Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lords of the Fallen

64

Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 80
Tomasz Gop už při marketingu Zaklínače 2 často zmiňoval, že se souboje ve dvojce trochu inspirovaly u jeho nejoblíbenější hry - Demon's Souls. Tatam bylo rytmické klikání z jedničky. Nicméně v rámci univerza a zaměření Zaklínače bylo Gopovi asi jasné, že hru přímo ve stylu DS v CD Projektu moci udělat nebude, takže se po dokončení dvojky sebral a odešel ke kolegům v City Interactive, kde ve spolupráci s německými Deck13 navrhl a zrealizoval Demon's Souls po Polskoněmecku.
Osobně jsem byl na LOTF docela zvědav, přeci jen her v tomto stylu je dost málo (kromě těch od From Software mě napadají snad jen už výborné, ale pravěké Severance či Die by the Sword). Navíc jsem v Gopa měl důvěru, přeci jen by nezahodil roky života a šanci dělat Zaklínače 3 pro nějakou srágoru.
Naštěstí se LOTF opravdu docela povedli. Není to tak komplexní/obtížná hra jako Dark/Demon Souls, a není ani tak dlouhá - po zhruba 20ti hodinách jsem koukal na titulky - ale to hlavní co dělá, tedy souboje, dělá dobře. Brnění/zbraní/vybavení je spousta a je příjemné je zkoušet a experimentovat. Každý úder má sílu a dopad jak má být. Stejně jako v DS hodně záleží kolik toho má člověk na sobě a jaký má balanc (poise). Osobně jsem se pohyboval někde kolem medium brnění a vyhovovalo mi to - mohl jsem dělat kotouly, ale zároveň mě každá rána neshodila na zem.
Trochu mě mrzel design bossů, většinou to byli klasičtí trochu klišé humanoidní megarytíři, ti z Dark Souls jsou vizuální originalitou někde úplně jinde. Zabíjet je ale byla zábava, ne že ne.
Co se level designu týče..není špatný, ale doufal jsem ve větší variabilitu. Je propojený docela dobře, ikdyž na první Dark Souls samozřejmě nemá. Nekolik lokací se taky navštíví víckrát, ale nevadilo mi to. Samozřejmě jsem proboural spoustu zdí a našel skryté lokace, jak už to tak bývá.
Grafika má dva aspekty - technicky je výborná, hra světel a stínů, dobré textury..na druhou stranu, zvolený umělecký styl podobný Warhammeru mi moc nesedí, preferuji spíš ten klasičtější z Dark Souls / Zaklínače. Ale chápu že se chtěli trochu odlišit.
Ještě mě trochu mrzely neviditelné zdi..jen vzácně se dá nějak spadnout a zabít se, většinou tam je neviditelná zeď.
Z technické stránky ale musím LOTF pochválit. Hrál jsem po vydání patche 1.3 a nesetkal jsem se s jediným bugem. Hra ani jednou nespadla, framerate byl kolem 40-60 na maximální detaily, hrálo se to bezvadně (opět v borderless windowed módu, který je zkrátka super). Internet nadělal spoustu povyku kolem ochrany Denuovo [která očividně funguje výborně, vzhledem k absenci cracku a tedy i zdejších komentářů ;-)], ale nijak se neprojevovala ani nezpůsobovala žádný problém.
Co jsem četl tak se LOTF prodalo hráčům kolem 200,000 kopií, což mi přijde jako hodně málo, vzhledem k absenci warez verze a přítomnosti na všech třech platformách. Snad to ale bude stačit k tomu aby hra časem vydělala na pokračování, které by mohlo být ještě o dost lepší. I tak ale na první pokus v žánru, od firem které nikdy hru tohoto stylu neudělaly - skvělé.
+16+16 / 0
  • PC 60
Lords of the Fallen je pro mě takovou definicí průměrnosti. Na hru jsem narazila, když jsem hledala "něco jako Bloodborne, ale jednodušší" a tuto definici hra splňuje (s Dark Souls srovnávat nemůžu, protože tam jsem rozehrála kousek a přestalo mě to bavit). Nejedná se o hru, kde byste se zatajeným dechem čekali, až náhodou odkryjete další střípek bohatého lore, ani kde byste se nemohli dočkat, až konečně porazíte bosse, který vám stojí v cestě pokračování v napínavém příběhu. Je to prostě hra, kterou hrajete, když máte čas tak nějak bezhlavě zabíjet zmutované rytíře, objevovat lokace s atmosférickými jmény jako Komnata Lží a s pomocí zbraní jako Řezač páteří získávat předměty jako Kámen nadpozemského porozumění a nic moc to neřešit.

A když to skončí, řeknete si, tak mám konečně zas něco z té řady rozehraných her dohrané, můžu to odinstalovat a mám zase místo na stažení něčeho dalšího. Vedlejší postavy jsou zde slabé, dialogy a zejména animace při nich (neustálé potřásání hlavou a opakující se gesto rukou) ještě slabší. Jelikož mi trvalo nějaký ten rok příležitostného hraní než jsem hru dokončila, ani jsem se nesnažila dávat moc pozor, o co tam přesně jde. Tedy kromě toho, že mám z nějakého důvodu, který si nejsem jistá, jestli se vysvětlil, zabíjet démony, kteří ohrožují pozemský svět a že si to pak z nějakého důvodu rozmyslím . Ale musím říct, že co mě tedy vážně zarazilo byl příběh té ženy v brnění a spoutaného obřího monstra, kdy má ta paní strašnou radost, že ho nezabijete. Vůbec celá ta situace pro mě byla velmi matoucí, neboť jsem si myslela, že to spoutané monstrum je The Annihilator, v čemž jsem dle Googlu nebyla sama.No měla jsem dávat lepší pozor, je teoreticky možné, že hra může nabídnout víc než co jsem si z ní vzala já.

Pro: snadno hratelné, takový relaxační zabíječ času

Proti: nic extra

+15+15 / 0
  • PC 65
Nebudu chodit kolem horké kaše. Lords of the Fallen byla hrou, která mě přiměla ke koupi PS4. Paradoxně jsem se rozhodl pro koupi nového PC kvůli videu AC:Unity, které tehdy ještě vypadalo téměř fotorealisticky, a právě po přečtení požadavků na LofT jsem si uvědomil, že tento text (HW požadavky) bude mou neustálou noční můrou a tak jsem se nakonec rozhodl pro konzoli.

Rozhodně nelituji a v Lords of the Fallen byl asi nejvíc vidět ten rozdíl, protože nevím, jestli by mě to bavilo na PC, část kouzla byla v tom, že ovladač zavibroval při jakémkoliv tvrdším nárazu zbraní a tak jsem mnohdy rubal kladivem do štítu nepřítele jen proto, že to dobře dunělo. Super pocit. V tu chvíli mě to fakt bavilo. A teď k samotnému jádru hry, které by mělo být všude stejné.

Vezmu to v bodech, protože hra mě nakonec zklamala skoro ve všech ohledech, což není zklamání typu „to je ale číčovina“ ale spíš že jsem čekal víc.

Příběh – vyrubej tolik a tolik bossů. Asi nic víc, má to nějaký kodex ale člověku se moc nechce zjišťovat detaily, protože je to jedno velké klišé.

Prostředí - nelíbilo se a to přesto že ze sněhu obvykle učurkávám blahem. Prakticky jsou zde 2 lokace, jsou sice rozdělené do jednotlivých částí, ale pro představu si jde vzít Anor Londo z Dark Souls 1 jako jedna lokace a pak třeba okolí té knihovny, s těmi krystalovými trolly- jako druhá lokace. Sem tam nějaká jeskyně, je to velké, ale není to proměnlivé. Naskytnou se prostě 2 scenérie + jakýsi astrální svět. Možná mě časem čekalo víc, ale jelikož další úkol byl vrátit se opět do lokace 2, ze které jsem se vrátil tak pochybuju.

Nepřátelé – většinou humanoidi což je nuda. A to včetně bossů. Impulsem pro to nedohrát hru bylo, že jsem byl asi v půlce a mrkl se na youtube co za bosse mě čeká. Všichni vypadali stejně a už jsem hned věděl, jakou taktikou je zabiju.

Obtížnost – hra je totiž docela lehká. Jen co na sebe nasoukáte obstojné brnění a investujete do kouzel, tak jste, jak říkají v MMO hrách, tank. Což je fajn pocit, zejména díky těm vibracím. Víte, že to trochu schytáte, ale prostě neodoláte a s rozběhem vpálíte plnou šupu do nepřítele a rozrubete mu brnění na kusy. Což je fajn, ale opadá hledání vhodné příležitosti. Jste prostě madafaka juggernaut.

Zbraně – super, nemám výtku. Ať už tlučete obřím kladivem nebo tančíte kolem nepřítele s ohnivou tyčí, která mu ubírá sice míň ale doslova ho proliskává tak, že se nezmůže na pohyb. Tohle je fajn! Množství zbraní a statistiky překvapilo, i když v Dark Souls je jich víc, zde jsou takové unikátnější.
Kouzla – tady mám zase výtku. Jsou nudné. Z těch 4 kouzel, které jsem měl k dispozici, vypadaly všechny podobně. Je to jako hrát za mága a mít 4 druhy fireballů. Jeden zapaluje, druhý exploduje, třetí imploduje, čtvrtý vstřebáte kvůli auře. Zde se jen jedná o jakési klony postavy. Jeden naláká nepřítele, do druhého postava vstoupí a získá tak auru. Třetí klon zpomalí čas a poslední kouzlo vytvoří už cosi přímo v té postavě, takže do něj nemusí vkročit, ale je to podobné jako předtím. Nuda.
Dialogy – asi nejhorší co jsem kdy musel číst. To i v tom datadisku ke Gothicu 3 byly promakanější. Navíc nejsou ani promyšlené. Splním quest a promluvím s dotyčnými znovu a oni si začnou stěžovat, že bez pomoci umřou.

Kdyby vyšla dvojka, koupím. Mít to na PC, nechám si to nainstalované. Takhle se mi naskytla možnost vyměnit to za jinou hru a tím že už to ukázalo vše, co to nabídnout mohlo, jsem neváhal. Smůla. Doporučuju vyzkoušet, ale za plnou cenu asi ne. Jsou lepší tituly. Místo abych se těšil co mě čeká dál, jsem to už věděl. Radost z objevování nulová.

Pro: Klidně vše, pokud vám nebude vadit že je hra taková jakási plytká a bez duše. Na odreagování ideální.

Proti: Opět klidně vše, pokud jste zvyklí na Dark Souls a hledáte ve hře kus designerského umění, emocí a památých momentů. Tohle je prostě gejma, ne veledílo.

+11+11 / 0
  • PC 75
! Koho nezaujímajú obkecávačky tak nech preskočí na zhrnutie !

Úvod do deja
-V koži trestanca Harkyna dostaneme za úlohu zastaviť inváziu vedenú rhogarskými pánmi.

Plusi hry
-prostredie: celú hru sa pohybujeme prakticky medzi dvoma lokáciami, kláštorom a rhogarským svetom. Žiadna z lokácí nie je príklad ukážkového level dizajnu a veľakrát sa stalo že isté úseky boli fádne a nezaujímavé, ale v celku hra určite neurazí.
-zbrane: v hre je veľa druhov zbraní na blízsko ( napr. meče, sekery... ) a jedna zbraň na diaľku, ktorá má viac módov streľby ale v hre ju moc nevyužijete. Samostatná kapitola je dizajn zbraní ktorý je skvelý a dodáva každej zbrani výnimočnosť.
-brnenia: tak ako u zbraní je aj pri brneniach na prvom mieste vzhľad. Neexistuje kombinácia jednotlivých brnení ktorá bi s vás neurobila ´´ultimátneho zabijáka´´.
-nepriatelia: veľa typov v hre nenájdeme a dosť sa opakujú ale znova vývojári ukazujú že dizajn je ich najväčší plus.
-zhrnutia: či už prvé, ktoré vám predniesol rhogarský boh Adyr ( v ktorom boli štatistiky o bossfightoch ) alebo druhé, po poslednom bossfighte ktoré vám krásne zhrnie hru. A mňa vedia takéto zhrnutia vždy potešiť ( pokiaľ niesú až moc negatívne ).

Mínusi hry
-príbeh: základný formát príbehu. Zastaviť inváziu a zachrániť svet. Originalita prišľa žiaľ až na konci vo forme finálneho rozhodnutia.
-postavy: všetky až na hlavnú postavu sú nevýrazné a keby sa niektoré v hre neobjavili ( napr. Yetka ) tak bi to hre vôbec nezaškodilo.
-kombat systém: na začiatku bol pre mňa ako pre veľkého milovníka Dark Souls problém zvyknúť si na pomalý kombat systém. Uhýbanie tu vo veľa prípadoch vôbec nefunguje a naopak bránenie štýtom funguje niekedy až príliš. Nakoniec mi na prejdenie hry stačilo len zobrať obrovskú sekeru do ruky a rozsekať všetko načo narazím.
-kúzla: za mňa absolútna zbytočnosť, ktorú využije len málo ľudí
-bossovia: v hre sa nachádza 11 bossov ( a to som na jedného nenarazil ) a vzhľadovo vyzerali veľmi dobre, ale väčší problém mi nerobil žiadny. Hlavný problém bolo to, že všetci bossovia mali 2-3 útoky ktorým ked ste sa naučili uhýbať tak vám bossovia robili minimálny problém. Jediný boss ktorého bi som hodnotil pozitívne je The Worshiper ktorého instakill útok bol originálny.
-obťiažnosť: najväčší problém hry ktorá sa oháňa veľkou obťiažnosťou. Tá sa bohužiaľ nedostavila nikde, ani v nepriateľoch, bossoch a ani v lokáciach. Samozrejme dokážem pochopiť pokiaľ niekomu hra robí problém ale ľudom ktorý si prešli školou Dark Souls bi sa to stať nemalo.


!! Záverečné zhrnutie !!
-Lords of The Fallen určite nie je taký prepadák ako vyzerá podľa hodnotení. Táto hra určite nemá takú obtiažnosť akou sa prezentuje ale nováčika v tomto žánry dokáže v istých úsekoch určite potrápiť. Je tu vidieť tiež veľká inšpirácia hrou Dark Souls, ktorá aj ked hre pomohla, tak určite z nej nespravila konkurencie schopný kúsok. Určite bi si túto hru mal skúsiť každý kto uvažuje o kúpe či už Dark Souls, The Surge alebo dokonca NIOH. Lords of The Fallen v kľude zoženiete do 2€ a za takú sumu sa oplatí každá hra. Hovorí sa, že v budúcnosti sa chystá druhý diel a musím povedať že bi som si ho určite kúpil, pokiaľ bi autori zapracovali na nedostatkoch ktoré za tu vyskytli.


Čas strávený v hre: 23 hodín ( hlavne kvôli opakovanému rozohratiu )
Achievementy: 26/56

HODNOTENIE: 75/100%

PS: jedná sa o môj osobný pohľad, ktorý sa nemusí zhodovať s názorom ostatných.

Pro: zbrane a brnenia, nepriatelia, prostredie

Proti: bossovia, kombat systém, vedľajšie postavy

+9+9 / 0