Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
Vážně ještě někdo potřebuje - obzvlášť ve světle loňského roku - další důkaz toho, že kvalita se definitivně přestěhovala do indie sektoru?

Dva kluci mýho věku (s drobnou výpomocí tu a tam) nadesignovali a vyprodukovali hru:

- jejíž pravidla pochopíte během 5 minut, přičemž jejíž mechaniky jsou propracovanější a provázanější, než kdejaká vypatlanost od Ubisoftu nahrazující kvantitou kvalitu
- jejíž grafika je sice pixel artová, ale dostatečně stylová a detailní, aby zanechala dojem lepší, než mrtvicí postiženej ansámbl z Andromedy.
- která vás možná nepohltí na desítky hodin v kuse, aby následně upadla v zapomnění, ale budete ji hrát na služebním noťasu na nudnejch poradách, v letadlech (protože offline!) a samozřejmě doma v hodinových dávkách po dobu dalších pěti až deseti let (FTL na Steamu momentálně 105 hodin, to čumíš, Geralte!)
- která vám netahá z kapsy další peníze za šanci na to, urychlit si postup uměle naředěným obsahem, za kterej jste už zaplatili plnou cenu
- a to všechno za cenu 15 dolarů a 200MB na disku

Pánové Justine a Matthew: díky.

Pro: To uživatelský rozhraní! Viděl někdy někdo tak vychytaný UI??! Bejt osobou odpovědnou za UI v Civ6, s definitivní platností si teď utahuju smyčku na krku...

+36 +37 −1
  • Switch 95
Věřili byste hře, která tvrdí, že vám ke štěstí stačí 64 políček (snad zapálenému šachistovi?), pouze 3 jednotky (milovník Kámen, nůžky, papír ?!), které se můžou vydat jen na 4 ostrovy (možná zapálenému japanofilovi slabému v geografii?) a na každém z nich splní nejvíce 5 misí (nic mě nenapadá? Snad pokud jste rozehráli Warcraft 3 a odmítli pokaždé po prologu za hordu hrát za lidi?). A přesto jsem Switch s touhle hrou neodložil. Ač je ovládání myší jistější, port pro Switch je povedený a ovládání rychle přejde do krve. A tak jsem hrál při snídani, po cestě do práce, v práci, hrál jsem na cestě domů a hrál jsem i při večeři a před usnutím. Protože na to, jak malá je Into the breach hra, tak mluvit o ní jde jen v superlativech. Má totiž všechno: Obří mechy, gargantuovské obludy a gigantickou porci kombinací. A taky spoustu odkazů, hromadu achievementů a kopu zábavy. Tahle hra se totiž opravdu povedla a pokud vám nevadí trochu (víc) přemýšlet a sedne vám grafický rukopis studia, pak neváhejte a kupujte. Protože ikdyž jste si hru pravděpodobně přidali zdarma do své knihovničky na Epicu, vývojáři si vaši podporu zaslouží.

#za(b)broukalásk(o)u

Pro: ve své jednoduchosti neskonale komplexní

Proti: styl a rogue like prvky nemusí sednout každému

+30
  • PC 95
Subset Games to po genialitě a úspěchu jejich první hry FTL: Faster Than Light neměli vůbec jednoduché. Ale místo toho, aby Into the Breach spadl do skupiny "druhých her", máme tady adepta na hru roku. Ano vážení, Subset Games to znovu dokázali. A líp než minule.

Kdo by si nechtěl zahrát za mecha, bránit města a bojovat proti obřím Kaiju monstrům v tahové strategii? A k tomu cestovat časem? Pokud přitakáváte, připravte se na pár chytrých zvratů - kromě primárních úkolů v samotných misích je vaším cílem spíše bránit města než likvidovat obří hmyz rasy tzn. Veků (samozřejmě neříkám, že to nepomáhá).

Souboj má jednoduchá pravidla a na procedurálně generovaném bitevním poli 8x8 polí si nejen díky velikosti budete připadat jako na šachovnici. Mechové se hýbají a potom útočí. Hmyz to má přesně naopak. Navíc dopředu víte kam zaútočí a v jakém pořadí, takže vaše taktika se dost často točí okolo pozicování Veků a nasměrování jejich útoků ideálně do jejich spolubojivníku, do prázdna nebo nezdařbůh do samotných mechů. To vše je lepší než si nechat zničit budovu, jelikož mechové se po každé bitvě vyléčí, zatímco váš power grid (celkové zdraví skrze celou kampaň) ne. Obtížnost je vysoká, ve většině přpadů bojujete proti přesile a je jen na vás a vašich zbraních, abyste zachránili svět. A že těch zbraní je - zbraně na blízko, lazery, teleportéry, gravitační bomby, plamenomety, atd. Každý si najde svou oblíbenou. Co když se ale zachránit svět nepodaří? Pošlete pilota do minulosti a pokuste se o to znovu. Oproti FTL, je hra velice promíjivá. Už jsem zmíňoval automatické opravování robotů, zároveň také jde vrátit všechny pohyby vašich robotů předtím než provedete akci. A k tomu si ještě přičtěte možnost jednou za bitvu restartovat celý tah. I přesto vám hra dá zabrat.

Hra je stejně jako FTL založená na znovuhratelnosti a odemykání nových jednotek mechů, včetně možnosti si je namíchat dle vlastní libosti včetně různých pilotů (jejichž charaktery pomáhal psát Chris Avellone). A celou dobu můžete poslouchat výborný soundtrack od bena Pruntyho, který stejně jako u FTL přišel k k hernímu žánru s neotřelým zvukem, který tomu všemu sedne jako prdel na hrnec.

Jak jsem psal výš, máme tady adepta na hru roku.

Pro: promíjivost, charaktery, hudba, grafika

Proti: nevyvážení mechové

+27 +28 −1
  • PC 90
Konečne po dlhej dobe ťahová stratégia u ktorej cítiť poctivú robotu a hlavne nadšenie pri jej tvorbe. Konceptom pripomína o skoro 30 rokov staršiu Godzilla 2: War of the Monsters, ktorá bola vo svojej dobe veľmi kvalitným ťahovým titulom pre NES. Pamätám si ako sme ju, po príchode zo školy, hrávali s bratom aj niekoľko hodín za deň.

Into the Breach sa síce svojim technickým a grafickým spracovaním nijako extra nelíši od starších herných titulov, avšak svojimi hernými mechanizmami a skoro nekonečnou znovuhrateľnosťou a gameplayom je to veľmi originálna hra, ktorá Vás zabaví na dlhé hodiny.

Súboje sú aj na normálnej obtiažnosti celkom náročné a hra Vám málokedy odpustí aj tú najmenšiu chybu alebo zaváhanie. Postupne ako sa Vám darí oslobodzovať jednotlivé ostrovy a ich obyvateľov od mimozemského nepriateľa, tak získavate určité victory points, za ktoré si môžete kupovať nové jednotky mechov, tankov, artilérii, robotov a ostatných jednotiek, z ktorých dokáže poskladať fungujúci a nezničiteľný tím na záchranu sveta.
Dôležitou súčasťou hry sú aj takzvaní Time Travelers, čo sú v podstate velitelia jednotlivých jednotiek, ktorí počas súbojov zbierajú expy a môžu sa tiež postupne vylepšovať a získavať nové špeciálne vlastnosti a schopnosti. Ak sa Vám náhodou nepodarí zachrániť svet, vždy si môžte jedného z týchto Time Travelerov vziať aj na svoju ďalšiu záchrannú misiu.

Rozhodne túto hru vyskúšajte, len pozor na závislosť :)

Pro: Originálne herné mechanizmy, znovuhrateľnosť, gameplay, postupné vylepšovanie tímu

Proti: Môže nastať závislosť :)

+25
  • PC 90
FTL: Faster Than Light všichni známe a když se rozkřiklo, že vyjde od vývojářů nová hra. Bylo jasné, že strategické orgie se vrací. Into the Breach je opět ukázka jednoduché principu s nápaditým herním stylem.

Po zhlédnutí gameplay na Games.cz mi bylo jasné, že Into the Breach musím mít. Kluci ve videu řeknou vše důležité a ukáží princip hry a pak už jen koupit a vše si vyzkoušet na vlastní pěst.
Nejsem nějaký extra stratég, tak hra nabízí mnoho herní možností. Největší podíl má na tom možnost výběru vaší jednotky. Každá jednotka se vyznačuje určitou specializací (oheň, led, toxický, atd). Opravdu jsem se těšil na další nové jednotky a další nové herní mechanizmy. V hlavě jsem si užíval, jak jsem musel vypočitávat jednotlivé tahy a jednotlivé dopady, které budou pro mě menší zlo. Někdy jsem dokonce překvapil i sám sebe. Na obtížnost Hard jsou ztráty opravdu veliké a každá ztráta může později mrzet.

Verdikt: Další slova k Into the Breach nemá cenu, tahle hra nabízí hodně a je chyba jí nevyzkoušet i když neholdujete strategiím. Před Vývojáři smekám! K tomu už jen napadá, že " z hovna bič neupleteš" nebo Into the Breach 90%

Pro: Tahy, Jednotky, Světy, Obtížnost.

Proti: -------------------

+24
  • PC 100
Tahovka TAK návyková, že by se měla zakázat.

Úkol je prostý – ubránit pomocí obřích mechů poslední zbytky lidské infrastruktury před invazí stejně tak obří havěti. Ta vždy v každém kole naznačí, kam se chystá udeřit, přičemž na vás je jí v tom pokud možno zabránit. Třeba tak, že první potvoru spláchnete do moře, pod druhou podpálíte les a třetí se chtě nechtě postavíte do rány. Zní to jednoduše, ale nenechte se mýlit, vypeče vás, ani se nenadějete. Prohrát celou hru v jediném tahu? Žádný problém!

Mechaniky jsou tak jednoduché, že není divu, když se dostaví tzv. Tetris efekt, kdy repetitivním postupům uvyknete do té míry, že máte spontánní tendenci je projektovat do reálného světa. Když zrovna nehrajte, tak alespoň ve své mysli odpalujete imaginární rakety, abyste o pomyslné políčko pošoupli ten či onen objekt, či se vás zmocňuje nutkání postávat na kanálech, aby z nich snad něco v příštím kole nevylezlo. Prostě vám z toho trochu šplouchá na maják. A o tom to nakonec celé je.
+22 +23 −1
  • PC 85
Herní výzva 2020: " Výzva naruby"¨

Into the Breach jsem si do výzvy přidával trochu s obavami. Rogue like hry mám sice rád, ale málokdy se mi je povede dohrát. Což se týká i předchozí vynikající hry studia, FTL. Stejný problém mám i se strategiemi. Proto jsem s respektem dal nižší obtížnost a hru jsem, k mému překvapení, do dvou hodin dohrál. A to má být všechno? No tak si to dám za jinou skvadru, která se mi odemknula. Ve tři ráno druhého dne vyžírám se třetí skvadrou achievementy a zapřísahávám se, že už jenom jeden tah a půjdu spát.

Prostě ať už jste si o hře přečetli či poslechli cokoliv, máte zkušenosti jakékoliv, za tu cenu doporučuji si hru vyzkoušet. Třeba ani vy dnes nepůjdete spát. Hra přes relativně omezený množství bojišť dokáže skvěle měnit variabilitu hraní. Každá volba tu může mít v budoucnu dopad, každý tah je důležitý i achievementy tu mají smysl…a navíc jsou všechny mechanismy a ovládání jednoduché a srozumitelné. Vše se navzájem doplňuje jako sehraný orchestr a hra vás dokáže dalším zkoušením neustále překvapovat, jednotky a zbraně, které vám na papíře nedávaly příliš smysl se najednou začnou ukazovat ultimativní v konkrétních situacích.

Rád bych věděl pořadí tahů nepřítele, ve hře jsem takový indikátor nenašel a moje paměť z předchozího hraní mi občas připravovaný geniální plán zmařila. Trošku mě zaráží proklamovaná spolupráce se scénáristou Avellonem, hra téměř žádný příběh nemá. Dost možná jde ale spíš o game design celkově, zajímalo by mě, co konkrétně ve hře dělal a jestli mám teda líbat ruce dvoučlennému studiu, jemu nebo všem:)

Edit: Tahy nepřátel lze zjistit altem. Máte nějaký důvod, proč Into the Breach nehrát? :)

Pro: achievementy, znovu(hratelnost), UI, vyváženost všech prvků

Proti: absence příběhu

+19
  • PC 90
První dojem po zakoupení byl "WTF, dyk to nejde na linuxu a ani ve wine ..". Následovala čekačka v podobě dlouhých měsíců a týdnů. Před pár dny, díky DBH a zdejší diskusi, tož seznal jsem, že s verzí 1.2.20 byla uvolněna i nativní linuxová verze. Fantasie !! O pár minut později (download a install - těch minut bylo ve skutečnosti méně než 3) jsem mohl začít odhmyzovat naší planetu, neb hra má sice 200MB, ale v případě Subset Games na velikosti skutečně nezáleží.

První dojem po instalaci a skoku mezi brouky bylo něco jako "Hmm, a to je jako všechno ?". Gameplay je v podstatě deterministická tahová strategie, s minimálním elementem náhody. Prostě logická hra, úplně jako něco z mobilu pro holky (tím nemyslím nic špatnýho, pouze to, že např. moje drahá polovička dokáže večer před spaním v posteli smažit hodinu na mobilu nějakou ptákovinu s praskajícíma balonkama, co by mě do 15ti minut spolehlivě usmrtila nudou - ale nějaká "normální" hra na péé-céé ji nechává smrtelně chladnou a ještě u toho říká, že je nedůstojné, když 40ti letej chlap takovou "blbost" na počítači hraje a sama se jde koukat na Slunečnou ..). Odehrány dvě mapičky - celkem nuda odloženo. Asi na 10 minut byl od brouků pokoj, no jo, co ale na tom všichni vidí ? Za 10 minut si už čtu komenty zde na DBH, asi mi něco uniká, tvl, takovej hajp to má. Za dalších cca 9 minut znovu pouštím brouky do našeho baráku. Asi za dvě hodiny, se spokojeným pomlaskáváním "Tak to by bylo .." dokončuju první playthrough přes 4 ostrovy. Nedaří se mi usnout první noc, přemejšlim, jestli jsem si neměl vzít tu kouřovou raketu, nebo snad ten vrhač skal. Ráno vstávačka vo půl devátý, kafe, login do práce, sakra, prsty svrběj a ta ikonka na ploše svádí ... Okay, okay, makám tedy do 8mi místo do 5ti. Mezitím stihnu proběhnout v takových krátkých epizodkách všechny 4 ostrovy znovu a pomordovat zase pár hmyzáků. Samozřejmě to vše při work-from-home. Uběhne pár dní. Můj pracovní den díky dalším povinostem spojeným s hmyzem trvá pokaždý do 8mi do večera. Choulím se nenápadně v rohu, se svraštělým čelem chráněn domácí pracovní policy - nic pod 6 let mě nesmí otravovat a nic nad 30 taky ne, teda pokud to nenese kafe nebo něco na zub, kouskuju svůj čas mezi krátké epizodky boje proti hmyzu a běžné pracovní povinnosti. Večer pak v posteli vedle své drahé polovičky bojuju s hmyzem zase a tentokrát zcela otevřeně, zatímco ona louská nejakou knížku a nebo ničí balonky. Ironicky komentuje, že mám ještě pořád potřebu po tom celým dnu čumět do počítače ještě večer - to už samozřejmě vidí že hraju, nicméně za bližší pohled nebo zájem to nestojí (hra je navíc na pracovním počítači a jakákoliv aktivita na pracovním počítači je brána mnohem shovívavěji - ten zlej počítač, co je úplně k ničemu a na kterém normálně provozuji to špatné, neproduktivní, asociální, infantilní a škodlivé hraní jindy je na skříni). Takhle uběhne pár dní a ono to nekončí ...

Tahle gamesa je prostě boží. Logickej konec hry asi bude, až odemknu veškeré ačívmenty asi tak po 51ním dohrání (to bude cca 51*2 == 100+ hodin), vyzkouším veškeré sestavy (letky, squadry) svejch Mechů a taky všechny různý zbraně a inštrumenty na boj proti hmyzu, které moji Mechové odemykají v jednotlivejch playthrough. Už teď mi ale něco říká, že nebude konec ani potom. Subset Games mě zase dostali, už je to 2:0.

Shrnutí:

Boží deterministická tahová strategie s minimálním elementem náhody. Se spoustou zbraní, Mechů, pilotů, mechanik a kombinací a komb, co se vejde do 250MB na disku a co množstvím svého kontentu a zábavností strčí do kapsy 9/10 normálních AAA titulů napříč všemy žánry. Pixelová grafika, bezvadné minimalistické zvuky a hudba, žádnej save/load a herní doba na jedno playthrough cca 2-3 hodiny - toť recept Subset Games, na kterej by měl bejt normální patent a zbrojní průkaz.

Pro: Je to jak pívo .. První moc nejede, druhý si dát musíte a pak už je težký se toho zbavit ..

Proti: NIC

+16
  • Android 95
The perfect mobile game doesn't exi... 
Jestli Into the Breach nedosáhlo na poli mobilních her dokonalosti, tak je jí zatraceně blízko. Tahový formát, prostá pravidla a dělení na samostatné potyčky z toho dělají ideální záležitost do kapsy. Přesto přináší hloubku, která není běžná ani na velkých obrazovkách. Něco tak šikovně vymyšleného jsem už dlouho neviděl, učebnicové easy to play hard to master.
Znovu-hratelnost díky generovaným úrovním a množství prvků ke kombinování neuvěřitelná (hlavně v advanced edition). Prakticky s každým squadem se to hraje úplně jinak, a i když mám dohráno, stejně u toho budu ještě pár měsíců zanedbávat povinnosti.
Navíc žádné mikrotransakce, rychle se to spouští, odejít se od toho dá kdykoliv a k Netflixu je to zdarma. Tak na co ještě čekáš?!

Pro: pravidla, komplexnost, jednoduchost, quality of life

+16
  • PC 85
Co k tomu říct. To že jsem byl velmi příjemně překvapen. Jedinou zkušenost s tahovým soubojem mám z online RPG Dofus a tahovým hrám se vyhýbám, jelikož moje tahy jsou spíš o štěstí než o promyšlené strategii.

Po počátečních nezdarech a zjišťování, jak to vlastně celé funguje na normal obtížnosti se mi povedlou odemknout druhý squad, přepnul jsem na obtížnost easy a už jsem maximálně chytl. Pixelová grafika je moc příjemná a velmi se k tomu hodí, moc pěkné herní mechaniky a nežere to ani moc času. Čím víc jsem to hrál tak mi to připomínalo film Pacific Rim. Moc se těším až si odemknu další squady piloty a vyzkouším různé strategie a hlavně hru projedu aspoň na normal obtížnost.

Kdo si chce trochu zaměstnat hlavu a nemá úplně moc času, tak u tohoto rozhodně neprohloupíte a užijete si skvělou zábavu.
+15