Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Tak jsem se po konečně regulérně odehrané hře rozhodl smazat své extrémně kritické hodnocení a napsat jej zbrusu nově, tentokrát beze vzteku z technických problémů. A zcela bych to mohl shrnout do jedné věty – není to vlastně špatná hra, ale je to špatná Mafia.

Když to vezmeme popořádku, tak co se týká grafiky, tak v tomhle ohledu je hra na vysoké detaily velmi hezká a koukatelná. Město působí vizuálně dobře, auta jakbysmet, postavy a animace obličejů jsou také fajn, odlesky a světlo vypadají reálně (vše počítáno na dobu vzniku, že Remastered vyšlo letos nemění nic, ve trojkách nedošlo k technickým změnám). Co se mi zpočátku nelíbilo, byl efekt deště – přišel mi takový dost nepřirozeně vypadající na monitoru. Časem jsem si na to zvyknul, ale prostě to není úplně ono, malinko mi to připomíná glitchující déšť z ranějších verzí KC:D (nebýt toho, že Vávra s M3 neměl nic společného, tak bych ho z toho podezříval :-) ). Pokud jde o zvuky, tak ty jdou standardní, dabing je fajn, nicméně pouze anglický – tradice českého dabingu zde přerušena, a jsou pouze titulky. Tahle skutečnost mi normálně vůbec nevadí, ale u Mafie…tam to prostě není ono. Je divné slyšet Vita s úplně jiným hlasem a anglicky. Co se mi ale v tomhle dílu hodně líbí, je rádio. Ano, hudba v předchozích dílech je zcela dobová a kvalitně vybraná, nicméně na můj vkus už příliš oldschool – moc dobře se mi neposlouchá. Za to ve trojkách – uhánět v autě pod taktovkou dodnes hraných rockových pecek, např. Born To Be Wild…to je trochu jiné kafe. A musím uznat, že mají i poměrně vychytané nějaké drobné detaily, jako když člověk zajede do tunelu, tak se rádio zašumí.

Další detaily jsou také povedené, třeba mód sledování vozidla, v M3 je asi nejpokročilejší, který jsem kdy hrál. Ono v jiných hrách se sledování nepřátelského vozidla dělí jen na daleko/akorát/blízko. Tady ne, hra bere v potaz i to, že jedete divně, ohrožujete chodce, prudce brzdíte…hezký a reálný detail. Co už není tak hezký detail, je hloupost nepřátel – stačí si vlézt za šikovný roh, písknout, počkat na stráže a zlikvidovat – a opakovat, dokud 3/4 stráží neleží na hromadě za Lincolnem. Není třeba žádné zásadní taktiky, ze zad třeba hráče obcházejí jen, pokud jim to vyjde k němu jako nejbližší trasa.

Co nemůže v takové hře chybět, je sbírání předmětů. U M3 je to tak na rozhraní akorát a přehnáno. Potěší již ze dvojky známé Playboye, nicméně nepotěší, že mnoho z nich je opravdu „známé“ už ze dvojek – stejné fotky. To neměli jiné, že se museli opakovat? Já vím, že je to pitomost, a o nic nejde, nicméně je to trochu divné. Další věc ke sbírání je TL-49 – komponenta potřebná k navázání odposlechu v částech města. Tady je sbírání trochu otrava, ale odposlech se dost hodí (ukáže pozice nepřátel a umožní zvýšit hodnotu společníkova kšeftu najmutím místního velitele). Nicméně je trochu vtipné, jak na začátku Donovan říká, že si ty komponenty musí Lincoln sehnat sám, protože jsou vzácné…hmm, tak proč se válejí skoro u každé popelnice ve městě? :-D Je jich tam opravdu příliš, i při napíchnutých všech skříních jich po mapě desítky zbydou. Dále tu máme Vargasovy erotické kresby – ty jsou povětšinou na hlavních stanovištích. A ještě časopis Hot Rod – OK, a pak časopis Pokání a plakáty komunistické propagandy – tohle vše je už bych řekl zbytečně navíc.

Velkou částí hry jsou auta, a tady budu jak chválit, tak hanět. Co musím pochválit, že na rozdíl od jiných openworldových her (třeba zrovna GTA mne v tomhle ohledu štve) je tu ježdění vlastním autem opravdu použitelné, protože po téměř každé misi (problémem jsou někdy ty, kde se přesedá v rámci mise do jiného auta) na hráče čeká jeho původní auto ve stavu, jak z něj vyběhl na misi – včetně poškození a tuningu. Nicméně úplně nejlepší je služba dovozu vozidla (od Burkeho – zmíním později). Na tomto seznamu máte výběr něco přes desítku aut (odemykají se postupně), které si můžete nechat kdykoli dovézt, a nikdy o ně nepřijdete – včetně jejich úprav. Něco jako osobní vozidla v GTA 5, ale s možností výběru. Super. Tuning vozidel taky potěší, připomíná dvojky – změna barev, instalace kompresoru, změna kol, polepy…a ve trojkách navíc jde změnit i barva interiéru, tónování skel a přední splitter a zadní křídlo. Jde změnit i značka, ale nejde jako ve dvojkách napsat jakákoli. Potud fajn, co ale není úplně fajn, je chování vozidel – i v režimu simulace je chování hodně arkádové. Sice se člověk po chvíli naučí ovládání natolik, že pak jezdí jak Schumacher, jenže řízení není žádná výzva, jako v předchozích Mafiích – tam bylo dobré ovládnutí vozidla klíčem k úspěšným honičkám. Dá se tu i závodit, ale nejsou za to ani nijak extra odměny, ani to není extra zábavné. Ale pro rozptýlení od zabíjení to jde.

Pokud jde o policii, která v Mafiích vždy byla na hráče jak pes (byť ve dvojkách ubrali), tak ve trojkách je to úplné dno – bohužel. Tady policii začnete zajímat pouze, pokud jim vrazíte do auta, nebo to před nimi prásknete do jiného auta či chodce. Jinak kolem nich můžete pálit klidně 150MPH, na červenou a v protisměru – je jim to fuk. A nejsou tu režimy pokuty/zatčení/útok. Buď po vás policie jde nebo ne. Nic mezi. Ostatní Mafie jsou v tomhle ohledu dál (a jednička nejlépe). Jediné co je tu navíc, že na hráče může policii zavolat kterékoli NPC z mapy, když vidí zločin. Aspoň něco.

Velkou částí hry jsou společníci – Cassandra, Burke a Vito (ano, ten ze dvojek). Těmto společníkům může hráč přiřadit získaná území a tím získat jejich loajalitu – tj. služby. Služby nabízí každý vlastní, u Cassandry se točí hlavně okolo zbraní a munice, Burke nabízí služby okolo vozidel a Vito má doplňkové (ale užitečné služby). Tyto služby hráči umožňují vždy zdarma přivolat vozidlo, přivolat sběrače peněz (sebrané peníze má Lincoln u sebe a při ztrátě života přijde o polovinu – musejí se pravidelně ukládat) a zavolat obchodníka se zbraněmi. Další služby od nich jsou (zdarma za splněný úkol či pak placené) jsou – útočný tým od Vita, uklidnění policie od Burkeho a vypnutí telefonů od Cassandry. K tomu hráč odemyká různá vylepšení postavy a vozidel. Pro vylepšení služeb nabízejí různé vedlejší mise.

Střelba a boj – na to nejsem nijak zvlášť odborník, tak asi jen krátce řeknu, že mne celkem vyhovoval. V přechozích dílech mi přišel propracovanější, ale jak říkám, neumím tohle úplně dobře zhodnotit.

A teď asi k tomu nejhlavnějšímu – příběh. A ten je trága. Kdyby se jednalo o běžnou openworldovou střílečku, tak by tenhle příběh – zabil jsi mi přítele, zabiju tebe a vše co je pro tebe drahé (nedal jsem spoiler alert, ale snad to není ani třeba), stačil. Ale to je na Mafii sakra málo. Tady člověk čeká příběh, zvraty, něco co chytne za srdce. A to vůbec není. Stejně tak hlavní postava, do Lincolna se prakticky nedá vcítit, chvílemi má člověk pocit, že hraje za vraždícího robota. Úplný opak předchozích dílů. I když – nechci předbíhat, ale dal jsem zatím první DLC – příběh Anny a kultu – a dopr…, takhle měla vypadat hlavní hra! Najednou tu byl příběh, zajímavé prvky (vyšetřování, hledání stop) a Lincoln tady ukázal, že není plecháč bez srdce. Proč tohle proboha nešlo v hlavní hře. Ano, já vím, že na mafii byl tenhle příběh až trochu příliš fantaskní (vraždící kult, halucinogenní droga – až jsem si musel zkontrolovat, že jsem omylem nespustil Far Cry), ale byl tu konečně příběh, který opravdu hráče zaujal a začal o něčem být.

A druhý největší problém, bugy. Díky nim jsem původně hru odsoudil jako nehratelný střep, protože při prvním rozehrání mi asi po půlce hry začala padat v intervalech 15-30 minut, takže jsem hru jen rychle proběhl, abych se aspoň dostal na konec. Při druhém rozehrání jsem asi po půlce skončil s úplně havarovanou hrou – prostě nešlo pokračovat, po úkolu se hra pokaždé zhroutila a nešlo s tím dělat nic. Zajímavé je, že ačkoli Remastered verze by neměla mít žádné technické změny, tak hra mi za celou dobu nespadla ani jednou (na úplně stejném HW). Takže nyní jsem ji mohl konečně regulérně dohrát, včetně vedlejších misí a sběratelek. Bohužel jiné bugy pořád jsou a umí otravovat hru – od levitujících či naopak propadlých do země aut, poskakujících mrtvol, po různé grafické glitche až po problémy, kdy přijdete k zadavateli úkolu a on vám pouze pořád opakuje obecné řeči a nejde začít úkol (řešení je načtení posledního záchytného bodu nebo restart hry).

Jak tedy tuto hru zhodnotit? Jako Mafie hra není dobrá (chybí ji pořádný příběh, řízení aut je moc arkádové a nenapínavé, policie je tu jen do počtu), tam bych dal tak 30%. Jako nonamové střílečce by to šlo lépe, tam bych dal tak 75% (velký mínus kvůli neopravovaným bugům). Když udělám takové shrnutí, mohlo by to být fifty fifty, nicméně jsem odehrál jeden z těch datadisků, a natolik mne bavil, že mi zlepšil celkový dojem ze hry – takže těch 60% bude adekvátních.

Pro: Vcelku solidní openworld střílečka

Proti: Není dobrá jako Mafie, chybí jí příběh a mnoho prvků z předchozích dílů

+19 +20 −1
  • PC 50
Když to vyšlo, zmohl jsem se na to iba tak plivat. Třetí Mafie, po tolika letech si mučos nasadím italskou rádiovku a užiju roleplay poctivého mafiósa. A vonohovno, místo toho hraju za černocha a užívám si roleplay oběti všudypřítomného rasismu. V rámci značky asi jako koukat na 12 let v řetězech a v půlce filmu se najednou fokus přepne na nějakého kolonistu. Nicméně to je již 7 let zpátky a já si řekl, že za tu dobu se má disciplína zajisté posunula a prostě to zvládnu dohrát. A vskutku! A ani to moc nebolelo! 

A samo že disciplína s tím má prdlajs co dělat, jen mě v této životní fázi už absolutně nezajímá nějaká věrnost značce a nemám tudíž problém si hru jednoduše užít takovou, jaká je, aniž bych se přitom zaobíral takovými externími nesmysly. Známku ovšem nechávám na dokonale průměrných 5/10, neb byť příběh je fajn, jeho výprava je přímo boží, soundtrack, leč omezený, je zcela famózní, a i té jízdě a střelbě jsem vcelku obstojně po těch letech přišel na chuť, tak to zásadní - tedy herní náplň sestávající z imrvére opakující se smyčky "běž tamto zničit, tamtoho zabít, tamtoho vyzpovídat, a pak se vrať na tamto místo a zab spešl borce, který místo jedné rány do hlavy potřebuje aspoň tři, a PAK ti za odměnu dáme příběhovou misi, v rámci které poběžíš, všechno vystřílíš, a na konci zabiješ spešl borce, jen v jiné kulise než posledně" mi kurevsky leží v žaludku stále a již navždy bude. 

Neměl jsem to problém dohrát, nemusel jsem se do toho nikterak závažně nutit, a když jsem se při východu slunce za hustého deště proháněl svou vytuněnou exotickou károu a z rádia na mě řvala Janis, ať čorknu kousek jejího srdénka, tak jsem si v minutových intervalech i vyloženě chrochtal blahem. Ale na titulky jsem koukal s hořkým knedlíkem v krku, alt+F4 jsem mačkal smířeně rezignovaně, a odinstalovat jsem to dával s osvěžujícím potvrzením, že čas opravdu všechy rány zahojí, ať už bylo zklamání sebevětší. Jsem rád, že jsem si to konečně zahrál celé, ale vůbec se svému mladšímu já nedivím, že z toho před těmi sedmi lety byl tak monstrózně otrávanej.

Pro: Smysl pro styl; atmosféra; OST; jádro hratelnosti

Proti: Nejrepetivnější herní náplň poslední dekády, nejen na poli AAA her; neskutečně sexy mockumentary výprava příběhu solidně maskuje to, jak je ten příběh sám o sobě vlastně brutálně obyčejnej

+19 +21 −2
  • PC 75
Úvod do deja
V koži Lincolna Claya sa vydáme na cestu pomsti talianskej mafii vedenej donom Marcanom.

Plusy hry
➤Hlavná zápletka: mne osobne sa veľmi páči aj ked´ niekomu môže prísť celkom klišé. ( Mňa jednoducho hry kde je hlavným motívom pomsta vždy lákali )
➤Lincoln Clay: celkom simpatický rambo ktorý sa nikoho ani ničoho nebojí
➤Donovan: vedlajšia postava ktorú som si veľmi obľúbil hlavne kvôli potitulkovej scéne.
➤New Bordeaux: či už mesto alebo celková mapa bola veľmi pekne spracovaná
➤Hudba: asi najvačší plus hry
➤Misie v ktorých trebalo zabiť kápov: keby tam ostali len tieto misie a ostatné bi sa vyškrtli vôbec by to neuškodilo
➤cutscený: niekedy až filmovo pojaté čo hre za mňa určite pridalo

Mínusy hry
➤Obsadzovacie misie: najvaší misus hry a vec ktorá hre najviac uškodila, hlavne preto pretože asi 60% tvoria tieto misie
➤občasné bugy
➤optimalizácia
➤vedlajšie misie pre spoločníkov: podľa mňa veľká zbytočnosť a stráta času
➤AI nepriateľov

Záverečné zhrnutie:
Určite sa nepridám k ľudom ktorý túto hru len kritizujú ale taktiež musím povedať ža to nieje jedna z mojich najlepších hier. Určite doporučujem skúsiť ale nad 10€ ju nekupujte. A nakoniec asi len to že keby sa hra nevolala Mafia III tak by určite mala lepšie hodnotenie.

➤Čas strávený v hre: 25 hodín

HODNOTENIE-75/100%

Pro: dej, Lincoln, Donovan, New Bordeaux, songy, cutscény

Proti: obsadzovacie misie, bugy, optimalizácia, AI

+18
  • PC 45
Že Mafia III nebude ani zdaleka taková, jak bych si pokračování legendární hry představoval bylo zjevné už dlouho před vydáním. Po vydání se obavy potvrdily a já neměl vůbec chuť to hrát - hlavně ne v nefunkčním stavu a za plnou cenu. Počkal jsem si tedy hodně dlouho a bez jakýchkoliv očekávání jsem si třetí díl konečně zahrál.

Po tak dlouhé době čekání jsem přišel rovnou k téměř hotové hře se všemi fíčurami. Chyb jsem zaznamenal jen málo a některé pobavily. Grafika občas připomíná Life is Strange, ale to mě až tak netrápí, framerate mně stačí na třiceti. Takže vlastně nic nebránilo užít si hru po stránce herní a příběhové. A tady to skřípe nejvíce.

Nevadí mně postava, za kterou hraju, nevadí mně ani chybějící italští mafiání v oblecích. Vadí mně především to, jakým způsobem je hra vyprávěna a podána, a co je herní náplní. Mafia byla vždy o detailech a realističnosti, zároveň byla vždy dech beroucím filmovým vyprávěním s dokonalými filmovými scénami, monumentální hudbou i příběhovou gradací. A tady to prostě skřípe. Trapně “levelovitě” vystavěný příběh s neustálým opakováním toho samého do zblbnutí. I když samotné herní mechaniky fungují solidně a samy o sobě dokážou být zábavné, jejich spojení do celku je otřesné. Celé to nepobralo ani moc logiky, což ale paradoxně může být i výhodou. Třeba jedním molotovem se dá krásně urychlit cesta k výslechu konkrétní osoby - co na tom, že vyslýchaná osoba je potom trošku ugrilovaná.

Pochybuju o tom, že ten, kdo to vymyslel, vůbec někdy hrál první dva díly. Nebo jestli si snad myslel, že tenhle slepenec nesmyslného stále se opakujícího vraždění bude víc cool? Zatímco ostatní už pomalu začínají chápat, že s repetitivností moc nepochodí, tak tady ty maníci z Hangáru nasekají jeden level za druhý jak přes kopírák. Vlastně celá náplň Mafie III odpovídá obsahu vedlejších misí Assassin’s Creed Syndicate. A to je vážně smutné. Moc smutné. Mafia III v jádru není špatná a hrát se dá docela dobře, ale ten obsah…

Kdyby se to jmenovalo jakkoliv jinak, neštěkne po tom ani pes a brzo to svou podprůměrností upadne v absolutní zapomnění. Jelikož se to ale jmenuje Mafia, je to zklamání. A v zapomnění upadne beztak taky. Jen po tom zůstane hodně hořko na jazyku.

Pro: Solidní jízdní model, více konců

Proti: Není to Mafia, pořád to samé dokola, chybí logika a realističnost, chybí napětí a zájem o celý příběh

+18 +19 −1
  • PC 80
Mafie III je rozhodně něco naprosto jiného (horšího), než byly původní dva díly, ale jako člověk, který byl obklopen jen lidmi, co tuto hru jen a jen surově hejtili, musím říct, že zas takové odsuzování si nezaslouží. Není to nic extra, oproti prvním dílům je to ostuda, ale hra sama o sobě je to poměrně fajn.

Plusy: Příběh toho dílu je velmi zajímavý, akorát je škoda, že je děsně přerušovaný. Dostanete luxusní nájezd a pak Vás hodí do zabírání městských čtvrtí a než stihnete nějakou zabrat, vše o hlavním příběhu vypustíte z hlavy. Pak jen koukáte, jak vraždíte nějakého pána, co je prý důležitý, ale vlastně vůbec nevíte proč. Každopádně hlavně na začátku a na konci, kdy jedete opravdu jen hlavní příběh, v těchto momentech má hra grády, jaké by měla mít po celou dobu. Na tom mají samozřejmě zásluhu cutscény, které jsou zvláště v těch hlavních chvílích moc pěkné. Ve vedlejších úkolech nestojí za řeč. Velkým plusem je i hudba, přesněji ta,, co Vám pouští rádio -to je totiž nacpané peckami od Johnyho Cashe, Elvise Presleyho a tak dále. Poslední vyloženě pěkná věc, co mi leží na mysli je zpracování přestřelek, ty nikdy nebyly nudné a i když je to ve hře vzácností, najdete zde i silně luxusní levely jako je přestřelka na parníku anebo vloupání se na pohřeb a zdrogování všech přítomných. Zajímavý aspekt je také (něco jako rodinný přítel) kněz, který Vám sem tam za čas připomene, že to, co děláte, vlastně není ani špetku dobré, jelikož i když "jen kradete auto", zabíjíte u toho tři lidi. Hráče tahle skutečnost tří mrtvých lidí už dávno nenapadne, ale právě díky knězi máte šanci si ji připomenout.

Mínusy: Asi největší problém pro mě byla šílená repetetivnost, která ale dává naprostý smysl. Vaším úkolem je zajmout 9 městských čtvrtí a vývojáři si nedali tu práci, aby alespoň alespoň každé 3. čtvrti dali jiný nádech, takže vlastně děláte to stejně devětkrát za sebou. Další velmi silný nedostatek pro mě byl Lincon Clay sám o sobě, jelikož jeho charakter je naprosto nemožný. Na jednu stranu hrajete za skoro až brutálního blázna, kterému nevadí vykuchat člověka a pak ho ještě oběsit na soše uprostřed města, ale na druhou stranu hrajete za chlápka, co zachrání nevinného středně velkého podvodníka jen proto, že Vám prý nic neudělal, i když Vám jeho záchrana přinese akorát tak desítky potíží. Dalším velkým mínusem byly občasné bugy a poměrně časté grafické anomálie, v neposlední řadě ale i zbytečná přesycenost hry ať už sbírkovými předměty anebo miliardou rozvodových skříní (které Vám jsou ve výsledku taky k ničemu).

Pro: Začátek a konec příběhu, hudba, hlavní cutscény, zpracování přestřelek, přítomnost kněze

Proti: Neodůvodnělá brutalita hl. hrdiny, repetetivnost, přerušovaný příběh, spousta zbytečností, bug

+17
  • PC 60
Hodnocení 6/10 , Splněné Achievementy 34 z 85 , Curator

Děj Mafie III se odehrává v Americe okolo roku 1960, kdy zuřila vietnamská válka, hnutí občanských práv, Martin Luther King a R.F Kennedy byli zavražděni, protesty a nepokoje, všudypřítomný rasismus, jaderné zbrojení, přistání člověka na Měsíci. Do tohoto bláznivého období je zasazen příběh Lincolna Claye, černocha, veterána z války v Vietnamu, přijíždějícího domů do New Bordeaux (fiktivní verze New Orleans) kde vše začíná. Příběh je zajímavý a rozsáhlý a využívá kulturního pozadí této doby. Loupeže, nábory členů gangu, drogy, krádeže automobilů, prostituce, stavební činnost, podzemní obchod s otroky, zbraně, auta, závody. Kvalitní děj a akce.. vše co má akční hra mít. ALE!! Nicméně po čase vše upadá do rutiny a mise se stávají monotónními, hra postupně ztrácí svůj drive z první hodiny hraní a nedokáže udržet tempo, stává se nudnou, repetetivní open-world střílečkou. Několik skvělých okamžiků je vítanou přestávkou od monotónnosti během 30 hodinové hry, část v opuštěném výstavišti, vražedná sniperská bitva, skvělá automobilová honička se společníkem Vitem. Výjimečné mise se objevují, ale jsou utlačovány tuny nudných cílů, které musíte udělat abyste se dostali k další zajímavé části příběhu. Ve hře se objevují i zajímavé funkce (obchodník se zbraněmi, irský úderný tým, trezor) ale nestačí to.

Design a vzhled města jsou dobře zpracované, animace byla v pořádku, prostředí bylo ponořující zejména deštivé a noční výhledy, západ slunce, ale i technické zklamání v podobě podivného denního osvětlení, bláznivé oblohy. Hlavním vrcholem hry je však, dle mého soudu rozhodně zvukový doprovod. Hudba 60tek hraje po celou dobu hry, pecky od hudebníku jako jsou The Rolling Stones, Johnny Cash a další. Zvukový doprovod dalece zpříjemnil ubíjející cestování skrze celou mapu.

Závěrem říci že Mafia III je špatná hra, by bylo podhodnocení, má všechny komponenty které tvoří dobrou hru. Sama o sobě je to dobrá hra, která neurazí ani nenadchne, ale název Mafia III je výstřel do jiné galaxie. S jejími předchůdci I a II, které považuji za herní klasiku na kterou nedám dopustit se nedá srovnávat.
+16
  • PS4 80
Po příšerné dvojce jsem Mafii přestal vnímat jako sérii, což mi dost pomohlo u zážitku ze třetího dílu. Silný příběh v nepřikrášlených kulisách, témata, která jsem ve hře nikdy předtím nepotkal a výborný gameplay, který mě bavil od začátku do konce.

Lincoln Clay si nedělá s ničím hlavu. Po dlouhé době tu máme skutečného gangstera, který zabijí hlava nehlava. Není tu žádný prvek morálky, žádná nutnost držet se zpátky, prostě tu máme mašinu na zabíjení, což působí neskutečně svěže. Navíc je to sympaťák, má jasnou motivaci a vypadá cool. Příběh se rozjede velice rychle parádní scénou, a pak Lincoln nejde zastavit.

Největší dominantou hry je gameplay/gunplay. Jedny z nejzábavnějších přestřelek, které jsem kdy ve hře potkal. Animace zasažených postav je perfektní, krev stříká všude kolem a během pár minut se místo přestřelky změní z útulné kanceláře na malé řeznictví. Hodně mě taky bavil jízdní model, jen škoda omezených možností vozového parku.

Spolurpáce s parťáky je dobrý nápad. Trochu nedotažený, ale na druhou stranu jsem se občas divil, jak parťáci na mé jednání reagují. Zcela úmyslně jsem jednoho úplně ignoroval, abych viděl zda to hra bude brát v potaz - bere.

Většina NPC, která musíte zabít, jsou skvěle napsané, až mi nejde na rozum, že se s nimi ve hře střetneme jen na pár sekund. Každá čtvrť je jiná, úkoly se opakují, ale ne nějak tragicky a "větší" mise jsou všechny parádní. Lincoln občas překvapí brutalitou, které se dopouští. A veškerá story kolem ku klux klanu byla skvělá. Celkově se mi hodně líbí, že autoři měli koule přijít s takovýmhle příběhem.

Zamrzí pár věcí - nedotaženost všeho - dějové linky, grafiky, zvuků a tak dále. Takovouhle městskou akci jsme tu měli milionkrát, New Orleans je víceméně bez ksichtu, chybí muzikanti v ulicích atd. Potěšilo ale, že mezi civilisty není žádný mistr světa v boxu ani střelec amatér, takže se skutečně chovají jako civilisté. A policajti KONEČNĚ reagují jen na to, co se děje v jejich blízkosti nebo pokud jim někdo zavolá. V odlehlejších částech města si můžete klidně házat s granátama a nikdo nepřijede.

Celou dobu mi ale přišlo, že hra byla utnuta ve vývoji příliš brzy. Například v cutscénách jsem měl vždy defaultní oblečení, i když jsem se převlékl a občas mi přišlo, že mise úplně nejdou za sebou jak mají. Ale popravdě jsem to moc neřešil - já se chtěl bavit, a to se mi povedlo.

Pro: hlavní postava, gunplay, jízdní model, příběh, zasazení, hudba (vhodně zvolená při misích a přestřelkách), mimika postav

Proti: občas grafika (hlavně nasvětlení), nedotaženost některých prvků, doufal jsem ve flashbacky z Vietnamu

+15 +19 −4
  • PS4 75
Málokdy si tak okatě podá ruku dobré se špatným. Mafii III nelze upřít snahu o napravení hříchů předchozích dílů, kde se nadávalo na to, že absentují vedlejší mise a hra postrádá více konců. Vlastně by stačilo vzít to, co se kritizovalo hlavně v recenzích na dvojku (myšleno do míry herního obsahu) a trojka se, zcela upřímně, snaží mezery vyplnit. K tomu si udržela vysoké produkční kvality, takže má opravdu fantastický storytelling (celé to doku-rámování je hrozně sexy a má šmrnc), našlapaný soundtrack i velmi pěkný vizuál (po opravách). Hrdina je meh, ale to platilo víceméně zpočátku i pro Vita a jak jsme si k němu s odstupem našli cestičku. Lincoln má nicméně tu nevýhodu, že mu příběh nenabízí vykoupení. Vstoupí do něj jako tupé maso na zabíjení a navzdory budování zločinecké sítě z něj stejně i vyjde. A tady trojka citelně naráží. V prvé řadě nenechá postavu růst v rámci zločineckého impéria. Že to není o klasickém postupu skrz mafiánský potravní řetězec bych osobně ještě přežil (přeci jen nemusí každý díl být o tom samém). Ale Lincoln si mohl budovat reputaci ve městě a tím i vliv. Namísto toho je jakýmsi anonymním agentem v pozadí, což je možná odvážný, ale pro sérii nešťastný tah. Ale pořád jde podle mě o něco, s čím se hráč nakonec může smířit. Ale ta hratelnost... Tam, kde předchozí díly sypaly nápady, tam se Mafia III zmůže jen na "jdi a zabij" a málokterá mise z rutiny vybočí. Hodně tomu pomáhají DLCčka, která - jakmile si jimi člověk prokládá hlavní děj - dodají potřebné koření. Ale to základ neomlouvá. A jakoby té repetitivnosti nebylo málo, nějakého pablba napadlo, že se bossové objeví v místě, které už hráč vyčistil, takže se pocit toho samého pravidelně umocňuje. Uf. Navzdory veškeré kritice jsem si ale Mafii III dokázal nakonec užit. V prvé řadě pomohla zmíněná DLCčka, která hře zvedají body o nějakých 10%. A baví mě různé vedlejší postavy, otcem Jamesem počínaje a Donovanem konče (to je dle mého skutečná hvězda celé hry). Práce se společníky, kdy člověk získává nejrůznější výhody, má také své kouzlo a umí okořenit jednotlivé mise. Nemluvě o tom, že hraním člověk rozhodne o jejich osudu. Kdyby se nenatahovala herní doba opakováním téhož a vyhodilo se nějakých 10 hodin balastu, byla by to skvělá hra. Takhle je "jen" hodně slušná a v rámci série podobně nešťastně vybočující, jako třeba Doom 3. Pokus o něco jiného ale nutně z Mafia III nedělá špatnou hru. Jen nevděčného bratříčka, dvakrát tolik v případě natolik milovaného fenoménu, kde se nic neodpouští. Jak ostatně ukázaly některé reakce na DE jedničky, ono se fanouškům zavděčuje všeobecně blbě.
+15
  • PC 90
Tak čo povedať. Asi sa tu so mnou veľa ľudí nezhodne, ale pre mňa Mafia III bola naozajstná jazda. Áno, hra sa stretáva s mnoho bugmi, glitchmi a podobnými srandami a sem tam má ťažkopádne ovládanie, ale to ma od hry neodradilo. Rovnako ma neodradil ani fps lock v prvé tri dni (mimochodom na mojej GTX 760 som aj tak nikdy nevytiahol 60 fps :P a väčšinu času som sa pohyboval na 29fps - 50fps). Veľa ľudí hre vyčíta, že je repetitívna - no mne to tak neprišlo. Vedľajšie misie sú v takom množstve, aby nikdy neotravovali. Hru som si skutočne užíval, príbeh hry je naozaj PERFEKTNÝ a verte či nie, Lyncolna ako bývalého vojaka z Vietnamu "chápem" (v tej dobe sa vojakom po vojenských misiách neprideľovali psychológovia čo malo obdobné následky, ak nie horšie). Jediné, čo sa mi trošku nepáčilo, bolo to, ako v niektorých momentoch stvárnili postavu Vita Scalettu (ktorý sa niekedy naozaj správa ešte horšie ako buran Burke) a ešte aj fakt, že v meste nejazdil vlak, ktorý tam mal koľajnice :(. Keďže nie som Hard-Core hráč, umelá inteligencia nepriateľov mi prišla primeraná, no v niektorých momentoch som si všimol, že nerozmýšľajú normálne :D.
Čo sa mi ale najviac páčilo, boli odkazy na druhý diel ako napríklad ku koncu hry keď sa objavila veľmi podobná postava, ktorá vyzerala presne ako JOE z Mafia II. Takže ak si spomínate, ako skončila Mafia 2, možno budete prekvapení :) .
Ja peniaze, ktoré som vložil do Mafia III neľutujem a 29 hodín ktoré som pri hraní strávil som si nadmieru vychutnal (a to mám iba 60% achievmentov :P). No dúfam, že vývojári sa poučia z chýb, ktoré spravili a nebudú ich opakovať. Rovnako by si do svedomia malo stúpiť ako 2K, za to čo poslednú dobu predvádzajú. A čo povedať na záver? Pokojne ma tu "vymínusujte", ak so mnou nesúhlasíte, no vedzte, že sto ľudí - sto chutí ;-)

Pro: Príbeh, skryté odkazy na Mafiu 2, krásne mesto

Proti: Glitche, umelá inteligencia potrebuje viac inteligencie :D

+14
  • PC 70
Od třetí Mafie jsem nečekal mnoho, a už vůbec jsem nečekal, že by se jednalo o právoplatného nástupce první české a druhé poločeské Mafie. Proto jsem k ní přistupoval spíše jako k nové značce, která sice vlastní jméno Mafia a odkazuje i k druhému dílu nejen skrze Vita, ale jinak je kompletně odlišná.
Ze všeho nejdřív zmíním, že spíš než Mafii mi tento díl připomněl The Godfather, jenž se dočkal pouhých dvou dílů a tak by sedla i ta číslice.
První, co si vezmu na paškál, je grafika. Ta nestojí za moc a oproti mnohem větší konkurenci v podobě GTA je hodně slabá. Ne, že by byla vysloveně ošklivá, ale působí to, jako by práce na ní skončily někde na půli cesty. Tomu dopomáhá i hodně špatné osvětlení, místy různé vtipné i nevtipné bugy, nevysvětlitelné propady FPS a ve hrách poměrně neobvyklá postava - Lincolnova bunda. Musím říct, že jsem ještě nikdy neviděl oblečení žijící si svým vlastním životem.
Další kolonkou jsou zvuky, ty jsou víceméně podařené a totéž platí i pro hudbu. Jen by jí mohlo být více, stejně tak rádiostanic, které jsou pouze tři a už v půli hry zjistíte, že Vám hraje víceméně to samé stále dokola.
Dabing je podařený, jen mě v soudobých hrách hrozně vadí, když nabouráte při dialogu a postava začne celou větu opakovat dokola. Proč? To samé platí pro stále se opakující hlášky při bourání, ale i třeba při vzdálení se jen na pár metrů.
Když už jsem zmínil tu jízdu, je na výběr několik typů ovládání, které nakonec není tak hrozné, jak to vypadalo z gameplay videí, vozidel je dostatek, ale hádám, že každý si vybere svoje nejoblíbenější, kterým bude jezdit nejčastěji. K tomu se vážou nově přidané služby - vyzvednutí peněz (jinak o část z nich během smrti přijdete) a úplatků, příjezd pojízdného obchodu ve formě dodávky a právě již zmíněná služba dovezení vybraného vozidla. To vše je zdarma a kdykoli k dispozici. A to rozhodně potěší!
Vedle těchto služeb jsou zde ještě vedlejší "protislužby" (nejsou zdarma, ale za službičky) jako zavolání si pomoci nebo krytí ostřelovačkou apod.
Zbraňový arsenál je bohatý a je z čeho vybírat. Pistole, samopaly, brokovnice, speciální zbraně, granáty, molotovy apod. Jen ruční zbraně (např. baseballka) zde chybí a tak si musíte vystačit pouze s pěstmi. Souboje jsou vydařené a to samé platí o přestřelkách, které jsem si hodně užíval.
Přejdu k misím, hlavní mise jsou fajn do doby, než zjistíte, že je to vlastně furt to samé dokola. Máte tři parťáky, mezi které je třeba rozdělovat získané čtvrtě, abyste získali různé výhody. Pro získání čtvrtí je vždy třeba splnit několik úkolů (zabij, znič, vystraš, vyslechni, ukradni), které se opakují, abyste vylakáli majitele vždy dvou podniků v dané čtvrti. Po jejich likvidaci či rekrutování vylákáte "bosse" čtvrti a tedy člena klanu Marcanových, proti kterým bojujete a jímž se chce Lincoln pomstít. Co je na těchto misích dobré, tak je to, že si lze většinou vybrat, zda na ně půjdete stealth či rambo stylem.
Právě možnost výběru, zda jedince zlikvidovat či najmout (lze pouze v případě využití štěnic), je zajímavá, ale vzhledem k tomu, že Vám jejich přežití vždy přidá do kšeftu peníze, které byste jinak museli získávat extrémně nudnými misemi (dovez zásilku něčeho odněkud - a to se ta místa ještě opakují, jen místo dovozu je jiné). Ale ani těm se nevyhnete, pokud stojíte o plné výdělky. Z těch jde samozřejmě něco do kapsy i Vám a pramení z nich množství získaných výhod.
Příběh třetí Mafie je jednoznačně nejslabší, slibný rozjezd (ač je Lincolnovo přežití dost nelogické) je vystřídán příběhem, ve kterém se na poslední chvíli objevují postavy, které zabijete. A to ve Vás nic nezanechá. Sem tam dojde ke zvratu, ať už čekanému či nečekanému, ale nic, co by ve Vás vysloveně zůstalo delší dobu. Snad jen kromě Lincolnových metod "trestání" všech, kdo se podíleli na likvidaci Lincolnovy "rodiny". Naopak musím ocenit způsob vyprávění příběhu, který se moc často neobjevuje, jen je škoda, že je Vám často vyspoilerováno to, co se teprve stane.
Právě nevyužitý potenciál postav sráží příběh o několik stupňů dolů a ještě k tomu je Vám závěr příběhu jasný už od začátku. Ale pozor! Na konci se objevuje možnost výběru z několika možností.
Město je docela dobře navržené, zpracované poměrně slušně, ale taky nic, co by vysloveně oslnilo. Podívejte se na GTA: San Andreas, kde člověk znal pomalu každý kout mapy, protože Vás to "nutilo" prozkoumávat. Tady sice jsou sběratelské předměty, ale tím prozkoumávání města končí.
Nakonec ještě ocením zpracování rasistické tematiky, která by mohla být propracovaná sice ještě více, ale je zpracovaná natolik dostatečně, aby vedla člověka k zamyšlení. Celkově zasazení do této doby se ukázalo být dobrým nápadem.

SHRNUTÍ: Třetí Mafia, kterou bych raději nazval třetím Godfatherem, není špatná hra, jen má s naší českou Mafií pramálo společného. Grafika je průměrná, osvětlení hrozné, objevují se bugy, propadající FPS, ale třeba taková Lincolnova samožijící bunda je hodně vtipná.
Po zvukové stránce je vše v naprostém pořádku, jen by mohlo být více písniček v rádiích.
Příběhová stránka je nadprůměrná, ale sráží ji nedostatečně propracované a zničehonic se objevující postavy, které vmžiku odkráglujete, nebo taky ne.
Hra je zbytečně natahována skrze stále repetentní mise, kde musíte vylákat majitele dvou podniků, o ty se postarat a pak teprve jít po krku někomu z klanu Marcanových, aby se děj posunul. O vedlejších misích raději ani nemluvě, krom těch od samotné trojice parťáků stojí většina z nich za starou bačkoru.
Zbraní je dostatek, jen chybí ty ruční, souboje jsou zábavné a hlavně přestřelky jsou povedené. UI by potřebovala ještě trochu vylepšit, ale není to nic hrozného.
Ve výsledku je třetí Mafia hrou nadprůměrnou, jen k ní nesmíte přistupovat jako k dalšímu dílu Mafie, nesmíte ji porovnávat s mnohem nákladnějším a propracovanějším GTÁčkem a hlavně od ní nesmíte očekávat kdovíjakou hitparádu.

Pro: Zajímavý příběh a jeho vyprávění, časové a místní zasazení, návrat některých postav, hratelnost (když zrovna neděláte totéž dokola), hudba, zbraně, rozdělování území a výhody, nelineárnost, možnosti voleb

Proti: Je to pokračování Mafia, stereotypnost, grafika, jízda, chybějící ruční zbraně, zpracování města neoslní, chybějící český dabing

+11 +13 −2
  • PC 90
Mafia 3 z mého pohledu.

Technická stránka - mě se ta stylizace grafiky po aplikaci SweetFDX patche líbila, bylo to dost ostrý, přišlo mi to propracovaný i co se týče některých detailů. Co se mi moc nelíbilo, bylo to doskakování objektů na dost krátkou vzdálenost při jízdě autem, ale popravě drtivou většinu času jsem to ani neregistroval. To samý mraky, nic moc, ale všiml jsem si toho asi 3x za celou dobu. Nějaký ty přepálený odlesky za svítaní apod. mě fakt nemohly rozhodit, protože to taky bylo minimálně.

Nemám úplně nějaký herní dělo, a jelo mi to ok. Jasně, nemohl jsem to dát na max. abych udržel 60 FPS, ale po nastavení 2 nebo 3 položek na LOW jsem nezaznamenal v podstatě žádný kvalitativní rozdíl, naopak zapnutý AA v podobě, v jaké je v té hře implementovaný tu hru spíš kurví.

Co se týče nějakých pádů atd. tak hra se mi občas po apliakci SweetFX nenačetla a spadla do Win ale to je vina toho modu. Prostě jsem jí zapnul znova. S bugama jsem se v podstatě nesetkal, jediný co si pamatuju byly dvě situace, kdy po mé smrti na msítě mise zmizeli všichni nepřátelé, i když mapa ukazovala, že tam jsou a podruhé v té zápasnické části zůstal ten týpek za dveřma nahoře a mě tak nešlo pokračovat do šatny dál, vyřešeno načtením posledního bodu.

...



A k herní náplni - chápu, že pokud někoho nechytla střílení a ježdění, tak ho hra asi moc nebavila, protože to je v podstatě jediná a hlavní náplň. Nicméně za mě to bylo vyřešeno dobře a zábavně. Ty přestřelky byly díky různým místům, která byla dobře zpracována zábavné a holt jsem se párkrát vrátil na stejné místo, jaká to katastrofa. Možná jen chvílami, když jsem to hrál už fakt několik hodin po sobě to bylo velmi lehce stereotypní, ale která hra trochu není.

Celkově mě bavilo prozkoumávat město, který bylo v porovnání s 1. a 2. dílem uděláné zdaleka nejlépe. Na to, že si nemůžu koupit párek v rohlíku sere pes, na tom hra pro mě fakt nestojí.

Příběh se mi taky líbil, nutilo mě to hrát dál. Nad debatama na téma, ztotožnění s postavou a adorování Tommyho z prvního dílu jsem se tady musel akorát v duchu smát. Lincoln byl fajn týpek, ta brutalita, někdy až přehnaná k tomu celkem dobře sedla.

Pro mě důstojné pokračování série.

...

Herní doba netuším ... cca 14 dní hraní po 2 až 3 hodkách denně, jak kdy, někdy víc někdy míň? Dělal jsem i dost vedlejších misí.

Hráno na i5 6600K @ 4.5 GHz, 16 GB Ram, GTX 1060 6GB @ 2050/9300 MHz

Pro: Grafika (po aplikaci SweetFX), krasné udělané město, přestřelky, jízda autem, příběh, cutscény, provízanost s předchozím dílem

Proti: Občas AI nepřátel, policie nereaguje na dopravní přestupky, v některých fázích hry lehce stereotpypní.

+10 +13 −3
  • PC 60
Mafia III pro mě byla zklamáním. Po prvních misích, které byli dobré přišli stále se opakující mise s dobýváním jednotlivých částí města. Pořád dokola vyslechnout informátory, vystřílet nějaké místo zabít underbosse, pak to samé a zabití druhého underbosse a potom na šéfa, který ovládá danou čtvrť. Takhle se to opakuje devětkárát a po několika takových misí mě to přestalo bavit.

Děj hry také nebyl nějak extra promyšený a táhnul se kolem pomsty Lincolna Claye mafiánskému bosovi Marcanovi. To je vše. Po skvělém ději Mafii I a velmi dobré dvojce příjdou autoři s tímhle? V Mafii I a II byla každá mise skoro jiná a děj se postupně vyvíjel. Nevadí mi že Mafii převzala nečeská společnost Hangár 13, za což byla mnohými hráči kritizována jako, že už to není česká hra. To mi nevadí. Ale vadí mi absence českého dabingu,který byl v jedničkách a dvojkách skvělý. Ani mi moc nepřijde sympatická postava Lincolna Claye, který mi připadá bez emocí a až moc brutální. Co zachraňuje hru je alespoň prostředí New Bordeaux,které se inspiruje New Orleans.To je opravdu pěkné. A některé prvky které převzala Mafie III z předchozích her tak například se vrátili lékarničky, kde si můžete obnovit zdraví z jedničky nebo krytí za zdí a objekty z dvojky. Co Mafii III. je třeba vytknou je nulová možnost interakce hlavního hrdiny z okolím. To na vás reaguje jen když uděláte nějaký zločin. V jedničkách vám llidé na ulici alespoň něco řekli, tady nic. Co mi hodně vadí je chování policie. Už tu není možnost dát úplatek a policie po vás začne střílet i když do jejich auta jenom drcnu.

Mafie III propásla obrovský potenciál, který měla jednička a dvojka a stala se z ní nezáživná hra. Bohužel podle mého názoru si Hangár 13 nedal vůbec snahu propracovat ve hře detaily a obecně bych řekl, že vývoj této hry odfláknul.

Pro: Prostředí New Bordeaux,závody,nákup zásob zbraní

Proti: Opakující se mise,bez českého dabingu,Lincoln Clay, policie rovnou střílí

+10 +13 −3
  • PC 25
Šedesátá léta, rock’n’roll, hippies, tráva, heroin, LSD, zvonáče, rasismus ve velké míře, úchylné knírky a ještě úchylnější kotlety. Ano, typické prostředí pro Mafii. Ha-ha-ha. No už z úvodních obrázků a trailerů musí být všem jasné, že z té české Mafie od studia Illusion Softworks, která mi změnila vnímání herního světa, tady ve trojce člověk nenajde vůbec nic.
Já jsem si i přesto začátek hry celkem solidně užila a první dvě hodiny jsem si relativně vychutnávala vyprávění příběhu, který odcejpal. Nepatlal se zbytečně v něčem a hnal se za skvělého hudebního doprovodu kupředu. Tu a tam akce, tu a tam povídání. Relativně dost dobrý filmový začátek. Vše se nějak zadrhlo v ten moment, kdy hlavní postava Lincoln řekl nahlas svou myšlenku, že bude vládnout celému městu a on ho bude mít pod kontrolou. Hm, paráda, negře. Vnímej, prosím tě, ještě jednou cos to teď řekl.
To, že to nedává moc smysl a jedná se o stupidní a obyčejnou zápletku jakéhokoliv GTA, je lidem z 2K asi jedno. Jedno by to možná i bylo, kdyby následujících několik hodin ve hře nebylo stereotypně se opakujících. Získávání si města a všech jeho čtvrtí, částí, gangů a jiných mafií se stalo fakt vopruz už po prvních dvaceti minutách. Nejen, že jsem Lincolnovi jeho cíl moc nepřála a bylo mi ukradené, jestli ho dokáže splnit, ale po chvilce dělání jednoho a totéž jsem si musela vyškubat nervně všechny vlasy. Zdá se mi, že mám za sebou možná první třetinu hry, ale nemám nejmenší zájem v ní pokračovat a zjišťovat tak jestli i za dalších pět hodin budu dělat totéž.
Ač je hra graficky super, optimalizovaná bez pádů a sekání, je to prostě škoda. Projíždět město je zábava a opět skvělé jako v Mafii II. Město opět žije, je plné lidí a aut, skvělé atmosféry šedesátých let, vůně trávy a nekonečného rasismu všude, kde vejdete. Po pravdě her z téhle doby není mnoho, a pokud je, tak vás většinou táhnou jen do vietnamské války a málokdy se setkáte s normálním životem civilistů.
Neustále přemýšlím, zda hru doporučuji nebo ne, ale dostat se na konec toho super napsaného příběhu je fakt voser a už mě ani nějak nezajímá, jak dopadne. Budu si z téhle jinak kvalitně udělané hry pamatovat to, že jsem svůj čas zabila u sbírání nekonečného množství sběratelských předmětů, zabíjení bezcharakterních bossů a poslechu jinak parádní hudby. Opravdu škoda.

+grafika
+optimalizace
+60.léta
+menší návaznost na druhý díl
+příběh
+soundtrack

- hlavní postava
-opakující se úkoly
-cena
-náročnost na PC
+9 +17 −8
  • XOne --
Hra je šedivý podprůměr.

Příbeh
Hlavní charakter je nezajímavý, jeho vyprávění nemělo pro mě žádnou logickou návaznost. Schématickost misí se přenesla i do toho, že vás děj postupně prestal zajímat.

Hraní
První momenty nejsou vůbec negativní, ale po pár hodinách se dostaví takové nedostatky a opakovaní, že vydrží jen velice otrlý hráč. Jde jen o ježdění sem a tam. Občas si zastřílite. Na takovou značku je to velké zklamání.

Pro: prostředí

Proti: slabý děj, monotónost misí, hratelnost, plochost postav, množství bugů

+6 +8 −2
  • PC 60
Urýchlený vývoj uškodil už tejto hernej sérií druhý krát. Hra je v niektorých aspektoch nadpriemerná ale aj podpriemerná. Skvelý story-telling je pokazený zlým dávkovaním, gunplay hlúpou umelou inteligenciou a tak by som mohol pokračovať. Mafia 3 nie je zlá hra. Ako hráč som sa pri nej aj bavil aj nudil.
+5 +7 −2
  • PC --
Co když se zeptáme všemožných fanoušků, která česká hra je nejslavnější? Je to Mafia. První díl byl nejzábavnější a nejlepší. Druhý díl byl skoro taky tak dobrý. Pracovali na něm taky Češi. A co nám po dlouhých letech přináší díl třetí? No ani se radši neptejte. Jakmile to dostali do rukou Američani, tak to prostě šlo, kam by nemělo.

Do malého města New Bordeaux se vrátil americký veterán z Vietnamu, do svého rodného města, které je po smrti jeho přátel, musí znovu dobít a získat svoji nadvládu. Pomáhají mu členové klanů a mafie, jejíž hlavy si musí nejdříve získat. Po převzetí moci má od nich různé pomoci, dovezené auto, úschovnu peněz, vlastní tým pro přestřelky a další. Prostě není na to vůbec sám a hodně věcí mu život v městě přátelé usnadňují.

Prošel jsem už deseti hodinami hraní, tak snad mám dostatek informací k tomu, abych celou Mafii 3 dokázal prostě správně zhodnotit. Tím, že tento díl dostali do rukou Američani, tak se prostě rozhodli, že udělají jenom to, na co mají. Nejsou to tvůrci GTA a dalších megalomanských her, které lze hrát pořád a člověk v každém hraní objeví nový způsob hraní. Jsou to prostě ostatní tvůrci, kteří mají svůj rozpočet a s ním udělají jenom, na co mají.

Mafia 3 nám bohužel přináší příběh, který sice v prvotních hodinách přináší různorodost misí, ale v dalších hodinách přináší neustálé opakování misí, kdy se bohužel musíte několikrát vrátit na místo, aby jste 3x pobili ty samé nepřítele. V některých chvílích jsem si bohužel říkal, jestli se mi hra vůbec uložila, protože jsem prostě našel protivníky úplně na tom samém místě, jak posledně.

Snad po 20 hodinách (podle internetu) dojdu na konec se záživnějšími misemi, než bylo neustále opakování v tom samém místě.

Teď jsme probrali příběh, ale to ještě může hráče ještě bavit více, než samotný příběh, jsou drobnosti, které v městě dělat. V prvním díle jsme měli tramvaje, metro a taxíky. V druhém díle zůstali jenom taxíky, ale stále to bylo zábavné. V tom třetím jezdíte jenom auty, které si můžete ukrást jenom násilným způsobem, prostě jenom vysklít okno. Naštěstí zas máte nové lodě, které také můžete řídit.

Bohužel je ale vidět, že hra je vlastně jenom konzolový port. V den vydání byl počítač velmi omezen. GTA V hraji v přijatelném počtu snímků, Mafii 3 hrají něco kolem 30 fps. A to ještě do vydání prvního patche, byl počet snímků omezen max 30. Grafika nevypadá až tak dokonale, aby se mohl vymluvit na to, že je hra na grafickém vrcholu, aby byl počet snímků tak nízko. Je to prostě minimální optimalizace, aby si mohli hráči na PC zahrát hru v lepší kvalitě něž na nových konzolích. A ještě jsem si pořádně prohlídl youtube, abych viděl, jak vypadá hra v lepší kvalitě, než mám já. Bohužel rozdíl mezi minimální a maximální konfigurací je pouze v počtu snímků. Žádný rozdíl v grafice, který by se dal rozpoznat.

Nesmíme zapomenout i na bugy a chyby, kterým se vlastně tvůrci nevěnovali. Začnu je vyjmenovávat: vystoupení v plné rychlosti, kdy hlavní postava rovnou stojí, nerozbitná auta, bez minimálního poškození, slepá umělá inteligence, která si nevšimne mrtvoly vedle a sama vejde do střely a i počká na to, až ji zastřelíte a další. Nejslavnější chybou je prostě nefunkčnost zrcadel, kdy se je vlastním obrazu hlavní postavy snad jenom alternativní realita, která se náhodně generuje. Prostě tam Lincoln není, nebo se zasekne v pozici na velmi dlouho řadu sekundu. A to nepočítáme drobnosti, které byli už i v první mafii, například odlétávající puklice kol a další drobnosti. Například to nejlepší na to, abyste utekli od policajtů, je najet na koleje, kde nic nejezdí. Ani Vás policie nemůže po kolejích následovat (spíše to neumí). Po kolejích nejel ani vagónek, který mi Vám překážel.

Otázka, je to opravdu velké zklamání od dob první i druhé Mafie? Ano bohužel je. Příběh se dá jak tak přežít, ale opakují se mise, jenom s malými obměnami. Chybí další obsah, kdy lze jezdit jenom autem nebo lodí. Na drobnosti, které udělají život ve městě reálnější, se úplně zapomnělo. A bohužel grafická kvalita hry v souvislosti na plynulosti hraní a hodnotě fps není vůbec v přímé úměrnosti.

Proto musím Mafii 3 ohodnotit nízkým ohodnocením, které prostě výš dát nejde. 50 % je prostě málo a studio, které tuto hru stvořilo, by se mělo zamyslet na tím, jestli má být nějaké placené DLC, nebo zdarma. Asi bude placené, ale kvůli kvalitě zpracování celé hry, bych si přál, aby přídavné balíčky byly zdarma, aby vše, co tvůrci zapomněli a do hry nedali, bylo zdarma. Updaty, příběhové DLC i nová auta.

Pro: Pokračovatel Mafie I a Mafie II

Proti: Nejhorší příběh z trilogie Mafie

+2 +4 −2
  • PC 60
Ak by nešlo o Mafiu tak by som to hodnotil možno viac ale toto Mafia nieje. Hangar 13 sa odklonilo od pôvodnej myšlienky hrania za talianskú mafiu a hrajete za týpka ktorý z talianskou mafiou nemá nič spoločné (až na to že sa im bude mstiť) a nieje ani talian. GTA štýl sa na túto hru vôbec nehodí a zbytočne to len umelo predlžuje hernú dobu.
-2 +6 −8