@
Bodkin (22.01.2019 10:22): Proto také píši, že to nebaví mě. Nepřesvědčuji nikoho Tvého typu (tj. fandu Rogue-like/Rogue-lite), že to nemá bavit je. Jen se mi nelíbí, že se snaží autoři tento přístup naroubovat na něco, co začalo jako úplně jiný žánr.
@
S4TW (22.01.2019 10:24): Já samozřejmě chápu, že to některé lidi baví (bez přesného namemorizování průchodu by nebylo možné soutěžit ve speed runech). Jen to opět nebaví mě. A určitě bych to nepovažoval za přežitek ... i když to může mít nějakou spojitost také s tím, kolik vychází titulů a jak jednoduše se k nim člověk může dostat. Dříve nebyl problém trénovat průchod jednou hrou dokola také proto, že her bylo "pár" a člověk neměl pocit, že mu díky memorizování utíká čas, který mohl strávit třeba hraním nějakého rozsáhlého RPG (pochopitelně souvisí s věkem hráče).
Já jsem naopak v poslední době udělal několik kroků směrem od kupování her v bundlech. Promazal jsem Steam knihovnu (měl jsem tam spoustu her, které jsem dostal zadarmo nebo s něčím dalším a ve skutečnosti jsem to nechtěl nikdy hrát) a soustředím se na pár RPG subžánrů. To mi umožnilo se věnovat menšímu množství her více do hloubky (desítky hodin jeden titul), aniž bych měl jako dříve pocit, že musím hlavně dohrát maximum věcí (byť v žánrech, kterým jsem se aktivně věnoval).
@
H34D (22.01.2019 10:48): Jenomže to není pseudointelektuální slovíčkaření, ale celkem přesné definice pojmů bez rozumného českého ekvivalentu.
Roguelike,
arcade game (české slovo arkáda znamená něco jiného než řekněme podobný pojem "automatovka", automaty jsou navíc v češtině zatíženy tím, že si je lidé často pletou s výherními automaty),
immersive sim,
tower defense
@
S4TW (22.01.2019 11:24): Ono je to asi ještě trochu složitější. E-sport je sice MP ... ale máš právě soutěže i ve speedrunech, fenomén Let's Play youtuberů (třeba s různými dodatečnými omezujícími podmínkami, jako předvádí třeba
LobosJR s Dark Souls) nebo
posldní Rybkův článek, kde právě na příkladu youtuberů rozebírá Getting Over It with Benett Foddy, což je příklad hry, vyžadující memorizaci.
A v neposlední řadě mě napadá, že i v MP určitě existují ideální strategie a týmy je také pilují pořád dokola, bez ohledu na to jestli jde o team DM, CTF nebo nějakou MOBA.