Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@90210 (12.10.2020 11:35): Score číslo 2 jsem koupil ve své době, ani jsem tehdy nevěděl, že vyšlo nějak v menším nákladu a stalo se vzácným. Ale možná jsem měl štěstí, protože když se blížilo datum, tak už jsem stepoval u stánku a doptával se, jestli už to vyšlo.
@Ringo (12.10.2020 11:15): Dvojka mela super rozjezd, nadhernej prvni ostrov, ze ktereho nebyl problem dostat se do mesta na Zach Island, ale pak se clovek bez navodu dal motal bez cile na Zach Islandu, pripadne uplne zbytecne v dungeonu na Akeer`s Islandu. Tehdy vysel prvni dil navodu v Excaliburu a druhej dil, kde byla i inkriminovana pasaz (spolecne s prvnim dilem) ve vzacnym Score cislo 2, ktery nikdo nemel (ja ho koupil na Aukru za par korun az nekdy na VS pred rokem 2010), takze proto se tim do prichodu internetu prokousal malokdo.:)
@90210 (12.10.2020 11:11): Tak určitě je dvojka těžší, trojku jsem si tak nějak dohrál sám a taky si to sám zmapoval. V Isharu 2 to byl pořád nějaký zákys, ale dost i tím, že to byl vlastně můj druhý dungeon, co jsem kdy hrál. Zkušeností tehdy moc nebylo, člověk bral jako bonus, že vyšly mapy v časáku.
@Ringo (06.10.2020 19:12): Podle me byl Ishar 2 tezsi. Kdyz si predstavis, ze nemas navod, tak Ishar 3 se jeste nejak da zvladnout, jsou tam tipy po hospodach a vicemene stale tusis co delat, ale ve dvojce ne. Problem je hlavne ten orel a fakt, ze Akeer`s Island, kterej mas odkrytej jako 3., neni 3. ostrov v poradi. Na tom se myslim zasekli prakticky vsichni, co to hrali, vcetne me.
@90210 (06.10.2020 09:46): Tak to jsem nevěděl, že ta odlišnost ohledně civilistů je ne v rovině Amiga vs. PC, ale je to mezi Floppy vs CD-ROM verze.

Co se týče grafiky, evidentně má Ishar 3 o něco ošklivější statické 2D obrázky např. hospod a pod. Venku je v podstatě všechno v pořádku. I když i ti lupiči už vypadají digitalizovaně třeba nebo některé realistické zvířata. Pořád je to mix pixel artu nanášeného zřejmě na fotografické předlohy. Každopádně jak jsem psal, graficky pořád krása, byť Ishar 2 považuji za kapku pečlivějši.

A story s cestováním v čase, ta je tady perfektní.
Udelam trochu promo na Ringuv clanek o mem nejoblibenejsim dile me (skoro) nejoblibenejsi RPG serie Ishar:

https://ringohrani.blogspot.com/2020/10/ ... tes-of-infinity.html

Jen par poznamek, mesta z nepochopitelneho duvodu neobsahuji nadherne kolemjdouci na PC pouze v CD verzi, v disketove verzi jsou. To intro v CD verzi jsem vubec nejak nepochopil, trochu to na me pusobi, jakoby si tam objednali nejake techdemo, respektove jakoby je vydavatel tlacil k tomu vydat to na CD a nejak tu existenci CD obhajit.

Grafika je subjektivni, podle me je tato kombinace pixelartove a rucne dodelane digitalizovane grafiky vrcholem grafiky Silmarils, jen ji mohlo byt trochu vic napr. v obchodech apod.
https://retronation.cz/artefakt-trilogie-ishar-na-prani-michala-palmy/

Dodival jsem se na video s mou nejoblibenejsi trilogii dungeonu Ishar. Nejdriv me autori hodne natesili tim, ze udajne zkontaktovali lidi ze Silmarils, ale az tak moc novych informaci neprinesli. I tak ale docela fajn video, Dobrovsky to bohuzel ale stale neumi moc hrat, silene tam bloudi a ze samotny hry toho moc neukazal, je tam par vychytavek v ovladani jednicky, ktery napr. usnadnujou kouzleni a absolutne nesouhlasim s jejich hodnocenim grafiky trojky, kterou povazuju za nejlepsi dil a bylo videt, ze ji prakticky nehrali, protoze trojka je jedinej dil, kterej je skutecne story driven od zacatku do konce. Meli si tam vzit nejakyho odbornika na slovo vzateho, kterej ty hry skutecne poradne hral a dohral, jako jsem napriklad ja..

Pro me osobne je treba stezejsi cesky text k Isharum Iceho genialni navod s mapou na jednicku ve Score. Je tam sice pravda par nepresnosti, ale jinak opravdu super navod, kor na svou dobu.
Nesledovali jste včera aukci na zatavenej Ishar 3 pro Amigu? Nakonec to skončilo na 3 tisících bez dopravy :) Doufám, že jednou rodina (až tu nebudu) moji sbírku pořádně zhodnotí :)
" ale "nejvic pribehu" je kazdopadne ve trojce, i proto je to IMO nejlepsi dil." - vidis a tu ja to mam prave opacne, ale to je tym ze nemam rad "caso-srackove chujoviny" takze v konecnom dosledku ono "nejvic pribehu" paradoxne na mna ma uplne opacny efekt a bolo by lepsie keby hra nemala ziadny - teda mala by klasicke kill that big boss bitch.

Podobny FAIL utrpel aj Bioshock Infinite, ktory v dosledku nestastne zvoleneho "caso-srackoveho" settingu utrpel velku ujmu. Ale to je proste len smola tych hier ze si zvolili pre mna debilny setting ktory nemam rad.
@Jab (07.12.2013 19:27): Kdyz to prezenu, tak v Isharech zadnej pribeh neni a autori se ani o zadnej nijak zvlast nepokouseli, podle me je tam malo textu schvalne, aby to mohli prodavat v tech ctyrech jazykovych mutacich (FR,EN,ES,DE) a nemeli s tim tolik prace. Neni to hra pro milovniky her s propracovanym pribehem, ale "nejvic pribehu" je kazdopadne ve trojce, i proto je to IMO nejlepsi dil.

S tim pribehem je Ishar holt oldskool, stejne jako Dungeon Master, kterej ma dlouhou a docela dobrou povidku v manualu a ve hre uz holt hrac musel trochu zapojit fantazii a uzit si tech par pribehovych intermezz.
Osobně mě skutečně chytly (až na výjimky) až izometrické hry od Falloutu dál. Ani si nemyslím, že současná RPG nic nenabízí. Mass Effecty jsem ještě nehrál, ale i tak hádám, že budou obsahovat i družníky, které jen nerecyklují ty z minulých her. Ostatně SWTOR je celkově rozhodně nemá špatné.
Tak nějak mi přijde, že RPG scéna stále má co nabízet. Cesta ke zkáze by u ní spíše vedla přes miliony Gothic klonů. Ale ty jsou naštěstí oblíbeny jen ve Střední Evropě a okolí. ;-)

Ishary jsou docela fajn hry. Graficky doslova nádherné. Ale příběhově to je zoufalost. Přitom ne že by to tenkrát nešlo, jak ukázal třebas Krondor.
@mazar1234 (07.12.2013 18:28): Kusuj, Oblivion je fajn. Najhorsia neni ani zdaleka (ani najlepsia, to je ako vsetci dobre vieme Daggerfall)...okrem toho, tvoje hodnotenie Isharu 3 ma uraza ;) Ehm. (aby bola trochu diskusia aj k veci :))
@90210 (07.12.2013 18:13): Ser na Oblivion (je to absolutne najhorsia TES hra), a skoc rovno na Skyrim - je to OVELA lepsia hra po vsetkych strankach.

Inac mne uz toto co popisujes splnil Baldurs Gate v 2000 roku, konkretne ked som hraval EOB, DM, Wizardry atd tak som snival ze by hra interaktivne upravovala obrazky hrdinov podla vybavenia... akoze mu nasadis nejaku prilbu a ta portrete sa zmeni grafika na tu prilbu a tak podobne.... a potom prisiel BG a tam sa to dialo, postavicky menili grafiku aktualne podla equipu. Mali na sebe zbroj aku si im dal, v rukach mali zbrane, ktore si im dal atd.... toto bolo pre mna nieco uzasne vtedy.
@Richmond (07.12.2013 17:56): Ja to chapu, na druhou stranu kdyz jsem si pred lety po dobe ignorace herni sceny koupil novej pocitac a k nemu jedinou hru, o ktery jsem vedel, ze mezitim vysla - Morrowind a spustil ho, tak mi spadla celist. Takovou vizualni stranku uz proste neprebijes. Celist mi spadla znovu, kdyz jsem sel na net, zjistil, ze dokonce vyslo pokracovani Morrowindu, jakejsi Oblivion, kterej jeste vypada mnohem lip. Kdyz jsem jako malej kluk hral treba Dungeon Mastera nebo Eye of the Beholder 2 a umiral v kobkach, tak jsem snil o RPG s podobne uzasnou grafikou, jako ma Oblivion, ve ktery se s mecem muzes volne pohybovat po lukach, lesich, vesnicich. Jeste jsem se teda nedokopal k tomu, abych si Oblivion zahral, ale urcite se k tomu jeste dostanu.:0)
@Jack_Dark (06.12.2013 11:39): Napsal jsem to uz do tyto diskuze>

http://www.databaze-her.cz/hry/the-elder-scrolls-arena/diskuze

@mazar1234 (06.12.2013 17:37): Asghana jsem chvili hral demo a vypadal slusne, stadard na svou dobu, ale uz tam pochopitelne nebyl ten charakteristicky graficky rukopis, podobny to bylo u Bitmap Brothers a jejich prechodu k moderni grafice.

@Richmond (06.12.2013 16:03): Prvni leta z dnesniho pohledu graficky urcite neprinesla nic uzasnyho, ale uz treba Quake 3 vypada skvele, v ty dobe se to uz zacalo lamat.
@Richmond (06.12.2013 16:03): Pockaj, tak som to nemyslel :-).

Chcel som tym povedat ze do prichodu 3D accel boli ich hry mega spicka graficka a potom isli do prdele :-)) ked presli na 3D (Ashgan a ta druha hra), ale to bol skor problem predpotopnych moznosti prvych enginov, nie ze by ich grafici zrazu skriplateli.
@Jack_Dark (06.12.2013 13:21): No hlavně u těch prvních 4 dílů v TES sérii kecali dost kraviny, "nejlepší" byl myslím ten Strecker, který se u něčeho sice rovnou přiznal že to vůbec nehrál, ale přesto se nestyděl to ohodnotit. Ale pokud si ty hry nehrál, tak z toho asi nic mít nebudeš, prostě musí to člověk trochu znát, aby si mohl posoudit, co to melou...
@90210 (07.10.2013 19:56): Hej toto bol slusny gameplay, ale mali viac takych (Prince of P) ale aj totalne FAILy ako Golden Axe napriklad :-).
BTW - "Nejen ze vypadaj graficky skvele (je to Ishar!)" skor by som povedal ze "Nejen ze vypadaj graficky skvele (je to Silmarils!)" :-0.
Sranda ze som si to vobec nevsimol tych ludi ze tam chybaju, ale pravda ze uz to par rokov je co som to dohral.
Ceskej let`s play my oblibeny hry Ishar 3.

http://www.youtube.com/watch?v=tWAMCovyDl8

Frajeri se tentokrat sice docela snazili, kadence nesmyslu byla vyrazne snizena a nebyla to takova traga, jako u Elder Scroll, ale par veci me tam chybelo - opet to asi chtelo nekoho, kdo ty dily hral opravdu dukladne a pamatuje si je, viz. zasnezene lokaceme apod.

Zminil bych jednu vec - Ishar 3 (kterej me nikdy nepadal) hrali v CD verzi, v ty je renderovany intro s drakem, ale s nejakeho zahadneho duvodu pak mesto neobsahuje neutralni obyvatele, poflakujici se po ulici, kteri hraci tu a tam neco reknou. Nejen ze vypadaj graficky skvele (je to Ishar!), ale mesto tak pusobi mnohem ziveji. Par obrazku:

http://www.oldgames.sk/images/oldgames/rpg/Ishar.3/ishar3-004.png
http://www.oldgames.sk/images/oldgames/rpg/Ishar.3/ishar3-005.png

Me se to tehdy nechtelo moc resit, zahral jsem neco jinyho, ale ted bych mel mit konecne vic casu se do Mystu oprit.
Treba ja bych si Myst zahrat chtel, dokonce jsem schrastil nejakou win verzi, ale u ty po spusteni zcernala obrazovka.
90210: Právě že ne, ani rip verze nepřipadá v úvahu.

Pravděpodobně se bude jednat o jazykovou nenáročnost.

Bodkin: Hrál si Riven/Myst III?
Hmm, Neverhood tady ma 114 hodnoceni, to ne fakt hodne. Nebylo to na coveru Plevelu, nebo tak neco?
To jo, ale ten Neverhood je mi stále záhadou. Ostatně i já jsem ho hrál jako první "velkou" adventuru z přepáleného cd, které ani nevím jak se ke mě dostalo.
Na spusteni Mysta tady tehdy nikdo nemel pocitac a podle vseho nebyla ani zadna RIP verze, protoze jsem nikdy nepotkal nikoho, kdo by ho mel nebo hral. Vypalovacky neexistovaly a hry tehdy staly 2000, coz je v prepoctu na dnesni platy 2x tolik, a tech par blaznu, kteri je kupovali, radeji sahlo po nejakem jinem titulu. Myst byla IMHO na zapade hypovana hra a prodavala se tak dobre i proto, ze to byla snad prvni CD only hra, ktera nabizela i odpovidajici grafickou stranku. Prodavali to asi tim stylem, ze Myst je "must have" pro majitele CD Romek, ktery v ty dobe rozhodne nebyly standardem.