Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Life is Strange 2 – Episode 1: Roads

84
11 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 3D adventura *
adventura > interaktivní film
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
27.09.2018 PCPS4XOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
https://lifeisstrange.square-enix-games.co…
Ve druhém díle Life is Strange se příběh tentokrát zaměřuje na bratry Seana (16) a Daniela (9) Diazových. Ti dosud žili poměrně poklidný život na předměstí Seattlu, avšak jednoho dne se důsledkem tragického neštěstí, k němuž došlo vlivem nové nevysvětlitelné nadpřirozené schopnosti malého Daniela, museli chlapci dát na útěk do jejich původního domova v Puerto Lobos v Mexiku. Hráč si v průběhu všech epizod ujme kontroly nad Seanem, který podobně jako Max v předchozím díle může interagovat s prostředím, sbírat potřebné předměty a mluvit s postavami pomocí dialogových stromů, občas ovlivňující budoucí události.

V první epizodě nás konkrétně čeká seznámení s hlavními hrdiny, včetně prožití oné tragické události, která způsobila jejich pronásledování policií, následné komplikace spojené s hledáním nového útočiště a učiněním několika morálních rozhodnutí. Hráči si navíc mohou do první epizody naimportovat uloženou pozici z The Awesome Adventures of Captain Spirit (platí jak pro Steam, tak i pro konzolové verze).


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Konečně pořádná roadmovie hra, která se v první epizodě hlavně snaží budovat pouto mezi oběma bratry. Jak moc to pouto mezi nima prohloubíte je už čistě na vás a vašich volbách a to nejen v dialozích, ale i v nepovinných aktivitách okolo. Vaše počinání a úspěšné plnění toho to úvodního úkolu, vám hra hezky graficky shrne po závěrečných titulkách. Ono tajemno týkající se nějakých zvláštních nadpřirozených sil, kterými je už od záčatku tato série pověstná, je zde nakousnuto jen lehounce a je to dobře.

Graficky si sice drží původní a o něco lehce vylepšené stylové ztvárnění, ale hlavně po pohybové stránce hra doznala viditelnějšího pokroku. Jak chůze, běh, tak i samotná mimika tváří vypadá hezky a krásně se na to kouká. Přibyl zde i zdařilý ekonomický systém peněz, který se v adventurách moc nevidí a jen podtrhuje ono budování vztahu mezi hlavními postavami.

Hudební podkres neztratil nic ze svého původního kouzla a dokresluje už tak hezky kamerově natočené filmové záběry. Dabing zvlášť toho mladšího z našich hlavních hrdinů, mi sem tam popravdě leze na nervy, ale snad si postupně zvyknu. Potěší i malá nostalgická vsuvka věnovaná původním hráčům první série. První epizoda potěší i herní délkou, která se pohybuje kolem tří hodin. To záleží hlavně na tom jak moc se budete chtít věnovat už zmíněnému budování pouta mezi oběma bratry. Nechybí ani dramaticky napínavé situace, ale vykoukne i nějaký ten úsměvný easter egg v podobě narážkách jak na další herní produkty, tak i třeba pikantnějších rozměrů.

Lehké nahlednutí do další epizody po skončení té první, odhalí nejen jedno velké zásadní tajemství, ale i odhodí jedno těžké břemeno jednoho z bratrů. Hra má proto zdarně našlapnuto na zajímavou příběhovou linii, která by rozhodně nemusela zaostávat za hodně podařenou a úspěšnou první sérii.

Pro: Lepší grafika a animace, Hudba, Systém peněz, Dostatečně bohatá interakce s okolím a herní délka.

Proti: Místy otravný dabing mladšího z bratrů, Ještě větší koridorovka než původní hra.

+14
  • PC 90
Úvodní kapitola Life is Strange 2 nás zavádí do vcelku běžného života šestnáctiletého Seana, který žije stejný život jako většina jeho vrstevníků. Neúplná rodina Diazových, ve které absentuje matka, žije v rámci možností a pokud je něco, co je patrné na první pohled, pak jsou to vzájemné vztahy mezi otcem a oběma bratry. Život je to vcelku poklidný až do onoho dne, kdy se všechno katastrofálně podělá.

Ze dne na den jsou z obou bratrů uprchlíci na útěku, kteří se skrývají před policií a vlastně vůbec nechápou, co se onoho osudného dne přesně stalo. Tedy krom toho, že už nic není a nikdy nebude jako dřív. Oproti původnímu Life is Strange je tu rozdíl v tom, že nesete přímou odpovědnost hned za dvě postavy - za sebe i mladšího bratra Daniela. K tomu jste na útěku a prakticky bez peněz.

Co ani opět nechybí je možnost rozhodovat, jak se postavíte k některým zásadním situacím, kdy dané rozhodnutí pak nejde vzít zpátky a vy už jen nesete následky vaší volby. Ať už jde o obyčejné někdy i docela úsměvné dialogy nebo zlomová rozhodnutí, tvůrci si dali bravurní práci nad tím, aby hráče postavili před morální dilemata. A že těchto dilemat a situací, kdy se nevíte jak rozhodnout, není málo.

Pokud se hře něco nedá upřít, pak je to způsob, jakým je příběh napsán. Velmi se to blíží zpracováním tak i scénářem spíše filmovému pojetí, důmyslně tu pracuje kamera, hudba a klidnější pasáže jsou střídány těmi dramatičtějšími. Osobně jsem neměl problém se po krátké době vcítit do hlavní postavy a měl jsem tendenci se rozhodovat tak, jak bych se asi rozhodoval v jejich situaci já. Spolu s tím ve mně pak rezonovaly myšlenky, co by se stalo, kdybych se býval rozhodl jinak. K tomu všemu je tu snaha za každou cenu chránit mladšího bratra, který má častokrát na věci úplně jiný pohled. Máte málo peněz, utratíte je za jídlo, nebo půjdete žebrat? Nebo poslechnete škemrajícího bráchu a věnujete dva dolary na hračku, on vám dá na chvíli pokoj, ale vám ty peníze budou scházet? Nebo se na benzínce pokusíte něco ukrást? Volba je jen na vás.

Tím, že jste dva, navíc přibývá i možnost vzájemné interakce, rozhovorů a vzájemného přesvědčování (na konci kapitoly má krom vás i Daniel vlastní statistiky podle toho, jak se rozhodl on, co dokázal nebo nedokázal, co se naučil nebo nenaučil...). Není překvapením, jak to už bývá, že konec přichází v nejlepším. Opět nechybí emotivní scény i ten pocit, který ve vás po dohrání ještě nějakou dobu zůstane. Přemýšlíte, co všechno se stalo, co by se stalo, kdybyste se v něčem rozhodli jinak a hlavně, jak se bude dál příběh odvíjet.

Pro: rozhodování a dilemata, odpovědnost za obě postavy, rozhovory, volitelné možnosti a interakce, cut scény

Proti: nic zásadního

+14