Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Innocent Until Caught


Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 50
Od Innocent Until Caught mě už v dřevních dobách odradila grafika a přetěžká hratelnost. Tentokrát jsem se odradit nenechal, ale výsledek za moc nestál.

Graficky je to opravdu bída. Jednak nízké rozlišení a nedetailní grafika, jednak poměrně ošklivé lokace. Zejména zaplivaná planeta, kde strávíte přes půlku hry není zrovna inspirující, ve většině lokací člověk ani nepozná že jde o sci-fi. Později se prostředí trošku zlepší, ale na rok vzniku je to docela bída. Kupodivu je zde pár animovaných sekvencí, které nejsou úplně zlé.

Technická stránka je vůbec katastrofální. Přes DosBox nezprovozníte zvuk přes Soundblaster ani kdybyste se na hlavu stavěli. Hudbu se mi nakonec čachrováním s drivery a configem doxboxu zprovoznit podařilo. Jenže v určité chvíli musíte nastoupit do metra a to prostě v DoxBoxu nejde. Naštěstí to jde ve Windows XP, ale zde jste opět bez zvuku i hudby.

Samotná hratelnost také není nic moc. Je hezké, že tvůrci omezili počet příkazů na šest a že se mezi nimi přepíná pravým tlačítkem. Jenže kromě mluvení a chůze tu máme zbytečně dvě ikony na prohlížení - jedna zkoumá obrazovku, aby se hlásily předměty, druhá je popíše. Jsou tu i dvě ikony na používání, přičemž celou dobu jsem nepochopil rozdíl. Aby toho nebylo málo, některé předměty použijete jen right-clickem na předmět, další pastí je, že občas v rozhovoru musíte kromě standardních odpovědí kliknout na určité slovo. Technické problémy pokračují, protože hrdina odmítá v některých místech opustit obrazovku, naprosto tristní ovládání je pak v 2D vězeňském bludišti.

Pixelhunting je zde hlavní složkou hratelnosti, protože některé předměty prostě vůbec neuvidíte (žvýkačka v bordelu, ornament v bordelu, páčilo na konci). Narazil jsem na jeden dead end, časové limity či jiné adrenaliny naštěstí nehrozí. Kombinace jsou naštěstí až na pár úletů celkem normální, nebo už jsem si zvykl na "logiku" devadesátkových adventur. Hrůzou hrůz je pak inventář, kde skládáte věci halabala klidně jednu přes druhou, což neusnadňuje kombinace. A v jednu chvíli jich budete mít tolik, že mi hrdina zahlásil, že už víc nepobere... naštěstí se dá něco odložit na zem.

Takže to všechno zachrání příběh? Inu... jste zlodějíček Jack T. Ladd, který je v budoucnosti chycen finančákem a musí zaplatit obrovské daně. A tak se na zapadlé planetě snažíte vetřít do přízně mafii službičkami, zdrháte z vězení a poté jste donuceni zachraňovat planetu před ďábelským diktátorem a jeho vynálezem zkázy z čehož se vyklube přístroj na ochcávání daní. Celkem to ujde, je tu něco málo humoru. Ale v podstatě to není žádná hitparáda, navíc hlavní hrdina je zmetek co sympatií moc nepobral. Konec jeho "románku" s princeznou jsem mu tak nějak přál.

Shrnutí? Hratelnost průměrná se spoustou chybiček, příběh také průměrný, technická stránka katastrofální.

Pro: Tradiční hratelnost, tradiční příběh.

Proti: Bugy a nedoladěnost, ošklivá grafika, katastrofální inventář.

+9(10-1)