Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS4 95
Čtvrtá epizoda je beze sporu vrchol celý série.

Max si nejdřív "užívá" následky cestování v čase a snahy změnit minulost. Pasáž, která se zabývá Max a Chloe v alternativní minulosti je podle mě jeden z nejsilnějších zážitků.

Po návratu do součastnosti se ústřední duo naplno do řešení záhady okolo zmizení Rachel a musím říct, že detektivní mini hry jsem si dost užíval. Naplno tu pak člověk nese následky svých předchozích rozhodnutí.

Po odhalení titulní Dark Room nasazuje hra parádní tempo až do samotného finále. Až sem si říkal, co mě tak bude čekat v poslední epizodě.

Pro: Alternativní minulost Chloe; detektivní mini hry; opět se projevují rozhodnutí z předchozích epizod

+11
  • PS4 90
Čtvrtá epizoda na mě zapůsobila zatím emotivně nejvíc. Částečně pokračuje v nečekané odbočce nastolené na konci třetí epizody. Max musí naplno čelit následkům svých hrátek s časem, kdy pomoc jednomu, může znamenat ublížit druhému. A rozhodně nejde o závidění hodnou situaci. Zoufalost, rodinná tragédie a citové vypětí mě zde dokázalo dobře ždímat.

Opět jsem byl postaven před rozhodnutí, u kterých jsem skutečně několik minut přemýšlel a zvažoval, co je správné, jak bych se asi rozhodnul já a jaké následky výběr nejspíš přinese. Hodně jsem proto ocenil, že mě hra nenutila vybírat odpověd v časové tísni, jak bývá často zvykem a mohl jsem o volbě v klidu popřemýšlet.

Každá epizoda obsahuje menší puzzle, který vyžaduje od hráče o trochu víc, než pouze vybírat témata k hovoru a i zde jsem se bavil a přišel mi celkem zajímavý. Jsem rád, že autoři nezdržují hráče časově náročnými nebo obtížnými hádankami nebo komplikovanými rébusy jako v klasických adventurách a udržují tak plynulé vyprávění bez záseků.

Co se mi na sérii opravdu hodně líbí, je možství a promyšlenost jednotlivých rozhodnutí a všude přítomná viditelnost důsledků mých činů, ať už přímo nebo nepřímo. Vývojáři se často předhánějí, kdo dokáže nabídnout větší následky hráčových rozhodnutí, ale velmi často jim sliby přerostou přes hlavu a výsledkem je jenom zklamání hráčů. Life is Strange ukazuje, že možná tohle je cesta. Ne každé rozhodnutí musí vést do úplně odlišné dějové větve a stačí jen umět prodat i ty menší rozhodnutí a svázat k sobě dostatečně oba volné konce pomyslné šňůry.

Druhá polovina epizody nabrala konečně větší obrátky a začíná jít řádně do tuhého. Proto jsem zvědavý na závěrečnou epizodu a přiznávám, že mě mají autoři v hrsti. Jen tak dál.

Pro: příběh, hudba, seriálový styl hraní, emoce, jednotlivé charaktery a vztahy mezi nimi

Proti: slabší technické zpracování (rozlišení modelů, kvalita textur)

+13