Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Realms of Arkania: Blade of Destiny

Das Schwarze Auge: Die Schicksalsklinge

84
14 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1993 Amiga
01.04.1993 PC
Vývojáři:
Prvý diel ságy zvanej „Northlandtrilogy“ priniesol niekoľko základných konceptov, ktoré potom prevzali i jej nasledovníci. Prvým bol 3D pohľad na svet – mestá, dungeony vyzerali podobne ako v Eye of the Beholder, či Dungeon Masterovi. Cestovanie po svete bolo prevádzané cez mapu sveta, po ktorej sa hráčova družina premiestňovala z jedného miesta na druhé. No a nakoniec riešenie súbojov, ktoré prebiehali v izometrickom zobrazení a na ťahy.

Náčelník orkov zhromaždil všetky kmene, a chystá sa zaútočiť na krajiny ľudí. Hráč je najatý vodcom Thorwalianov, aby našiel legendárny meč Grimring (onen meč osudu z názvu hry) a zabránil tak orkskej invázii do Thorwalu. Avšak, meč bol dávno stratený, zo sveta zmizol spolu so svojim posledným nositeľom Hyggelikom Veľkým. Ak majú byť ľudia úspešný, musí hráč tento meč nájsť do dvoch rokov, inak orkovia zaútočia a všetko bude stratené. Nájsť ho však nebude ľahké. Najprv bude treba nájsť kúsky mapy, ktorá by mala skrývať cestu k onomu pokladu a následne poraziť náčelníka Orkov a jeho poskokov.


Poslední diskuzní příspěvek

Schválně jsem koukl k sobě do deníčku, a byla to opravdu halda času. Vzpomněl jsem si u toho akorát na jednu záludnost - v Arkanii nezačíná…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Blade of Destiny je první díl slavné trilogie Realms of Arkania, jejíž pravidla vycházejí ze stolní hry na hrdiny, Das Schwarze Auge.

Hra se řadí do žánru RPG dungeon, hra běží z vlastního výhledu, pohyb je na kroky. Čili ideál. Příběh je opředen severskou mytologií a je ve své podstatě časově omezen. Když se budete pekelně zdržovat, přijdete na místo finálního dění tak nějak po termínu a hru dokončíte bad endem.

Graficky je hra příjemná, dungeony i města jsou hezké, doporučuji hrát PC verzi, má pěknější grafiku, Amiga verze zase oproti tomu více vynikne hudbou, která krásně melancholicky břinká. Co je devizou celé trilogie, jsou souboje, které probíhají na tahy na čtvercové mapě z izometrického pohledu. Ne, že by to byla nějaká novinka, obdobné souboje jsou tady už dávno v RPG Gold Box sériích od SSI (Pool of Radiance, Champions of Krynn a spousta pokračováních). Ale vždycky tenhle soubojový systém potěší svým strategickým nádechem. Na svou dobu pěkně působil izometrický model krajiny, v kterém pohybujete postavičkami.

Cestování po mapě probíhá schématicky, ukážete na město, kam chcete doputovat a jedete. Jakmile dorazíte na místo, přepne se hra zpět do hlavního výhledu a můžete vstoupit do vybrané lokace, jeskyně, město a podobně. Zajímavosti je kampování v přírodě, kde mohou druidové sbírat důležité byliny, lovci mohou nalovit nějaké zvířectvo, aby se parta zásobila jídlem.

Hra z počátku působí složitě, mírně nepřehledně a souboje jsou docela tuhé, ale jakmile hráči nabudou zkušenosti a trochu se rozkoukají, zvyknou si na menu systém výběru činností, tak je radost tenhle titul hrát. Sice jde o ten nejméně slavný z celé trilogie a je tak trochu v podobné pozici jako Ishar 1 ve své trilogii, nicméně hru považuji za povinnost, pokud se chcete do trilogie pustit, nejde vynechat jediný díl.

Pokud bych měl najít nějaké závažné neduhy, tak některé dungeony jsou v podstatě samoúčelné, aby se měl hráč kde vlastně pohybovat a cvičit svou partu. Stejně tak mnohdy působí města. Pokud v nich není příběhový event, nemá cenu v podstatě takové město navštěvovat, nic moc v něm není. Většina domů je v každém městě navíc prázdná. Takže kromě toho, že budete chtít najít obchod s vybavením, zbrojí a zbraněmi, nemá cenu mapovat města celá, stačí se jen držet příběhových hintů, kam se v daném městě potřebujete dostat.

Vzhledem k počtu měst ve hře vlastně hra působí klasickým open world neduhem, Máte sice svobodu, ale nic v ní podstatného nenaleznete. Dost mi to připomíná pozdější The Elder Scrolls Arenu.

Přes tyto chybky je hra parádním simulátorem party, kde se budete těšit na každičký level postavy, parta vám doslova přiroste k srdci a budete se královsky bavit už jen provázením party tímto docela obtížným světem.

Hře dávám 80%, dost bodů navrch jí dávám za komplexnost. Těch možností, co zde lze dělat je spousta, proto taky hra nabízí ten prázdný openworld, v kterém se ale lze realizovat. Linearita by asi zase zabila ty možnosti.

Pro: Atmosféra, opravdu funkční a komplexní dračák na počítači, na svou dobu neotřelé nápady.

Proti: Prázdnota měst, zbytečný openworld vynucený v podstatě tou komplexností.

+17