Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Ve čtvrté Momodoře se hráč ujme kněžky Kaho Reinol s úkolem získat audienci u královny Karstu, aby zachránila zemi před kletbou. Prequel k sérii Momodora je již metroidvánií se vším všudy. Mapa je podstatně větší než v prvním díle a její kompletní průzkum zabral asi 7h. Přítomno je klasické hledání klíčů a objevování nových schopností, aby bylo možné prozkoumávat dříve nedostupné oblasti. Ke konci hry jsem ocenil možnost "warpovat" mezi hlavními oblastmi. Dost to urychlilo hledání posledních neodkrytých částí. Obtížnost hry pro mě byla akorát a problémy jsem měl pouze u některých bossů. Souboje s nimi jsou celkem výzva a jejich design považuji za celkem povedený. Přítomen je i jeden tajný boss. Za nejtěžšího považuji finálního bosse a to jsem ještě musel vyhrát dvakrát. Poprvé jsem došel do konce bez kompletního průzkumu a dosáhl jsem tak pouze špatného konce hry(neměl jsem klíčový předmět, kompletace není nutná). Hlavní zbraní je pro sérii typický list. Pro boj na dálku je tentokrát k dispozici luk, který se v průběhu hry hezky vylepšuje. Množství předmětů, aktivních i pasivních, je slušné. U některých chvíli zabera zjistit jejich účel.

Grafika je výrazně odlišná a detailnější než v prvním díle(a dle obrázků i v celé trilogii). Na hru se kouká moc hezky a osobně se mi tento styl mnohem více sedl. Návrh lokací a jejich vzhled je perfektní a moc se mi líbí autorův styl. Navzdory změně grafiky jsem cítil atmosféru prvního dílu. Povedený i je soundtrack. Technicky je hra bezproblémová. Oceňuji ovládání, které je přesné a postava vždy krásně reaguje. Před rozehráním jsem od hry a celé série nic nečekal, ale byl jsem velmi mile překvapen. Hru mohu doporučit všem fanouškům žánru.
+22
  • PC 85
Herní výzva 2017 #1

Momodora: RutM je až učebnicovým příkladem dobře navržené metroidvanie. Obsahuje skoro všechno, co by taková správná metroidvania měla mít, a v přesně dávkovaném množství.

Svět tvořený zajímavými a rozmanitými lokacemi, které jsou promakané nejen vizuálně, ale i po stránce level designu. Je tak akorát velký a nedochází k zbytečnému backtrackingu i díky množství různých odemykatelných zkratek a alternativních cest.

Obtížnost, která je tak akorát. Někdy dokáže zatopit, ale nejedná se o nic nezvladatelného. O to je větší radost, když se obtížného bosse nakonec povede skolit nebo úleva, když polomrtví najdete checkpoint. Ačkoliv obtížnostní křivka by se určitě dala trochu vyladit - začátek mohl být jednodušší a konec naopak těžší.

Bezproblémové ovládání umožňující v obtížnějších částech hry precizního manévrování. Nikdy s ním nebojujete, naopak dělá přesně to, co po něm chcete, tudíž je každá smrt vaše vina. Jak by to mělo být.

Tempo hry na jedničku s vyváženým poměrem prozkoumávání, boje a bossfightů. S projitím mapy na 100%, nalezením všech health upgradů a broučků, poražením nepovinného bosse a jedním speciálním achievementem to vyšlo na necelých šest hodin. To ale určitě neberte jako výtku, v tomhle žánru je kratší délka celkem standart a každá metroidvania holt nemůže být Hollow Knight.

Vydařený soundtrack a grafický styl, trochu připomínající legendární Cave Story, dohromady zdařile budující atmosféru.

Co se Momodoře dá vytknout? Tak v první řadě příběh, o kterém se dá říct asi jen to, že tam je. V druhé řadě zvláštní rozhodnutí, že část upgradů dostanete, jen když porazíte určité bosse bez zranění. Což jsem samozřejmě zjistil až po dohrání, jelikož jsem se divil, že jsem jich našel tak málo a podíval se na fóra, co jsem udělal špatně. Pak asi absence klasických secretů, jak je známe z jiných metroidvanií - všechny "skryté" místnosti jsou jasně viditelné na mapě a po chvíli hledání je musí najít každý. A zbytek by už bylo jen hnidopíchání.

To všechno ale jsou jen malichernosti. V jádru je to setsakra dobrá metroidvania, která moc dobře ví, čeho chce docílit a to se jí daří na jedničku. Pokud o tenhle žánr máte aspoň trochu zájem, nedá se Momodora nedoporučit.
+10
  • PC 85
Metroidvania plošinovka s krásnou pixel-artovou grafikou a afmosférou i designovými prvky v lecčems připomene Souls hry. Obtížnost ke konci spíš lehce klesá a některé bossfighty mohly být zajímavější, ale při nejmenším tahle Momodora je celkově solidní herní jednohubka (podle Steamu 5 hodin), kterou určitě můžu doporučit.
+5