Quake, to jsou prostě jen koridory, nudný vizuál, a střelba do ošklivých a velmi se opakujících monster - které byly sice revolučně polygonově 3D, ale s tehdejšími možnostmi techniky pořád hnusnější než tradiční 2D sprity, které v jiných hrách nabízely mnohem větší variabilitu. A dva roky po Quake přišly Unreal a Half Life, hry z úplně jiného vesmíru, po kterých už nikdy neexistoval důvod se vracet zpátky - když už retro akci, tak radši k lépe nadesignovanému Doomovi 1 a 2
Teď po letech ale Quaka trochu doceňuji. Sice všechno zmíněné o něm pořád platí, ale těží z toho jak je ta akce svižná a přímočará, to už se dnes moc často nepotká. A všechny levely jsou příjemně krátké... pokud se v nich hráč neztratí, protože přehlédne blbé tlačítko nebo že se mu na opačné straně levelu otevřely nějaké random dveře. Klasický nešvar ID Sofťáckého level designu, oni v tomhle byli vždycky dost neschopní.
A taky je zpětně vidět že, když nepočítám čistě multiplayerovou (a geniální) trojku, tak je první díl ze série pořád nejlepší. Čtyřka byla tak mizerná že mi vážně nevadí že s ní značka Quake umřela.
Pro: atmosféra, grafika, zvuky, zbraně, level design, tajné místnosti
Proti: závěrečný boss