Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Po troch rokoch, tesne pred koncom. :) Uz ma caka len interier Castle Cormanthor a ako mi potvrdil Athan (jeden z Elminstrovych neschopakov, ktory svoj quest zvrtali na celej ciare ;)), tak ma caka presne co som myslel - dracolich.

Moj paladin, ktory teraz uz vsetko kosi na stretnutie ma stale hacik v relativne nizkom AC, podarilo sa mi zaklad vychytat na 24, so Shield of Faith je to potom 28. Co na to dracolich, to uvidime. Vlastne ono to cele vedie este ina postavicka (Kya Mordrayn), ale pokial je to spellcaster ako kazdy iny, bude stacit rychly proces s mecom - dufam.

Screeniky :)
Mno, ako som hovoril, najzabavnejsia je hra na povrchu v ruinach Myth Drannoru - a to stale plati. Teraz som uz na ceste do Castle Cormanthor, co je myslim zaverecna oblast hry. Vsetko tomu nasvedcuje.

Mam len trochu obavy o finalny boss fight. Enemaci bezne zacinaju mat (ti bojovi) okolo 30 AC, myslim, ze som prave narazil na experta, ktory mal 36...a to uz zasiahnut chce stastie. Aky je problem? Ani jedna z mojich postav nema AC viac ako 30 a moj nasilnejsi bojovy charaketr ma AC 22, takze dostava pekne slupky od enemakov. Kuzlami sa mi to vzdy podari dat na takych 26 +/-. A pokial ma jedna medzi animacka neklame, tak na konci ma caka nejaka forma undead dragona. Vobec neviem ako to pojde. Este budem musiet poriadne prezriet vsetko vybavenie, ktore mam.

A par screenov z poslednych hernych session :)

Mimochodom, cez vikend som tomu dal cez viac ako 12+ hodin, myslim. Ine hry by uz davno skoncili a toto boli len dva dungeony z tejto hry :)
@MickTheMage (22.06.2019 18:39): Jak se říká, "pod svícnem je největší tma", kam jinam by si lichové fylakterium ukládali? :D Já jsem si nedávno zrovna pořídil komplet krabici, ale radši budu sledovat tvůj postup, než se do toho pouštět sám.
Ah, zatial co sa tu vacsina ludi bavi vecami ako Ishar, Rytiri Gralu, ja som sa po hodne dlhej prestavke vratil k tomuto skvostu :) A zase ma to chvilu bavi, chvilu vytaca a serie, pretoze to mohla byt uplne super hra keby... :)

Lichovia si nechavaju filakterium v obycajnych krabiciach, ak by som jednu nahodou neznicil, tak by som ani nevedel :D

Ten lag na modernych kompoch v inventari je niekedy na obesenie.

Stale ma rovnako serie zamknuty vyhlad na blizke okolie party, ze clovek nemoze odskrolovat dalej ako na "meter" od nej.

No a samozrejme vec, ktora zabija zabavu je dizajn dungeonov..., ale s prestavkami sa to zatial da zase prezit.

Parik screenikov pre ilustraciu :)
@MickTheMage (23.01.2019 15:30): vzdal jsem to hra je na mě strašně pomalá, ovládání je krkolomné. Během půl hodiny asi 5 bojů. To je, jak hrát šachy. Nebýt toho pomalého pohybu a tak myslím si, ze by mě to jinak bavilo.
@Richmond (21.04.2018 22:41): Nj, ono problem su tie podzemne casti, ktore su skratka ubijajuce a nie zaujimave. Ked som pred casom precesaval povrch ruin Myth Drannoru, hned to bolo vsetko veselsie. Ale s prestavkami sa to nejako da. Rad by som to jedneho dna dohral.

Sranda je, ze to ma podobnu vlastnost ako stare Gold Box hry. Normalne zvladas suboje jeden za druhym, a potom naraz narazis na nieco, co je sakra vyzva a uvazujes aka taktika by sa na to hodila.
Nevyšiel len 1.4 patch, v ktorého som nenatrafil ani na jeden bug, ale hlavne vyšiel aj malý program, ktorý urychluje animácie niektorým monštrám, ktoré uznávam, boli niekedy neúnosné - pohyb zombií a pod. A dokáže urychlovať celý engine a to až osemnásobne jednoduchým pluskom a mínuskom priamo v hre.
I na dungeony to dle mého docela ztrácí (alespoň minimálně ta atmosféra je ve většině starších lepší a desing úrovní také nic moc).
Každopádně nejvíce mi prožitek ze hry kazila právě asi ta zabugovanost, možná kdybych tomu dnes dal znovu šanci (pokud vyšel nějaký pořádný patch), tak kdo ví... (zase Dungeony a DaD pravidla já můžu:))
Tam neboli dialogy. To je dungeon, tona turn-based súbojov s dobrou atmosférou.
Tou nedoladěností jsem myslel především zabugovanost hry. (alespoň v době jejího vzniku, kdy jsem jí také hrál)

Recenze jsem ani nepotřeboval číst na to, abych si sám odvodil, že s hrou je něco v nepořádku. Každopádně jsem hru hrál pouze chvíli, proto jí zde ani nehodnotím, ale obrázek jsem si zhruba udělal (nepovedené dialogy, zbytečně zdlouhavé souboje (dokonce i na tahové), nudné questy a v neposlední řadě nezáživné lokace).
V čom nedoladenosť? Myslím, že vela ludí to jednoducho odignorovalo, alebo tomu nedalo ani poriadne šancu po tých stupidnych recenziách. To si spomínam v levely tuším, recenzanta nervovalo, že je boj na čas a musí to stihnúť odklikať - pritom keby aspoň raz otvoril options (nevídane očakávať také niečo od recenzanta čo sa živí hraním hier), tak by našiel, že sa ten časovač dá vypnúť. A takých akože negatív je tam viacero.
No napr. zrovna takovy bg2 jsem dohral uz snad 10x a stejne jsem jeste vsechno nevyzkousel (tzn. vsechny romance, vsechny pevnosti atd..), takze se da rict ze ten tolik stereotypni neni. Hold ale jsou nektere hry, ktere jsou na tom lepe, nektere hure. POR jsem nikdy nehral tak dlouho, abych zjistil do jake miry je stereotypni, ale vadily mi tam i jine veci, napr. obcas retardovane rozhovory a takova celkova nedoladenost.

EDIT: A zrovna v P:T prave moc stereotypni rozhovory nebyly, nebot tam hodne zalezi na statistikach, proto pokazde mohly byt trochu jine.
Nerozumiem, jednotvarne, stereotypne.. neplati to pre kazdu hru? Alebo je to myslene tak ze je stale to iste prostredie a ta ista aktivita? Co potom Jagged Alliance? Tiez jednotvarne a stereotypne? Diablo.. tiez jednotvarne stereotypne? Planescape Torment sa da tiez tak odbit - stereotypne dialogy - jednotvarne lokacie (Sigil & Dungeon)

Ak bavi ten combat system a prezkumavanie rozlahleho nelinearneho dungeonu tak o co ide. Netvrdim, ze ta hra musi bavit kazdeho. A je mi jedno co na to povedali samozvani "recenzanti", ktori tak napriklad tusim v casopise level kritizovali, ze v suboji je casovy limit na vykonanie akcii a nemusi sadnut kazdemu -- to ze sa to da vypnut v options uz nedodali. Tak ako kritizovali User Interface, ktory ako jeden z mala uz v tej dobe umoznoval mat az 9 roznych keybindov F2-F10 pre kazdu postavu zvlast.
Je to jednotvarne, stereorypne az to boli :( Premarnena sanca. Prvej hre z roku 88 to nesaha ani po kontniky, bohuzial :(
Hele a není to moc jednotvárný? Jestli se něco krom bugů vytýkalo tomuhle dílu, tak to byla šílená jednotvárnost v podzemí. Mimochodem zrovna mám rozehraného předchůdce z toku 88 :)
Prave som RoMD presiel po treti krat za solo postavu a musim dodat ze som nehral zabavnejsie rpg od 99 kedy vysiel Planescape Torment.
Wizardry 8 a temple of elemental evil.

Arcanum bol fajn ale urcite by som tu hru nenazval dungeonom. BG 2 isiel uplne mimo mna. Jednotka bola super, ale dvojka...