Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 30
Můj čtvrtý odehraný Painkiller je opět mizerná hra. Doufal jsem, že Painkiller: Redemption je dno série, ale není to pravda. Resurrection má sice o malinko zajímavější levely, ale je tak zabugovaný, že jsem to dlouho neviděl. Ve hře se dá narazit na všechno - zasekávání o objekty, propadávání texturama, poškozování uložených pozic, náhodné padaní do Windows i zasekávání při načítání. Tyto problémy se vyskytují docela často, ale s trochou trpělivosti lze hru dokončit. V druhé polovině jsem začal ukládat vždy do dvou různých pozic, pro jistotu. Také načítání trvá opravdu dlouho. Vím, že pro hru existuje neoficiální patch a mod, ale raději hraji hry v původní podobě při prvním hraní.

Vzhledem k problémům si nemohu stěžovat na délku. Šest levelů bylo nakonec akorát. Hrál jsem na druhou nejlehčí obtížnost, ale odemkl jsem pouze jednu kartu. K opakování levelu jsem se nedonutil. Některé levely nebyly úplně špatné a jsem zvědavý jak budou zpracovány v Painkiller: Supernatural 2.0, až na něj dojde řada. Průchod levely už není tak koridorový, což vede k občasnému bloudění, ale to nepovažuji za zápor. Hru bych asi doporučil pouze velkým fandům série nebo herním historikům. Prozatímní skóre série je 2 dobré hry na 2 špatné.
+25
  • PC 30
Resurrection je těžce nezvládnutý add-on ke hře Painkiller. Hraje se fajnově, ale je to ještě primitivnější, jak kdysi v původní hře a prvním datáči. Do hry si lze dát oficiální patch, jeden neoficiální + ještě k tomu nainstalovat Mega Fix Mod 2.0. Ale ani tato kombinace oprav a modů nezabrání výskytu závažných bugů. Na netu jsem dokonce našel záplatu i na QuickLoad, bohužel, již s nefunkčním linkem. Právě rychlé načítání pozic zde vůbec nefunguje, jen z menu, naštěstí to nepostihlo ukládání. Ale to bych lhal. Ve hře se můžou pokazit checkpointy. Pokud hráč neobjeví exit v druhé mapě, po zabití bosse, a půjde dál, následuje další souboj s nepřáteli, stejně jako chybná navigace, kam jít. Exit se zablokuje, šipka hráče zavede znovu ke vstupu do podzemí, jak byl dlouhý tunel. A pomůže jen restart checkpointu a dávání si pozor, aby se již nic nepokazilo. Stalo se nejen mně, ale i jednomu z mých DH přátel.

V některých místech také dochází k probliknutí mimo mapu, to ostatně jde i přímo dosáhnout prostou chůzí. Na startu údolí propadává postava mimo mapu. Identické i se Supernatural 2.0 konverzí. Mapy jsou poměrně rozlehlé, bez nápadu, přemíra přírody, absence architektonických skvostů, zmatený průchod, potvory se objevují zničeho nic, sami zhebnou. V takovém Supernatural 2.0 to ale bylo vše uzpůsobené úplně jinak, odbugované, prostě super. Ale mě samozřejmě lákala možnost hraní té modifikace z roku 2010, víceméně na úrovni velké komunitní záplaty, protože kdo by jinak byl schopen pochybný Painkiller Resurrection hrát, že? Naštěstí je to brnkačka i na Nightmare, s klasickými zbraněmi, ale v map 2 mi došla brokárna. Karty jsem nepoužíval.

První mapa v katedrále působila místy zajímavě, prodírat se podzemím, hledat správný směr, lézt nahoru k secretům. Závěr pak už na mnohem přehlednějším a příjemnějším místě. O druhé mapě raději pomlčím, viz výše. Třetí mapa v horách též poukazuje na část předešlého odstavce, ale je tu dost secretů, vyžaduje je úkol pro kartu. Čtvrtý level v ulicích a kanálech je na dlouho, bez karty z levelu 6 nepůjde splnit úkol. Normálně se jde proměnit v démona jen 8x či 9x, ale k deváté proměněně mi chyběla jediná duše. Pátý level v hangáru je obyčejná slaughter fest likvidace v daném čase, ale obecně je ta pětice karet podmíněna opravdu těžkými úkoly, navíc za častého opakování prošlých úrovní. To mi sdělil Lukaskon, byť po dohrání hry nedojde k úrovňovému kolu, pentagramu, kde je možné dokončenou úroveň znovu navštívit.

High Seas je sice na první pohled slušně vypadající mapa, ale ani ona neoplývá nějakou větší celistvostí. Hráč může snadno minout aktivační body s výskytem nepřátel, tudíž nebude poté souhlasit statistika v závěru. I přes to ale lze lokaci přejít, aniž by byli všichni zabití. Podmínkou je akorát zneškodnit dvojici posledních bossů. Úkol pro kartu není tak obtížný, ale stejně se mi napoprvé nepodařil splnit. Asi 300 zlata chybělo. Secrety naproti tomu dokáží zaujmout perfektně. Největší problém je asi vykreslování vzdálených koutů onoho pustého prostředí, působícího dost zastarale. Loadingy trvají v třetím add-onu minimálně tři minuty, pokud je zapnuto V-Sync. V Black Edition ok, v Supernatural též. Absence té funkce může rozhodit snímky na monitoru, čímž o sobě dá vědět efekt lámaný obraz, rozpůlený snímek. Přesto jsem tu synchronizaci vypnul. Načítací časy již byly rychlejší, ale stále bída žalostná.

Z dalších chyb ještě uvedu tu, co způsobuje pády hry v mapě 4. Dojde ke game overu, dáte pravé myšítko k načtení quciksave pozice, najednou se cca v půlce najížděcí stav zastaví, stačí stisknout Esc a hru shodíte na plochu, vypne se. Opětovné spuštění hry ale zaznamená pozici jako funkční a celá se načte. K popisovanému jevu docházelo akorát v té čtvrté mapě. Ještě se vrátím ke konci Resurrection, je úplně jiný, nedotažený, mnohem podařeněji na hráče srší nápady jeho přepracování v Supernatural 2.0. Kde máte fakt pocit mimozemské invaze, přičemž klasické propriety z toho vyplývající pochopitelně nechybí. A i Phoenix mi potvrdil, že neduhy Resurrectionu právě ta ruská konverze z roku 2014 napravuje adekvátně situaci. Od startu levelu 4 odehráno s myší Creative Sound BlasterX Siege M04.

Pro: Bossové, Nightmare obtížnost, dlouhé úrovně, první snadná karta, Mega Fix Mod 2.0.

Proti: Vyžaduje vícero patchů, dost závažných bugů, dlouhé načítání, mizerný level design.

+13
  • PC 35
Resurrection je další díl Painkillera a též prvním ze série nikoli druhé, ale snad rovnou čtvrté jakosti. Příběh je tentokrát o Billovi což je zabiják, který při své poslední akci omylem zlikviduje nejen sebe ale i autobus plný nevinných lidí. Skončí pochopitelně ve známém očistci, kde se snaží převzít vládu anděl Ramiel a démon Asgaroth. Příběh je poměrně chabá záležitost, stejně jako minule, ale alespoň, že je výpravěn zajímavým způsobem – komixem ala Max Payne.

Grafika prodělala dvě větší vylepšení. Prvním je dynamické osvětlování – rakety, elektro a další projektily vytvářejí kolem sebe světelnou stopu. Dále zde jsou efekty hustého deště a větru. Přibylo pár nových modelů a textur, ale není jich mnoho. Bohužel v modelech a texturách je ve hře samotné mnoho chyb. Někdy textury chybí, jindy je možné propadnout skrze mapu apod. Aby toho nebylo málo, občas nejde načíst uložená pozice ani spustit hra. A to nemluvím o plejádě chyb a nedodělků. Zkrátka je zde mnoho nepříjemných bugů, které výrazně snižují celkový dojem. No, co si budeme namlouvat – tvůrci to posrali a to tak brutálně až je to k vzteku. Takhle zabugovaná hra se jen tak nevidí. Přitom koncept tohoto Painkillera má velký potenciál, neboť představuje jiný styl hraní založený na pomalém postupu a silně atmosférických úrovní. Je zajímavé prodírat se úzkými tunely, procházet starými polorozpadlými domy, či překonávat veliké propasti, jenomže hra, která je přeplněná bugy a nedodělky nedokáže vtáhnout hráče do ponuré atmosféry. Je prima sledovat horskou scenérii s vodopády, jenže když vidíte, jak tekoucí voda problikává červenými čtverečky, je to v háji. A při chůzi temným údolím se nemůžete nechat pohltit působivým větrem a lijákem, protože si říkáte, kdy hra zase spadne. Zkrátka Resurrection mohl být důstojným pokračováním PK, kdyby si tvůrci dali záležet na optimalizaci a vychytání všech bugů a chyb.

Zbraně jsou použity z Painkillera, ale najdete zde alespoň jednu novou. Její funkce jsou však velice podobné některých jiným zbraním, čili opět jen nedotažený pokus o novinku. Nových nepřátel je zde jen pár, přibližně deset, což opravdu není mnoho. Zbylá monstra, která potkáte jste již mohli vidět v předchozích dílech. Vzhledem k pouhým šesti úrovním vás čeká jen jeden boss. Ano – pouze šest úrovní a jeden boss, ale zase je tu řádka minibossů, ačkoli kvalita soubojů s nimi je samozřejmě nízká.

S kartami je to ještě mnohem horší. Najdete zde pouze jednu novou kartu (stříbrnou). Ostatní karty jsou staré, ale alespoň, že vesměs hodně dobré.

Jak bylo řečeno, Resurrection nabízí pouze 6 úrovní! Zní to strašně, když si vezmete, že i BooH jich měl deset, což bylo pro přídavek podobného typu adekvátní počet. Nicméně úrovně v Resurrection jsou velice rozsáhlé. Některé jsou tak velké, že zahrnují i více než 600 nepřátel a dohrát je, může trvat až dvě hodiny. Tudíž je herní doba mnohem větší, než se na první pohled zdá. Také již nedochází k tak častému uzavírání prostor jako u předchozích dílů. To někdy umožňuje postupovat vícero cestami. Nápad je to dobrý, ale design úrovní je ošklivý a navíc engine nedokáže vykreslit příliš velká prostranství. Opět vás čekají různá místa. Dostanete se do rozlehlých hor, opuštěného města či na pobřeží moře. Boj s bossem svedete právě v úrovni u moře, která je jinak běžnou úrovní s monstry, ale na konci je onen boss – kdo by se chtěl crcat s novou úrovní, že?

Resurrection je mnohem horším dílem než ty předchozí. Je to katastrofa, prostě hnus, kterému chybí asi tak rok vývoje. Vzhledem k všudypřítomným chybám, horšího designu úrovní, jen pár novým prvkům a zbytečné rozsáhlosti úrovní tento díl nezaujme nové hráče a ty staré odradí. Vydrží masochisté a fanoušci PK a i ti si budou místy zoufat. Painkiller jako značka měl velmi dobré jméno… až doteď.

Herní doba - cca 07:30

Pro: Pěkné efekty počasí, ponurá atmosféra, pár nových maličkostí

Proti: Málo nového obsahu, bugy a nedodělky, moc velké úrovně

+6
  • PC 5
Lituji koupě na steamu. Je mi upřimně líto vyhozených peněz. Kdybych to byl věděl ...
ruce pryč !

Pro: ehm ...

Proti: vše

+2 +6 −4