Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Bílá bílá bílá bííílááá... A občas trochu do červena, modra, oranžova nebo zelena... Právě grafická stylizace a výrazný kontrast jedné barvy s bílou bude to první, co vás praští do oka. Má to ale svůj důvod, v první řadě vám vyšší kontrast usnadňuje odlišit cestu od překážek a okrajů mrakodrapů. Mirror's Edge je zajímavá skákačka s důrazem na perspektivu vlastního pohledu. Hlavní hrdinka Faith má své vlastní tělo a tlapy a můžete je vidět, myší ovládáte totiž jen pohyb hlavy a kam namíříte nos, zbytek vás následuje. Dnes se to stává pomalu standardem, alespoň svoje nohy můžete vidět skoro v každém FPSku, ale většinou tvoří váš pohled a ruce se zbraní jen takovou 2D vrstvu před kukaní do prostorového světa. Právě tohle zpracování bylo před pěti lety docela originální a ještě podtržené pohybem vysoko nad pevnou zemí.

Příběh mi přišel jako taková omáčka něčeho, co vysvětluje to poskakování všude kolem. Takové jednoduché, ale příjemné béčko, kde tak nějak tušíte, co se stane, a když už dojde ke zvratu, ze židle padat nebudete. Je ale dokreslován zajímavými anime animacemi (=D), které mi nepřišly narychlo udělané (jak to stojí v některých komentářích).

Akční pasáže se pro mně staly peklem. Při každé konfrontaci s autoritami jsem několikrát opakoval. Nemáte totiž moc na výběr, ze začátku sice můžete oběhnout pár policistů, kteří přes sluneční brýle nevidí na mířidla svých pistolí, později je ale jediným způsobem vypořádání se s nepřáteli obrat jednoho o zbraň a zbytek postřílet. A při odzbrojování máte jen jedno jediné velmi krátké okénko, kdy zbraň zčervená a vaše kliknutí se započítá jako úspěšné. Tohle reakční okénko si můžete trochu prodloužit zpomalením času, ale stejně... Zbraň snad zčervená pokaždé v jiné chvíli a já, ač mám reflexy dost dobré, jsem nebyl schopen bez problému odzbrojit kohokoli na první pokus. Většinou po vás navíc střílí až do chvíle, kdy stojíte na půl metru od sebe (a netrefují se). Jindy zase není problém zasáhnout vás v pohybu na padesát metrů. Přestřelky mi hodně narušovaly plynulost hry a bylo to o to výraznější, když vás běh a překonávání překážek k plynulosti přímo vybízí. Takže ano, akční pasáže byly další vycpávkou, bohužel.

Neubránil jsem se pocitu, že Mirror's Edge byla pro DICE taková bokovka, kde se povedlo prosadit právě svěží nápad. Je velká škoda, že koncept nebyl rozpracován více, ale kdo ví, zvěsti o pokračování se vyrojily prakticky ihned prvních dohrávkách a byly přímo potvrzeny na E3. Tak snad to napodruhý bude plnohodnotnější.
+16
  • PC --
Jelikož negativa u mě značně převažují, tak radši začnu pozitivy.
Líbí se mi víceméně originální nápad, udělat Prince of Persia FPS. Velmi se mi líbí zpracování města a jeho barevnost. A to, že pořád neskáčeme jen po střechách, ale koukneme se do pár zajímavých interiérů. Solidní je i zběsilý pocit zdrhání před vojáky. Teda alespoň zezačátku.

Jenže všechno tohle u mě sráží několik nasrávacích částí, u kterých sem myslel, že zlomim gamepad a porodim atomový hřib. Části, kdy máte asi 5 vteřin na to, aby jste se rozkoukali a tak nějak odhadli, kudy vede cesta k cíli, než vás sejmou vojáci. Popř. checkpoint je až určitou vzdálenost ZA kritickým skokem, kam se nepřesně dopadá. Takže běžet popadesáté tou samou 30ti vteřinovou cestou, abych znova chcípnul, to mi na dojmu taky nepřidalo. Plus nejde poznat, kdy po mě hra *chce*, abych vyřídil vojáky, protože ve většině případů jdou oběhnout. Ad. boje s vojáky - ze začátku sranda, ale s nástupem těžce ozbrojených opět vě většině částí pruda. A boj s posledním bosem (jestli se tomu dá vůbec říkat), stál taky celkem za prd.

Jak sem už řekl, hru nezatracuji, ba dokonce sem se v některých částech náramně bavil... ale u mě dojem hodně sráží nevyvážená obtížnost.

PS: Hodnotím xboxovou verzi.

Pro: FPS PoP, město, skákání a šplhání, zajímavé interiérové lokace, pocit pronásledování

Proti: určité nasrávací části

+15 +16 −1
  • PC 80
Když jsem spustil Mirror´s Edge, moc jsem se těšil. Já sám osobně jsem nikdy neslyšel o hře v tomto stylu. Ona hra jako taková je dost originální. Určitě zabaví na dlouhou dobu a některé mise si klidně budete opakovat znovu a znovu. Ale opravdu (a myslím, že to není jen můj názor, jak si tak čtu jiné komentáře) mě mrzí ten nepropracovaný příběh. Téma je dobré a slibuje kvalitní zápletku a vyvrcholení a je škoda, že to tvůrci nevymysleli lépe. Každopádně hratelnost je super a klidně si s Faith zahraji znova.

Pro: Hratelnost, originalita, grafika

Proti: Příběh, nudné části (výtah)

+15 +17 −2
  • PC 85
Už v době vydání jsem nechápal, jak zrovna Mirror´s Edge může být tak nedoceněný. Po skoro deseti letech vypadá díky stylizaci pořád dobře a pořád se skvěle hraje. Přiznat se musí zastaralé animace, které oku nelahodí a příběh, který byl nic moc už tehdy, ale parkour v AAA zpracování se nevidí, tudíž se dá i dnes Faithino skákání po střechách označit jako originální.

Pro: zpracování, stylizace

Proti: animace, příběh

+15 +16 −1
  • PC 70
Nový způsob pohybu v FPS, s kterým Mirror's Edge přichází, funguje opravdu vydařeně. Je to efektní, snadno ovladatelné a ten pocit pohybu z vlastních očí hráče rychle vtáhne. Hra povedeně mixuje prostředí se snadno překonatelnými překážkami, ve chvíli kdy jde o co nejrychlejší úprk před policajty, s místy jejichž překonání vyžaduje víc snahy a trochu rozmyslu, aniž by vás kdokoliv obtěžoval. Některé drobnosti by potřebovaly ještě vyladit, především vylepšit boj z blízka, kterému by se hodila možnost krytí a snadnější šance na odebrání zbraně, ale dohromady musím autorům přiznat, že se svojí inovací uspěli.

Jenže to je asi tak všechno, co Mirror's Edge nabízí. Spíš než plnohodnotnou hrou je prezentací nového konceptu. Vše se ostatně točí kolem toho a ostatní prvky nestojí za moc. Hra je neuvěřitelně krátká, příběh (jestli se tomu tak dá vůbec říkat) je jen několik mizerně poslepovaných klišé a hrají v tom naprosto ploché postavy bez špetky pořádného charakteru. Totalitní systém, v němž se hra odehrává, má svůj potenciál, který je kromě zajímavé vizuální stylizace vesměs nevyužitý. Hráčovi je jen předhozeno: "Ti jsou zlí, tamti zase hodní a teď běž."

Mirror's Edge stojí za vyzkoušení, ale stojí také za pořízení? Snad jen pro hráče, které baví honit se za co nejlepším časem v prázdných mapách. A mezi takové já nepatřím.

Pro: Povedená prezentace...

Proti: ...ale ne až tak dobrá hra.

+13 +14 −1
  • PC 70
Mirror's Edge je jedna z velmi mála her za poslední roky, která mě už od prvních videí dost zaujala... a ve výsledku to opravdu není špatné.
Jako de facto parkurová akční hopsačka ala hyperdynamický Prince of Persia působí od začátku vcelku originálním a svěžím dojmem, a hraje se velice příjemně - přestože je BRUTÁLNĚ lineární a o vzbuzení dojmu nesamoúčelnosti už se designéři úrovní skoro ani nesnažili, je velmi dobře ovladatelné běhání a skákání po střechách (na stoku povinou v každé akční hře ale taky dojde :roll:) velmi efektní a hlavně dosti zábavné, do čehož slušně zapadá i občasné bleskové zmlácení nějakého nepřítele. Grafika je příjemně stylová, svými pastelovými barvami a důrazem na High Key mírně evokující Portal... jen z toho pekelně přepáleného DOF, tolik oblíbeného prakticky v každé nové hře (sic! :-x), je mi opět na blití.
Nějak extra zázračné to sice zase není, nemožnost udělat něco, s čím autoři nepočítali přestože se to přímo nabízí párkrát mírně naštve, a vůbec je to prostě víceméne jen jednoduchá hříčka s neexistujícím (resp. úplně retardovaným) příběhem... ale zabaví velmi slušně.

Ovšem drobet "nemilé" je, že je celá hra tak na 3-4 hodiny a pokud by se jeden echt snažil, tak nejspíš s klidem i na polovinu, takže zhruba jako trochu masivnéjší demoverze... ehm :-? (nepočítám závody na čas v úrovních z příběhové kampaně)

Pro: vcelku originální, hyperkinetické, dynamické a dosti hratelné

Proti: krátkost, dementní příběh, linearita a místy opravdu přehnané vodění hráče za ručičku, DOF, občas až příliš přepálené HDR

+13
  • PC 70
Hru jsem se poměrně dobře užil.

Co se mi líbilo:
* netradiční koncept, novátorská myšlenka
* pěkné zpracování, jak graficky a zvukově, tak herně
* zajímavý příběh
* adrenalinový pocit, když přelétáte vzduchem mezi dvěma mrakodrapy, po vámi jsou stovky metrů volného prostory a ta druhá budova je téměř mimo dosaaaah... výtečné

Co by chtělo zlepšit:
* příliš krátké
* ne tak svižné (ve smyslu rychlosti a plynulosti běhu), jak jsem si představoval. Velkou část času jsem strávil hledáním cesty dopředu a souboji s policajty, což degradovalo zážitek. Ocenil bych delší sekvence šílených skoků, skluzů, odrazů od zdí, atd, aniž by člověk musel pořád zastavovat a rozhlížet se, aby našel další cestu vpřed. (A ano, posléze se dají hrát běhy na rychlost a časové zkoušky, ale mít to součástí hlavního příběhu by bylo lepší).
* některé videosekvence byly nepřeskočitelné, a pokud jste zemřeli těsně po ní, tak jste ji museli zhlédnout znovu a znovu. To stejné platí i pro animace při spouštění hry. Typický vývojářský prohřešek.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+13
  • PC 60
K Mirrors Edge jsem se zpočátku stavěl neutrálně, bez nějakých velkých očekávání. Všechny ty drby na netu a kladné recenze šli mimo mě. Nesledoval jsem tuto hru. A proto nemůžu říct, že mě ME zklamal, prostě se mi nelíbil a tím to hasne.

Možná je to proto, že mám radši věci ,,reálnější". Chci tím říct, že na ME není reálného absolutně nic a to mě hrozně štve. Silně lineární mise, plné "jakonáhodou" dobře položených prken, správně poskládaných lešení a blízko sebe postavených baráků, mě opravdu nebavily téměř od začátku. A k tomu si připočtu ještě naprosto nemožný skoky do červených žíněnek apod.

Dále se pozastavím nad grafickým zpracování. Textury jsou sami o sobě hodně detailní, každopádně málokdy máte čas se nad tím kochat. Chválím výbornou optimalizaci. Co se mě ale naprosto nelíbilo, tak grafická stylizace a s ní související efekty. ME se odehrává mezi pár výraznýma barvama, přičemž prim hraje bílá. S tím souvisí naprosto hrozný přesvětlení, kvůli kterýmu jsem často hledal cestu a kvůli kterým jsem se párkrát zabil (třeba když jsem běžel na přesvětleným bílým vyvýšeným baráčku, běžel, běžel, letěl a potažmo rozmázl na chodníku, protože mi barák splýval se samotnou zemí). Když vběhnete do interiéru, nahodí se odpornej přesycenej filtr v barvě interiéru. No a když jsem poprvé viděl bílej strom a bílej keř, řekl jsem si, že asi něco není v pořádku. Ne, toto se mi fakt nelíbilo.

Co jsem z této hry tak pochopil, má tu jít hlavně o přežití, běhání o život, máte se bát nepřátel a vyhýbat se jim, pokoud nemáte zbraň. To se ale vylučuje s jejich muškou. Běžím po střeše, za prdelí komando polišů a vrtulník, všichni po mě střílí, kulky se zarývají do stěn, vedlě mě, za mě, přede mě, pode mnou, ale nikdy ne do mě (pokud se nezastavím a pár sekund nečekám, než se všichni začnou zázračně strefovat). Je to divný, na druhou stranu ale efektní.

Příběh radši komentovat nebudu, je to fakt hrozná sračka.

Co se mi rozhodně líbilo tak audio stránka a hudba, které se perfektně hodily k atmosféře hry a dost ji pomáhaly. No a překvapivě i boje nebo přestřelky.. řekl bych, že kontakt s nepřáteli je to nejlepší ze hry. No a i některé pasáže se konec konců líbili, každopádně moc jich nebylo metro, skákáni z vlaku na vlak.

Přes to všechno dobré i špatné musím uznat, že je v mých očích ME originální nebo aspoň inovativní. Kdyby měla hra trochu jinou stylizaci a nebyla tak striktně lineární, učitě by se mi líbila mnohem víc. Takhle je to pro mě slabej nadprůměr a nevyužitej potenciál. Snad příště.

Pro: Určité pasáže, hudba, audio, boje

Proti: Lineárnost, stylizace, moc okaté skripty, hroznej příběh

+12 +14 −2
  • PC 70
Takže, začnu asi takhle. Před chvílí jsem měl tuto recenzi už napsanou, dělal jsem na ní nějaké dvě hodinky. Ale co čert nechtěl prostě se mi neuložila. Takže se pokusím rychle jí sepsat znovu i když věřím, že už nikdy nebude taková jaká byla. Není nic krásnějšího než když si přečtete hlášku: Váše recenze nebyla uložena!!!!!

No nic. Recenzi jsem začínal slovy, že jako tato hra, mně ještě nikdy žádná nevytočila, snad maximálně GTA III které ve své době bylo opravdu velmi těžké. Měl jsem tady opravdu pocit že gamepad prohodím televizí, ale pak jsem si řekl, ne, je to Tebou, hrej líp a hrej dál a tak jsem také učinil. Musím ale uznat, že tolik skriptů a linearity jako zde nemá snad ani Call of Duty. A pokud na to nadáváte, tak rychle pryč od téhle pecky. Hra se sice tváří, že můžete zkusit skočit buď tudy, nebo támhletudy, nicméně končíte vždy na stejné římse a pokud nemáte reflexy Terminátora a mysl Jediho, tak budete opakovat stále stejné pasáže dokola, dokud se je prostě nenaučíte zpaměti. I přes všechny moje nervy jsem ale hrál dál a třeba i 30x opakoval jeden skok, abych se mohl podívat, co mne čeká. Navíc, město vypadá opravdu skvostně.

Příběh je sice tuctovka, ale určitě ho zmíním. Hrajete za Runnera jménem Faith, jejíž prací je doručování pošty po střechách domů. Jelikož ve městě vládne neskutečná diktatura, musí člověk svoje psaní doručit různými způsoby a tohle je právě jeden z nich. A všudypřítomné policii se přeci jen tolik na střechy nechce. Všechno šlo jako na drátkách do doby, než na Vaši sestru někdo ušil boudu a je jen na Vás, aby jste jí z toho dostali.

Již zmiňované město vypadá jednak velmi pěkně a za druhé také velmi sterilně. Proč? Protože nehraje příliš mnoha barvami. Za vypíchnutí stojí bílá (ta především), modrá, nebo třeba oranžová, či zelená. Je to takto udělané proto, že body, kterých se můžete chytit, nebo na ně skočit, či na ně dopadnout jsou zvýrazněny barvou červenou, což je dobře vidět a Vás tak nic nezdržuje od skákání. Pokud by jste se přeci jen ztratily, tak je možnost zmáčknout tlačítko a Faith se otočí směrem kterým se máte ubírat. Nicméně to mohlo být vyřešeno lépe a hlavně za běhu. Protože se otočí celým tělem a ne jen hlavou, což jak správně tušíte, končí smrtí. Gamepad má dobře rozložená tlačítka a hra se s ním ovládá velmi pěkně, což se o klávesnici říci nedá, ale výběr je na Vás. Pokud hru ale projdete několikrát a nazpaměť se naučíte veškeré mapy a místa kam se má skočit a kam ne, hru si nesmírně užijete.

Dále bych měl zmínit hudbu která je opravdu skvělá a hodí se sem více, než jsem očekával. Pokud by se Vám hodně zalíbila, tak v hlavním menu v položce extras máte celý OST. Dále tam jsou videa a artworky například.

Pokud by Vás přestala bavit kampaň, máte možnost freeruningu, nebo běhání na čas, což hru opět o něco prodlouží. Což se hodí, protože nepatří mezi ty nejdelší.

Další z věcí jsou protivníci. Je jich tu hned několik druhů. Od řadové policie, po Runnery. Vyplatí se především utíkat, ale pokud máte srdce bojovníka, tak po sobě střílet nenecháte o tom žádná. Navíc, Faith nenosí zbraň, takže si jí musí vybojovat. Funguje to tak, že přiběhnete k protivníkovi, zpomalíte čas, ideálně ve chvíli kdy se Vám snaží natáhnout pažbou, jeho zbraň po chvilce zčervená a to je Váš čas. Zmáčknete tlačítko pro odzbrojení, borce pošlete k zemi a gun si přivlastníte. Potom jsou dvě možnosti, buď se vystřílí zásobník, nebo se zbraň vyhodí. Na nic jiného totiž není. Jednak hrdinku zpomaluje a za druhé s ní není možné skákat. A jako bonus nelze ani sebrat zásobník. Takže to spíše opravdu funguje tak, že pokud Vám někdo stojí v cestě, tak ho odzbrojíte, zbraň zahodíte a běžíte dál.

Pokud Vás tedy recenze zaujala, není nic lehčího než hru zkusit. Avšak zdůrazňuji zde jednu věc, není to pro každého! Pokud Vás například baví borci kteří skáčou ze střechy na střechu a neboji se smrti, nebo mezi ně patříte, potom je tato hra nutnost. Pokud jste pacifista co se rád kochá a má pevné nervy, určitě jí zkuste taky. Pokud jste nervák kterej se vším spěchá a více než pět opakování jedné situace Vás moc nebere, hru raději vůbec neshánějte. Myslím, že obrovský potenciál co hra měla se vypařil, ale ne tak úplně. Nicméně, na cestě by měl být díl druhý, který doufám spraví hodně neduhů.

Pro: - Výborná grafika - Pěkná hudba - Skákání

Proti: - Linearita - Skripty - Krátká herní doba

+11 +12 −1
  • PC 80
Mirror's Edge jsem si původně chtěl zahrát ze zvědavosti, jelikož hodnocení a názory na hru byli a jsou značně rozporuplné.

Jako první mě určitě zaujala perfektní grafická stránka. Město a jeho části jsou velice různorodé a grafický styl využívající jen několik základních barev mě prostě dostal. Občas narazíte na nějaký spešl efekt od nVidia PhysX, ale většinou nic světoborného, například plachta vlnící se ve větru.

Výborně zpracované pohyby postavy, kdy doopravdy vidíte vlastníma očima a velice jednoduché ovládání ve vás vyvolají pocit rychlosti a máte radost z každého plynulého překonání překážky. Z kotrmelce se lehčím povahám může zamotat hlava :D

Příběh vlastně nestojí za zmínku, sám se v něm ani nějak zvlášť neorientuji. Řeknu jen snad že občas byly hezké filmečky mezi kapitolami.

No a teď na zápory. Velice, ale velice mě iritovaly špatně umístěné checkpointy a pak zvláště až přehnaná obtížnost v některých částech hry, kdy jste se dále mohli dostat pouze skokem vyměřeným na milimetry (nechápu, proč takovéto detaily, které můžou velice rychle vést ke znechucení hrou neodstraní při betatestu).
V žádné FPS snad nebyl takový problém pacifikovat 4 nepřátele jako v ME, přičemž Faith po několika zásazích nekompromisně umírá. Dostat se k nepříteli s automatickou puškou, aby jste mu mohli nabančit občas bylo problematické.

Mirror's Edge vlastně bylo takové, jaké jsem si ho představoval. Věděl jsem že přinese čerstvý vítr především po stránce pohybu a zpracování grafiky, ale jako každý projekt který přináší čerstvý vítr nebude úplně dotažené.

Pro: grafika, jednoduché ovládání, pohyb, zase něco nového

Proti: příběh, nedoladěnost, zákysy

+10 +11 −1
  • PC 60
Tak to mám za sebou. Když jsem si přečetl první zmínku o téhle hře, byl jsem nadšenej, ovšem čím víc videí ze hry jsem viděl, tím víc moje nadšení opadalo. Říkejte si co chcete, i když byl pohled z 1st person zvládnutý dobře, autoři prostě neví jak parkour na vlastní oči vypadá (věřte mi, vím o čem mluvím). Důkazem toho jsou na první pohled nedůležité prkotiny jako planche (vytažení se nahoru z visu) přes loket (první věc co vám řeknou abyste nedělali :) nebo jeho pokračování přes koleno (ježiši). No, ale nebudu hnidopich, konec konců, málokdo si toho všimne.

Ale co už je víc do očí bijící, tak level design. Ne, že by lokace byly poskládané za sebou nějak vyloženě nesmyslně, spíš dost často není na první pohled patrné kudy se vydat, což kazí požitek ze hry a řekl bych, že to není zrovna zanedbatelná chyba. Komu se chce zmateně pobíhat po lokaci plné policajtů, kteří po vás střílí kulometem a hledat přitom tu zatracenou římsu, na kterou máte skočit?!

Když už jsem u toho střílení, tak za sebe můžu rozhodně říct, že mě to bavilo víc jak všechno to běhání, skákání a lezení. Zbraně mají konečně pořádný zvuk a sílu, která vám dá ten správný pocit převahy a když to šlo, řešil jsem všechny situace víc střelbou než útěkem. Boj beze zbraně je sice taky použitelný, ale osobně mi přišel takový nemastný neslaný, za hlavní jeho nedostatek považuji především nemožnost se krýt, což mi přišlo docela otravné (především v souboji s Celeste někdy u konce, kdy mě vyloženě sralo, že mi každou druhou ránu chytne a vrátí).

Anyway, audiovizuální stránka? Co se hudby týče, tak imho neurazí, občas se mi dokonce celkem líbila, ale nic co by stálo za nějakou zvláštní zmínku. Grafické zpracování je skutku originální, ovšem jak kdysi řekl PipBoy tuším v diskuzi o Half-Life, spíš takhle. Navíc je tam na můj vkus trochu přeshaderováno, což mi vadilo zejména při přestřelkách, kdy mi navíc z neznámého důvodu občas muška lítala nahoru a dolu (a ne, není to mojí myší). Hra je jinak myslím celkem pěkně optimalizovaná, takže na mé dneska-už-šunce jela celkem pěkně plynule (FPS jsem neměřil), když nepočítám občasné záseky před loadingem nové lokace.

A nakonec příběh. Tady už se nebudu moc rozepisovat. Řeknu asi jen tolik: je to celkem sračka, plná všemožných béčkových klišé, navíc vyprávěný v divných animovaných scénách, ale narozdíl od PipBoye mi nějak zvlášť nevadily s klasickým šťastným koncem, navíc když už mi bylo jasné kam příběh směřuje, čekal jsem aspoň velkolepější konec.

Tak abych to shrnul - nemůžu říct, že by to byla vyloženě špatná hra, byť se to tak může z mýho komentáře zdát, v mnoha je celkem originální, ale dohromady mi to dává celek, který mě zas až tak nic moc netáhlo dohrát, být to delší (tak dvojnásobně), tak se na to asi vykašlu. Pořád je to ale lepší průměr, i když si nemyslím, že by to stálo za těch 1100 Kč (který jsem za to teda ale nedal... pšššt :), ale možná časem až to, stejně jako Crysis, klesne na nějakých 400 Kč nebo kolik, bych si to i dal do své sbírky budgetovek.

Pro: Občas celkem slušně akční, přestřelky, parkour z FPS (ale jenom proto, že to tady ještě nebylo), krátkost, příjemná hudba

Proti: Příběh, grafická stylizace, rozporuplný level design, konec, spousta klišé a znovu příběh

+8 +11 −3
  • PC 90
Konečně jsem se po delší době (bakalářka hotová :) ) dostal k tomu, abych si něco nového a pěkného zahrál. Volba padla na Mirror's Edge a ukázala se býti volbou dobrou.

Vývoj hry jsem příliš nesledoval, takže jsem byl ze začátku mírně zklamán - očekával jsem větší volnost, něco ve stylu Assassin's Creed. To zde sice nenajdeme, ale nakonec mi to ani tolik nevadilo. Samotné zpracování pohybu z pohledu hlavní hrdinky je skvělé, po chvíli nebyl problém se plně sžít s ovládáním. Velmi se mi líbilo, že ve hře sice jsou nějaké zbraně, ale využívají se pouze okrajově - po "vypůjčení" od protivníků a jsou použitelné stejně pouze na pár výstřelů a kromě obyčejné pistole všechny zbraně silně omezují pohybové schopnosti hlavní hrdinky, takže si je není možné odnést někam dál.

Grafické zpracování je celkem unikátní a velmi napomáhá skvělé atmosféře. Převládá bílá barva, občas překrytá jasnými, pastelovými barvami. Ty kromě estetické stránky hráče nenásilně navádějí dál.

Pokud se nemýlím, je Mirror's Edge Prvním AAA titulem, který využívá Nvidia PhysX. Výhod této technologie je nemožné si při hraní nevšimnout, zpracování např. látky je skvělé. Hra běží na Unreal Enginu a ač je to multiplatformní záležitost, PC verze je skvěle optimalizovaná, v rozlišení 1920*1200, s 2xAA, zapnutým PhysX a dalšími nastavením na "střední" běžela na už poněkud obstarožním hw (Core 2 Duo 3,5 GHz, 4 GB RAM, Geforce 8800 GTS 512 MB) skoro celou dobu 40+ fps a také skvěle vypadala.

Příběh je poněkud plytký a klišovitý, nezachrání to ani pěkné kreslené filmečky mezi jedntlivými levely. Délka hry je v dnešní době průměrná, konec je otevřený, na další díl jsem zvědav.

Pro: zpracování pohybu, grafika (technicky i stylem)

Proti: suchý příběh, mezerník se moc nehodí jako klávesa pro přeskočení ingame videa (může dojít k omylu ;) )

+8 +9 −1
  • PC 80
Já Mirror's Edge dohrál už minule na jaře, ale komentář hňátám až teď, tak se snad zlobit nikdo nebude. Tohle je originální skákačka (!!) a u mě si získala kladného přijetí proto, že její princip je moc zábavný. Skákání přes střechy jsme prvně viděli ve filmu Matrix a schválně, kdo z vás nechtěl umět totéž? Engine hry je vymakaný a je v něm možné dělat takové akrobatické kousky, jako v žádné jiné hře před ní. Tady si firma co stvořila tuhletu skákací adventuru z šikmého pohledu azijské běžkyně opravdu zaslouží velikánskou pochvalu. Tak jak tuhle hru ohodnotit? Spousty body. Není to žádná kopie Wolfensteina nebo Quakea, protože střílet je tady až to poslední, co byste chtěli dělat. Osmdesát procent jako hodnocení je adekvátní, protože levely jsou variabilní a vy musíte neustále vymýšlet, jak tu úroveň dát. Doporučuju všem hráčům, hráčkám a nakonec klidně i jejich ratolestem.

Pro: Hezká grafika, atmosférka, hopsat z budovu na budovy vyloženě bavilo, některé mise jsou těžké

Proti: Příběh mohl být zajímavější

+8 +12 −4
  • PC 85
Skvělý zážitek. Přesně takhle jsem si Mirror's Edge představoval a ve výsledku jsem zklamán vůbec nebyl. Nějaký stereotyp ke mně vůbec nedošel, takže i když by hra byla o několik hodin delší, pravděpodobně bych se náramně bavil dál. Ale v jednom musím dát ostatním za pravdu - příběh byl slabý.

Doufám, že DICE to s trilogií mysleli vážně a již brzy nám představí druhý díl. Těším se.
+5 +7 −2
  • PC 60
Mirror's Edge mi na první pohled přišlo jako výborná a originální hra, nakonec jsem ale skončil asi v polovině a ani jsem ji nedohrál.

Začátek hry byl výborný, pohyb, souboje, pěkné prostředí a mnoho dalšího. Město je pěkné a grafika je výborná. Jenže všechno jednou končí, u mě zásekem v jedné misi, což znamená že jsem hru odložil a vrátil se k ní až po měsíci. Přes to místo jsem se dostal, boužel mě ale potom hra vůbec nebavila. Kdybych se na tu hru nevykašlal možná bych ji dohrál na jedne zátah a celou dobu se bavil, jenže jsem to tak neudělal. Ani příběh mě moc nezaujal, takže nebyl důvod se trápit. Snad někdy příště.

Pro: grafika, hudba, začátek hry, originalita

Proti: v polovině mě přestala bavit, zbraně

+4 +7 −3
  • PC 55
Tato hra na mě působí podobně jako Assasin's Creed. Máme tu skvělý engine, skvělý potenciál Le Parkour akce (nebo třeba i závodů), ale jaksi se spíše nepovedlo.

Nejdříve vypíchnu klady. Grafika je hezká, svižná, pohyby postavy s tím, že vidíte ruce, nohy vypadá realisticky. Příběh se mi líbil, zvláště pak komiksové cutscény, kterými je propojen. Systém boje je taky proveden vcelku dobře.

Ale teď už přijdou zápory. Grafika je sice hezká, ale strohá... jistě má to jakési své kouzlo, v jednoduchosti je síla, ale zase prosím, nějaká hezká podívaná z vrcholu mrakodrapu se konat mohla, pohled na totožné červeno-bílé budovy mne o shaderech a dvoujádrových procesorech moc nepřesvědčil.
Dalším problémem hry je neskutečná linearita a přímočarost. V CoD jste vedeni za ručičku, ale v ME se mi to zdálo ještě okatější a vůbec nejhorší mi přijde, že se naučíte chvat jak nepřítele složit, obrat o zbraň, ale později vám to není dovoleno. Policajt vás prostě odrazí a zbraň nezčervená. Myslel jsem, že tedy můžu vzít jen menší zbraň, ale kdepak, nezáleží na zbrani, v některých částech prostě nemůžete a abych byl upřímný, když stojím ve skleněném výtahu a pálí po mně deset vojáku a vrtulník tak bych logicky střílel taky a neručkoval po zábradlí.

Pokud tedy bude existovat jakýsi mod nebo datadisk (za pár šupů nebo free), kde by se dali pořádat online závody v parkouru uvítal bych ho víc než původní hru.
Jestli se připravuje druhý díl, tak apeluji na tvůrce (stejně jako na tvůrce Assasin's Creed), aby podruhé nevyráběli něco, co spíše připomíná jakési demo, co budete moci dělat v pokračování - ano jsem si vědom toho, že u obou her jde o něco nového a výrobci se ze svých chyb poučí.

Pro: grafika, animace, příběh

Proti: krátkost, linearita

+4 +8 −4
  • PC 50
Víte co? Pojďme udělat hru se zajímavým nápadem, která bude sice kopírovat hry jiné, ale to nevadí, půjdeme na to od lesa...uděláme z toho hopsací FPS!

NJN...MiE...konečně jsem s k němu dostal. Po BioShock další z těch nových, "dospělejších" her. Zatím je tedy moc nepobírám, pořád nechápu, proč je kolem nich takový humbuk, když nepřekonávají hry staré 5let dozadu. Odpovím si sám -peníze, ty jsou opravdu všude. Uděláme hře nechutnou reklamní kampaň, vyhypujeme ji do maxiálních otáček a hra se bude prodávat sama....jsme EA, ti nejlepší a každy rok budeme vydávat další díl.



Ach, jak já kategoricky nesnáším EA!:( , no nic, tak ke hře.

Hodně mne překvapilo, když jsem si četl zdejší diskuzi z ledna 09, kde jsem psal o svých zkušenostech z hraní a musím říct, že názor je téměř identický. Hlavně mne šokovalo, že hru jsem charakterizoval nyní úplně stejným slovem jako před rokem - STERILNÍ - tadle hra je šíleně sterilní.

Již tu nebudu znovu rozepisovat, jak je tato hra totálně mimo, co se fyziky a dalších věcí týká = opravdu nereálná. Nereálné souboje - což bych přežíl, ale ty totálně nereálné skoky a přeskoky, to jsem vydýchával dost dlouho. Což je ovšem záležitost ledna, nynější hrání jsem to házel za hlavu.

Již před vydáním a zvláště po prvním videu jsem v tom viděl akorát přiživení se na sérii Prince of Persia a neviděl jsem nic spektakulárně bombasticky kulervoucního, co tu ještě nebylo. Jen všechny ingredience v jednom FPS kotli. Proto jsem, jako obvykle, přistupoval k tomuto jako k dalším HYPE hrám - neměknu po každém obrázku, videu. Názor jsem chtěl nechat až po zahrání. Hra ovšem zůstala ještě za mým očekáváním. Tato hra měla ovšem relativně velký potenciál. Bohužel nezdařilo se po všech stránkách...jen mne mrzí, že to byli právě DICE, kteří mají za sebou něco tak dobrého jako BF: Bad Company.

Vrátil bych se ke slovu "STERILNÍ", což se dá na hru použít v hodně ohledech, ale nejvíce mi vadila sterilnost prostředí. Hráč by se měl cítit, že je v "realitě"(přibližovat se....to mají ovšem hry ještě pár let co dělat.) a né opak. Jediné, co ve hře "žilo" byli krysy a holubi. To bylo totálně na hlavu padlé - prolézám různé kanceláře, chodby, ulice(jeden výhled, jak chodí po náměstí-wtf?),metro(ač neustále jezdilo:D) atd. a nikdo nikde. Vůbec celé město bylo uplně mrtvé. K tomu všemu přispívá totálně ujetá stylizace(věc vkusu, mě se to tedy nelíbí) - co to má být za barvy? Takové správně homosex...to moc nepomáhá atmosféře, když je to samá modrá, červená, žlutá, oranžová,atd(samozřejmě ulehčení pro programátory) a hlavně BÍLÁ! Na bílé je přeci zákonitě vidět všechen bordel - tady je celé město sterilní, vymáchané v SAVU - asi drží "Režim" všechny ty lidi doma a přes noc pucují leštěnkou mrakodrapy. A nejvíc WTF jsou ty bíle stromy a keříky! To je už jako trochu moc...

Připadal jsem si jako králík v kolečku, ani pořadně nevíte co máte dělat - jen že někam se má dojít. Kdyby tam byla například mapa a označeno kam se má jít, ale tady prostě existuje jedna cesta. Né jsou tam alternativy! Blablabla, jen PR kecy, stejně je to obyčejný koridor a hraje si to na bůhví co...Náplň misí: běž a běž a skač a skač - toť celá hra, nic jiného se neděje. A iritovalo mne, že o mne policie hned a pořád věděla, o každém kroku. Neustálé úprky před policií. Není ani chvíli čas se kouknout po okolí. Líbilo se mi akorátchase a boj za "tajemným vrahem" ač bylo od začátku jasné, že to je zrádná Cel. Jinak to samé pořád dokola, tudíž stereotyp se dostaví brzo a hra začne nudit.

Kdyby to aspoň zachraňoval gameplay. jenže ten je leda frustruící. Jednotlivé principy, mne neuvěřitelně provokovaly, protože zkrátka nebyly udělány dobře. Kolikrát jsem vzpomínal na super ovládání z PoPů(vzhledem k MiE). Kolikrát jsem zařval:"Ty krávo", njn když si skáče jinam/jinak a vůbec to nefunguje, tak jak by mělo :D. Už ze samotného feelu jsem nebyl unešen ani před rokem. Což je škoda. Měl bych toho tolik, jak by se to dalo udělat-jinak a lépe. S dechem,zraněníma,zlomeninama a spoustu blbůstek, které by hru aspoň trochu přiblížili opravdovému prožitku. Njn dyť stačí, že se nám holka nezadýchává, fyzičku má jak 10atletů, síly jako Mark Henry a vůbec nevadí, že skočím 50m dolů a zachráním to kotoulem a sem v pořádku. Pořád jsem čekal, že Faith je nějaký geneticky výtvor či kyborg. Aspoň bych měl klid.

Co nezachraňuje gameplay, tam pomůže špičkový příběh.....hum, tady zase krok vedle. Jednoduchý a nic neříkající a hlavně úplně špatně pojaté vyprávění. Námět byl dobrý(doba, prostředí) ovšem realizace? Nezajímavé, nudné. Zamrzí nulové vedlejší postavy! To už sem se spíše skamarádil s těmi holuby a krysami....vždyť se Cel to měli spojit maximálně, běhat spolu, plnit různé úkoly, interakce, kámošky ja cyp - potom by měl ten jeden moment alespoň něco do sebe. Cel byla prostě "neznámá" runnerka, jako všechny bezvýznamné vedlejší osoby, kterým se nevěnovala pozornost. A kdo byla Faith? Kdo ví. Hráči má hl.hrdina hlavně přirůst k srdci...čím má zaujmout absolutně nezajímavá cácorka???.....tak to bude ženská a bude to asiatka, to hráče tak zaujme, že neuvidí balast kolem sebe. Příběh a postavy tady mohli být parádní a mohlo to tolik zachránit....

Souboje-prvních pár se zdá být vše strašně cool, pak je to jen nuda - neustále to samé, ty samé animace, ty samé pohyby, ty samé chmaty. Naše superžena všechny stejně přemůže......zbraně byly vymodelovány nepěkně. Jediné +, že se se zbraní nedalo běhat a taky,že stačí pár kulek a je po vás. Checkpointy rozmístěny daleko od sebe, abych si to několikrát mohl proběhnout znova a znova. Bez uložení pozice, takže při vypnutí značná část znova. Ještě bych přidal pitomou AI v mnoha ohledech.

Pěkné rozmazávání - když jsem na rouře, zrak se soustředí na trubku a zbytek je mázlý....Na mém dědovi hrajela přijatelně! Výborná optimalizace pánové ;).

KONEC - no tak to překonává i Bioshock! To jako mysleli vážně, sem si myslel, že si dělají pr**l!!!banda týpků s bouchačkama....ignoruju je, rozběhnu se, skočím na tyčku skopnu týpka, pak pár nesmyslných věcí pro efekt a konec:D a kde je to komando?a vůbec...zkoušel jsem pár možností a nejde nikde se schovat, hra vás hned zabije:D, je tam hodně absurdních věcí, ale škoda se rozepisovat... a navíc je tam jediné ingame video! :D.


DICE si zkrátka vzalo moc velké sousto, na takovém projektu se zkrátka má dělat dlouho, né několik měsíců. Nepovedlo se zhola nic...pod rouškou HYPEu vidím hodně průměrnou hru. jediné na co se opravdu těším od EA z roku 08 je Dead Space, který podle mě tou špatnou hrou nebude, ale kdo ví....

Bioshock rozhodně lepší, za mne 52%.

Pro: máznutí :), optimalizace ;)

Proti: sterilnost,prostředí,stylizace,příběh,postavy,Faith,feel,gameplay,náplň "misí"AI,checkpointy, atd

+1 +15 −14
  • PC 65
Bohulibý úmysl bohužel ztroskotal na tom, že sám o sobě - byť uskutečněn - nestačí. Myslím, že toho, v co jsem při oznámení doufal, se dočkám až s příchodem tohoto rozšíření. Zbytek nebudu rozepisovat, je to v pro&proti.

Pro: Famózní pocit z pohybu, nezvyklé grafické řešení, dobře padnoucí hudba. Celkově dobrý "feel", kapitola v kanalizaci, některé fajn nápady (metro, jeřáby).

Proti: Příšerně omezený a tupý příběh jen aby se neřeklo, střelné zbraně, krátkost hry, ošizený time run mód, SecuROM.

  • PC --
Tato hra obsahuje skvělou grafiku. Skákání a skluzování a ostatní věci co hlavní hrdinka dokáže provést je vydařené, ale po čase stereotypní. Mě zas tato hra tolik nenadchla. Ale zklamání to rozhodně není.

Pro: Grafika, dovednosti hlavní hrdinky.

Proti: Stereotyp.

-12 +1 −13