Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nioh 2

Nioh 2 Remastered

13.03.2020
05.02.2021
81
19 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Nioh 2 je akční fantasy RPG a příběhový prequel k předchozímu titulu Nioh.

Na rozdíl od předchozího titulu si hráč svoji postavu vytvoří na začátku hry. Hlavním hrdinou tedy již není postava Williama, ale stejně jako v prvním díle hra kombinuje japonský folklor s reálnými historickými událostmi během 16. století. Hráčova postava, vycházející z historického vojevůdce Hidejošiho Tojotomiho, je napůl člověk a napůl takzvaný Yokai válečník, ve kterého se můžete přeměnit do plné formy pro unikátní útoky.

Gameplayem hra vychází ze Souls titulů (Dark Souls, Bloodborne), na hráče tedy čeká velká výzva v podobě těžkých a propracovaných soubojů a negativních následkům po každé smrti. Nad to hra nabízí klasické RPG mechaniky se zlepšováním hráčových abilit nebo přidáváním bodů do skill stromu, který byl oproti prvnímu dílu značně rozšířen a rozdělen do kategorií pro jednotlivé zbraně a třídy Ninja, Shiftling, Samurai a Onmyo Magic.

Hru je možné hrát v kooperaci s dalšími dvěma hráči či si na pomoc přivolat jejich přízraky, ovládané umělou inteligencí.


Poslední diskuzní příspěvek

@Widl (11.11.2022 12:43): To je taky fakt. To zas budu jak v Niohu vzdy hodiny loot ignorovat az kdyz uz to nepujde dal s tim co mam. Mezi misemi vse prodat krom toho co mam zrovna vybavene (ne kvuli mistu ale kvuli tomu silenymu bordelu v intentari) a tak podobne stale dokola.

Ja hlavne doufam, ze to bude nejak lepe vypravene a ze bude ten pribeh zajimavejsi. V Niohu jsem polovinu casu nevedel co delam, proc to delam, pro koho to delam apod. a druhou polovinu me to vubec nezajimalo.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS5 80
Na první pohled to nemusí být možná patrné, nicméně druhé Nioh dosti zásadně vylepšuje svého předchůdce. Základy zůstávají beze změn, přesto nové mechanismy značně zpříjemňují samotné hraní. Pro mě se nejdůležitějším z nich stal mnohem lepší level design (i vizuální dojem) úrovní - je o třídu výš, než v jedničce.

Nepřátelé nově používají i Burst útoky, kdy se obklopí červenou aurou a hráč musí včasně zareagovat protiútokem. Úspěch znamená šanci k dalším zásahům. Naopak nezdar většinou vyústí v nemálo snížené HP našeho protagonisty. Každý z vašich soupeřů má takový útok minimálně jeden. Správné načasování se ale vždy liší, takže rozhodně nedělá hru nijak jednodušší. Stejně tak množství démonů stojících vám v cestě značně narostlo a i díky zajímavějším bossům se dá říct, že vlastně Nioh 2 ukazuje, jak má vypadat správné pokračování.

Z prvního dílu si ale dál nese několik nedostatků, respektive zbytečností. Množství nalezeného lootu zůstává nadále absurdní a po každé misi váš inventář naplní haraburdí, ze kterého 90% rovnou odevzdáte ve svatyni a 5% stejně nikdy nepoužijete. S tím se pojí i několik druhů zbraní. Vyberete si možná dva typy a ostatní lze zcela ignorovat. Stejně tak Spirity, které nalézáte v průběhu hry. Za celou dobu jsem používal vlastně jen toho prvního. Kovář a úprava vybavení u něj mi taky přijde jako ztráta času. Neříkám, že je tomu stejně i v případě New Game+, avšak vzhledem nutnosti investování dalších mnoha desítek hodin to bude pro většinu hráčů stejně irelevantní. Rozporuplný je i příběh. Pokud se alespoň letmo nevyznáte v událostech a jménech z období válčících států, tak z něj příliš mít nebudete. A hudba, ačkoliv dobrá, zazní z nějakého důvodu pořádně až ve druhé polovině misí.

Chtěl jsem se vyhnout nabízejícímu se srovnání s Dark Souls. Zastávám názor, že Nioh je ve své podstatě rozdílné a zaměřuje se (strukturou misí, lootu apod.) na jiné prvky. Doporučuji ovšem dát Nioh 2 šanci i v případě, že jste si, podobně jako já, první díl nijak extra nezamilovali. Možná také budete příjemně překvapeni.
+16
  • PS4 90
Úvod do deja
V koži Hideho, napol Yokaia sa spolu s našimi priateľmi zapojíme do vojny v Japonsku v období Sengoku.

Plusy
➤hlavná postava: už nedostaneme do rúk pred vytvorenú postavu ako bol William ale dostanete možnosť si vytvoriť podľa vašich predstáv, či už mužskú, alebo ženskú postavu. S vzhľadom sa dá vyhrať skvelo a ide si dokonca upraviť ako budete vyzerať v Yokai forme. Jediná vec čo sa mi nepáči, a to v žiadnej hre, je to, že vaša postava nerozpráva, čo je veľká škoda.
➤príbeh: vo veľa častiach podobný tomu s prvej časti aj ked vaša postava nie je angličan. V príbehu tejto hry sa dajú ale za mňa lahšie sledovať postavy a ich príbehy a tak je lahšie si spojiť všetko to pekného celku, ktorý v sebe skrýva aj pár zvratov a prekvapení, či už príjemných alebo nie.
➤prostredie a leveli: tie začiatočné nie sú ničím špeciálne ale každý level má svoje kúzlo. Niektoré, hlavne tie v poslednej časti hry sa mi veľmi páčili. Určite ich je aj viac ako v prvom dieli a sú rozmanitejšie, aj ked tu sa taktiež v niektorých vraciate na miesta ktoré ste už videli a dokonca navštívite aj miesta z prvej časti. Krásna japonská kultúra v tejto hre len vyniká a kombináciou s fantasy prvkami je celá hra veľmi pekná.
➤nepriatelia: k tým starým s jednotky, ktorých bolo príjemné znovu vidieť ( aj ked niekedy ani nie ) pribudlo značné množstvo nových, aj keď pre mňa mohli byť nový aj nepriatelia, ktorý sa nachádzali v DLCčkach prvej hry, ktoré som bohužiaľ nehral. Veľká väčšina problém nebol pretože mali celkom čitateľné útoky ale našlo sa aj pár takých, ktorý už boli nepríjemný, aj ked na konci hry nebol problém nikto.
➤bossovia: po dizajnovej stránke, po stránke schopností či dokonca príbehu hodnotím bossov lepšie ako v prvom dieli ale po stránke obtiažnosti sa nejako neviem rozhodnúť. Novinkou je že každý boss sa môže po vyčerpaní stamini dostať do yokai dimenzie a vtedy je súboj skutočne len výzva, teda väčšinou. Na väčšinu z nich stačilo max 5 pokusov a na niektorých dokonca 1. Len pri dvoch sa mi stalo, že som pri nich strávil viac ako 10 pokusov, a z toho jeden bol v twilight misii a ten druhý mal za mňa zbytočne veľa životov ale uznávam že to bola naozaj výzva. O poslednom bossovi som počul že by to mal byť jeden z najťažších bossov hry ale nejako som si to nevšimol a stačilo mi na neho len pár pokusov. Samozrejme keby hral túto hru niekto, kto napríklad nemá s Niohom vôbec skúsenosti, viem si predstaviť že mu prechod zaberie omnoho viac času ale pri mne nejaký extra problém nenastal.
➤ostatné postavy: bolo ich mnoho ale narozdiel od jednotky sa mi nejako extra neplietli a dokázal som sledovať ich príbeh a pozadie. Veľmi rád som stretol starých známych a zoznámil sa s tými novými, aj ked veľa z nich nebolo až tak sympatických.
➤guardian spirit: pribudlo veľa nových spiritov aj ked som si myslel že už veľa možností neostáva po prvej časti keďže spiriti sú poväčšine zvieratá. Tentokrát sa vám ale neprenesú do zbrane a nevytvoria living weapon ale vytvoria z vás Yokaia. Na výber máte z troch typov aj ked ja som celú hru vyberal len typ brute. A čo sa týka nejakého obľúbeného spirita, prvú časť hry som používal hada a druhú pantera, ktorý mi už vydržal do konca. Keď ste v Yokai forme tak vám každý spirit dovolí použiť jeho špeciálne schopnosti, na ktoré som väčšinou zabúdal, čiže som v danej forme len bezducho mlátil všetko naokolo.
➤soul core: nová úžasná mechanika hry, ktorá mi veľakrát zachránila život. Z každého yokaia máte šancu, že vám dropne jeho duša. Tú si následne môžete vložiť do vašeho spirita a používať ju pokiaľ sa vám nabije bar pod vašim Ki. Každý nepriateľ má svoju unikátnu dušu aj keď niektoré sú zbytočné. Dokonca ani tie bossácke nie sú bohvieako super. Celú hru som používal len jeden soul core ( z hadieho bossa ) a občas som k tomu doplnil nejaký iný. Každopádne je to skvelé vyváženie toho že každý boss, či občas aj nepriatel môže vstúpiť do svojej yokai dimenzie a potom sa hra stáva opoznanie ťažšou.
➤zbrane: pribudlo nám pár nových typov zbraní aj ked ja som ich moc neskúšal. Na začiatku ma ale zaujali nové dualne sekery a s tými som ( s občasnými obmenami ) vydržal po celú hru. High stance som sa vždy bál používať, pretože sa mi zdalo že to žerie moc stamini ale pri sekerách som sa vôbec nebál a aj ked sa mi zdalo že niekedy ten damage nemám tak poväčšine času som ho mal znateľný. Hra vás stále zahlcuje novými zbraňami, teda novými v zmysle že sa vám mení vzhľad a staty.
➤vedľajšie misie: je ich možno až zbytočne moc a mňa osobne ku koncu hry ani nebavili, pretože často požadovali maxovanie určitej zbrane, ktorú som nehral, či prejdenie twilight misie. Väčšina sa odohráva na miestach hlavných misií aj ked sa mi nestalo tak mnohokrát ako v jednotke že sa veľa misii odohráva na jednej a tej istej mape. Vedľajšie misie určite prešli vylepšeniami ale aj tak je väčšina stále o tom istom.
➤hudba: krásna japonská hudba super dopĺňa hlavne záverečné úrovne.

Mínusy
➤strategická mapa: mapa, na ktorej ste si vyberali misie sa mi teda úprimne páčila viac v prvom Niohu ale to je len môj osobný názor. Veľakrát sa mi aj stalo že som prehliadol vedľajšiu misiu lebo splývala s farbami mapy.
➤zbytočné množstvo predmetov: večný problém Niohu. Veľké množstvo rozličných predmetov, ktoré aj tak nevyužijete. No našťastie sa dajú s Kodamákmi vymeniť za elixír. Človeku sa podľa mňa nechce stále prehľadávať inventár či tam niečo nemá čo by si mohol nasadiť.
➤recyklácia bossov: toto sa mi nepáčilo ani v jednotke. Aby ste bossa s hlavnej misie stretli ešte aspoň 5 krát, si myslím že je poriadna blbosť. Po čase už to nie je ani sranda a ani výzva. Konkrétne sa tu nachádza jedna mapa, ktorá nám zrecykluje pár bossov no našťastie je to v tejto pasáži hry slušne spracované.


!! Záverečné zhrnutie !!
Nioh 2 som si predobjednal a to rovno steelbook edíciu. Jednotka ma neskutočne bavila a keď som sa dozvedel že vyjde dvojka a videl prvé ukážky tak som nezaváhal. A určite som neurobil chybu. Tvorcovia vzali super jednotku, vylepšili ju a vznikla výborná dvojka aj ked je pravda že niektoré veci ostali pri starom, napríklad prehnané množstvo itemov, recyklácia bossov vo vedľajších misiach, či dokonca trošku zhoršili vzhľad mapy, na ktorej si vyberáte misiu ( môj osobný názor ). No veľa vecí je vylepšených a dotiahnutých. Napríklad v jednotke by som prijal od začiatku zmenu vzhľadu Williama. V dvojke si môžete komplet vytvoriť vlastnú postavu a idú vymýšľať skutočné kreácie. Príbehovo je hra na rovnakej úrovni ako prvý diel no postavy sú mi viac bližšie a ľahšie sa pamätajú, čiže ich celkový príbeh viete jednoducho sledovať. Pár skvelých, nie vždy pozitívnych zvratov zažijeme čo je taktiež super. To všetko sa odohráva na začiatku jednotvárne mapách ale neskôr naberajú na kráse a ked sa k nim na konci pridá skvelá hudba tak je to skutočne radosť hrať. Zbrane tu máme taktiež nové. A práve s takou som prešiel prakticky celú hru, s dualnymi sekerami na high stance. Popri zbraniach tu máme aj nových nepriateľov, ktorý nie sú až taký zložitý no kým sa ich naučíte vedia potrápiť, no na konci hry už vás zaskočí len málokedy niekto. Čo sa týka bossov tak ich obtiažnosť nestúpla nejako výrazne. Za mňa občas aj klesla. Stalo sa mi len pri dvoch bossoch že mi zabrali viac ako 10 pokusov, z toho jeden bol v twilight misii a ten druhý mal síce prehnane HP ale uznávam že to bola skvelá výzva. Trošku ma sklamal finálny boss o ktorom som čítal že je dosť ťažký ale nejako som si to nevšimol. Posledná veľká novinka je soul core. Zachránili ma mnohokrát a aj ked som používal skoro celú hru len jeden core tak občas som to doplnil aj iným. A tieto špeciálne schopnosti sa skvelo doplňujú s novými spiritami, ktorý vám tentokrát nevlezu do zbrane ale vytvoria z vás rovno démona. Jednoducho má Nioh 2 veľa nových vecí, ktoré sa úžasne dopĺňajú s tými tradičnými a vytvárajú skvelý celok. Túto hru môžem len odporučiť a už mi neostáva nič iné len dúfať že vyjde ďalší diel čo najskôr :) možno za ten čas konečne dohrám Bloodborne.

➤Čas strávený v hre: cca 40 hodín

HODNOTENIE: 90/100%

Pro: postavy, nepriatelia, misie, soul core, nové zbrane

Proti: znovu zbytočné množstvo predmetov, občasná recyklácia bossov

+15
  • PS4 90
Nioh 2 je hra která mě neuvěřitelně pohltila. Bohužel k jedničce jsem se dostal, až po dohraní dvojky. Hra se hraje velmi příjemně a přijde mi o něco lehčí než třeba Dark Souls nebo Sekiro, takže by to mohl být dobrý úvod pro hráče kteří uvažují o hraní takovýchto her.

Ve hře máte na výběr z velké škály zbraní (většina z nich byla již v jedničce), souboje jsou tu vcelku svižné zvláště pak na vyšším levelu. V této hře jako u jím podobných her jde o to se naučit jak daný protivník bojuje a jakmile se to člověk naučí, pak už nemá s daným nepřítelem větší problémy. Ve hře se nachází vcelku široká škála nepřátel, takže mi nepřijde, že by se moc rychle dostavil stereotyp, ačkoliv když už zabijete svého 1000 Gakiho (jeden z prvních yokaiu, kterého potkáte), tak ten vám už asi moc nezavaří. Ve hře každopádně máte ještě k dispozici speciální schopnosti v podobě Souls Core, které mohou vypadnout z vašich nepřátel a jsou neocenitelným přínosem v soubojích a v neposlední řadě se můžete proměnit do své yokai formy, ale chce si jí to dobře naplánovat kdy jí použít, aby byla co nejúčinnější.

Hru si můžete užít až se třemi přáteli a ve vícero lidech je hra mnohem snazší, nebo si můžete přivolat jiného hráče a to buď aby ovládal přímo svého avatara (to lze u svatyně), nebo si můžete vyvolat avatara, kterého bude ovládat AI (popravdě moc vám ale nepomůžou, jen asi jako pohyblivý terč pro nepřátele). Zároveň můžete chodit pomáhat jiným hráčům a v tu chvilku hra získává jiný rozměr.

Co bych hře vytknul tak asi jen to, že je ve hře hromada předmětů a popravdě takových 60% jsem snad ani nepoužil (nemyslím tím zbraně, ale různé předměty).

Závěrem hra je super, ve hře mám nahráno 100+ hodin a stále se k ní vracím.
+13
  • PS4 80
Nioh 2 je pokračováním úspěšného prvního dílu, na nějž ve všem navazuje. Pokud vás bavil první díl, bude vás bavit i druhý, a pokud ne... Odpověď již znáte.

S tím souvisejí klady i zápory hry. Soubojový systém je velmi zábavný, akčně laděný a nepřátel je dostatek. I když jsem první díl odehrál, prvních pár hodin bylo i tak úmorných. Nic nemáte zadarmo a jak je v soulsovkách zvykem, musíte systém téměř dokonale ovládat, abyste se dostali dále. Nicméně, po prvních pár lokacích již hra tak náročná není (i když je stále nadprůměrně těžká).

Mezi zápory jistě patří neuvěřitelná repetativnost vedlejších misí, které až na výjimky zdaleka nedosahují úrovně hlavního příběhu. Děláte pořád to samé dokola, se stejnými nepřáteli. Buď tedy máte 3 vlny různě namixovaných nepřátel, nebo se vracíte na stejné místo, nebo se utkáváte s nepřáteli, které už jste jednou porazili, protože litují vašeho prvního setkání. Velkou originalitu nečekejte. Hlavní příběh, to už je naštěstí úplně jiná. Tedy, samotný příběh nikoho se židle nejspíše nevytrhne, ale level design je chytrý a nápaditý a mise od sebe bezpečně rozeznáte.

Gró hry jsou tradičně bossové. Zde záleží na buildu, který zvolíte. Někteří jsou pak jednodušší a jiní zase frustrující. Já jsem zbraně střídal, i tak jsou bossové, u kterých byl nejradši vyhodil ovladač z okna, jiné jsem zvládnul na první pokus (jednou asi se štěstím, protože když jsem se následně k této 'lasičce' vrátil, chtěl jsem opět vyhodit ovladač).

Co mě osobně příliš nesedlo, je neuvěřitelné množství craftingů a statů. Zdá se, že je super zcela si customizovat úplně všechno. Je toho ale tak moc, že byste s tím strávili hodiny a hodiny, a výsledek za to pravděpodobně nestojí. Čeho je moc, toho je zkrátka příliš a určité zjednodušení by zde neškodilo.

Závěrem bych tedy hru doporučil fanouškům předchozího dílu, fanouškům bloodborne a nadšencům do rychlých, akčních RPG. Nedoporučuji zarytým cholerikům, lidem hledajícím nejlehčí obtížnost a arachnofobikům.

Pro: Soubojový systém, prostředí, mytologie, hlaví mise

Proti: Vedlejší mise, přilišný crafting

+8