@HolyMeatball (10.11.2024 18:40): hmm. Jako jsem rozladěn, co si budem. Na aukru nějakej filuta prodává dvě, jako návrh ceny tam má lidových 18K. Věšet za koule do průvanu. Ale nejvíc obviňuju Plaion.
Diskuze
@Adieu (10.11.2024 17:53): Nás bylo právě asi sedm, takže jsme chodily od místa k místu dokud jsme nenašli. :)
@Paul (10.11.2024 17:41): Když nic jinýho, sám v tom nejsi: https://www.reddit.com/r/kingdomcome/com ... _suddenly_got_their/
Hořím zvědavostí na důvod.
Hořím zvědavostí na důvod.
@Gordon (10.11.2024 16:02): No jestli ses nevešel a nenadlábl kachnou u Dačického a nezapil ji místním pivovarem, tak jsi mě právě rozplakal.
@Paul (10.11.2024 17:41): Wtf, a to je ojedinělé ohledně toho produktu, nebo to řeší více lidí?
@Paul (10.11.2024 17:41): Wtf, a to je ojedinělé ohledně toho produktu, nebo to řeší více lidí?
Hmm tak jak byly všude vyprodaný sběratelky hned po pár minutách, tak jsem našel skladem německou PS5 verzi na amazon.de, a včera mi poslali krásnej email
Vážený zákazníku společnosti Amazon,
Důležitá zpráva ohledně Vaší objednávky 028-6490697-4644307
Dozvěděli jsme se o potenciálním bezpečnostním problému týkajícím se určitých produktů, které naše záznamy ukazují, že jste zakoupili prostřednictvím webu Amazon.de.
Výrobek:
Kingdom Come Deliverance II Collector's Edition (PS5)
Upozorňujeme, že jsme danou položku odebrali z Vaší objednávky a nebyla Vám naúčtována.
Je nám líto jakýchkoliv komplikací jež Vám toto způsobilo, ale věříme, že chápete, že bezpečí a spokojenost našich zákazníků jsou pro nás na prvním místě.
Co to má kurva znamenat? "Potenciální bezpečností problém", to mi toho fakt řekne. A prostě zrušeno a šlus.
Vážený zákazníku společnosti Amazon,
Důležitá zpráva ohledně Vaší objednávky 028-6490697-4644307
Dozvěděli jsme se o potenciálním bezpečnostním problému týkajícím se určitých produktů, které naše záznamy ukazují, že jste zakoupili prostřednictvím webu Amazon.de.
Výrobek:
Kingdom Come Deliverance II Collector's Edition (PS5)
Upozorňujeme, že jsme danou položku odebrali z Vaší objednávky a nebyla Vám naúčtována.
Je nám líto jakýchkoliv komplikací jež Vám toto způsobilo, ale věříme, že chápete, že bezpečí a spokojenost našich zákazníků jsou pro nás na prvním místě.
Co to má kurva znamenat? "Potenciální bezpečností problém", to mi toho fakt řekne. A prostě zrušeno a šlus.
V kutné hoře jsem zrovna v září byl a je to moc pěkné místo i přesto, že jsem toho zas tolik neviděl. Jen těch turistů je tam tři prdele až to není hezký, taková druhá Praha a najít něco k sezení v centru byl nesplňitelný úkol, tím myslím restauraci, všude přecpáno.
@Paul (07.11.2024 19:05): včera večer jsem na to koukal a párkrát mi to hnulo koutkem... "I feel quite hungry" :-)
@Paul (07.11.2024 19:05): Díval jsem se na to 2x a úplně v tom vidím staré dobré "buddy movie". Fakt skvělý marketing a hodně se těším na všechny epizody. Paráda!
To je paráda prostě. Nejlepší RPGčko i s nejlepším marketingem :)
@Ross (06.11.2024 02:38): jedná se o virtuální karty. Takže jen obrázek karty v aplikaci.
@Paul (05.11.2024 20:24): Hurá.
+ A v Brně český dabing.
https://www.vortex.cz/kingdom-come-deliverance-ii-nebude-obsahovat-denuvo/
https://www.vortex.cz/kingdom-come-deliverance-ii-nebude-obsahovat-denuvo/
Tobi konečně vyvrátil ty denuvo rumory, teoreticky by to mohlo snad jít i na GOG day one.
Ve ctvrtek pry hranej serial na youtube. Ted gameplay na twitchi.
Pár nových screenů a preview v PC Gameru.
@Tarhiel (11.10.2024 14:21): Kvapeľ je univerzálne pomenovanie. Stalagtit je typ kvapľa. Rovnako ako stalagmit a stalagnát. Ale to sú nuansy.
@Bragi (11.10.2024 14:12): Kvapeľ a stalagtit sú jedno a to isté - ale ani to som nevedel a musel som si to pozrieť v slovníku :D
@Tarhiel (11.10.2024 13:43): Krápník sa po slovensky povie kvapeľ. Cencúľ je v češtine rampouch. Koniec jazykového a prekladateľského okienka. :)
@rikuhahl (11.10.2024 13:01): Dobre vedieť, to si zapamätám, tiež som to nevedel :)
@mazar1234 (11.10.2024 13:20): To by mal byť stalagtit alebo cencúľ - to viem len vďaka Gookovi 2 :)
@mazar1234 (11.10.2024 13:20): To by mal byť stalagtit alebo cencúľ - to viem len vďaka Gookovi 2 :)
@rikuhahl (11.10.2024 13:01): A to som rodený "Čehoslovák", ale na zraze v zime sme hrali tú detektívu hru, ako sa to volalo negooglim, a tam bolo slovo "Krápnik" a ja som na to nevedel zareagovať, čo to je "krápnik", niečo ako "Ťava vs. Velbloub"
@M.a.t.t. (11.10.2024 12:43): To jsem ale takhle neřekl, žejo. Já hovořil o lidech, co si tohle hned namodují, aby měli tyto aspekty hry jednodušší, a nadto jsem připojil adjektivum „herní“ opovržení - rozhodně nikým nebudu reálně opovrhovat na základě toho, jak si hraje hru, ffs. :D Herní opovržení, řekl bych, je obvyklou součástí třeba online gamingu, když člověk v kompetitivním prostoru hraje proti lidem, co hrají zákeřně, nudně či rovnou podvádí. Klidně si udělám legraci z vlastního snobismu ohledně názorů na počítačové hry. :D
Své argumenty ohledně integrity designu jsem představil, z druhé strany slyším jen „ale mně to tak nepřijde, já to tak nemám, mně to imerzi akorát nabourává“. Což mě nepřesvědčilo o tom, proč by to v KCD mělo být jinak. Každopádně mě nepřekvapuje, že se na té konkrétní věci neshodnu s uživateli, se kterými se často ohledně kvality designu nebo konkrétní hry neshodnu, a nemám s tím problém. Jako žádný flame jsem to fakt nevnímal a jestli to kvůli troše sarkasmu tak vidíte, tak mě přece už za těch 16 let znáte, že se občas konfliktními statementy snažím rozhýbat diskuzi, ať tu nechcípnem nudou. Není třeba si to brát osobně, ani nasazovat mi psí hlavu. ;-)
Své argumenty ohledně integrity designu jsem představil, z druhé strany slyším jen „ale mně to tak nepřijde, já to tak nemám, mně to imerzi akorát nabourává“. Což mě nepřesvědčilo o tom, proč by to v KCD mělo být jinak. Každopádně mě nepřekvapuje, že se na té konkrétní věci neshodnu s uživateli, se kterými se často ohledně kvality designu nebo konkrétní hry neshodnu, a nemám s tím problém. Jako žádný flame jsem to fakt nevnímal a jestli to kvůli troše sarkasmu tak vidíte, tak mě přece už za těch 16 let znáte, že se občas konfliktními statementy snažím rozhýbat diskuzi, ať tu nechcípnem nudou. Není třeba si to brát osobně, ani nasazovat mi psí hlavu. ;-)
@mazar1234 (11.10.2024 12:56): Jj, to je jedno z řešení ;) jinak teda nikdy po písmenu s háčkem nepiš ypsilon ;) To bys dostal za uši už ve 2. třídě :D Správně je to Přibyslavice. Přibyslav je dokonce ve vyjmenovaných slovech po B ;) Díky za rozjasněný den :)
Aby ste to nebrali ako nejaké "Pozérstvo" Sejvovice je úplne OK, ja som si teraz vyupgradoval dedinu (DLC Přybislavice ak som to napísal správne) len tak z ruky cca 80-90K asi tak niečo, mám asi tak 8 (v truhle ich mám tak 50-60) sejvovic uložené save a asi 300 cez posteľ.
MetaL Mutanta na Vás aby ste pochopili ten adrenalín, v USA kvôli tomu postavili celé mesto v púšti.
MetaL Mutanta na Vás aby ste pochopili ten adrenalín, v USA kvôli tomu postavili celé mesto v púšti.
@Widl (11.10.2024 11:52): Celé je to o tom, že my napríklad vieme akceptovať, že niekomu to môže pomáhať zlepšovať imerziu. No sú i ľudia na ktorých to má presne opačný efekt a poznámky, že si za to zaslúžia jemné opovrhovanie, ničomu nepomáhajú. Oba názory sú relevantné, je to len o pochopení jednoduchého faktu, že človek môže mať rád výzvu, no toto mu ako výzva nepripadá.
No keďže sa očividne nikam nepohneme, poprosil by som všetkých o ukončenie tohto zbytočného flamu. Vďaka.
No keďže sa očividne nikam nepohneme, poprosil by som všetkých o ukončenie tohto zbytočného flamu. Vďaka.
@Adieu (10.10.2024 22:08): Já už níž napsal, že já s tímhle sytémem určitě imerzivněji nehraju, mám to přesně naopak. Mě to ze hry vytrhává a rozhodně mi to nepřijde jako promyšlený designový aspekt, ale přesně naopak. Nejsem sám a tak to prostě je. A tak se shodneme, že se v tomhle neshodneme :)
@Widl (10.10.2024 20:24): Tak ta pointa není v tom, jak je super ten sejv systém využívat špatně a pak splakat nad výdělkem, ale v tom, že pokud nemáš druhou šanci jako kouzelník v rukávu, hraješ obezřetněji -> realističtěji -> imerzivněji. Vyšší sázky, větší napětí. Chápu, že to není každého šálek čaje, jak sám říkáš, na druhou stranu si pak říkám, proč hrát a kritizovat téměř jediné realistické RPG na trhu za jeho promyšlené designové aspekty. Nebaví tě manageovat, ovšem tohle RPG prostě lehce o managementu je. A když se chceš toulat v té přírodě bez autosejvů, musíš se připravit - nepereš si sám košili a nesušíš ji hodiny na slunci, nebalíš ji někam jako tetris s pánví a nožíkem, ale jenom navaříš si sejvovici a koupíš jídlo. Za mě docela solidní kompromis, zachovávající logiku realismu, ale nebazírující příliš na jednotlivostech.
Ještě bych dodal, že když si hráč uvědomí při nějakém přepadu uprostřed lesů, že hru už nějakou dobu neukládal, třeba nezkusí situaci proti přesile vyfightit, ale pokusí se lesem utéci, což je herní zážitek, ke kterému by s quick savem nikdy nedošlo, to by zkusil bojovat, prohrál, loadnul, sešel z cesty. Anebo loadoval, dokud by mu to neklaplo.
Ještě bych dodal, že když si hráč uvědomí při nějakém přepadu uprostřed lesů, že hru už nějakou dobu neukládal, třeba nezkusí situaci proti přesile vyfightit, ale pokusí se lesem utéci, což je herní zážitek, ke kterému by s quick savem nikdy nedošlo, to by zkusil bojovat, prohrál, loadnul, sešel z cesty. Anebo loadoval, dokud by mu to neklaplo.
@Blaiddtom (10.10.2024 16:17): Pokud ti ten souboj nevyjde a chcípneš, tak ho budeš opakovat i v KC. Jen s tím rozdílem, že se k těm kumánům potáhneš třeba zase přes půlku mapy, abys to vyzkoušel znova. Nebetyčně imerzivní :D V BGIII tě někdo nutí loadovat, když se ti něco nepovede? Jsem si nevšiml, naopak jsou ty hody kostkou a jejich následky zábavně udělaný. Já u RPG prostě raději hraju, než abych se zbytečně strachoval.
@pipboy (10.10.2024 16:07): Sejvovice bude dostupnější.
@Widl (10.10.2024 15:40): Mas pravdu. Quicksavnut pred skillcheckom alebo tazkym subojom a ked mi nevyjde, naloadovat je neskutocne imerzivne. Omnoho viac ako to, ze si musim davat pozor pri potulkach(idealne v HC mode) aby som bezhlavo nevliezol do tabora kumanov, ak viem ze som dlho neukladal a nejakou nahodou nemam po ruke sejvovicu, ktorych je mimochodom k dispozicii kvantum uz po par hodinach. Naco by som sa bal vykradat baraky hala bala, ked mozem dat quicksave a ak ma uvidia straze, tak len naloadujem aby som nahodou nesiel do väzenia..atd.
Ked mam k dispozicii quick save a lubovolne savovanie nemam strach o nic, pretoze akukolvek chybu viem instatne napravit bez postihu. Ale tak kazdy mame ine predstavy asi. (Vdaka bohu za honour mode v BG3.)
Ked mam k dispozicii quick save a lubovolne savovanie nemam strach o nic, pretoze akukolvek chybu viem instatne napravit bez postihu. Ale tak kazdy mame ine predstavy asi. (Vdaka bohu za honour mode v BG3.)
@Widl (10.10.2024 15:40): Imerze BG3 lepší... Že hráč inteligentně uváží, že teď chce být opatrný a dát tomu rpg štempl izolovaným aktem uvnitř toho světa, kulturně spjatým se settingem (frťan na odvahu) je jistě mnohem méně imerzivní než self serving školka, kde je vše vždy dovoleno včetně svévolných vraceček času. Konec sarkasmu. :)
@pipboy (10.10.2024 16:07): Myslím že říkali, že sejvovice bude zachována. Ale čekám snadnější přístup pro newbies.
@pipboy (10.10.2024 16:07): Myslím že říkali, že sejvovice bude zachována. Ale čekám snadnější přístup pro newbies.
No a ví se teda už jak to bude v KCD2 fungovat? Afaik tam měla proběhnout nějaká úprava v mechanismech.
Tak se u nového dílu ta sejvovicová debata objevila nakonec celkem rychle :D
@Blaiddtom (10.10.2024 09:44): Vždyť to žádnou imerzi hře nepřidává, pro mě je to přesně naopak. Místo abych šmejdil po světě nebo se upnul na příběh a prostě hrál, tak musím nějak managovat ukládání. Hlavně u toho toulání světem to byl opruz, tam totiž nebyly žádný checkpointy. Koukni se třeba na BGIII, tam si můžeš dělat se světem co chceš, skill checků a následků svých činů snad stovky, a světe div se, to všechno s quick savem bez nutnosti štrachat v inventáři pro flašku, lézt někam do menu a nebo cestovat někam do postele. Imerze stokrát lepší :)
@Blaiddtom (10.10.2024 09:44): Vždyť to žádnou imerzi hře nepřidává, pro mě je to přesně naopak. Místo abych šmejdil po světě nebo se upnul na příběh a prostě hrál, tak musím nějak managovat ukládání. Hlavně u toho toulání světem to byl opruz, tam totiž nebyly žádný checkpointy. Koukni se třeba na BGIII, tam si můžeš dělat se světem co chceš, skill checků a následků svých činů snad stovky, a světe div se, to všechno s quick savem bez nutnosti štrachat v inventáři pro flašku, lézt někam do menu a nebo cestovat někam do postele. Imerze stokrát lepší :)
@pipboy (10.10.2024 05:21): Tak to dopadá, když se zaprodá velkýmu vydavateli.
@Tarhiel (10.10.2024 08:23): Ukládat při vypnutí to normálně jde, v jedničce a na 100 % i tady. To si zase vytváříš problém, kterej není, jestli máš denně dvě hodinky na hraní a štve tě to, tak si uspořádej priority, nebo prostě nehraj hru na 150 hodin... :-D
@Adieu (10.10.2024 14:18): A vlastně to tak je, KCD je opravdu lehounké, když je hráč ochotný přistoupit na ty mechaniky a trochu si hru osahat, ale to tak přece je v každé hře...
A to zaměřovátko pro luk... To je tak tupé... :-D
@Tarhiel (10.10.2024 08:23): Ukládat při vypnutí to normálně jde, v jedničce a na 100 % i tady. To si zase vytváříš problém, kterej není, jestli máš denně dvě hodinky na hraní a štve tě to, tak si uspořádej priority, nebo prostě nehraj hru na 150 hodin... :-D
@Adieu (10.10.2024 14:18): A vlastně to tak je, KCD je opravdu lehounké, když je hráč ochotný přistoupit na ty mechaniky a trochu si hru osahat, ale to tak přece je v každé hře...
A to zaměřovátko pro luk... To je tak tupé... :-D
Však ten začátek je trošku víc hardcore, aby casual hráče naučil o filosofii té hry správně přemýšlet - prostě pokud chci mít pojistku navíc, musím pro to něco udělat, v tomto případě buď si koupit sejvovici, nebo si ji uvařit. Sejdu-li z cesty questů a automatických uložení, mohu potkat random nepříjemnost a chcípnout a přijít o postup, nepřemýšlel-li jsem při tom a spoléhal na nějakou automatiku. Je to nejlepší možný přístup v totální kontradikci k blbuvzdorným titulům s minimapami. A později, jak říká BUMTARATA, už není s nedostatkem sejvů problém, jen to stále nechává tyto pojistky na úvaze hráče.
Mám dvě děti a nikdy jsem se u KCD nefrustroval, že teď nemohu odejít ze hry pro neulozeny postup. Ostatně velmi brzy do hry přibyla moznost sejvu při odchodu z aplikace, tuším že to byl jeden z prvních patchů. Šest let po funuse, pánové. Stejně jako je absurdní to srovnávání s Witcherem, že tam konsekvence některých rozhodnutí vyplývají později. Well guess what, platí to na obě hry.
Upřímně cítím lehounké hráčské opovržení ke všem těm lidem, co po prvním neúspěchu nainstalovali mody jako bow reticule, neomezenej save nebo lehčí picklock. KCD je totiž zatraceně lehounká hra, přenese-li se hráč přes první hodiny a seznamování se. U Dark Souls všichni hulej titány a bičujou se jak flagelanti a u KCD mají mnozí problém se základními mechanikami.
Mám dvě děti a nikdy jsem se u KCD nefrustroval, že teď nemohu odejít ze hry pro neulozeny postup. Ostatně velmi brzy do hry přibyla moznost sejvu při odchodu z aplikace, tuším že to byl jeden z prvních patchů. Šest let po funuse, pánové. Stejně jako je absurdní to srovnávání s Witcherem, že tam konsekvence některých rozhodnutí vyplývají později. Well guess what, platí to na obě hry.
Upřímně cítím lehounké hráčské opovržení ke všem těm lidem, co po prvním neúspěchu nainstalovali mody jako bow reticule, neomezenej save nebo lehčí picklock. KCD je totiž zatraceně lehounká hra, přenese-li se hráč přes první hodiny a seznamování se. U Dark Souls všichni hulej titány a bičujou se jak flagelanti a u KCD mají mnozí problém se základními mechanikami.
@Tarhiel (10.10.2024 12:29): tak to máš i v KCD přece, tady jde o to, že když někomu řekneš drž hubu a on na tebe pak zaútočí a ty si řekneš aha, to nechci, tak loaduješ... ale to je fuk, to je pořád dokola...
@Tarhiel (10.10.2024 12:29): Nebo tak. Ale to má omezený použití.
@S4TW (10.10.2024 09:55): @S4TW (10.10.2024 10:31): Prepáč, ale žiť zo zlým rozhodnutím rieši oveľa lepšie Zaklínač, kedy dopad svojich rozhodnutí vidíš o niekoľko hodín neskôr a dobre si rozmyslíš, či sa Ti oplatí loadovať hodiny starý save, a nie tým, že Ti obmedzujú saveovanie.
@BUMTARATA (10.10.2024 10:22): jo, můžeš, ale už to prostě vyžaduje nějakou tvojí iniciativu, kdy si rozmyslíš, jestli to vlastně nehrát tak, že budeš žít se svým (i špatným) rozhodnutím, ale ten prostor pro quick save tu vlastně máš, jen se prostě udělalo něco pro to, aby to nebyl standard pro hráče. A vlastně, i když si ty sejvovice naděláš, tak zjistíš, že je používáš mnohem méně, než kdyby si spamoval F5.
@S4TW (10.10.2024 09:55): No, ale lidi si můžou před důležitým rozhodnutím udělat save, zas takovej nedostatek tý sejvovice není, že jo, vlastně by se dalo říct, že jí jsou tři prdele. Kromě toho save scumming se neřeší tím, že nenecháš hráče ukládat, ale tím, že mu naopak neustále přepisuješ jedinej save slot (Elden Ring, Dragon's Dogma). Na to ale není KCD dostatečně robustní a stabilní, obávám se.
@Blaiddtom (10.10.2024 09:44): Ja som to teda bez problémov dohral bez modov. Teda, je fakt, že na PS5 ich aj tak nemôžem používať, ale nepoužíval by som ich ani ak by som hral na PC. Ale to bude možno tým, že mám rád výzvy a nevadia mi náročnejšie hry. A tá sejvovica bola u mňa problém skôr zo začiatku, keď si človek zarobí nejaké groše, tak je to v pohode. Ale aj tak som využíval hlavne "uložiť a skončiť", prípadne som sa išiel vyspať do hostinca a nemal som problém. Bolo to hlavne o zvyku.
@S4TW (10.10.2024 09:55): amen
@Tarhiel (10.10.2024 08:23): no vidíš, teď jsi sám napsal ten důvod, proč to tak je, aby si lidi před důležitým rozhodnutím nedělali save (což je reálně ten důvod, proč to tu lidi tak triggeruje) a smířili se svým i špatným rozhodnutím (chápu, že pro dnešní snowflakes je to bolavá záležitost). O buggách se nebavme, to kazí zážitek ve všech hrách úplně stejně a prostě tu máš ty sejvovice (ano, světe div se, musíš proto něco málo udělat, abys je měl, no hrůza prostě!)...
@Luďa (09.10.2024 18:24): Pretoze vacsina hier je uz robena tak, aby ich mohol dohrat aj malomocny. Ak pride nieco len trochu oldscholovejsie a narocnejsie, zrazu s tym maju dnesni hraci zvyknuti len bezhlavo nasledovat šipku a savovat hru na kazdom kroku problem. Na kazdom kroku im vyskakuju nejake okienka a ačievmenty o tom ako su užasni za akukolvek hlupost co v hre spravia a tu su zrazu potrestani ak nehraju opatrne a nerozmyslaju pri tom. Staci sa pozriet co su najstahovanejsie mody do KCD. Uprimne poznam minimum ludi co to dohrali bez nich. Ak su v hrach skillchecky alebo rozhodnutia, vsetci potrebuju cheatsavovat, miesto toho aby prijali svoje rozhodnutie a hrali s nim dalej. Nikoho za to neodsudzujem, kazdy nech si hra ako mu vyhovuje..len tomu nerozumiem, zbytocne si kazit zazitok a imerziu v hrach ktore ocividne nie su pre nich.
@Luďa (09.10.2024 18:24): A navyše môžeš ľubovoľne ukladať (vytvárať nové regulérne save) pri zadaní spánku v posteliak, čo som robil ja, sejvovicu som použil iba výnimočne, keď som bol dlhšia mimo a narazil som na niečo potenciálne smrtiace (hlavne tábor kumánov/lapkov kde ich je napr. 4-8 kusov a podobne).
@pipboy (10.10.2024 05:21): TVL to ešte niekoho baví používať?
@Tarhiel (10.10.2024 08:23): Tak ono funkcia Save&Quit tam je, takže náhla potreba uložiť a ísť preč od kompu je pokrytá, ale samozrejme nedá sa to používať na reloadingy pred rozhovorom a pod., ale tá potreba náhle odísť je myslím dostatočne ošéfovaná.
@pipboy (10.10.2024 05:21): TVL to ešte niekoho baví používať?
@Tarhiel (10.10.2024 08:23): Tak ono funkcia Save&Quit tam je, takže náhla potreba uložiť a ísť preč od kompu je pokrytá, ale samozrejme nedá sa to používať na reloadingy pred rozhovorom a pod., ale tá potreba náhle odísť je myslím dostatočne ošéfovaná.
@Luďa (09.10.2024 18:24): Jednoducho preto, že väčšina z nás už nemá čas hrávať hry dlho, prípadne ich potrebuje vypnúť v určitú dobu - a ak práve v ten moment nemôžeš savenúť, lebo si savol 5 minút dozadu, prípadne nemáš ingrediencie (alebo ťa to opije, čím máš postihy), tak Ta to akurát frustuje a štve.
Ja zasa nechápem, prečo ľudia opakujú tú mantru o saveovaní po každom prde, to nerobí snáď nikto koho poznám. Zato poznám mnoho ľudí, ktorí si hru uložia pred dôležitým rozhodnutím alebo súbojom, čo je len prirodzené - nehovoriac o tom, že si tým ušetria hodiny progresu, ak je hra zabugovaná a zrovna po tom save sa rozhodí alebo spadne - a zrovna KCD1 nebola paragón stability a bezchybnosti.
Ja zasa nechápem, prečo ľudia opakujú tú mantru o saveovaní po každom prde, to nerobí snáď nikto koho poznám. Zato poznám mnoho ľudí, ktorí si hru uložia pred dôležitým rozhodnutím alebo súbojom, čo je len prirodzené - nehovoriac o tom, že si tým ušetria hodiny progresu, ak je hra zabugovaná a zrovna po tom save sa rozhodí alebo spadne - a zrovna KCD1 nebola paragón stability a bezchybnosti.
Hm, prý tam bude nasáčkovaný Denuvo.
Nevím co proti tý sejvovici pořád tolik lidí má. Ta hra je geniální v tom, že je zde tolik cest jak řešit questy a rozhodnutí má nějaký důsledky. Tupým mačkáním F5 pro sejvování každý blbosti, abych se mohl neustále vracet v čase, když i jen něco drobně podělám, to mi přijde že si můžu rovnou hrát kampaň v call of duty a nepotřebuji k tomu rpg prvky. :)
@Widl (03.10.2024 08:09): jeste ze tu moznost na pc mame:D
@Lolkovec (02.10.2024 17:09): Nebál bych se toho, za pár hodin na to bude zase funkční mod a bude po problému ;)
@Lolkovec (02.10.2024 17:09): Sejvovice je, jen má v angličtině nový název, který jsem už ale stihla zapomenout. Nicméně v češtině má zůstat stará dobrá sejvovice!
@rikuhahl (02.10.2024 17:17): Ja som si na ňu chvíľu zvykal, hlavne v úvode, keď človek ešte nemá groše, nevie sejvovicu variť a kúpiť ju od hostinského je drahé. :D Ale neskôr som už nemal problém. Plus som dosť často využíval "ukončiť a uložiť".
@Lolkovec (02.10.2024 17:09): Pokud by nebyla sejvovice, tak automaticky 5% v hodnocení hry dolů ;) Jeden z největších kladů hry ;)
@Lolkovec (02.10.2024 17:09): Přes vynikající sejvovici.
už se ví zda tam bude normální ukládání nebo to zas bude přes tu hloupou sejvovici ?
Byl to Lubož Zálom ze Svobodných a byla to recese ;-)
@Rapier (24.08.2024 10:50): Hustej závistivej komouš.
@Rapier (24.08.2024 10:50): Ruku na srdce: OPRAVDU svět potřebuje další Kingdom Come? :-/ :D
Mně se to líbí, vypadá to hezky. Tedy až na ty souboje, to je stejně toporná holomajzna jako minule. Doufal jsem, že to bude jedna z věcí, které přehodnotí spolu s tím ukládáním (ale to opět bezchybně pořeší mod). Škoda.
No jsou to děsné pindy, sice pro mě tady ten kus gameplaye nebyl takový pozdvižení, jako předchozí trailery, ale za největší nedostatek považuju, že mrtvola nebyla řádně zasraná od hoven.
@GodOfTheSick (23.08.2024 12:03): Kdyby tam byla celá Praha, tak by to působilo okoukaně jen pro trouby a nekulturní balíky, neschopné myšlenkově a kontextuálně uchopit jedinou stavbu, to jako sorry. :D A Kutná Hora je to naprosto samé. Poprvé v historii PC her se dočká hráčská obec na základě skutečných reálií vybudovaného většího středověkého města a přijde někdo, kdo řekne, že to město je úplně stejné jako jiné, protože jsou měštanské kamenné domy stavěny vedle sebe a je tam také kostel, náměstí, hradby a když člověk přijíždí, vidí zdálky věže. To je snad trolling, zdráhám se uvěřit, že takovou hovadinu myslíš vážně.
Jinak animace budou tentokrát nutně rozličnější, neboť je snímalo výrazně více motion capture šermířů, ti se ale co jsem pochopil dělili především dle typů zbraně, jejichž nabídka se významně rozrostla. By mě zajímalo, kolik variací jedné animace s jedním druhem zbraně bys chtěl do hry realisticky narvat, když je nutno zpracovat v tomto soubojáku i fyziku kontaktu čepelí. A také bych chtěl jmenovat hry, co tyto alternativní animace nabízí, nehovoříme-li o idle poses, ale o aktivních, kde je důležitá i jejich čitelnost. Nedávno jsem dohrál Ghost of Tsushima a hádej odpověď.
Každopádně souhlasím zde s kritikou toho krotkého gore a neefektivnosti násilí. To je samozřejmě zcela na místě v plné zbroji, ale když někoho seknu vší silou nabroušeným mečem po hlavě bez jakékoli ochrany, neočekával bych, že bude dotyčný schopen v boji neotřesen pokračovat a krev mu z očí okamžitě odteče za pánembohem. Chtělo by to více kvality Mela Gibsona. Asi ovšem těžké najít nějaký balanc, aby hráči nestačilo pětkrát zafeintovat na hvězdici a neposlat to slabě vyzbrojenému oponentovi rovnou do huby jako Jon Snow v Crasterově tvrzi.
Jinak animace budou tentokrát nutně rozličnější, neboť je snímalo výrazně více motion capture šermířů, ti se ale co jsem pochopil dělili především dle typů zbraně, jejichž nabídka se významně rozrostla. By mě zajímalo, kolik variací jedné animace s jedním druhem zbraně bys chtěl do hry realisticky narvat, když je nutno zpracovat v tomto soubojáku i fyziku kontaktu čepelí. A také bych chtěl jmenovat hry, co tyto alternativní animace nabízí, nehovoříme-li o idle poses, ale o aktivních, kde je důležitá i jejich čitelnost. Nedávno jsem dohrál Ghost of Tsushima a hádej odpověď.
Každopádně souhlasím zde s kritikou toho krotkého gore a neefektivnosti násilí. To je samozřejmě zcela na místě v plné zbroji, ale když někoho seknu vší silou nabroušeným mečem po hlavě bez jakékoli ochrany, neočekával bych, že bude dotyčný schopen v boji neotřesen pokračovat a krev mu z očí okamžitě odteče za pánembohem. Chtělo by to více kvality Mela Gibsona. Asi ovšem těžké najít nějaký balanc, aby hráči nestačilo pětkrát zafeintovat na hvězdici a neposlat to slabě vyzbrojenému oponentovi rovnou do huby jako Jon Snow v Crasterově tvrzi.
i kdyby tam byla celá Praha, tak pokračování hry ze stejné doby na stejném enginu bude vždycky působit okoukaně a nudně, viz. třeba Fallout 4, tam se to snažili dost odlišit, ale stejně jsem měl hned od začátku pocit, jako bych tam už někdy byl... KCD2 je prakticky 1:1 kopie jedničky, řeší tam nějaké imerzní chujoviny, kterých si většina hráčů ani nevšimne, ale rozdělit lidi do skupin a přidělit jim unikátní pohyby/taktiku, aby všechny souboje nevypadaly stejně je nenapadne, všichni to vidí, že je to úplně blbý, ale dělají jakože nic, tak hlavně že smrk vypadá jako smrk a je tam realisticky vymodelovaná rotunda, holt každý má jiné priority :-)
Ačkoliv jsem ke hře, ve které stejně strávím stovky hodin velmi kritický, tak zrovna tuhle kritika jsem taky moc nepobral. V ukázce Kutná hora vypadá přesně tak jak by měla, jako bohaté středověké město, vážně nevím, co jiného bych měl od historické hry očekávat, obzlášť když prostředí kopíruje skutečnou krajinu.
@GodOfTheSick (22.08.2024 10:31): Teda dlouho mě nic tak netriggerovalo jako ta tvá přitroublá devalvace Kutné Hory na baráky a cesty, div se mi nezapletlo obočí ve vlasech. Co očekáváš, trpaslíčí art deco a elfí secesi? XD
@GodOfTheSick (22.08.2024 10:31): Tak zrovna u té Kutné Hory musím silně nesouhlasit. V gameplay ani v poskytnutých záběrech pro novináře se ve výsledku sotva ukázala, to město je ale zásadní věc. Rataje byly nic, dlouhá ulice, baráky jsou také jiné, celkově hned vidíš odlišný přístup k výstavbě a design města, jinačí a honosnější architektura, velký rynek, boční uličky, dvory... Dokonale jsme se tam ztratili. To město je obří a podle mě bude právě sakra hodně radosti z prozkoumávání.
Jelikož jsme hráli spolu (já úvod), dovolím si přiložit Zdeňkovy dojmy z Kutné Hory, které dost odpovídají mým: https://www.vortex.cz/kutna-hora-ma-diky ... -sermirskeho-mistra/
Jelikož jsme hráli spolu (já úvod), dovolím si přiložit Zdeňkovy dojmy z Kutné Hory, které dost odpovídají mým: https://www.vortex.cz/kutna-hora-ma-diky ... -sermirskeho-mistra/
Asi tam bude víc obsahu/funkcí, ale čekal jsem, že to designově nějak odliší od jedničky, takhle to vypadá jak dlc remake nebo fan mod, který něco vylepší, ale celkově je to stejné a povědomé. Kdyby tam nebyla cedule Kutná Hora, tak ani nepoznám, že jsem v jiném městě. Všude stejné baráky a cesty. Radost z prozkoumávání něčeho nového tady prostě nebude, což je u rpg epic fail. Souboják je pořád strašnej. Pomalý krkolomný průběh a dva panáci na pozadí dělají ve stejný moment úplně stejné pohyby, sólo bitka pozdějc taky úplně stejná, variabilita nebo nové možnosti žádné, plovoucí pravá ruka, co to je? Vávra kritizuje kde jakou prkotinu, ale to jako nevidí, že je to úplně blbý? Náhodné střetnutí úplně o ničem. Hovna už v jednom traileru byly, to nemají lepší nápady nebo jim to přijde strašně vtipný? Celkově to nadšení nechápu, 25 minut, ale neukázali vůbec nic.
@Gordon (21.08.2024 15:57): Na kočky nezapomněli, ty se tam doslova „nasneakovaly“, konec citace. Děti opět z logických důvodů ne.
@kuler91 (21.08.2024 13:25): Z videa to na mě paradoxně působilo taky divně, popravdě hůř, než jak přímo ve hře. U toho souboje jsem cítila, že už tak není tolik průtahů, snímače navazují lépe, zlepšení cítím hlavně v zaklesnutí. Myslím, že žen pocit přímo ze samotného hraní zrovna zde video nedokáže zachytit. A obávám se, že trochu „clunky“ to asi bude vypadat vždycky.
@kuler91 (21.08.2024 13:25): Z videa to na mě paradoxně působilo taky divně, popravdě hůř, než jak přímo ve hře. U toho souboje jsem cítila, že už tak není tolik průtahů, snímače navazují lépe, zlepšení cítím hlavně v zaklesnutí. Myslím, že žen pocit přímo ze samotného hraní zrovna zde video nedokáže zachytit. A obávám se, že trochu „clunky“ to asi bude vypadat vždycky.
@Paul (21.08.2024 23:30): mám takový pocit, že ta streamerka je jako moje dnešní latte. nebylo nejlepší, ale rozhodně bylo nejhezčí ;-)
Nejlepší streamerka s nejlepším preview, asking the important questions
"I asked the dev about the bathhouse, if there is gonna be an actual sex scene?"
"I asked the dev about the bathhouse, if there is gonna be an actual sex scene?"
@Paul (21.08.2024 14:47): Třeba jo ... ale ten pocit, že někoho mlátíš pouze smetákem po hlavě určitě nenezmizí. Ten fix postav při combatu, jejich nepřirozeně plynulé pohyby a úsměs na xichtě, celkově animace dost funny na dnešní dobu :D ... Navíc tam není skoro žádný gore, trochu krvec ... někoho mrdneš 3-4x mečem a nemá to na nic vliv, furt může bojovat. Je to škoda čekal jsem podstatně větší boost. U jedničky jsem měl hodně pochopení, ale na tomhle makali dalších 6 let a budget byl předpokládám také výrazně větší .. : ) Zbytek vypadá stejně jako v jedničce dobře, je to dost nekonzistentní.
@Barney (21.08.2024 14:30): Tohle je asi věc, která mi na té jedničce vadila nejvíce a přitom jsem ji úplně zapomněl zmínit v komentáři. :D Ne přímo ta přízemní a infantilní vulgarita, ale spíše akcent na ni na úkor všeho důstojného a víry. To musel do hry přinést až s Woman's Lot někdo z WH, kdo je chytřejší a vzdělanější než Vávra. Ten se zmůže ohledně církve a víry leda tak na klišovité výpotky cynického čecháčkovského křupana z 21. století. Naprosto nechápu, jak si ve středověké RPG hře mohli nechat ujít pravidelná kázání a především jednoduchou možnost se pomodlit v kostele. Ale tuším, že reflexe a změny se nedočkám.
Hmm, zapomněli na kočky a děti.
@Barney (21.08.2024 14:30): Jo, tenhle rádoby "dospělácký" humor taky nemusím.
@Barney (21.08.2024 14:30): Jo, tenhle rádoby "dospělácký" humor taky nemusím.
@kuler91 (21.08.2024 13:25): třeba to při hraní bude lepší
Kingdom Come: Deliverance 2 doesn't feel like a massive overhaul, but it is a refined iteration. In fact, the changes to combat don't even seem obvious to the naked eye, but it did feel much more intuitive and a lot less clunky. We quickly found ourselves enjoying the rhythmic combat more so than we ever did in KCD1.
https://gamerant.com/kingdom-come-deliverance-2-preview/
Obecně ty previews jsou takřka univerzálně positive
https://www.vg247.com/kingdom-come-deliv ... -historical-accuracy
https://comicbook.com/gaming/news/kingdom-come-deliverance-2-preview/
https://www.ign.com/articles/kingdom-come-deliverance-2-the-first-preview
Kingdom Come: Deliverance 2 doesn't feel like a massive overhaul, but it is a refined iteration. In fact, the changes to combat don't even seem obvious to the naked eye, but it did feel much more intuitive and a lot less clunky. We quickly found ourselves enjoying the rhythmic combat more so than we ever did in KCD1.
https://gamerant.com/kingdom-come-deliverance-2-preview/
Obecně ty previews jsou takřka univerzálně positive
https://www.vg247.com/kingdom-come-deliv ... -historical-accuracy
https://comicbook.com/gaming/news/kingdom-come-deliverance-2-preview/
https://www.ign.com/articles/kingdom-come-deliverance-2-the-first-preview
Vypadá to dobře, ale zase pětkrát do minuty ten humor Vávra & Co... Haha, mrdat tohle, támhle, matku, ženu, tebe vykastrujeme a do hoven hodíme. Haha, smrad!
@pajmič (21.08.2024 13:17): Synťák během procházení kláštera byl fakt bídný. Jsme se přesunul do konce 90. let někde u Might and Magic.
Večer se podívám na komplet gameplay, takže jsem v rychlosti pouze proklikal jeden souboják se skupinou protivníků a je to tedy stejná "shitovina" jako v jedničce ... :/ Na ten souboják se tedy s promínutím dost vysrali, je to furt hrozně clunky.
@pajmič (21.08.2024 13:17): Osobně Valtovi, jehož soundtrack jedničky zněl jako z pohádky ČT, moc nevěřím, ale máš pravdu, že se to tentokrát jeví lépe, obzvláště mě bavily ty akční quasi-středověké vypalovačky, aneb zabíjení je veselí.
Pro mě je tedy zatím největším lákadlem hudba. Oproti dost nevýrazné jedničce jen v tomle gameplayi zaznělo hned několik výrazných hudebních motivů.
@Blaiddtom (21.08.2024 11:21): Animace jsou lepší než v jedničce. Nejlepší budou v cutscénách. V normálních dialozích v tomhle tý hře ubližuje dynamičnost NPC. Tím že se s nimi dá kecat kdekoliv se zrovna nachází (daily schedules) není možný připravit hezký handcrafted dialogový cutscény jako to má Horizon nebo Witcher.
Já z toho gameplaye mám taky divné pocity, ty animace postav při rozhovorech mi působí nějak hůř, než v jedničce, což by se podle mě dít nemělo. Postavy reagují příliš brzo a zhurta, jindra jde na trávník položit mrtvolu a už mu vyhrožuje, že prej chce utýct, to samé v zřícenině, sotva Jindrovi dořekne, že má vypadnout, tak už vyhrožuje, aniž by jindra vůbec měl čas otočit koně.
V jedničce se mi vcelku líbilo větvení questů a to jak šlo většinu věcí vyřešit tak, aby nikdo nepřišel k úrazu. Tady mi přijde, že je to takové holywoodštější, kdy vlastně vůbec nezáleží na tom, kolik lidí pozabijíte, parta vesničanů si tupě dovolí na těžkoděnce s obouručákem absolutně ignorujíc nějakej pud sebezáchovy.
To že úvod je spíše film mi tak nevadí, v jedničce taky na začátku nebyla svoboda. Jen mi přijde, že se chtějí zalíbit úplně všem a hra je taková rozplizlá a hloupější, rozumnějte zaměřená více na akci - blbější. Jinak mi souboják přijde stejně nešikovný, jako v jedničce, ten focus na nepřítele možná je o něco uhlazenější.
A samozřejmě, že poté co Vávru na fb někdo konfrontoval s tou sračkou ohledně pre-order questu, tak vyjel bombu, že to tak vlastně dělají všichni, takže je to prej okej...
V jedničce se mi vcelku líbilo větvení questů a to jak šlo většinu věcí vyřešit tak, aby nikdo nepřišel k úrazu. Tady mi přijde, že je to takové holywoodštější, kdy vlastně vůbec nezáleží na tom, kolik lidí pozabijíte, parta vesničanů si tupě dovolí na těžkoděnce s obouručákem absolutně ignorujíc nějakej pud sebezáchovy.
To že úvod je spíše film mi tak nevadí, v jedničce taky na začátku nebyla svoboda. Jen mi přijde, že se chtějí zalíbit úplně všem a hra je taková rozplizlá a hloupější, rozumnějte zaměřená více na akci - blbější. Jinak mi souboják přijde stejně nešikovný, jako v jedničce, ten focus na nepřítele možná je o něco uhlazenější.
A samozřejmě, že poté co Vávru na fb někdo konfrontoval s tou sračkou ohledně pre-order questu, tak vyjel bombu, že to tak vlastně dělají všichni, takže je to prej okej...
@BUMTARATA (21.08.2024 11:08): Tak necakal som zazraky na urovni death strandingu, len mi to pride nejake divne a horsie nez v jednotke(alebo som to v nej len tolko nevnimal a tu mi to udrelo do oci).
@Paul (21.08.2024 09:48): Tedy, až na ty mraky.
Takže takový Hanebný pancharti.
Vidím, že se toho od minula zase tolik nezměnilo, dobrý nápady, polovičatý provedení, třeba takový tahání Raňka z hoven si říkalo o pořádnou animaci, ne-li přímo o cutscénu.
@Blaiddtom (21.08.2024 10:17): Faciálky mě neurážej, ty daj hodně práce, nečekal jsem je lepší, ale to snímání dialogů a překotnej střih… s tím něco udělat mohli.
Nejvíc se ale bojím, že to bude zase rozbitý.
@Paul (21.08.2024 09:48): CryEngine pláče.
Vidím, že se toho od minula zase tolik nezměnilo, dobrý nápady, polovičatý provedení, třeba takový tahání Raňka z hoven si říkalo o pořádnou animaci, ne-li přímo o cutscénu.
@Blaiddtom (21.08.2024 10:17): Faciálky mě neurážej, ty daj hodně práce, nečekal jsem je lepší, ale to snímání dialogů a překotnej střih… s tím něco udělat mohli.
Nejvíc se ale bojím, že to bude zase rozbitý.
@Paul (21.08.2024 09:48): CryEngine pláče.
@Gordon (21.08.2024 10:33): To rád slyším. Tak snad nebude šustit scénářem. Předpokládám, že půjde o současnou češtinu nikoli staročeštinu.
@Say (21.08.2024 10:00): český dabing je oficiálně potvrzen.
Som jediny komu ta mimika pride fakt otrasna a dost to kazi dojem ? Zbytok hry vyzera velmi solidne podla gameplayu a ohlasov.
Tak doufám, že tam bude konečně i český voiceover, když s polským není problém. Ono by to v dialozích nabídlo i zajímavější možnosti.
@kuler91 (19.08.2024 19:11): V ukázce to vypadá na to samé, co v prvním díle. 1 vs 1 souboje jsou fajn, ale ve skupině je přepínání cílů neohrabané a vůbec mě to nebavilo. Jediné řešení pro mě bylo prostě zdrhnout a postřílet je šípy z dálky. Nebo se připlížit v noci s dýkou. Můžeš to vzít jako součást role-play...
@kuler91 (19.08.2024 19:11): V ukázce to vypadá na to samé, co v prvním díle. 1 vs 1 souboje jsou fajn, ale ve skupině je přepínání cílů neohrabané a vůbec mě to nebavilo. Jediné řešení pro mě bylo prostě zdrhnout a postřílet je šípy z dálky. Nebo se připlížit v noci s dýkou. Můžeš to vzít jako součást role-play...
Ta sběratelka je solidní kýč.
A quest pouze pro předplatitele, ať žije vývojářská nenažranost.
A quest pouze pro předplatitele, ať žije vývojářská nenažranost.
Dudy rozhodně top, ale sběratelka... snad abych radši bokem koupil meč.
Ta figurka nebude tak dobrá, abych na ni vyplácal drahocenný shelf-space. Kdyby tam byla opravdu masivní mapa na zeď a nebyl to jen nějaký kuntnohorský hadřík, tak asi hej. Odznáčky ujdou ale sběratelku mi neprodaj. Kartičky jsou... jako co kurva s tím? To už by byly lepší pohlednice nebo magnetky na ledničku. Dopis bude nějakej low-effort kus papíru.
Něco jako 1:2 štít na zeď bylo by cool.
A vůbec, čekal jsem mýdlo.
Ta figurka nebude tak dobrá, abych na ni vyplácal drahocenný shelf-space. Kdyby tam byla opravdu masivní mapa na zeď a nebyl to jen nějaký kuntnohorský hadřík, tak asi hej. Odznáčky ujdou ale sběratelku mi neprodaj. Kartičky jsou... jako co kurva s tím? To už by byly lepší pohlednice nebo magnetky na ledničku. Dopis bude nějakej low-effort kus papíru.
Něco jako 1:2 štít na zeď bylo by cool.
A vůbec, čekal jsem mýdlo.
Dobrej teaser, s dudama nemůžeš šlápnout vedle. ^_^
@Paul (20.08.2024 22:51): Expansion pass, bonus quest, ach jo.
Sběratelka. Ale na xzone zatím nic.
@jones1240 (20.08.2024 21:45): no comment. Ale Indy taky ujde :)
@jones1240 (20.08.2024 21:45): no comment. Ale Indy taky ujde :)