Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Tak si tady taky udělám premiéru v komentování. Cítím totiž potřebu se k tomuto kousku taktéž vyjádřit. Byť jsem k této hře přišel jak slepý k houslím a značka mi nebyla vůbec povědomá, po pár hodinách hraní jsem si říkal, jak je vůbec možné, že něco, co gameplayem předčí co se zábavnosti týče své soukmenovce o několik levelů výš(tituly HoMM po 5 díle stoji za ****), je hluboko pod mainstreamem.

Kings Bounty: Legend si půjčuje tady a támhle a zahrnuje to do svého barevně pohádkového a rozmanitého světa, plného vtipných a důvtipných dialogů, které dodávají i drtivé většině prachsprostě obyčejných questů šmrnc a dojem, že děláte něco víc. Soubojů, kterých je také nevyhnutelná suma a bez nichž se neobejde mnoho úkolů, se najíte, ale nepřejíte, protože kombinace nepřátel je různá a taktéž i hráč má šanci zkoušet nepřeberné množství a kombinací jednotek,kterých je v rozlehlém světě Endorie hafec a navíc jsou různě nagenerované, tudíž při opakovaném hraní, ke kterému hra přímo svádí, nemusíte s některými jednotkami přijít ani do styku drtivou většinu hry. Jak už výše zmíněné napovídá, Kings Bounty není rozhodně žádný drobeček, ale singleplayerové monstrum, které může zhltnout v klidu i přes 150 hodin(můj případ), pokud děláte a čtete všechno pořádně.

Jak už to tak bohužel bývá, téměř žádná hra se neobejde bez řady chyb a chybiček a některých nevkusných prvků, kterými hra stupňujícně trpí ruku v ruce s rostoucím stereotypem, čím více se blížíte ke konci. Nestálou hladinu adrenalinu vám dozajista bude udržovat např. takový pathfinding, který by mohl v určitých lokacích způsobit náladovějším povahám i infarkt(objíždění trpaslíku v dolech). Co mi vadilo dál byly zavádějící popisky(kouzel, skillů, itemů atp.) Dialogy byly přeloženy brilantně, dokonce bych i tvrdil že některé byly vylepšeny českým slangem a vtípkem, ale co se popisků týče, totální zmar. Určité artefakty obsahující duši a vlastní morálku, která vzrůsta nebo klesá díky vašim činům, by i byly užitečné, kdyby jste se mohli dočíst, jak předmět uspokojit'', ale bohužel, ani na fan stránkách se ledacos nedočtete a tak jsem používání určitých předmětů po čase vzdal s tim, že mě nebavilo neustále potlačovat strážce itemu, kteří se objeví jakmile morálka předmětu klesne na 0 a přestane poskytovat atributy,což se děje často,pokud něco děláte opravdu špatně. Ale ruku na srdce, nikoho nebaví si něco dedukovat zrovna u itemů, které mají být řádně popsané. Podobným neduhem trpí i pár kouzel a jiných dovedností, jejich funkčnost bezbolestně zjistíte pouze technikou pokus- omyl- load. Asi poslední zásadnější věc, nak terou si teď vzpomenu byla lokace Demonis, potažmo sublokace ,,Nebesa'', kde se přesouváte po létajících ostrůvcích pomocí jiných létajících šutrů,což někdy zabere i půl minuty, součtem tedy i několik desítek minut,než přijdete na to co kam vede. O dost větší péči by zasloužila i samotná mapa i minimapa v baňce. Ta se totiž nedá jako v jiných hrách zoomoutovat a v některých lokacích je to čiré peklo, obzvláště v těch, u kterých se autoři ani neobtěžovali vytvořit velkou mapu a to nemluvím o mini jeskyních a minilokacích, ale o velkých lokacích, kde se dají nakupovat jednotky a plnit řetězící se questy. Mapa samotná, i přestože k dispozici je, vám leckdy ale ani nepomůže. Prakticky to jediné, co je na ni interaktivní, jsou hlavní hrady a vstupy do jiných lokací nebo mini lokací, ale to také není pravidlem. Autoři byli sice líní, ale ne zlomyslní a tak dali hráči možnost vytvářet si na mapě ruční popisky, což si chtě nechtě zvyknete dělat už na Ostrovech Svobody, pokud nebudete chtít slepě bloudit a nadávat ,,kdeže jsem to kupoval tu svojí oblíbenou jednotku''.

Otravných věcí v této hře rozhodně není málo, ale i přes to všechno, je to skvělá hra, která vás svou hratelností pohltí natolik, že nebudete chtít skončit. Celou hru vás bude doprovázet výborná hudba, z některých mi až naskakovala husí kůže. Boje kromě již zmíněných kvant jednotek a kouzel vám budou zpříjemňovat a možná někdy i zachraňovat samotnou bitvu tzv. Rage spirits, kteří jsou 4. každý se 4mi specialními dovednostmi. Tady bych snad zmínil, že bohužel nejsou moc dobře vybalancovaní, a že po zpřístupnění posledních dvou už nebudete mít moc potřebu první dva moc používat, především Zeroka. Se vším všudy, tato hra mě po dlouhé době přitáhla až nezdravě k PC a zapsala se do mojí topky.

Pro: Nezdravě hratelné,originalita soubojů a dialogů,hudba

Proti: Mapa a orientace po mapě,popisky, pathfinding a jiné menší chybky

+12
  • PC 70
Herní výzva 2017: „Kamarád doporučuje!“

Doporučil Eru.

King's Bounty jsem měl v hledáčku díky pěkné ceně a hodnocení delší dobu. Čekal jsem fantasy klišé, s hodně tahovýma souboji a to jsem také dostal.

Na začátku mě rozčilovalo jak je hra otravně líbivá až přeslazená, časem jsem se ale dostal na danou vlnu nebo mě ozbrojila ta komplexnost a poctivost za tím vším. Těch skoro 60h jsem si užil. Dosti mě překvapil počet kouzel, jednotek i kvalita textů. Příběh neurazí, rozhodně se pro daný typ hry hodí. Grafika je pohádková a detailní, hudba v některých lokacích (vyzdvihl bych elfí zemi) krásně sedne.

S obtížností je to obtížné. Hlavně ze začátku jsem využíval možnosti mezi nepřáteli kličkovat a některé souboje a úkoly jsem plnil nanečisto, abych si ověřil zda na ně vůbec mám. Ale to je spíš můj problém, nemám rád přeplněný deník a rád hraju na minimum ztrát. Až na začátek nebylo třeba nějak tvrdě grindovat.

Objektivnějším problémem je pohyb a orientace na mapě. Cestička je občas dlouhá a křivolaká. Pohnout se kam chci byl občas problém. Zvláště když jsem byl bez armády i many a za mnou se hnali černí draci. Mnoho úkolů jsem s ostudou hledal v návodu, jen abych věděl kam jít. Trochu přehlednosti s poznámkami na mapě či navigací by neuškodilo. Hra je opravdu dlouhá a přiznám se, že až na příběhové mise jsem dialogy spíše odklikával.

Kdybych si představoval jak hru ještě vylepšit asi bych přidal komentáře nepřátelských hrdinů po čas boje a zapojení přátelských hrdinů. Třeba i nějaké společné epické bitvy kde by byli spojenci či více frakcí. Takhle to vypadalo, že svět je složený jen těch, co čekají až k nim s armádou přijedu a zachráním situaci, včetně sběru květinek či zásilkové služby. Ale to už je takový hnípání nad poctivým borščem:)

Pro: Audiovizuál, překvapivá komplexnost hry

Proti: Delší cestování a orientace na mapě, repetitivnost

+17
  • PC 90
Neuvěřitelné se stalo skutkem. Dohrál jsem to. Čekal jsem dlouhou hru, ale nečekal jsem, že u toho zkejsnu 80 hodin a celou dobu mě to bude jakž takž bavit. Je fakt, že ze začátku mě to a vlastně po celou hru dost bavilo. Hodně bylo večerů, kdy jsem se nemohl dostat ke spánku kvůli určitě už poslednímu souboji.

Cestování přes několik map za novýma jednotkami je taky vopruz.

Hra je možná trochu zbytečně natahovaná. Musíte tady vykosit svět ve stále stejných, i když stále překvapivě zábavných soubojů alá HONAM. Tenhle systém nadčasový. Hra má pěknou grafiku. Mapy jsou fakt hezky promyšlené. Docela zábavný humor. Nebere se moc vážně a není to moc dotěrné. Hudba je možná pěkná, ale mě docela rušila.

Příběh je takový klasický pohádkový. Ještě bych zapomněl na docela nevyvážené povolání. Za paladina to může být už na střední záhul. Teda, podle schopností, na které by se musel specializovat. Jsou docela k ničemu. Já hrál za bojovníka a z hlediska obtížnosti (střední) jsem neměl problém. Problém byl jen z jednou chybou, po které hra zamrzla (Endoria, rytířský turnaj v hradu). Ještě teda problém z časem. Hru jsem rozehrál už v červnu.

Teď, po dohrání, jsem se dozvěděl, že nepotřebné jednotky šlo ukládat do hradů. Sakra!Já je vždycky zabíjel.

steam čas: 80! hodin

Pro: zábavná hratelnost, životnost, humor, většina hry návykovost

Proti: zdlouhavé cestování za doplnění stavů, nevyvážená povolání

+17
  • PC 80
Docela slušná a vypilovaná parodie na Heroes of Might and Magic. Příjemná hratelnost, krásný soundtrack, velmi malebná grafika, jeden hrdina, princezna a záchrana nejen jí, ale celého království. Varuji vás však předem, je to opravdu neskutečný zásek v tom nejlepším slova smyslu. Pokud vás tedy HoMaM bavil a dáváte přednost tahovým strategiím, určitě si tento titul zkuste, máte mé nejlepší doporučení. Sice se hra stává po čase příliš stereotypní a nabádá k backtrackingu, ale to jsou tak jediné vážné mínusy tohoto kusu kódu. Texty ze začátku hodně baví číst, ale po čase zjistíte, že je lepší se jim moc nevěnovat a ideálně si ještě urychlit boj, aby zbylo místo na zábavu. Inu, nebudu tady přešlapovat na jednom místě, mé doporučení máte, co s ním uděláte je jen na vás samotných.

Pro: Jízda na koni není na tahy - Pěkné audiovizuální zpracování - Zajímavý příběh a svět

Proti: Umělá inteligence při automatickém boji - Místy stereotypní - Repetitivní hratelnost

+11 +12 −1
  • PC 80
Pokud se vám líbí série Heroes a zároveň vás otravují boje proti nepřátelské AI, tak by King‘s Bounty mohla být hra přesně pro vás. Zatímco Heroes je tahovka i v nebojovém režimu, King‘s Bounty se tváří více jako RPG s tahovými souboji. Svět jinak běží realtime a cílem hrdiny je postupně prozkoumávat mapu a porážet nepřátelské jednotky. Nikdo (pokud se mu teda hrdina nepostaví drze před xicht) na něj ovšem neútočí z vlastní iniciativy, což je prvek, který pro mě hru dělá mnohem atraktivnější, než tahanice o hrady v HoMaM sérii. To ale neznamená, že je hra jednodušší, to rozhodně ne. I na střední obtížnost jsou souboje místy dost tuhé, ale díky variabilitě jednotek jsou i po takřka 60 hodinách zábavné. Možných taktik je ohromné množství a docela bych se i vsadil, že já jsem jich objevil sotva čtvrtinu.

Na první pohled určitě upoutá nádherná pohádkově stylizovaná grafika podkreslená příjemnou hudbou. Vcelku mě překvapilo, že je hra hodně ukecaná a i přes absenci jakýchkoli předělových animací mě příběh bavil. Atraktivita hlavní příběhové linky je sice nulová, ale nápadité dialogy a desítky subquestů mě bavily až do konce hry. Hra se nebere úplně vážně a to je dobře. Během hry se hrdina podívá do mnoha rozličných prostředí různých frakcí jako jsou obyčejní lidé, ale třeba i elfové, nemrtví, trpaslíci, ďáblové atp. Prostě typická fantasy klasika. Každé prostředí je něčím originální a krom občasných strohých podzemních prostor jsem se rozhodně neměl čas nudit.

Obtížnost je poměrně vysoká, a pokud si nedáváte pozor na vlastní armádu, je vcelku jednoduché se šprajcnout. Momentů, kdy jsem měl zdecimovanou armádu a zároveň jsem byl skoro bez zlata, jsem zažil vcelku dost (hlavně s blížícím se koncem hry), ale naštěstí jsem z této prekérní situace vždycky nějak vybruslil. Je fakt, že je hra v tomto ohledu docela dobře vybalancovaná, ale dle mého názoru by k těmto věcem nemělo docházet vůbec. Přeci jen, komu by se chtělo po 40 hodinách seknout se hrou jen proto, že dostal do slepé uličky. Chtělo by to hru obohatit o nějaký alternativní příjem přesně kvůli těmto momentům. Co mi ovšem vadilo víc, bylo nedomyšlené nakupování jednotek. Po každém boji hráč logicky ztrácí část armády, kterou posléze musí doplnit. A to nejde jinak, než objet všechny příslušné hrady a taverny v okolí, což nějakou tu minutku zabere a obzvlášť v některých větších lokacích. V pozdějších fázích hry je toto ježdění neskutečně otravné a je škoda, že tvůrci do hry nezakomponovali nějakou vychytávku, která by cestování urychlila.

Verdikt: King‘s Bounty rozhodně doporučuju. I přes počáteční rozpaky způsobené především tím, že tahovky moc nehraju, mě hra uchvátila. Uchvátila mě natolik, že jsem ji věnoval více jak 60 hodin svého života a rozhodně plánuju i někdy v budoucnu okusit pokračování.

Pro: pohádková stylizace, humor, hromada vcelku nápaditých questů, hra vydrží více jak 60 hodin aniž by začala výrazněji nudit

Proti: zdlouhavé cestování po mapě za účelem dokupování armády, některé souboje jsou hodně tuhé - obzvláště ten závěrečný, časově to je přeci jen až moc náročné (což ale nemusí být vždycky zápor)

+33
  • PC 90
Tak tento mix RPG a stratégie mi neuveriteľne sadol a zabavil ma na niekoľko mesiacov(cca 50 -70 hodín čistého herného času).

Hneď ako sa hra spustila prekvapilo ma krásne farebné menu. Nasledoval výber hrdinu, dá sa vybrať z troch povolaní, tried: Bojovník, Mág a Paladin. Zvolil som si teda zlatú strednú cestu a to Paladina, ktorý má dobré útočné štatistiky, ale zároveň dokáže zoslať aj účinné kúzla. Každý hrdina má svoje štatistiky rozdelené do troch oblastí: Útok, Obrana a Intelekt, ktoré vo výraznej miere ovplyvňujú boj a účinnosť mágie.

Po výbere hrdinu ma hra vrhla hneď do prvej oblasti, pred majestátny kráľovský hrad, do Darionu. Do očí mi udrela krásna rozprávková grafika, doplnená úžasnou hudbou, ktorá mi až vyrazila dych. Začal som sa rozhliadať po okolí, ktoré bolo plné rôznych obydlí, predmetov, neutrálnych, ale aj nepriateľských postáv a v tom čase by mi ani v tom najlepšom sne nenapadlo na aké epické dobrodružstvo ma hra nakoniec zavedie.

Prehovoril som s kráľom, ktorý ma vyhlásil za kráľovského hľadača pokladov, nariadil mi vykonať prvý hlavný quest, najal som si svoju prvú armádu a vydal som sa do neznámeho sveta za dobrodružstvom. Jednotky, ktoré si môžete najať sú na začiatku obmedzené na ľudskú rasu, ale postupne ako budete v hre postupovať si budete môcť do svojej armády priviesť aj jednotky z rasy trpaslíkov, elfov, nemrtvých, démonov, ale aj orkov a drakov. Variabilita jednotiek je veľmi dobrá, môžete si armádu doplniť rôznou kombináciou a je len na Vás, či vašich rytierov doplníte čiernym drakom alebo dáte prednosť podpore zo zálohy v podobe elfských lovcov, golemov alebo ľudských inkvizítorov. Tak ako máte k dispozícii veľkú armádu, hráči orientovaní na mágiu môžu využívať Knihu mágie, ktorá je rozdelená na tri magické školy: Poriadok (zamerané na podporné kúzla a liečenie), Deformácia (ilúzie, ovládanie mysle) a Chaos (útočná, oslabujúca a vyvolávacia mágia). Kúzla vo všetkých troch školách môžu byť vylepšené až na tretiu úroveň pomocou magických kryštálov, ktoré sa nachádzajú v celej hre.

Úlohy, ktoré musíte plniť sú veľmi variabilné a zaujímavé, veľmi málo z nich sa opakuje a tak Vám plnenie každej z nich prinesie prídavné mini dobrodružstvo. Veľká časť rozhovorov s NPC je plná vtipu a tak sa často aj s chuťou zasmejete...aspoň ja som sa bavil. Navštívite rôzne svety - spomeniem napríklad pirátske Ostrovy Slobody, mrazivo desivú Zem mrtvých, žeravý Démonis, krajinu elfov alebo chladný trpasličí Kordar.

Čo sa bojov týka, sú riešené podobne ako v slávnejšej sérii HoMaM a teda ťahovo s podporou hlavného hrdinu, ktorý môže zosielať kúzla alebo využívať nový prvok - Skrinku hnevu, ktorá obsahuje štyroch mocných pomocníkov, z ktorých každý má špeciálne vlastnosti a v mnohých prípadoch dokážu rozhodnúť bitku. Boje sú taktickejšie ako v spomínanej sérii a budete musieť plánovať niekoľko krokov dopredu, aby ste v nich boli nakoniec úspešní. Okrem klasických monštier a dobýjania hradov, nie je núdza ani o boj s veliteľmi a hlavne s gigantickými monštrami - spomeniem napríklad obrovského arachnida alebo korytnačku. Konkrétne tieto dve monštra ma pripútali na stoličku a naháňali strach už len svojim vzhľadom.
V hlave mám ešte finálny EPICKÝ boj s posledným bossom na konci hry, kedy mi na jeho konci zostalo z mojej obrovskej armády už iba 7 rytierov, vtedy som si myslel, že vyletím z kože. Bola to čistá eufória z toho, čo tá hra dokázala. Geniálne, ohromujúce, epické...

Hru určite odporúčam všetkých fanúšikom ťahových stratégií, ale i RPG hráčom s veľkou trpezlivosťou. Ruská firma Katauri Interactive odviedla skvelú prácu!

Pro: Rozprávková grafika, úžasná hudba, skvelá hrateľnosť a questy, epické a taktické boje a vtipné rozhovory

Proti: Niekoľko bugov, zdĺhavé chodenie medzi oblasťami na verbovanie jednotiek, občas nevyváženosť

+13
  • PC 80
Tahle hra pocházející z 21. století je snad jedna z prvních, která mně nejenom připomněla staré dobré kostičkované hry, kde jeden pixel rovnal se jedna kostička, ale především mě pobavila víc, než kdejaké RPG, které taktéž slibuje desítky hodin nepřetržitého hraní. Ano, Kings Bounty je neskutečně dlouhá hra a pokud nemáte na dlouhou hru náladu, rozhodně se do ní nechystejte. Jak jí totiž začnete hrát, je hrozně těžké ji vypnout, odinstalovat a smazat ze života. Jak jí totiž jednou zapnete, začnete objevovat to množství questů, které se na různých částech světa nachází a Vy je postupně začnete plnit. Ne za sebou. To ani nejde. To je také důvod, proč hru budete hrát tak dlouho. Obtížnost totiž není zrovna nejlíp vyrovnána a tak se může stát, že se s Vaší jednotkou hned u třetí mise, kterou po kolí získáte, nebudete moci dostat do cíle, protože je Vaše jednotka prostě a jednoduše dost slabá. To se ale časem začne měnit, čím více soubojů Vy odehrajete a tím více zkušeností získáte.

Je to jednoduchý jako facka. Příběh sice není opěrný bod celé hry. To co ho dělají jsou malé příběhy jednotlivých lidí a jejich žádosti a úkoly, které spadají na naše bedra. Díky tomu hra nejenom vyniká, ale také se stává značně návykovou.

A podobnost s Heroes of Might and Magic? Samozřejmě tam je. Především v tahových soubojích. Ale popravdě. Vzpomeňte si na původní Kings Bounty. Souboje tam byly řešeny úplně stejně.

Většinou mě logo vydavatelské společnosti 1C děsí. Pokaždé totiž nevím, co si pro nás většinou ruští tvůrci připraví. Kromě dlouhodobé hratelnosti, která v jejich hrách nechybí nicméně opravdu nezklamali a připravili hru, která se řadí mezi to lepší, co jsem za poslední dobu hrál. Přesto hratelností se překonává ještě více. A jak řikám. Zapínejte ji jen v případě, kdy v nejbližších týdnech, či měsících nechystáte nějakou zkoušku popř. v práci audit nebo sezónu. Mohlo by Vás to stát cenné peníze, větší, než to, co jste věnovali do této hry.

Pro: návykovost, maximální hratelnost, nádherný svět i hudba, jednotlivé questy

Proti: občas mi hra padala, často mě rozčilovalo, že jsem manuálně musel stále přebíhat z jedné země do druhé

+11
  • PC 85
I přes to, že jsem velký milovník série Heroes of Might and Magic a dalších podobných her, mě tato hra v době svého vydání celkem minula. Dostal jsem se k ní až cca o půl roku později a nadšeně ji rozehrál. Vcelku mě to bavilo, ale nevydržel jsem u ní dlouho - připadala mi trochu těžká, repetetivní a díky častým soubojům i dost zdlouhavá, takže jsem ji odložil s tím, že se k ní kdyžtak vrátím.

Pár měsíců mi ležela ladem na disku a já na ni ne a ne mít tu správnou náladu. Když jsem tu ale četl ty nadšené komentáře, dal jsem jí druhou šanci a rozhodně toho nelituju. Naprosto mě totiž pohltila a já od ní nedokázal vstát asi tak měsíc a to se mi tak často nestává.

King's Bounty je hra neuvěřitelně návyková. Je to způsobeno tím, že jste neustále hnáni dopředu, kde čekají stále silnější a silnější skupinky nepřátel, takže se snažíte vylepšovat svého hrdinu a zjistit, co se skrývá dál na mapě.

Hra je to rovněž neuvěřitelně rozsáhlá a to nejen díky desítkám sidequestů. Jen na prvním kontinentu jsem strávil mnoho reálných dnů a to jsem nebyl ještě ani ve čtvrtině! Naštěstí se prostředí neustále mění a kromě zelených plání Darionu se podíváte do zamrzlých hor a do dolů k trpaslíkům, nádherným lesům k elfům, do pekelného Demonisu apod.

Graficky je to úplná lahoda, prostředí je nadesignováné do nejmenších detailů a to je zkrátka něco, co já můžu ve velkém :-). Rovněž hudba ke hře sedla jako prdel na hrnec a když jsem např. slyšel vokály v zemi Elfů, prostě jsem se zastavil a jen poslouchal.

Ke hře bych ale měl i několik výtek - za prvé je chvílemi opravdu až pekelně obtížná, což určitě odradí nejednoho hráče. Později ve hře už jsou opravdu silné skupiny nepřátel, které sice třeba porazíte, ale zdecimují vám půl armády a vy se pak musíte trmácet zpět ji dokoupit (později ve hře za stovky tisíc). Za druhé mi vadila nemožnost vyhnout se předem vyhraným soubojům. Pokud hrdina narazil na nepřítele, kterého by se současnou armádou zadupal do země bez jakýchkoliv ztrát, stejně se boji nevyhnul a ztrácel čas. Kdyby to bylo řešeno jako v sérii HoMaM, kdy se slabší nepřítel buď chtěl přidat nebo utekl, hra by odsýpala daleko rychleji. Za třetí už snad jen zmíním katastrofální pathfinding, kdy se hrdina dokázal zaseknout i o malý kamínek, pokud jsem ho poslal na místo jen trošku dál.

To jsou ale jen malé mušky na jinak parádní hře, která mi dala nádherné zážitky. Času u ní stráveného rozhodně nelituju a když bude čas, možná ji v budoucnu dám znovu.

Pro: Návyková hratelnost, obrovská rozloha, nádherná grafika, design a hudba.

Proti: Občas přemrštěná obtížnost, nemožnost vyhnout se soubojům, otřesný pathfinding.

+27 +28 −1
  • PC 90

Pro: Krasny pibeh, vtip, mila grafika, nepriatela, atmosfera, vsetko...

Proti: Miestami prilis jednoduche, privela penazi, vela som sa nevyspal :D

-6 +4 −10
  • PC 90
Naprosto úžasná kombinace tahové strategie a rpg, která mě dokázala na dlouhé týdny připoutat k PC jako málokterá hra. Hned po spuštnění na mě dýchla nepopsatelná pohádková atmosféra s nádherně vymazlenou grafikou. Tím hlavním na King's bounty: The Legend jsou však nápadité úkoly, které nepostrádají vtip, a i ty na zadání prosté typu zabij/přines mají v sobě často jistou dávku originality, které znemožňují nudu a repetetivnost.

Dalším hybným kamenem hry jsou souboje. Na to, že jich je hra plná a jsou tužší a tužší, díky skvělému vyvážení jednotek, různorodosti kouzel a duchům zuřivosti nehrozí frustrace, tak jak se mi to často stává u série HOMAM. Velmi mě potěšila možnost oženit se, navíc manželka i děti vám přidají celkem užitečné bonusy. Tvorba postavy, ač se to nezdá, je vcelku propracovaná a je dobré rozmyslet se, jakým směrem se vydat a toho se držet, tedy hlavně ze začátku, později se dá run získat už slušné množství. Jedinou malou výtkou jsou peníze. Už v polovině hry jsem nevěděl co s nima a na konci už se částky pohybovali v milionových cifrách. Doufám, že na ekonomice ruští autoři zapracovali v datadisku.

Další položkou hodnou zmínění je hudba. Ta je prostě nádherná. Téma v zemi elfů mě zní v uších doteď a ani ostatní hudební motivy nejsou moc pozadu.

Prostě a jednoduše, King's Bounty je výborná alternativa k sérii HOMAM a v mých očích, ač jsem to nečekal, tuto slavnou sérii dokonce překonává, a to je to hra sakra dlouhá. King's Bounty je tak úžasně hratelný a zábavný, že se nemůžu dočkat datadisku.

Pro: Hratelnost, zábava, hudba, humor, nápadité questy, grafika

Proti: Chodil jsem nevyspaný do práce

+44
  • PC 85
Je to jedna z tých hier, ktoré vynikajú tým špecifickým "ešte jeden quest/boj a už to naozaj vypnem" :-) Takých hier je málo, obzvlášť v dnešných dobách. Ruským tvorcom sa musí nechať, že do svojej hry preniesli niečo z tých starých čias, a tak King's Bounty pôsobí na človeka akoby vypadla z prelomu 90-tych rokov.

Napísať, že si berie niečo zo série Heroes of Might and Magic, by bolo trochu nepravdivé - aj keď istá inšpirácia z neskorších dielov tu istotne je. Avšak takto je to neuveriteľne chytľavá pocta pôvodnej hre. Na začiatku si má možnosť hráč vybrať jeden "klasický" archetyp (bojovník, paladin, kúzelník) a sním sa vydáva do sveta. Jednotky si kupuje buď na špeciálnych miestach alebo v hradoch jednotlivých pánov. Samozrejme každá jednotka má svoje špecifické vlastnosti... K tomu ešte kopa špecializovaných kúzel, krabička zúrivosti a manželka... Občas mám skôr pocit, že je príťažou ako bonusom (každá manželka pridáva vášmu hrdinovi iné bonusy, a to platí aj o narodených deťoch, bohužiaľ tie zaberajú cenné miesto na artefakty, zbroj etc.)

Krabičku zúrivosti získate čoskoro...nešťastnou náhodou :-) a obsahuje štyri mocné bytosti, ktoré sú vám ochotné pomáhať v boji...teda ak splníte ich požiadavky. Prvého dostanete ihneď, ostatným musíte čosi-kdesi splniť, aby bojovali. Ostatne ako hráč, tak aj títo "duchovia skrinky" postupujú do vyšších úrovní a zlepšujú sa im ich schopnosti...

Skrátka je to dlhá, zábavná hra (na ruskú hru prekvapivo stabilná a doladená), vypilovaná do najmenšieho detailu. Celkovú atmosféru dopĺňa výborne sa hodiaca hudba a celé to fantasy klišé neuveriteľne dobre "zhadzujú" vtipné texty. Tým, že je to celkom dlhá hra, existuje tu šanca istého stereotypu, najmä v neskorších častiach hry. Avšak na to je tiež liek. Nechať hru chvíľu odležať :-) a následne sa k nej (po čase) opäť vrátiť. Zábava bude pokračovať...

Pro: návyková hrateľnosť, použitý štýl grafiky, hudba, taktické boje, relatívna pestrosť

Proti: vzhľadom na dĺžku, po čase sa dostavujúci stereotyp

+20
  • PC 95
Ruské překvapení jako hrom! Od úvodního proběhnutí po krajině na svém oři vám uštědří políček krásná jako by ručně vymalovaná grafika, která je neuvěřitelně roztomilá a musím se přiznat, že jsem se jí nemohl nabažit až do konce samotné hry. Po úvodních peripetiích rychle přijdete na to, jak se věci mají. Ostatně, kdo hrál sérii Heroes of Might and Magic, tak ví, na čem stojí. Rozdíl je zde především v tom, že ovládáte pouze jednoho hrdinu a nestaráte se o žádná města, ale své jednotky nakupujete jednotlivě po různých baráčcích, hospůdkách a hradech jiných pánů. Díky tomuto systému kupodivu nehrozí žádný stereotyp, tak, jak se postupně dostáváte do dalších lokací, tak se rovněž mění možnosti v nakupování nových jednotek. Neustále jste tak nuceni měnit strukturu svých jednotek, a s nimi i rovněž vaši taktiku, což chápu jako velké plus měnící styl hry a zahánějící nudu do pekelných končin. Ale nebojte se, pokud si nějakou jednotku oblíbíte, je možné si ji rovněž uchovat ve dvou slotech, které nejsou omezeny kapacitou.

A co příběh, kámo? Tak ten je klasicky Tolkienovský, v tomto případě spíše Pratchettovský, neboť klasické postavičky fantasy jsou postaveny leckdy do absurdních situací a vy ve svých questech budete řešit vskutku „zapeklité“ komické situace, které jakoby vypadly z pera Terryho Pratchetta. Postupně navštívíte klasický svět lidí, šťavnatý svět pirátů, zavítáte do podzemních chrámů a zamrzlých končin trpaslíků a přes pekelné světy Demonisu se dostanete až do ponurých dálav samotných orků.

Co se týče vývoje vaší jednotky, možnostem se meze nekladou. Je libo masivního zabijáka s neuvěřitelným počtem jednotek drtícího soupeře ve svých pěstech, prosím. Je libo zákeřného kouzelníka, smažícího nepřítele kouzly na velkou vzdálenost, prosím. Kouzla jsou více než povedená, nicméně do určité míry kopírují ta, co se už objevila jinde. Ale co jiného a lepšího vymyslet, že? Každopádně jsou různorodá, a vskutku platí, že se nemůžete spokojit se svou trojicí oblíbených kouzel, ale na každého protivníka platí jiná povidla, tedy pravidla, že? Jednotky v družině zahrnují klasickou veselou partu všemožných postaviček od zakrslého kutajícího trpaslíka až po oblíbeného ohnivého draka spalujícího žárem půlku bojiště. Při boji vám rovněž pomohou a šachovnici zpestří takzvaní Spirits of Rage, tedy Duchové hněvu, mocní polobohové, kteří leckdy mohou zvrátit běh událostí na vaši stranu. Obzvlášť smrťáček je sympaťák.

Hudba je v některých pasážích úžasná, a svou genialitou vás leckdy dožene k pomatenému pobíhání po krajině a vychutnávání její krásy, obzvláště elfský les skýtá toto nebezpečí.

Zábava vás po tomhle všem neopustí po desítky hodin, vskutku návyková hratelnost, pohádková grafika, uhrančivá hudba, spolu s neustálými změnami prostředí a jednotek vás pohltí v říši Endoria po zbytek vašeho mizerného volného času…

Pro: Návyková hratelnost, pohádková grafika, neustálá změna jednotek a prostředí, hudba, taktické bitvy

Proti: Malé bugy

+34
  • PC 80
Dobré, velmi dobré. Pro mě osobně příjemné překvapení a obzvláště fandové Heroes of Might and Magic si budou připadat jako v sedmém nebi - hratelnost je špičková a faktor závislosti opět nebezpečně vysoký. Jen škoda nezáživného příběhu a lehce přemrštěné obtížnosti, která nemusí sednout každému, zejména příležitostným hráčům.
+2 +4 −2
  • PC 90
King's Bounty vdechuje život do zahnívajícího konceptu Heroes of Might and Magic!

Všechny HOMAM hry, které jsem kdy hrál, mě vždy na začátku ohromně nadchly, ale brzy začaly neuvěřitelně nudit, protože jde pořád dokola o ty samé souboje bez větší variability. A raději než kampaň jsem si zahrál skirmish v co největší mapě, kterou jsem v klidu celou objevoval. Pojetí King's Bounty mi prostě sedlo perfektně. V základu hratelnosti jsou ty samé souboje (s nějakými těmi vylepšeními), ale proti stereotypu účinně bojují zajímavé úkoly, touha prozkoumávat mapy a chuť vylepšovat svojí postavu. Neotravujete se s žádným hradem a několika postavami. Máte jen jednoho svého hrdinu, u něhož je toho ale možné dostatečně dost vylepšovat. Změny u hrdiny a obměňování armády pak mění i samotné souboje.

King's Bounty má ten typ návykové hratelnosti, kdy je těžké hru vypnout a vy si pořád říkáte: "Ještě jeden souboj a pak už to opravdu vypnu!" Bavil jsem se výborně od začátku do konce několik desítek hodin. Je úžasné, že snad vše, co hra obsahuje, je přítomno v obrovském množství a přesto si tvůrci dali záležet i s kdejakým detailem. To celé je v lehce humorném a pohádkovém pojetí, které jen podtrhuje rozmilá grafika a skvělá hudba.
+15
  • PC 95
Překvapení desetiletí! Návyková hra, která mě přikovala k monitoru na několik dlouhých desítek hodin s takovou razancí, až jsem z ní začal mít strach. Sousloví "návyková hratelnost" pro mě dostává nový rozměr. Při hraní jsem se musel násilím odtrhávat, užíval si každou vteřinku tohoto skvostu. Do detailu vyšperkované mapy, v pohádkové grafice, s příjemnou hudbou, dlouhou trvanlivostí, se špetkou humoru. Zamrzí jen něco málo bugů a občas zdlouhavé a nezáživné čtení rozhovorů. I tak je to jedna z nejlepších her, jaké jsem kdy hrál...
+12
  • PC 85
Zajímavý mix tahové strategie a RPG připomínající sérii Heroes of Might and Magic vyniká hlavně návykovou hratelností, rozmanitým herním světem překypujícím zajímavými a často nelineárními questy, kouzelnou grafikou, dobře zrobenými RPG prvky a příjemným humorem, který si výborně střílí z všemožných fantasy klišé.

Někomu by mohla vadit slabší technická stránka věci, ale mě ne, protože zaprvé to pořád vypadá hezky a za druhé bych to jinak asi ani pořádně nespustil :) Na co u mě hra částečně doplatila je kombinace určité repetetivnosti a délky samotného titulu. I když jsem u Kings Bounty strávil víc jak 20 hodin, nedostal jsem se k aktivaci krabičky, která je podle některých zdrojů docela významnou součástí bojového systému hry.

Prostě po návratu z ostrovů jsem hrát přestal, ani nevím proč. Jednou jsem odložil herní seanci a pak jsem už odkládal a odkládal až přisly jiné tituly, vánoční sezóna a Kings Bounty holt nějak zapadlo :) Snad se někdy hecnu a dohraju ho, protože imho patří tak do TOP 5 toho co letos na PC vyšlo.

Pro: humor, hratelnost, spousty questů, herní doba, speciální útoky jednotek, rpg prvky

Proti: po čase lehce reptetivní

+2 +4 −2