Adventurní zpracování třetího filmu s Indiana Jonesem rozhodně není špatná hra, ale kvalit svého následovníka ani dobové konkurence nedosahuje. Příběh, až na drobné odchylky, kopíruje děj filmu a hra je tak rozdělena do částí podle lokace ve které se odehrává. Nejdelší a nejpropracovanější jsou Benátky a hrad v Rakousku. Případně ještě vzducholoď, ale tu jsem tentokrát neabsolvoval. Hru jsem dokončil již podruhé, ale od předchozího hraní uplynulo už opravdu hodně času. Vzpomínky na hru byly lepší než realita. Na rozdíl od jiných adventur (třeba Sierra Questy) utrpěla hratelnost více. Prostředí je často nepřehledné a i když jsem díky pár vzpomínkám a filmu tušil jak dál, tak reálné provedení bylo stejně na dlouho.
Hře bývají často vyčítány bludiště, která mi ale nepřišla nijak strašná. Ani nebylo třeba kreslit mapy, stačilo pár poznámek. Akční minihry jsou dvě. Boxu se lze naštěstí často vyhnout a sestřelování letadel zase nehraje moc velkou roli. Události v Berlíně jsou povedené a navíc se dá získat slušná herní výhoda. Za nejotravnější část považuji hledání knih a to jsem tušil co mám dělat. Největším plusem je možnost více cest a několika konců. Zajímavé je, že pro plný počet bodů IQ (Indy Quotient), je nutné projít hru vícekrát a různými způsoby. Pravdou ale je, že na opakování nemám po dohrání zrovna chuť. Hudební a zvuková stránka nestojí v podstatě za zmínku, v tomto byla hra daleko za konkurencí. Lepšího hudebního doprovodu se dočkala verze pro FM Towns, kterou jsem chvíli zkoušel. Hodnocení grafiky záleží na verzi. EGA za moc nestojí, VGA je na tom lépe, ale stále nic extra. Ovládání je bez problémů, klasický SCUMM seznam příkazů.
Výsledek je tak značně rozpačitý. Většina herní náplně je průměrná, pár věcí je špatně a pár dobře. Kladem je prostředí známého a dobrého filmu. Jde tak o lehce nadprůměrnou adventuru s dobrým námětem. Za zahrání stojí fanouškům adventur a filmové předlohy, ale obecně bych doporučil sáhnout spíše po Fate of Atlantis.
Hře bývají často vyčítány bludiště, která mi ale nepřišla nijak strašná. Ani nebylo třeba kreslit mapy, stačilo pár poznámek. Akční minihry jsou dvě. Boxu se lze naštěstí často vyhnout a sestřelování letadel zase nehraje moc velkou roli. Události v Berlíně jsou povedené a navíc se dá získat slušná herní výhoda. Za nejotravnější část považuji hledání knih a to jsem tušil co mám dělat. Největším plusem je možnost více cest a několika konců. Zajímavé je, že pro plný počet bodů IQ (Indy Quotient), je nutné projít hru vícekrát a různými způsoby. Pravdou ale je, že na opakování nemám po dohrání zrovna chuť. Hudební a zvuková stránka nestojí v podstatě za zmínku, v tomto byla hra daleko za konkurencí. Lepšího hudebního doprovodu se dočkala verze pro FM Towns, kterou jsem chvíli zkoušel. Hodnocení grafiky záleží na verzi. EGA za moc nestojí, VGA je na tom lépe, ale stále nic extra. Ovládání je bez problémů, klasický SCUMM seznam příkazů.
Výsledek je tak značně rozpačitý. Většina herní náplně je průměrná, pár věcí je špatně a pár dobře. Kladem je prostředí známého a dobrého filmu. Jde tak o lehce nadprůměrnou adventuru s dobrým námětem. Za zahrání stojí fanouškům adventur a filmové předlohy, ale obecně bych doporučil sáhnout spíše po Fate of Atlantis.
Pro: Pěkná grafika, nelinearita, možnost se vykecat nebo probojovat při střetnutí se strážemi
Proti: Pixelhunting, předměty se nehlásí, zbytečně moc příkazů, krátké.