Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Tato hra je trochu moja srdcovka aj ked na moj vkus je az moc depresivna a zamerana na temne negativa zivota, ale hra je tymto aj dost originalna.

Je to jedna s hier na ktoru som sa naozaj v tej dobe tesil.

Grafika posobi dobre. Na dobu v ktorej vysla to bola lepsia grafika. Hratelnost hry je tiez na dobrej urovni.

Hra sa da dohrat za cca hodinu s obcasnym navodom.

Pro: grafika natu dobu, namet, svet zobrazeny az moc depresivne

+10
  • PC 70
Když se řekne dobrá česká freeware adventura, Mrtvé město je jedna z prvních, která mě napadne. Hra s temnou a hutnou atmosférou, která by se dala krájet, lokace jak vystřižené z detektivek a parádní hudba, která všechny tyto aspekty jen umocňuje.

Příběh s psychopatem, právě propuštěným z léčebny je skvělý a byl hlavním hnacím motorem k tomu, abych hru dohrál na jeden zátah. To však není nic těžkého, když herní doba má něco kolem půl hodiny, což je snad jediný, ale o to větší zápor.

Mrtvé město mohu doporučit všem milovníkům adventur, a to nejen těm, kteří mají v oblibě freeware scénu, ale i všem ostatním. NiHiLiS totiž vytvořil něco, co není k vidění každý den a co stojí za více než jedno zahrání.

Pro: temná atmosféra, lokace, hudba, příběh

Proti: krátké

+20
  • PC 70
Pod pesimisticky vyhlížejícím názvem na nás číhá stejně tak vypadající hra. Jde o klasickou poin & click adventuru s příběhem a inventářem. Příběh hry je zasazen do chmurného, tmavého a špinavého města, kde se pro depresi nejde daleko. Město je temné a plné lidí, kteří již dávno přestali žít a ztratili tak iluzi o životě, v lepší budoucnost a oddali se drogám. V tomto městě vládnou drogy. Každý člověk tu žije bez iluze a budoucnosti. Jedním z těchto lidí je i hlavní hrdina, který se navrací do svého špinavého a tmavého bytu. V něm kromě postele a nefunkční televize nenachází nic. Jednoho dne tu však našel svoji přítelkyni ležet v bezvládí na podlaze. Byla mrtvá. Pohled na ni neunesl a nakonec se ocitl v ústavu pro duševně nemocné. Drželi ho tam delší dobu, a tak se nemohl ani zúčastit pohřbu své dívky. Po propuštění začal pátrat na vlastní pěst. Chtěl nalézt odpovědi na své otázky. Chtěl najít vraha své přítelkyně Tess. A právě tady hra začíná.

Můžete se tak pustit do hraní. Z každého koutu dýchá temná a tajemná atmosféra podpořená příjemnou a vhodnou hudbou. Na každé lokaci je jiná. Na začátku se ocitáte v bytě, kde se probouzíte ze zlého snu. Postupem ve hře se odtajňují další a další lokace, do kterých se dostáváte přes mapu. Ta se zobrazí vždy, když kliknete na nějaké lokaci na odejití pryč. Potkáte tu hřbitov, bar, kostel a mnohé jiné. Rozhovory s postavami a užívání předmětů z inventáře funguje naprosto stejně jako u ostatních adventur. Jen mě v podstatě vadilo, že po absolvování rozhovoru s postavou a proklepnutím všech možností rozhovoru se témata z nabídky hovorů nesmazala. Ve výsledku to tedy vypadá takhle: Člověk stojící před barem po mém oslovení (kliknutí na něj) má několik témat k hovoru (zobrazí se dole na liště) až je všechny vyčerpám, a znova ho oslovím, najdu u něj ty stejná témata rozhovoru i nadále - otravné. Hra má na freeware projekt líbivou atmosféru, hudbu i grafické zpracování. Jednotlivé lokace jsou zpravidla statické obrázky s místní semtam animací. To hře ale nevadí. Kupříkladu když daruju muži před barem předmět, oznámí, že odchází a naráz na obrazovce není. Žádná otravná animace chůze ke kraji obrazovky. Jen nechápu, proč v kostele kde jsem kradl mince z kasičky tuhle variantu tvůrci nepoužili také. Nastíním situaci. Kněz stojí vedle kasičky na příspěvky. Ta je opatřená zámkem. Já s ním vedu dalekosáhlé debaty a po dokončení rozhovoru mi hra napíše, že kněz se na okamžik vzdálil. Načež stále stojí nehnutě na místě, dvacet čísel od kasičky a kouká jak já ničím zámek, jak si beru mince a jak vesele odcházím. Další vítku bych měl k pravopisu. Je bežné, že se člověk někdy zapomene, nebo udělá chybku... Však si při hraní všimnete. Jde tedy o hrubku jen v jednom slově, ale to slovo je tam použito hned několikrát. Trošku to kazí dojem. A nejde tu o použití slangového výrazu nebo hovorové řeči. Přesto jde o opravdu povedenou adventuru, kterou jde sfouknout během odpolední pauzy po obědě někde v poloze ležmo s notebookem na pupku a blaženým výrazem, jež způsobil požitý řízek a bramborový salát.

Také musíte vzít v potaz, že jde o freeware, tedy hru k volnému šíření. Tudíž na poli freeware patří u mě tahle hra mezi top adventury. Faktem je, že na hře pracovalo jen několik nadšenců a zcela bez nároku na honorář. Sám autor se nechal slyšet, že původním plánem bylo vytvořit opravdu rozsáhlou hru, velkou svojím příběhem, ale také různými zvraty. Ovšem postupně se z cílů ustupovalo (vytvořit několik epizod), až se hra předčasně utnula a našrouboval se k ní konec aby byla zdárně dokončena.

článek s obrázky

Pro: hudba, atmosféra (na freeware počin)

Proti: délka hry

+6
  • PC 55
Depresívny námet, siahajúci inšpiráciou (minimálne čo sa týka atmosféry) až kdesi k P.K.Dickovi by si rozhodne zaslúžil trochu pozornosti. Je len škoda, že ako freewarovka na ktorej pracovali 1 až 3 ľudia s evidentne obmedzenými zdrojmi a technickými zdatnosťami sa nedočkala technicky, rozsahovo i komplexnosťou kvalitnejšieho spracovania.

Pro: nápad, atmosféra

Proti: spracovanie, krátkosť, jednoduchosť

+5 +6 −1