzi, když už to bylo možné, protože tohle byla hra, která mohla mou minulost hodně usměrnit! Dvojka má death endy, ale hodně to souvisí s tím, jestli se podáš hned na počátku hlavnímu příběhu, nebo to zkusíš volným průzkumem, protože v něm hrozí death endy nejvíce. Ostatně ten můj zákys vznikl přesně z tohoto důvodu, ale zpětně si uvědomuji, že ono to řešení asi mělo. Za krabice jsem taky rád, díky Charlizemu tu mám i jednu českou edici.
@Richmond (04.07.2019 21:49): Ze ti do toho zasahuju. Me treba hodne mrzi ze jsem plno PC klasik co treba hrajes ty nehral. Ale opravdu se ani omylem nestane ze bych je hral ted po x letech od vydani. Proste uz to je na mne prilis out. A to nejsem zhyckanej grafikou a hrac co hraje par let. Proste ta fronta mych her na dohrani je tak obrovska ze to tam nejde napasovat, takze jsem to vyradil. Naopak tobe doporucim se pohnout dal, do novejsi produkce. Je proste desna skoda zamrznout nekde v DOSu. Ziskas tim daleko komplexnejsi pohled na zanr, obvzlast jako milovnik klasik by jsi mel nepreberne mnozstvi duvodu vsechno porovnat, prehodnotit a podobne.
Myslim ze o neco takoveho se snazi i Elemir, dokaze vice ci mene obsahnout skoro cele casove spektrum zanru a treba prave proto jsou jeho komentare ctive a zajimave.

Nedavno jsme si spocital ze kdybych hral 5 hodin denne tak by mi zabralo 8 let a nejake drobne dohrat vse co bych rad dohral, hruza :)

je mi jasny ze jsem si ted prilozil dalsi poleno na hranici kde me budes pak palit jako kacire :))
Hranice jsou od toho, aby se překonávaly :) To bylo řečí, že MM3 je limit, že Wizardry 7 je limit a jak to dopadlo :) Zcela upřímně nechápou ani jednoho z vás! Právě proto, že váš tak trochu znám. Wiz1 je dle mého naprostá povinnost, protože jak jinak ochutnat permadeatch? Chápu, že druhý a třetí díl nutností nejsou, jde pořád o to samé, i když já jako labužník jsem upgrade vnímal citlivě a snažil se na to upozornit v denících. Ultima 1 je už vůbec na pohodu (s tím grafickým VGA kabátkem). Tam není moc co řešit. žádné neustálé obíhání obelisků jsem tam nezaregistroval, pravda lehce frustrační byla ta vesmírná část. Navíc to není na moc hodin.

Ale k BoD, resp. k sérii Realms of Arkania. Když jste tu tak zapěli melancholickou notu...Taky jste se s prvním dílem setkali nejprve v čaospise Excalibur? Mně ta jedna stran věnovaná hře naprosto uhranula a četl jsem ji několikrát a pořád si představoval, jak se to hraje, protože z obrázků to až tak úplně jasné nebylo. To fakt šponovalo moje představy do nebeských výšin. Pak, když jsem hru sehnal výměnou už nevím za co, tak jsem to nainstaloval a trochu se v tom ztrácel, hlavně kouzla byly pro mě velkou neznámou. Návod jsem neměl, tak jsme hrál a hrál, ale nakonec už pak nevěděl, kam jít a co dělat :) Takže nedohráno. Překvapivě jsem pak hrál až trojku v češtině, protože prostě byla v češtině, takže jsem jí dal přednost před dvojkou. A trojka byla fakt parádní a povedlo se mi ji dohrát. Mezitím jsem si ke dvojce vytvořil takovej divnej vztah, že jako tam jsou nějaké dead endy apod. Ale tím, že se mi povedlo sehnat všechny tři díly v luxusních krabicích s luxusní výbavou, tak si ten první i druhý dílk schovávám jako vohřejváčky na podzim života :)
@jvempire (04.07.2019 20:20): Já ji hrál a dostal se do toho závěrečného obíhání jakýchsi obelisků, když jsem zjistil, že je je třeba oběhnout několikrát, vzdal jsem to :-) Pro mě je Ultima přijatelná až od dílu IV (prozatím, třeba jednou, někdy, až fakt nebude co hrát, tak se na 1-3 dostane :-) Prozatím pro mě Ultima I - 3 představuje něco, za co nejdu, podobně jako Wizardry 1 - 5 (byť jsem teda tu U1 hrál hodně). Jediná M&M série dokázala u mě prolomit tabu, že jdu pod 16 barevnou grafiku a dohrál a zmapoval jsem úžasný M&M1 :-)
Ale jinak já si ji nedobírám, je to legenda a vzor mých oblíbených jRPG, ale samozřejmě i dalších dílů Utlim, včetně Ultimy VII, kterou mám v TOP 3 nej RPG všech dob. :-)

@Elemir (04.07.2019 20:22): A teď jem si přečetl po odbovědi jvempirovi tvou reakci a koukám, že jsme na tom podobně, M&M1 láme hranice :-)
@Ringo (04.07.2019 12:29): Taky mám určité limity, kam až bych zajít nechtěl, ale hodně záleží i na hře samotné. Původně pro mě byly max. Wizardry VI, ale Might and Magic I mi ukázaly, že mám přeci jen ještě větší výdrž, nicméně takové Wizardry I - V jsou pro mě hodně hraniční a asi na ně nedojde. Ale u Wizardry je to alespoň ohraničené tak, že díly I-V tvoří samostatný celek a od šestky výše je to zas jiný celek. U Ultimy nevím, u té se děsím, že mě to strhne k rozehrání od jedničky.

U RoA bych rád ještě zdolal Spirit of Adventure, ale moc se mi do toho nechce. Zatím tu mám rozehraný remake Star Trailu a pořád mě něco láká rozjet Blade of Destiny v Amiga verzi.
@Elemir (04.07.2019 11:26): Já mám v tomhle mánii, jak mě chytne jeden díl, tak musím odehrát pak celou sérii, pokud teda nejde o vyloženě totálně předpotopní styl hraní jako třeba u Ultimy I. Po dohrání FF7 nebo Dragon Questu 8 jsem pak nakonec sjel všechny předchozí díly, nešlo odolat.
@Ringo (04.07.2019 07:55): Ještě jenom k tomu "vyzobávání" nejlepších dílů - jasně, tak to nejde dělat. Je to obdobné tomu, jako když jsem někde četl, že stačí odehrát kousek hry, nejlépe s návodem na koleni, a jsem jasně v obraze :D Mě by zvědavost nedala. Pochopím třeba situaci, kdy začnu sérii RoA skrze Star Trail, ale nevytvořím si k tomu vztah, tak fajn, odpískám to a jdu dál. Ale pokud mě to zaujme, tak mi přijde naprosto přirozené, že se budu stejně tak zajímat o Blade of Destiny.
@Ringo (04.07.2019 08:50): Nj, jenomže on ten úkol hned žene kamsi na jih a těch možností je táááák hodně :D A když už jsem byl v tom, tak jsem si udělak okružní cestu.

@Jab (04.07.2019 08:49): Myslíš teď dialogová okna u NPC nebo ty infotexy? Infotextů je ve hře relativně dost, ale něco je vázané na náhodné události. Jinak bych třeba taky uvital, kdyby to některé věci umělo zobrazit přímo graficky, což zvládala až Riva. Souboje jsou určitě lepší, mě BaK přijde jako upravený systém z RoA, tedy že se právě tady inspirovali.
@Elemir (04.07.2019 08:38): třeba jeto o tom prostě najít ten příběh a nechodit zbytečně, kde není třeba. Něco jako v reálu, když si chci udělat výšlap na Lysou a je to hlavní quest, tak pochopitelně nepůjdu přes Smrk, Kněhyni, Stolovou, Ondřejník... jen proto, že ty hory okolo tam taky jsou :-)

No a po prošlapání komplet Rytířů Grálu bude možná vedle toho i Star Trail jednohubkou :-) Sakra, těch starých restů je ještě tolik, že bych z toho mohl udělat hlavní herní sezónu až do důchodu, já fakt nepotřebuji, aby vycházely nějaké nové hry a to snad už dobrých 15 let :-D



@Jab (04.07.2019 08:49): Lepší tahový soubojový systém to má oproti BaK jednoznačně. A úplně nejlepší jej v tomto směru mají Gold Box hry od SSI.
@Elemir (04.07.2019 08:38): Tak narušují to ta dialogová okna. Ale při čtení komentů k RoA hrám mám pocit, že jsem hrál nějaké osekané verze, kde ta okna vyskakují s násobně menší intenzitou. Páč mně ten svět přišel mrtvý i s nimi.

Na druhou stranu to má souboják snad ještě o fous lepší jak BaK. A obecně RPG z téhle doby (tzn. cca do roku 1996 vč.) měly šanci mi sednout jen pokud mají bitvy na kola. Za tenhle systém tedy zase palec hore.
@Ringo (04.07.2019 07:55): Já tomuhle říkám prokletí prvního dílu :) Další díly u mě dopadnou číselně lépe, protože to tak prostě je, ale pokud bych si měl vybrat, do kterého z nich se vrátit, tak to většinou vyhraje první díl. Jinak ztratit se ve dvojce není žádný problém, on už jen ten počátek je takový matoucí, třeba hned místopis. Na druhou stranu, ono toho v tom světě zas tolik zajímavého není. V Blade of Destiny byla třeba nezajímavá komplet JV část údolí, ale ve Star Trail je takových míst více, takže člověk prošoupe nejdeny boty a pro nic :)
U téhle série je zajímavé pro mě to, že už od gymplu někdy v roce 1994 jsem si do sešitů ve škole vypisoval loga s názvy jednotlivých sérií a her, které bych chtěl hrát a měl jsem je za modly a Blade of Destiny a později Star Trail jsem nikdy nevynechal do seznamu sérií jako EoB, Ishar a pod. Nakonec, i přes to, že jem si sehnal celou trilogii, tak Blade of Destiny jsem hrál až po roce 2000 a je to jediný díl trilogie, který jsem pořádně hrál a dohrál. Star Trail i Shadow over Riva pro mě zůstaly ve fázi letmého počátečního vyzkoušení. Rivu mám odloženou až na dobu, kdy dohraji Star trail a Star Trail jsem odložil, protože jsem se v něm kdysi ztratil, to podivné cestování mě tam dost odradilo, kdy postavy šly vždycky na mapě jinam, než jsem chtěl, když jsem jim zadával přesun. Takže tahle trilogide modla, jasná povinnost, ale dosud jsem teda dohrál jen Blade of Destiny. A nevím, jestli je to nostalgií, Excaliburovskou atmosférou, vzpomínkami, jak jsem si Blade of Destiny napsal do sešitku a na světě ještě nebyl ani Star trail, ale ten Blade of destiny mi tak nějak nejvíce vyvolává nostalgický a melancholický mráz v zádech :-) Možná je to něco podobného, jako u Amberstaru, první hře ze série Amberstar, Ambermoon, Albion, kde na mě ten první díl působí, jako že jsem v něm nejvíce doma, přes to že další díly série jsou neskonale dokonalejší. A tady se mi potvrzuje, že vynechávat a jít jen po těch nej dílech v sériích by byla chyba, že ty starší a třeba méně dotaženější díly mohou hráči přinést fajn pocity, které ty další díly třeba nenavodí.
@MickTheMage (03.07.2019 16:14): Jednak ten problém s importem a pak se mi hlavně podařilo dokonale rozbít hlavní úkol :) Mě právě více vyhovuje větší volnost, tak jako byla v jedničce, takže jsem se hned na začátku vydal zkoumat svět a přitom jsem si prošel i všechny dostupné dungeony. Jenomže tím jsem si zařídil dokonalý zákys, protože hra přesně s tímhle postupem nepočítá. Přitom on ten svět k absolutní volnosti doslova svádí, takže tohle mě na dvojce asi zamrzelo nejvíce. To by mi prostě jednička neudělala ... ale jinak mám dvojku taky rád :D
[neexistující komentář]: Mno moment, ta posledna veta ma zaujima! Explain!!! (Kedze pre mna je dvojka asi najlepsia z celej serie :) ).
@Elemir (03.07.2019 14:25): ono ani ne že by mě ty souboje nebavily, ale prostě klasicky dungeon fps souboje by mi tam seděli líp.
Tvorbě party jsem věnoval moře času, takže jsem žádné výrazně potíže neměl. A jelikož jsem již zbehly harcovník, v prvním dungeonu jsem měl jak louci tak kouzlo a i potřeby na otvírání zámku. Dalo se to čekat;)
@Charllize (03.07.2019 14:18): U soubojů je v remasteru trošku problém, protože ony jednak nefungují úplně stejně jako v originále a hlavně je tam problém s prolomením obrany nepřítele, na což má vliv i přečíslení (to jsou ty oblíbené souboje s vícero vlnami nepřátel, kde už kolikrát ani modlitby nepomáhají :)). To totiž někdo povoral, ale stunnovací kouzla ten nepoměr dokážou snadno zvrátitit ... potíž je ovšem zase v tom, že spell pointy se v RoA obecně blbě regenerují. V originále pak máš pár prima kouzel, kterými lze vyhrát poměrně snadno a ty se pak zase objevily až v remasteru dvojky.
@Elemir (03.07.2019 14:12): Jasně. Já se to snažím s přestávkami hrát. Ten remaster. Trošku mi to přijde jako předchůdce survival her co jsou dneska, a pořád si říkám o kolik by mě to bavilo víc kdyby byli souboje v fps pohledu. Samý rouhání, je mi to jasný:)
@Charllize (03.07.2019 14:07): On ten Mickův komentář k remasteru je úderně trefný a oproti mě to MickTheMage dokázal vměstnat do pár odstavců :) Já bych se určitě pustil do rozdílů a to je na mě až moc práce ... a hlavně, kdo by to pak četl? :D
[neexistující komentář]: čekal jsem komentář k remasteru, ale ok, tohle postačí:)
hehe
Schválně jsem koukl k sobě do deníčku, a byla to opravdu halda času. Vzpomněl jsem si u toho akorát na jednu záludnost - v Arkanii nezačíná rok v zimních měsících, ale přichází až s letním slunovratem.
No, jak se to vezme ... :D Ne, opravdu, limit je dostatečný. Jediný zádrhel může způsobit zima, protože ta má moc tě uvěznit na západním pobřeží, což není zrovna nic moc pro úvodní levely. Při průzkumu mapy je dobré procházet jí systematicky, hodně tomu napomůže hlavní úkol. Nějakým podrobným průzkumem měst bych se ovšem nezabýval, ono toho ani v těch největších moc k vidění není a vše podstatné je na automapě dobře vidět. Já skončil třeba tím způsobem, že jsem musel ještě pár měsíců proležet v hospodě, než došlo na soudný den. Přitom jsem měl prolezlé až na Ghost Ship vše.
@Elemir (14.04.2019 22:53): Ten časovej limit teda je hratelnej? Na kompletní projití všech měst a vesnic to ale asi není nebo jo? já až to budu po x-té rozjíždět, abych věděl, že se nemám moc vochomejtat u každejch dveří :)
Blade of Destiny je celkem schůdný a na rozdíl od Star Trailu ho nelze z pohledu hlavního úkolu rozbít. Z počátku je akorát trochu problém se souboji, ale to se s nálezem očarovaných zbraní začne rychle měnit. Časový limit hry je dostatečný a save za XP není žádná přítěž - těch 50 XP lze získat z kdejakého souboje s bandity. Komplikovanější je to spíše z pohledu importu do dalších dílů, protože už v Blade of Destiny se rozhoduje o věcech, které budou mít význam až v dalších dílech.