Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Killer is Dead. Tak tuto větu vždy pronese hlavní hrdina Mondo než se vydá dokončit zakázku v podobě odstranění nějakého bosse.

Japonci co stojí za touto hrou mají zkrátka šílené nápady. Dojde na podivné bossy, zvláštní zakázky s postavami co jsou ještě divnější, některé oblasti co hráč projde taky postrádají nějakou logiku. Celý tento svět prosáklý kyberpunkem, říznutý Noirem představuje šílenou budoucnost.

Mondo se svojí katanou a mechanickou rukou musí vyčistit oblasti od nepřátel než se ve většině případu dostane k bossovi úrovně. Souboje jsou fajn a bavili mě, důležité je vykrývat a uhýbat před ranami nepřátel a vést dobře protiútoky, občas pak provést krvavé zakončení či zabití za zkušenosti, zdraví či peníze.

Takhle by to znělo jak tuctová mlátička, jenže není tomu tak. Díky opravdu ulítlým bossům, změnám prostředí které jsou originální, občas přijde i nějaké oživení ve změně hratelnosti, grafickým pojetím kde to opravdu vypadá netradičně a pěkně, i soundtrack to celé dobře podkresluje. Docela solidní překvapení což jsem nečekal že mě tak hra chytne.

+16
  • PC 65
Jak nejlépe popsat hru Killer is Dead? Asi jako futuristicko-japonsko-sexisticko-úchylnou-rubanici. To snad stačí, ne?

Hru hrajete za nájemného vraha Monda. Který své nepřátele nekompromisně seká svým samurajský mečem a jako důkaz o dobře odvedené práci vám donese hlavu svého cíle. Z počátku se jedná o prosté objednávky zákazníku ale časem se zjistí, že veškeré stopy vedou k jedné a té samé osobě.

Jak už byly řečeno Killer is Dead je rubanice, velmi jednoduchá rubanice. Jedním tlačítkem sekáte, druhý uhýbáte a třetím dáváte pěst. Přitom vám postačí úhyb a sekání, pokud se nepřítel začne krýt uděláte úhyb a dál ho nemilosrdně sekáte zezadu. Občas potřeba použít kybernetickou ruku na vystřelení, ale to je pomálu a další schopnosti, vylepšení jsem ani nepoužil. Potenciál soubojů je tedy velmi strohý.
Když už všechny rozsekáte a svému cíli useknete hlavu, tak na vás už čekají slečny aby jste šel na rande. Rande probíhá stylem I am gigolo, nadám brýle a vidím co té milé dámě nadělila její máma. Ale bacha! Nesmí si všimnout, že očumujete. Když se oko nabaží, proběhne dárek a už je ruka v rukávě...

Ve hře jsou i vedlejší mise nebo tréninkové výzvy, kde na vás už čeká vyprsená Scarlett aby vám za odměnu odebrala krev.
Ještě bych rád nakonec zmínil infantilní hlášky vaší pomocnice Miky, které umí snad jen Japonci. Být možnost si najmou Monda, tak od druhé kapitoly už by byl Mondo bez své pomocnice....

Verdikt: Půlku hry mi trvalo než jsem si zvykl na upištěnou Miku, na trapnou hru na gigola, na nicneříkající soubojový systém, než jsem připustil že to budu brát jako nadsázku. Je otázka, jestli sami tvůrci to chtěli jako nadsázku nebo ne ale Japoncům bych moc nevěřil. Tak či tak hru jsem si začal víc užívat a nakonec se mi povedlo splnit hru se všemi achievementy. 65%

Pro: Holky a jejich v dolky

Proti: Mika, Mondo zaplatím 1mil $

+14
  • PC 65
Prosťoučký bojový systém jednoduše nemůže konkurovat mezi ostatními akčními tituly. Příběh je pouze naznačen, ale z nějakého neznámého důvodu se neodehraje žádné vysvětlení. Jsou tam nějací wires a ti se musej zabíjet. Nic víc. Prostě nic. Přitom hra často zasadí mise do atraktivních kulis. Zkratkovitě vysvětlí, koho máte zabít. Proč? Protože je to práce. Je to dementní i na Japonské poměry béčkovek. Herní doba není naštěstí nijak dlouhá., Dá se to zfouknout za 4-6h. Nenápaditost vedlejších misí mě vyloženě odradila od jejich plnění. Neměl jsem ani potřebu. KID vás totiž nijak nemotivuje dělat absolutně nezajímavé side mise (schválně, jestli najdete všechny škvory v místnosti! To fakt není zábava! Ani na drogách). Co se týče gigolo misí, tak...je to jednoduše japonské. Připomíná to spíš dětská léta, kdy jste zavítali na online herní server a sjížděli erotické hry. Je to bizár, ale proč ne? K Japonské stylizaci to tak nějak pasuje.
Abych ale jen nehanil. I když je soubojový systém naprosto bezhlavý a jednoduchý, tak díky osobitému výtvarnému stylu to docela baví. Funguje to svižně a bezhlavě. Souboje s bossy jsou intuitivní a celkově nepředstavují nijak výraznou výzvu. Je to spíše hra na občasné pohodové zahrání. Víc v tom fakt nehledejte. Přesto se hra snaží surrealistickými výjevy předhodit před hráče pocit, že přeci jen je v ději něco jinak, než se zdá. Nenechte se zmást. Fakt tam nic nenajdete.
KID by se dal nejlépe popsat jako vlhký sen 15. letého chlapce. Velký kozy, trocha krva, katana a rádoby drsňáctví. A to nechtějte, abych začal psát o postavách. Z těch jsem měl bolení v týle pokaždé, když začali rozjíždět konverzaci. Fakt celkem žrádlo.
Kupodivu to ale celkově ani nestihne nudit. Není to tak hrozný, jak se zdá. Uteče to rychle a bezmyšlenkově. Prostě u KID nezapojujte mozek a budete celkem v cajku. A určitě nekupujte za plnou pálku. To bych si asi studem prokopal tunel do Číny.
Výzva Nerozbalený dárek splněna.

Pro: rychle to odsejpá, blboučké až je to chvilkama zábavné, občas slušný bizárek, stylizace

Proti: postavy, příběh, prostý souboj, nudní bossové, zbytečnost side misí, občas slušný bizárek, trapnost, frame dropy, technická stránka hry

+7