Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Pamatujete ještě Akta X? A měli jste rádi odlehčené epizody v prvních sériích? Pokud odpovíte „ANO“ i na otázku, zda máte rádi hádanky a rébusy, pak je tato hra právě pro Vás! Přidejte mráz a tísnivou atmosféru, ne nepodobnou Bruntálsku (sečtělejší klidně Horám šílenství) a víte o hře takřka vše.
Krátká groteska se vším, co k tomu patří – absurdní humor, svérázné postavičky zapadlého maloměsta a výrazná stylizace. A vše korunuje žánrový závěr …a nebo to všechno bylo úplně jinak?

Jediné co mě mrzí, že jsem si hru nenechal až na nějaké ospalé, zimní nedělní odpoledne.

Herní výzva 2017, kat. 5

Pro: Já si ji fakt užil ...

Proti: ... ale nemusí sednou každému

+21
  • PC 60
Příjemná adventura s dobrou variabilitou, co se hádanek týče, ale příběhově mě docela zklamala. Jde o přesný opak toho, kdy je hra spíše interaktivním filmem a zapojení hráče není moc potřeba. V Puzzle Agent sice hráč řeší rébus každou chvilku, ale příběh to nikam neposouvá. Zápletka je dost absurdní, i když to by vůbec nevadilo, kdybych po dohrání neměla ještě víc otázek než na začátku.

Ačkoliv mi ve hře chyběl pořádný příběh s pořádnou strukturou (aneb expozice, kolize, krize, peripetie a katarze), tak mě Puzzle Agent vcelku bavil. Ráda trávím čas nad rébusy, křížovkami, hlavolamy apod. bez ohledu na to, jestli jsou zasazeny do příběhu nebo ne. Jednotlivé postavy ve hře měli charakter, k čemuž přispíval podle mě dobrý dabing, a občas trochu nesmyslné rozhovory mě s nimi dost bavily.

Podle toho, co jsem četla v diskuzích se rozuzlení příběhu odehrává až v druhém díle. I když hraní prvního dílu ze mě neudělalo největší fanynku na světě, myslím, že se k pokračování časem dostanu. Jen počkám až bude zas někde za pár šušňů a ne za 10 euro. :D

Pro: různorodost hádanek, postavy, grafika, dabing

Proti: neukončenost, zápletka

+21
  • PC 70
Milá, malá adventůrka s ujetým příběhem, ještě ujetější grafikou a přejetým hlavním hrdinou nehrdinou.
Telltale se odvážili postavit celou hru prakticky jen na obrázcích Grahama Annabla a ono jim to vyšlo. Jednoduchá, krátká skoro až experimentální jednohubka, která sice neudělá díru do světa, ba ani do ničeho jiného, ale přesto stála za to. Puzzlíky jsou někdy lehučké, někdy těhučké, povětšinou fajn. I když na hlavní nápň hry by mohli být o něco propracovanější. Krásná atmosféra (sněhem) zaprděnýho zapadákova s vyšinutými obyvateli však všechno dorovnává. Fargo hadr.
+19
  • PC 55
Když jsem se pouštěl do hraní Puzzle Agent, úplně přesně jsem nevěděl, co mám očekávat. Předpokládal jsem, že půjde o souhrn primitivních puzzlů, možná poskládaných jednoduchým příběhem. Ze hry se však vyvrbilo trochu něco jiného.

Puzzle Agent je nepříliš známá série her vývojářského studia Telltale Games, která byla jednou z prvních her, která vyšla v rámci pilotního programu (Pilot Program) vývojářů, do kterého chtěli zahrnout hry, kterým by se jinak nedostalo pozornosti od velkých vydavatelů.

V případě této série se spojil Mark Darin s významným kanadským tvůrcem komiksů a animátorem Grahamem Annablem (dříve býval animátorem LucasArts), který Puzzle Agentovi vtiskl velmi jednoduchý, ale svérázný a nezapomenutelný grafický vizuál.

Ve hře se stáváte Nelsonem Tethersem, členem „Puzzle research divison“ při FBI. Dostanete za úkol vyšetřit okolnosti ohledně tajemného zastavení továrny na mazací gumy ve městě Scoggins kdesi v Minnesotě.

Jde poznat, že si tvůrci brali příklad z her s detektivem Laytonem, svým zpracováním je jí Puzzle Agent až moc podobný. V průběhu hry vyšetřujete zmíněnou záhadu, která na první pohled vypadá primitivně. Ono vlastně i samotný příběh a vyšetřované hodně primitivní je, kromě pár vydařených rozhovorů je vše postaveno hlavně na puzzlech, které variují od primitivních až po téměř nepochopitelné a většinou ani příliš nesouvisí se samotnou hrou.

V případě, že si nevíte rady, tak není potřeba věšet hlavu, ve hře funguje nápověda pomocí všudypřítomných žvýkaček, jejichž žvýkání prý podporuje fungování mozkových závitů, které pomohou nalézt nápad, jak postupovat dál.

Postupem času příběh přeci jen získá na zajímavosti a časem se změní doslova v horor. Bohužel však v tom nejlepším přichází nečekaný konec, který ještě víc zdůrazní celkovou krátkost hry.

Puzzle Agent je někde na pomezí klasické adventury a hříčky, okořeněný svým způsobem zvláštním, ale podařeným humorem. Nikdy si nedělal ambice stát se průkopníkem dějin, ale spíše krátkou jednohubkou – oddechovkou.
+19
  • PC 70
Tahle hra mi vlastně dost sedla. Příběhová adventura, kde se vlastně vůbec neadventuří, jen se plní logické rébusy a pak jakože za "odměnu" se posune příběh zase trochu dál. Nikdy se nestane, že by člověk nevěděl, kam má jít, protože mu to hlavní postava vždycky polopatě řekne. Je to krimi komedie a zároveň trochu horor. Obskurní postavičky zapadlého maloměsta po vzoru Twin Peaks jsou moc fajn.

Rébusy jsou vloženy do příběhu extrémně na sílu, ale je jasné, že je to prostě taková stylizace. Samotné puzzly jsou víceméně zajímavé. Je jich celkem 37, ale zahrnuje to i časté variace na ten samý puzzle, takže reálně je unikátních tak cca 15. Některé jsou obtížnější, pár jich bylo zase hodně jednoduchých. Ale to je individuální. Systém tři nápověd je výborný a je fajn, že ani třetí nápověda neprozradí řešení na 100% (většinou).

Je tu výborná hudba, kvalitní dabing a na první pohled strašná grafika. Ale dá se na ni v pohodě zvyknout a vlastně mi už vůbec nevadí. Je to prostě taková naivní kresba, ale umění bych v tom úplně nehledal.

Závěr je neuspokojivý a je jasné, že je to dost uměle rozdělené na dva díly (něco jako Kill Bill). Herní doba je podobná jako u hidden object her.

Doufám, že ve druhém díle narazím na jiné puzzly, protože opakovat ty, co už proběhly v jedničce, by bylo trapné, jelikož jinak vypadají oba díly úplně stejně. Takhle samostatně je to příjemná jednohubka, která končí tak nějak, jak by skončil skutečný příběh puzzle detektiva z FBI. A tolik reality ve hrách přece nechceme.

Pro: systém hry, hudba, některé puzzly, postavy, nápovědy

Proti: závěr, asi i ta grafika, některé trošku otravnější opakujícící se puzzly, pravidla puzzlů v jiné obrazovce

+16
  • PC 60
Herní výzva 2020: "Moje jméno je..."

Nelson Tethers: Puzzle agent je téměř dokonalým protipólem pozdější tvorby studia Telltale, které proslulo nákupy licencí už proslulých univerz, ze kterých potom sekali adventurní epizody jako Svit Zlín jarmilky a většinu času jste tam strávili bezduchým civěním a mačkáním žádaných kláves, které bylo herní náplní mezi volbami v příběhu. Tady jsem žádné volby v příběhu neměl, Nelsona Tetherse odnikud neznal a většinu času jsem strávil nad různými hádankami. I tady však je příběh neukončený a herní doba, když už hádanky znáte, není nijak závratná.

Grafické zpracování a atmosféra jsou vskutku specifické a postavy jsou pěkně namluveny. Hlavní náplní není klasická adventura, kde byste sbírali věci a hledali, kde je použít. Hra je sledem různých hádanek, které postava řeší, některé jsou povinné, některé volitelné, ale asi jsem prošel všemi. Hádanky jsou různorodé, jsou tu spojovačky a skládačky, ale i logické početní a slovní úlohy.

Na všechny úlohy máte i dobře připravený systém nápovědy a následně po splnění i vysvětlení řešení, což je příjemné. Nicméně je nepříjemné, že zadání, samotná úloha a každá nápověda jsou na odlišných obrazovkách. Jelikož tradičně mám nejvíc problémů u úloh, kde si mám v hlavě něco vizualizovat, tak jsem používal bloček a celkově jsem si spíše řekl, že touto formou hádanky dělat nechci.

Pro: Atmosféra, grafické zpracování, namluvení

Proti: zadání a řešení na různých obrazovkách, rozdělený příběh do dvou dílů

+14
  • PC 65
Herní výzva 2020 - bod č. 2 Heuréka!

Tuhle hru jsem nainstaloval někdy v půlce prosince, ale ani jsem ji nevyzkoušel. Nedávno jsem se rozhodl, že nemám pořádně co hrát, tak to vyzkouším. A najednou mě to chytlo a je dohráno. Vůbec jsem netušil, že hra je založena na sestavování různých puzzlů, ale že se jedná o nějakou klasickou 2D adventuru.

Hra přináší zajímavý grafický styl, kdy postavy vypadají zvláštně a můžou za to především jejich nosy a bílá barva. Příběh je vcelku zajímavý s trochou toho tajemna a nadpřirozena. Lidi ve městě se chovají divně a nikdo vám příliš nepomůže ve vašem pátrání.

Puzzly nejsou zrovna všechny jednoduché a docela mi některé daly zabrat. V tu chvíli jsem byl rád za možnost nápovědy, kdy jsem měl k dispozici 3 nápovědy, které byly písemné nebo mi na obrázku ukázaly část řešení. Ovšem hra vám nikdy nenaservíruje celé řešení a tak jsem se někdy potrápil i se třemi nápovědami a musel číst několikrát zadání, než mi to docvaklo.

Pro: Příběh, grafické zpracování, puzzly, systém nápovědy

Proti: Krátkost, neuzavřený příběh

+13
  • PC 70
Moc rád se pouštím do her, od kterých nic neočekávám. Často se totiž stává, že jsem pak mile překvapen a hraní si pak užiju o to více. U Puzzle agenta jsem třeba viděl obrázky ze hry a pod kolonkou vývojář četl Telltale Games. Těžko se mi pak věřilo, že tvůrci epizodních adenturních sérií jako jsou The Walking Dead nebo Sam a Max si střihnou hříčku, která vypadá, jak kdyby ji nakreslilo pětileté dítě. Tomu paradoxu jsem prostě musel přijít na kloub…  

A světe div se. Puzzle Agent je veskrze hodně zábavný kousek. Od začátku jsem grafickému hávu hry přikládal takovou absurdní váhu, až jsem se v něj doslova nadchnul. Pod hrou se skrývá kreslíř Graham Annable. Ten začínal svojí kariéru v LucasArts a musím říct, že to na té grafice je to i vidět. Hlavně teda vysvětluje tu spojitost Sama a Maxe s Telltale Games, protože na nich dělal taky.  

Herně se tu dostáváte do role agenta FBI Nelsona Tetherse, který dorazí někam do zasněžené Minnesoty vyřešit absurdní případ. Absurdní už z podstaty věci. Hned od začátku Vám hra ale nastaví herní mechanismy, kdy každému hráči musí okamžitě dojít, že zde to s adventurou vlastně nemá nic moc společného. Hlavní devizou hry je totiž luštění různých rébusů a hádanek. Jednou jednodušších, po druhé složitějších. Místy jsem si u jejich luštění přišel jako dítě na základní škole, když jsme jednou za čas vyplňovali Scio testy. Největší devizou hry je ale především atmosféra. Ta jak kdyby vypadla z filmu Fargo, která je podobně namrzlá a hlavně podobně absurdní.

Kromě luštění hádanek tu pak procházíte jednotlivými lokacemi, což vlastně v rámci pohybu není ani nasnímané, takže tu staticky klikáte na to, co se domníváte, že Vás posune dál. No a jelikož právě to není úplně kdoví jak náročné, docela to ve hře poměrně intuitivně funguje. No a když si nebudete vědět rady, pomůže žvýkačka, která se náhodně různě v lokacích objevuje, vy je sbíráte a když potřebujete u rébusů jooo poradit, poslouží jako docela účinný hint.  

Puzzle Agent je ve všech ohledech taková milá, odpočinková, zábavná hříčka. Je vidět, že Grahamovi nechali volnou ruku a tak si tu střihnul ryzí naivní malbu, která ale ve spojení s humorem, námětem a hudbou docela obstojně funguje. No a jelikož to tu skončilo tak úplně nedostatečně, už přemýšlím, kdy si pustím druhý díl. Už teď ale vím, že si ho pustím vysloveně s radostí.

Pro: Zábavná naivní jednohubka plná různých rébusů a hádanek, kvůli které bych hru situoval spíše do logického žánru, než do adventurního.

Proti: Poměrně krátké, jednoduší, vášnivé hráče naivita hry může spíš otrávit.

+11