Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Při tvorbě virtuálního Los Angeles z 40. let, autoři využívali letecké fotografie pořízené Robertem Spencem. Ten během své padesátileté kariéry nafotil přes 110 000 leteckých snímků města. Vývojáři jeho snímky použili k vytvoření dobových dopravních sítí a tramvajových linek. Posloužili také pro správné umístění budov a jejich tehdejší technický stav.
Začátek vývoje L.A. Noire se datuje již do roku 2004, kdy Brendan McNamara oznámil, že jeho tým pod plnou záštitou Sony pracuje na nové hře. O rok později v červnu 2005 byl oznámen název L.A. Noire, žánr hry detektivní thriller a exkluzivita pro Playstation 3.
V září 2006 však Rockstar Games překvapivě oznámili, že hru vydají oni a opět ji potvrdili pouze na Playstation 3. Plánované datum vydání byl rok 2008. O rok později byla hra odložena na fiskální rok 2009. Poté se po hře takříkajíc slehla zem a opět se probudila k životu až na začátku roku 2010. Nyní už vznikala také na Xbox 360 a datum bylo stanoveno na podzim téhož roku. K vydání však opět nedošlo a po odkladu hra vyšla na konzole PS3 a Xbox 360, po šestiletém vývoji, v květnu 2011.
Hra používá novou technologii MotioScan, která využívá 32 kamer rozmístěných okolo herce, aby zachytila všechny pohyby jeho tváře a výrazy obličeje. Technologie je však v začátcích a tak herci často museli velmi přehrávat a důkladně artikulovat, aby byly zachyceny skutečně všechny pohyby.

Tvůrci

L.A. Noire bylo první a poslední hrou od Team Bondi. Po obrovských finančních potížích a několika kauzách, kdy si bývalí zaměstnanci otevřeně stěžovali na příšerné pracovní podmínky a nevyplacené mzdy se studio v listopadu 2011 rozpadlo. Šlo o jediné velké australské herní studio.

Příběh

Různé dějové prvky hry odkazují na filmy Key Largo, Čínská čtvrť, Neúplatní, Černá Dahlia a obzvláště L.A. Přísně tajné.

Hardware

Minimum
CPU: Intel Dual Core 2.2 GHz / AMD Dual Core 2.4 GHz
RAM: 2 GB
OS: Windows 7 / Windows Vista Service Pack 1 / Windows XP Service Pack 3
Video Card: NVIDIA GeForce 8600 GT 512 MB / ATI Radeon HD 3000 512 MB
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 16 GB

Easter eggy

Herec, který hrál Alana Harpera v seriálu Dva a půl chlapa (Two and a Half Men), tedy Jon Cryer, má taktéž určitou podobiznu a narážku v L.A. Noire. Jeho postava ve hře se chová podobně jako v tomto komediálním seriálu a dokonce i oblečení vypadá podobně. Video zde.
Během případu "The Silk Stocking Murder" je v uličce za vaším autem poté, co se vrátíte ze střechy, k nalezení v odpadkovém koši klobouk Johna Marstonse z Red Dead Redemption.

Ostatní

Hra obsahuje nevídané množství dabingu. Více než 20 hodin, namluvených takřka 370 osobami.
Hlavní postavě, Colea Phelpse, propůjčil svůj vzhled i hlas americký herec Aaron Staton.

Herečka Connie Fletcher, dabující ve hře manželku Colea Phelpse, je i ve skutečnosti manželkou Aarona Statona.
K únoru 2012 se prodalo takřka 5 milionu kusů L.A. Noire na všechny platformy.
Jak zprovoznit krabičkovou verzi hry L.A. Noire (Complete Edition).

Hned po samotné instalaci hry z disků manuálně aplikujte poslední patch pro hru a poslední verzi Social Clubu z tohoto odkazu. V žádném případě hru před opatchováním NESPUŠTĚJTE, nainstalovali by se totiž nežádoucí updaty, které by způsobovali pád hry při načítání a na řadu by tak musela přijít předlouhá reinstalace celé hry.
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 3 hodiny 42 minut a 57 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.