Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS3 75
Pamatuji si, jak jsem o tuhle hru měl v mladších letech veliký zájem. Vypadala dobře a byla zatím nejmodernějším Princem (to platí dodnes). I přesto mi trvalo celých 9 let, než jsem si hru pořídil. Tehdy i za přízračné dvě devítky, 99 korun. S velkou nadsázkou jsem tomu říkal nejlepší nákup v mém životě. Další 4 roky mi trvalo, než jsem si jí konečně zahrál. Trvalo mi tedy celých 13 let, než jsem si splnil tento jeden dětský den.  

Herní výzva 2023 – 3. Císařův pekař / Pekařův císař
Odůvodnění: Hlavní hrdina je Perský princ.  

Předešlou trilogii jsem nikdy nedohrál. V dětství jsem si všechny tři rozehrál, ale v každém díle jsem došel tak za půlku hry a potom se nějak ztratil a už jsem nevěděl, jak pokračovat. Pokud nepočítám reimaginaci Prince z roku 2008, tak jsou Zapomenuté písky můj první dohraný Prince z Persie. Zážitek to byl hodně fajn, oprášil jsem svůj starý PS3 a překvapilo mě, jak skvěle na něm hra běží. Občasné pády snímků sem tam byli a rozmazanější grafika už je taky znát ale většinu času to bylo stabilní a hlavně mi to nebránilo v tom si hru užít.  

I když mě hra bavila, zklamání se též dostavilo. Nemohu se zbavit silného pocitu „jednohubkovosti“. Dohrál jsem jí moc rychle, odehrávala se pouze v jedné lokaci (to není nutně ke škodě) a soubojový systém byl až příliš primitivní. Skládá se z pár základních úderů + silných úderů a kopanců. Nakombinovat taky moc kreativně nejdou. Dále tu jsou elementární nadpřirozené schopnosti, které jsou fajn doplněk a mnohdy urychlili souboje ale chtělo by to víc. Více komplexnější souboják by tomu rozhodně slušel.  

Důležitější je ale typická Princova akrobacie a ta je zde opět vyšperkována na jedničku. Šplhání a skákání je jedno velká radost. Pasti občas správně potrápí a mechanika zamrzání vody taky dala zabrat mému mozku, než jsem přišel na správné načasování a hlavně jaká tlačítka či spouště na ovladači mám zmáčknout, které podržet, pustit a tak dále. Místy mě pozlobila kamera a s tím spojené Princovo nepochopení, kam přesně skočit nebo se chytit, protože se mi nejednou stalo, že se nestačil zachytit zamrzlé vody nebo skočil kousek vedle, než správně měl. Naštěstí jsem se mohl snadno opravit, díky Pískům času. Úžasné jsou taky animace, když třeba Princ přemrští skok a jen tak tak se zachytí o následující tyč nebo chůze po zdech, která díky modernějším technologiím působí realističtěji.  

Příběh moc komentovat nebudu, je akorát tak jednoduchý, aby se v něm člověk neztratil a aby ho snáze pochopil. Neoslnil mě ale ani neurazil. Postavy v něm byli fajn, hlavně Princ a jeho případné hlášky, které na tomhle malém písečku stihnul utrousit. Ještě pochválím hudební doprovod od Steva Jablonskyho, jeho „Main Theme“ se krásně poslouchá.  

Ve finále je škoda, že jsem se ke hře nedostal dříve, určitě by mě uchvátila více, ale i teď to byla parádní jízda a takového Prince bych si přál i na současné generaci konzolí (PS5, Xbox Series), s nejmodernější grafikou, animacemi a haptickou odezvou či adaptivními spouštěmi na ovladači by to určitě byla slast. Jen to udělat trochu velkolepější ale ne zase přehnaně velké a dlouhé, jak to Ubisoft dělá s moderními hrami. A taky žádný open-world!

Pro: Akrobacie, animace, stav PS3 verze

Proti: Příliš primitivní combat, krátká herní doba

+15
  • PC 70
Před 6 lety jsem si zahrál "moderní" trilogii Prince of Persia, komentáře na ni byly jedny z prvních co jsem tu psal. A byl jsem nekriticky unešen ještě takovým tím dětským způsobem, jakým jsem se uměl kdysi dívat na hry. Po letech jsem se k sérii vrátil a znovu se bavil hrátkami s časem, osudovostí, psychologií postav, parádní leč místy nelidsky obtížnou akrobacií mezi spoustou pastí a smrtícími souboji, leč už s mírným odstupem. A napadlo mě zkusit navazující díl z roku 2010, který jsem nakonec s vypětím sil mého prastarého hardwaru rozjel.

Zapomenuté písky jsou v kontextu trilogie takový herní popík. Nic proti popíku, já ho mám rád, moc to po člověku nechce, snadno se to poslouchá, ale nic moc extra Vám to nedá.

Sice jsem měl snížené detaily, ale stejně mě přišlo, že grafika za těch pět let moc pokroku neudělala. Mimo úvodní mise s armádou útočící na hrad a monumentálního finále na levitujících troskách to extra podívaná není, dokonce bych řekl že někde lokace z Two Thrones byly hezčí. Totéž platí i pro animace - po bombastickém intru je zbytek jen v enginu hry a outro je vysloveně odfláknuté. Žádná scéna typu překvapivý útok obyvatel na monstra z Two Thrones se bohužel nekoná.

Příběh sliboval překlenout most mezi prvním a druhým dílem, ukázat jak se z naivního mladíka stal cynický zabiják a odhalit první střetnutí s Dahakou. Byly to ovšem plané sliby, nic podobného ve hře nenajdete. Stejně jako psychologii, vývoj postav, osudovost, hrátky s časem. Prince zkrátka přijíždí do města, kterému vládne jeho bratr Majid a které je pod útokem nepřátel. Po zahřívacích bitkách Majid na obranu vypustí Šalamounovu armádu, což jsou opět prokletá písečná monstra a následuje honička všemi možnými lokacemi za cílem zatnout písečňákům tipec, Není to průšvih, jemně se to dotýká mytologie džinů a legendy o králi Šalamounovi, sleduje to proměnu Majida, ale chybí tomu jakákoliv hloubka trilogie.

Hratelnost je v podstatě skoro stejná a přesto jiná. Až na pár drobných změn (šplh po cihlách, vybíhání plošinek) zůstalo ovládání stejné, totéž platí o všech možných pastech, sloupech, mezerách na ručkování, běhání po zdech a odskakování. Jen je to všechno o dost jednodušší. U pastí či skoků nemáte pocit, že Vás autoři škodolibě sledují jak Vám to nejde, málokdy se stane že nevíte ani kam jít a pokud ano tak jak, většinu pasáží dokážete zvládnout napoprvé, napodruhé. Checkpointy jsou všude, zdraví i písky času (zde modrá energie) se nachází na každém kroku, takže žádné modlení za to aby za touhle šílenou sérii skoků byla už ta prokletá savovací studna se nekoná.

Ze začátku je to až tak jednoduché, že jsem si říkal, jestli si autoři nedělají srandu, ale nakonec postupně přituhuje a v posledním kole přijde nečekaný brutál (sériové vodopády) u čeho jsem si v tom šíleném prstokladu polámal všechny prsty.

Jestliže skoky a parkour celkově se zjednodušily, tak souboje jsou už úplná zívačka. Princ se s tím nepáře, v brutálních kombech seká desítky, stovky nepřátel na jednu hromadu, problémy nedělají ani bossové a dokonce i toho posledního jsem zabil napoprvé. Jaký rozdíl proti Dahakovi z dvojky či Vezírovi z trojky. Je to prostě debilní klikfest, na který se ale vizuálně dobře kouká.

A nakonec novinky. Tou hlavní je zbytečný "RPG" systém, kde hledáte a sbíráte zkušenosti a odemykáte si vlastnosti. Jsou to 4 bojová kouzla na které jsem se vykašlal (kromě nesmrtelnosti na posledního bosse). Šel jsem do věcí z trilogie a vytunil si sílu útoků s mečem, zdraví a zásoby energie na vracení času, Namísto fontánek s vylepšením života a získávání lepších zbraní tak hledáte skryté sarkofágy ve kterých jsou nějaké zkušenosti, což zdaleka není tak uspokojující jako najít vylepšující fontánku či nový meč v trilogii.

Další věci jsou postupně získávané schopnosti. Skákání přes supy a let od nich je dementní. Obnova starých míst pro další postup se povedla. A zmražování vody (na vodopádové stěny, vodotryskové tyče či sloupy) je naprosto úžasné. Problém je, že ve finále to autoři matlají všechno dohromady a nedá se to uklikat. Kromě WASD na pohyb, space na skoky, R na vracení času a myši na otáčení a běhání po stěnách potřebujete prst na Ctrl (C) - odskoky od supů, Alt (obnova prostředí), Shift na mrazení (musí se držet) a třeba proskakování a bleskurychlé mražení/rozmražování vody mě naprosto odrovnalo prsty i klávesnici.

Celkově? Příběhově, graficky, souboji i prostředím je to zkrátka slabší odvar trilogie. I tak mě to celkem bavilo, ale rozhodně nijak nestrhlo.
+18
  • PC 50
Sága pokračuje...bohužel...

Jak mám tu původní písečnou trilogii rád, tak mi Zapomenuté Písky přišly už od oznámení naprosto zbytečné. Jaké však bylo mé nekonečné překvapení při zjištění, že je ta hra ještě mnohem zbytečnější, než se prezentovala.

Tvůrci kladli důraz na to, že se hra odehrává mezi prvním a druhým dílem. Budeme tedy svědky zrození Dahaky, Strážce Času, která chce zabitím našeho Prince dosáhnout nastolení pořádku. Princ však svému osudu uniká, čím dál víc ale upadá do zoufalství, jelikož Dahaka je vždy jen o krok za ním. Z mladého hejska se tak postupně stává nemilosrdný válečník, který je pro svůj život ochotný udělat cokoliv. Pěkný, co? Škoda, že nic z toho tam není. Místo toho dostaneme nudnou variaci na první díl, kde písečná armáda (která s Písky Času nemá nic společného btw) ovládne království Princova bratra (o kterém nikdo v životě neslyšel btw) a Princ to musí zase celé vyřešit. Mohlo se to odehrávat před prvním dílem, mohlo se to odehrávat po třetím díle, s trochou představivosti se to mohlo odehrávat i během prvního dílu, ale nejlepší by bylo, kdyby se to neodehrávalo vůbec. Jak říkám, ještě zbytečnější, než jsem čekal.

Tak jo, příběh o ničem, ale co soubojový systém, o kterém jsem ve dvojce tak básnil? Že díky kombům a akrobacii to není jenom o bezduchém "drcení" levého tlačítka? Tak ty komba a akrobacii v soubojích vzali a nechali tam jenom to "drcení" levého tlačítka. Takhle se dělají hry!

Jediné plus vidím v přeskakování plošinek, kdy bylo třeba správně časovat skoky, zastavovat čas a tak. To mě jako jediné docela bavilo, ale ani tohle není bez ztráty kytičky. Samotná animace totiž často působí hrozně prkenně a nepřirozeně, což je zarážející o to víc, že o dva roky starší Assassins Creed a ani starší Princové podobným problémem netrpěly. + Princ je v nové grafice vážně ošklivý.

Shrnutí:
Jako takhle: hrát se to dá, ale je to zbytečná nuda. Jde z toho cítit kalkul. "Jo, lidi měli rádi Písečnou trilogii, tak jim dáme 1,5tý díl, který v rámci série ani nedává moc smysl." Naštěstí byli tvůrci natolik prozřetelní, že hru pojmenovali Zapomenuté Písky. Nic jiného než zapomnění si totiž nezaslouží.

Komenty k ostatním dílům:
Prince of Persia: The Sands of Time
Prince of Persia: Warrior Within
Prince of Persia: The Two Thrones
+21
  • PC 40
Ehm, dovolte se mi k této hře vyjádřit zcela upřímně, jak jsem toto rádoby pokračování původní trilogie vnímal já a bez nějakých ''profi'' norem, podle kterých by se měla každá hra hodnotit. Tohle má být ten onen slavný, právoplatný a nejnovější nástupce či reboot původní trilogie? To jako vážně? Může to vypadat jako Princ, mít stejnou tématiku jako Princ i hlas stejný jako Princ (aspoň teda v CZ lokalizaci) ale tento díl se ani zdaleka nepodobá původní trilogii. A proč? Tak vezmeme to hezky popořadě:

Příběh:
Když jsem slyšel, že se tento nejnovější díl bude odehrávat v časovém rozmezí prvního a druhého dílu, tak jsem si řekl, že by to mohlo lecos vysvětlit a odpovědět na pár otázek. Např. jak přesně se Princovi nalepila na paty Dahaka. A plus by to mohla být nějaká pěkná změna po několika vydaných Assassinech po sobě a na onen díl jsem se těšil. Ale jak strašně jsem se ve hře zmílil a hnedka v úvodu hry jsem si řekl, že takové uvítání do hry zde už bylo 3x. Přesněji mám na mysli uvodní bitvu, která už zde byla za Sands of Time a poté i za Two Thrones, akorát se prohodily strany vítěze a poraženého a pokud bych ještě připočetl tu mini bitvu na lodi ve Warrior Within. Působilo to na mě (a ne jen mě, protože už to kdysi někdo prohlásil předemnou), že úvod spíše vypadá jako boj o Středozem z Pána Prstenů. No nic po nudném úvodu a vypuštění písečného balastu do ovzduší jsem konečně očekával nástup hlavního záporaka. Ať už nějakého nástupce Vezíra nebo samotnou Dahaku. Ale kdeže. Sice se objevil, ale až později ale byl to úplně někdo jiný, než jsem původně očekával. Někdo kdo mi v této hře už neseděl od začátku a nikdy o něm v trilogii nebyla žádná zmínka o jeho existenci. Princův bratr, který se o něco později promění v onu písečnou obludu.

Hratelnost:
Oceňuji snahu pánů tvůrců zjednodušit ovladání a eliminovat konzoloidní prvky původní trilogie, ale bylo opravdu nutné to ''okleštit'' až tak moc!? Kde se sakra poděla Princova bojová komba, na které byl každý pařan původní trilogie už zvyklý a co teprve akrobatické prvky? Vše, co z akrobatických kousků zbylo už je jen skok, horizontální a vertikální běh po zdi s nemožností oných prvků využit v boji ve svůj (Princův) prospěch a to je asi tak všechno. Dále zbylo jen tupé sekání do hordy nepřátel, které se nemáte ani jak ubránit, protože původní blokování útoků s následujícím kontra útokem z původní trilogie je taky pryč. Takže v pozdější pasáži tato hra byla pro mě zcela nehratelná. Nový systém vylepšování Princových schopností už byl pro mě vážně čárou přes rozpočet. Z Prince se nám stává Pohádka tisíce a jedné noci, kdy se Princovi jistý džin v ženské podobě rozhodne pomoci s bojem proti zlu, které se svým bratrem vypustil a propůjčí mu moc k prastarým schopnostem, které mu mají boj zjednodušit. Nápad by to nebyl špatný, kdyby těch schopností bylo více a kdyby se ony schopnosti vylepšovaly postupně průchodem hrou stejně, jako v původní trilogii a ne že se na tuto schopnost s Princem ''vylevelujete'' a schopnost si vylepšíte ručně. RPG prvky prosím do Prince necpěte ju? Kazí to jak pověst předešlých dílů. I když neříkám, že všechny schopnosti v této hře jsou na jedno brdo. Třeba takové zmražení tekoucí vody jsem vítal s otevřenou náručí s možností po ni šplhat či se zhoupnout na plošinku opodál. Ale to bylo asi jediné, co jsem uvítal.

Grafika:
Grafické zpracování hry na dobu, kdy vyšla není špatné a od původní trilogie je to docela skok dopředu, i když se mohli s tou grafikou páni tvůrci poprat trochu víc. Ale na druhou stranu těžko jsem si zvykal na tu grafiku, protože jsem z Prince zvyklý na takovou tu grafiku ala rok 2003 - 2005. Když, ale pustím tento díl, tak v tom už prostě nevidím Prince, ale patlaninu kříženou s grafikou Assassin's Creed. Respektive samotná hra na Assassina tak trochu odkazuje možností si v menu zvolit model postavičky Ezia Auditore a ne jen ho. Prostě celý Assasin se musí vetřít všude a to je to, co mě taky trošku štve. Herní model Prince na mě osobně působí takovým divným dojmem a prostě už to není on, protože v původní trilogii měl ten svůj ksicht ve všech dílech stejný. Alespoň ve Warrior Within a Two Thrones. V Sands of Time ho měl ještě takový dětský ale pořád v každém díle trilogie se podobá stejné předloze.

Závěr:
Ve finálním verdiktu ještě podotknu to, že hra asi hodně čerpala z filmové předlohy, vydanou stejného roku a je to vidět, takže se pak ani nedivím, že hra je taková, jaká je i když se mi filmová předloha sama o sobě líbila. No závěrem jen ještě řeknu, že u mě je tato hra zcela odepsaná, nepovažuji ji za právoplatné pokračování nebo reboot staré dobré klasiky, která měla kdy možnost se na herní scéně ukázat. Toho komixového Prince bych ještě rozdýchal, ale tenhle díl doklepal poslední hřebíček rakve této legendy. Takhle se to opravdu páni tvůrci nedělá.

Pro: Snaha udělat nějaké pokračování původní trilogie, možnost zmrazit vodu, grafika na svou dobu není tak zlá i když by mohla být lepší.

Proti: Okleštěnost a totální absence bojových kombinací a akrobatických kousků, RPG prvky ve stylu levelování svých schopností, vtíravé odkazy na Assasinské série v podobě grafického zpracování a jistou věcí v menu hry.

+13 +14 −1
  • PC 75
Je to už pár let co jsem hrál prvního prince (myslím úplně prvního) na starém počítači v družině (ten počítač měl v sobě ještě dosi) a princ byl na tom počítači hit všichni jsme u toho stály fronty aby jsme si mohli zahrát. Poté ale přišel na naše počítače restart Prince který mě donutil abych z táty vyškemral novou grafickou kartu abych si to mohl zahrát. Kupodivu můj věk nebyl v tu dobu nějak zvlášť vysoký a hru jsem kvůli hádankám apod nikdy nedohrál to samé druhý a třetí díl které mě sice bavili ale nebyli mnou nikdy pokořeny. No a teprve teď v mích sedmnácti před sebou mám dá se říci čtvrtý díl Prince (nepočítám ten reboot) a kupodivu tohle je první Princ kterého jsem dohrál.

Hlavní hrdina cestuje za svým bratrem Malikem aby se přiučil něčeho od něj bohužel co satanista nechtěl Princ dojel do království Malika přesně v dobu kdy bylo napadeno to vše skončí tak že Malik vypustí zlou armádu která jim měla podle pověstí pomoct. Bohužel Malik vypustil démony které všechny proměnily ve ztvrdlý písek.

Příběh sám o sobě není žádné velké terno ale do Princovy série skvěle zapadá a příběh mě kupodivu i hnal dopředu. Takže sice je příběh dost klišovitý ale kupodivu je i zábavný, Princ tu občas upustí nějakou vtipnou hlášku a dialogy nejsou také vůbec špatné ale zas tak moc jich tu neprovedete.

Samotná hratelnost na tom podle mě není vůbec špatně ale pro přehlednost si to tu rozdělme:

Souboje: jsou podle mě zpracovány zábavně i když oproti minulým dílům tu na vás hra sype 20 protivníků najednou což občas může být pěkně nepřehledné a otravné.Souboj je občas obohacen menšími animacemi typu: schození protivníka z výšky nebo přitisknutí ke zdi. Můžete třeba i přeskakovat z protívníkovy hlavy na hlavu dalšího protivníky apod. No souboje mohli být zpracovány líp ale i tak mě docela bavili.

Skákačky :D: Samozřejmě hlavní prioritou celé série je šplhání skákání přebíhání pozdi a další podivné kousky které asi nikdo z nás tady nedokáže udělat :D. Všechny akrobatické části hry jsou zábavné a nenudí k tomu je ještě přidán prvek zamrznutí vody, obnovování lokací v chrámu apod. Takže díky těmto prvkům vám dá místy hra docela zabrat.

Soundtrack je na výborné úrovni a dokáže skvěle podtrhnout atmosféru a bude vás pořádně držet u hry. Dabing je také na dobré úrovni.

Grafické zpracování se mi osobně líbilo, ale to je asi tím že mi na grafice až tak extra nezáleží.

Bohužel musím přiznat že Princ nešíří originalitou a je to prostě to samé akorát s jiným příběhem a pár vylepšováky. Takže sice hra nenabízí nic nového ale pořád si hra zachovala chytlavou hratelnost a celkově se jedná o důstojný díl.

Ve hře se nachází také strom vylepšování.

Pro: Atmosféra,soundtrack,akrobatické pasáže,Dabing,občas souboje,nové Princovy schopnosti,délka hry,dabing

Proti: Je to ve směs to samé,občas frustrující,neoriginální příběh

+7
  • PC 70
Prince z Persie byl vždycky brán jako hopsačka, takže v rámci tohoto aspektu musím říct, že se jedná o víceméně slušný díl. Jeho výhodou, ale zároveň i nevýhodou je fakt, že je vcelku jednoduchý. Na druhou stranu se nechá docela hrát a jeho délka není úplně nejkratší. Grafika má také pár skvělých míst, které stojí za to zmínit. A samozřejmě nesmím zapomenout ani na kameru, která je u takových her prostě taková, jaká je. Někdy dobrá, jindy byste ji nejradši ustřihli kabely a šli si venku hrát stopovanou, abyste se uklidnili.

Možná jediné opravdu slabé místo v této hře vidím v její lineárnosti a v samotném příběhu, který nedokáže tolik vtáhnout do děje. Každopádně na odreagování je tenhle díl naprosto ideální.

Vlastně není ani moc, co dodat. Kvůli své lineárnosti je hra dost přímočará a tak jí nic dalšího nelze vytknout, ani naopak vychválit.
+11
  • PC 80
Ač se to může vzhledem k množství výtek jež ke hře mám zvláštní tak je pro mě POP Forgotten Sands asi nejlepší skákačka jakou jsem kdy hrál,prostředí příběh a souboje byli pravda vcelku nezajímavé-neoriginální, ale samotné skákací části,jež jsou ve skákačkách/POP hrách tím nejdůležitějším aspektem, byly zpracovány naprosto parádně a to především díky nutnosti využívání všemožných schopností jako zmrazování vodních sloupů,zastavování času apod.Hře bych nejprve vytkl to, že důvodem jejího vzniku byla patrně pouze premiéra stejnojméného filmu od Jerryho Bruckheimera na jejímž úspěchu (který ale stejnak nepřišel) se chtěla hra svézt ,mezi problémy jež Forgotten sands má je pro mě tedy například. nemastný neslaný příběh, jež by se měl údajně odehrávat mezi prvním a druhým dílem pískové trilogie,celé toto příběhové zasazení však působí nepatřičně a divně.Další slabina hry se týká jejího zasazení ,vzhled a atmosféra prostředí působí dojmem recyklace již mnoho let staré Prince of Persia Sands of time a to až do takové míry že jsem měl chvilkami pocit jako bych spíše než pokračování hrál jakýsi remake výše zmíněné hry.Přesto však hru z oblasti šedi a průměru kam by jinak vzhledem ke kvalitě zpracování mnoha jejích herních prvků spadala vytahují neuvěřitelně zábavné a svižné skákací pasáže a mechanizmy díky nimž jsem se u hry bavil tak jako ještě v žádné jiné skákčce v minulosti.

Pro: Skákací pasáže , využívání schopností jako zmrazování vody apod.

Proti: Příběh , absence nějaké originality , do značné míry recyklace předchozích dílů , průmerné zpracování soubojů

+13
  • PC 65
Jakožto fanoušek původní trilogie jsem se těšil na rozvití příběhu mezi jedničkou a dvojkou. No...nevím, co jsem čekal. Před těžkým zklamáním hru zachránili občas libové novinky. Hlavním kamenem úrazu, je dnes už zastaralý koncept hry, na což hra doplácí v největší míře. Již tu byl v roce 2003 a 3 stejné hry v tomto duchu už každému stačili.

Hra nemůže konkurovat "novému" pojetí mlátiček jako Enslaved či Castlevanie. Autoři vsadili na ověřený a zajetý systém, ale věděli, že jen tak jim to neprojde, proto do hry přidali několik zajimavých a taky ne zcela cool novinek. Ty pro mne ne zcela boží si vypujčili od svých kolegů a třeba inspirace God of War III je zcela patrná(největší kopie je přeskakování na ptácích-harpie:) ne, že by to nefungovalo, ale tohle sme viděli tu, tohle zas onde, takže člověk z toho odvařený není. Co se mi ovšem moc líbilo, byla schopnost zastavovat vodu a obnovovat staré části našeho koridoru. Člověk si užije hodně zajímavých momentů, ač to mohlo být 2x tak čupr, to nejepičtější má být slajd z točitého schodiště? Really? Ty schopnosti se dali spojit do lepších "svazků" :).

Když jsem hru zapnul, byl sem v šoku a myslel si, že autoři si ze mne dělají srandu. Měl sem pocit, že jsem si zapl ňákého staršího PoPa, absolutně žádná změna. OMG! Grafika? OMG! Dyť je rok 2010!!! První třetinu hry, kdy nemá hráč žádné schopnosti a je to "obyčejný" PoP, tak to byla strašlivá nuda! Měl jsem chuť disk zahodit. Naštěstí přišlo povedené zastavování vody a konečně to začlo být trochu intenzivnější a dynamičtější. Souboje jsou děsná nuda. Sekání je omezeno na jedno tlačítko a to už dnes opravdu nestačí. Dlouho sem se srovnával s tím, že ve hře není mé oblíbené krytí. To sem si dycky v soubojích vychutnával. Bohužel. Takže se souboje omezí pouze na neustálé kutálení se. Bylo celkem fajn, že souboje se alespoň povznesli na boj s velkou skupinou nepřátel, jenže ti jsou strašně tupí a pomalí. Tím i narážím na jednoduchost a triviálnost celé hry. Není to žádná výzva. Souboje jsou samy o sobě jednoduché, navíc přibily schpnosti, kterým dáte písečňákům pěkně na řiť. Ač stačil jen vír a zmražování a mohl jsem se s druhým prstem šťourat v nose...Finální boss? Pche :D jen repetivní otročina. Tohle není Dahaka, kde sem nechal veškeré mé nervy.(Pro mne nejtěžší boss s kterým jsem se kdy setkal ve hrách, samozřejmě na nejtěžší obtížnost, Kayleena byl vklidu) Už samotná "akrobacie" není výzva:(. Na nový "move set" sem si zvykal dlouho a bylo mi smutno, že 3x něco zmáčknu a sem nahoře. Pasti stále stejné, tady nebyl ani prostor pro chyby, bez nápadu. Jen zdlouhavé repetivní chvíle. Tady sem si mohl zoufat, že princ je tak blbý a před okrajem zastaví, což vedlo , že mě praštila houpající se kláda. :X Kde jsou ty časy, kdy přepadl a utomaticky se chytl... bylo peklo si zvykat na tyhle nové manýry.

Nervy jsem ztrácel klasicky z přihlouplé kamery a stím spojené ovládání, které pokaždé dělalo něco jiného a v jiných směrech. Je fajn, že u pák stačí stisknout tlačitko, princ se automaticky přiblíží a chytne. Ovšem to točení ani v PoPech tak dementní nebylo. Například 2 otočky uděla ok a 3ti točí naopak, to byla očista :X. Hádanky bych nebral jako hádanky, spíše další otročina s něčím točit...tam k myšlení teda moc nebylo.

A ten příběh, co mne tak zajímal? Nastavovaná nudná kaše, bratr je navíc pěkný vůl, bez kterého by byl o5 klid, je to v podstatě samostatná odbočka s úplně jiným princem...Prince of Persia: Warrior Within zkrátka nic nepřekoná v příběhu, hratelnosti, hudbě a stylizaci. Proto by Ubi nemělo PoPa už nadále znásilňovat a posunout se dál a hlavně na nový engine OMG!

Pro: pár světlých momentů, zastavování vody, obnovování zničených částí, vír

Proti: zastaralý koncept, grafika/engine!,kamera, JEDNODUCHOST,příběh,začátek,nové pohyby,absence KRYTÍ

+15
  • PC 70
„Tak co to tady je…jo, takže W, pravý tlačítko, space, shift, pravý tlačítko, pustit shift, zmáčknout shift, pravý tla- KURVA NÉ…Q.“ Totiž, aby jste rozuměli, nejčerstvější princ není kdovíjak těžko ovladatelnej…to jenom já jsem na takovýdle prasečinky neskutečná lama. Naštěstí se zdejší cirkusové kousky derou pod kůži vysokou rychlostí, atak nebezpečnější nervy nehrozí. Je to ale dobře?

Soubojový systém jakbysmet. Zpočátku působí neskutečně divně a nudně, není tu žádné blokování, žádné krytí, pouze sekání, skákání a kotrmelce k tomu. To se tak zdá ale pouze kvůli množství nepřátel, se kterým se zpočátku potýkáte. Jakmile na vás totiž prvně bafne skupinka cca dvaceti takových nepřátel, ukazuje se, že tenhle bojový systém je vlastně naprosto ideální, neřku-li vzorový. Prostě je parádní, a souboje s takovými hordami nepřátel jsou díky němu vážné zábavné. Zároveň jsou ale dost jednoduché. Je to dobře?

Neřekl bych. Nejčerstvější princ je totiž i na nejvyšší obtížnost strašlivě malá výzva. Skoro bych se ho nebál přirovnat k Starkillerovi. Naprosto všechno je tu až nepříjemně lehký. Od soubojů přes hopsání (až na některé extrémní vyjímky) po puzzle (teda, „puzzle“…). Nicméně alespoň některé souboje s bossy dají vcelku zabrat. Bohužel ne kvůli tomu, že samotný boss by měl tak tuhý kořínek, ale spíš kvůli zoufalé kameře, která při takových soubojích jednoduše nedokáže odvrátit zrak od onoho bosse. To by teoreticky problém nebyl, nicméně při takových bitkách zpravidla pobíhá kolem i slušný množství normálních nepřátel. Ani to by nemusel být problém, jenomže když se kamera čumí na bosse, zatímco se princ pomalu utápí v davu nepřátel, ukazatel zdraví má tendenci se vyprázdnit hodně rychle. I to by ale bylo teoreticky v pohodě, bejt tu nějaká reálná možnost prošmejdit v takový situaci okolí a najít nějaký ty vázy a případně doplnit zdraví. A to je právě díky týdle kameře zhola nemožné.

Naštěstí tu tyhle bossovky nejsou tak časté, a co se zbytku hry týče…vlastně si není pořádně, nač stěžovat. Příběh je břečka hoven, ale to jsem čekal. Hudbu jsem nějak neregistroval, asi nebyla dostatečně výrazná. Grafika je…zajímavej mix skvělých textur a kzblití textur, slušnýho osvětlení, slušné mimiky, dobrých animací a příšerných animací, drsných efektů a odfláklých efektů…a takhle bych mohl pokračovat ještě asi na další dva řádky. Level design je repetiční a silně lineární…což je podle mě škoda, a čmuchám tu značně promarněný potenciál. Upgradům jsem věnoval pozornost asi 4 kola, pak jsem na to už nějak prděl a zhruba poslední dvě hodiny mi tam v rohu neustále svítila hláška „upgrade available“. Ty čtyři dodatečné spešl finty (cosi ohnivýho, cosi kamennýho, cosi ledovýho a jakási tlaková vlna) jsou ultra nepoužitelný, ale tak…to upgradovací menu by bez nich vypadalo trochu moc prázdně.

No a …to je asi tak všechno, co bych k tomu napsal. Stejně jako titulární písky i hru nejspíš snadno zapomenu, ale na jedno zahrání to byla fajn odreagovačka.

Pro: soubojový systém funguje v bitkách s masy nepřátel skvělě, nenudí to, některé grafické prvky

Proti: soubojový systém funguje tak skvěle, že je díky němu každá bitka žalostně snadná, některé grafické prvky, příběh, tu a tam promarněný potenciál, dabér našeho princátka tentokrát za tím mikrákem nějak zevlil (mi přišlo...)

+10
  • PC 85
Vydání Forgotten Sands bylo pro mě překvapením. Oproti rebootu z roku 2008 to byl nepochopitelný krok zpátky k původní trilogii, ale o to víc jsem byl překvapen, jak vlastně hra působí svěže a zábavně.

Příběh je i tentokrát spíše klasický (záchrana bratra, potažmo celého království), ale pro potřeby hry postačí. Hratelnost je stejná jako u všech ostatních dílů. Přehopsat pár plošinek, sejmout pár monster, sundat bosse a to samé až do konce. Však to znáte.

Hra je však, jak je v současnosti zvykem, notně zjednodušená. Obtížnost je oproti trilogii úplně někde jinde, ale že by mi to vadilo, to se opravdu říci nedá. V pozdějších fázích hry princ dostane do ruky různé speciální schopnosti, které v poslední třetině tvůrci velmi intenzivně snaží kombinovat, což by bez jistých kompromisů v ovládání nešlo moc dobře umačkat. Hraní jde velmi příjemně od ruky, nikde jsem se dlouho nezdržoval a nechal se unášet dynamickou akrobacii a souboji s hordami písečných monster. Souboje jsou tentokrát hodně jednoduché, veskrze jde jen o tom mačkat tlačítko a vyhýbat se útokům. Díky výborné fyzice a velkých hordám nepřátel mě ale souboje bavily z celé série asi nejvíce. Nefrustrují, ale baví a tak to má být, leč někdy mi princ připadal spíš jako terminátor, než živá smrtelná bytost.

Grafika je jedním slovem výborná, je příjemně ostrá a na hardware hodně nenáročná. Po stránce fyziky je to parádně rozhýbané, s kamerou jsem rovněž problémy nezaznamenal. Technicky nemám vůbec co vytknout.

Doporučuju hrát hru v původní verzi, český dabing je příšerný, špatně synchronizovaný a samotný princ zní jako namyšlenej debil.

Pro: grafika, pohyby a animace celkově, tempo hry, fyzika, závěrečný boj s bossem

Proti: český dabing, krátkost, klišé příběh, přeci jen trochu vaření z vody

+22