Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Druhý díl je po 2 dnech (nocích) hraní za mnou a přišlo mi to ještě horší, než jednička. Začnu tedy tím, co je lepší - díky bohu se dá ukládat, na obtížnost easy máte celých 5 uložení! Zdá se to málo, ale oproti prvnímu dílu je to luxus a dokázal jsem si s tím vystačit. Oproti jedničce zmizel i nesmyslný respawn. Takže Vám neproudí z vyčištěné místnosti další a další vojáci, což ovšem nepříteli nebrání přiletět vrtulníkem, nebo APCčkem a vyložit speciální jednotky. V poslední misi kupříkladu hned třikrát + se v poslední místnosti po stisknutí úkolového tlačítka otevře stěna a vypadne šest vrahounů.

Pozitivem je i o fous lepší příběh. Na počátku pátráte po čipu odolném proti EMP, pak se objeví zrada, záporáky překvapivě zlikvidujete daleko před poslední misí. Podíváte se do Ruska, Lybie a na Čínský ostrov. Grafika se podle mě nijak extra nezlepšila, prostředí... no řekněme že ty základny vypadají už trošku odlišně a DOKONCE jsou tu dvě-tři celkem zajímavé lokace (lybijské městečko, luxusní vila, krásný čínský chrám). Jinak na rok 2003 a obrovskou konkurenci 3D her celkem bída.

Hratelnost je to oč tu běží a ta je zase mizerná. Tvůrci se tentokrát rozhodli, že I.G.I. 2 byste měli hrát jako stealth akci. Chtěli by po Vás nenápadný průchod, ale bohužel k tomu nemáte prostředky. Ano můžete picnout dva tři vojáky zezadu odhlučněnou pistolí, ale kolem Vás jich je dalších 30-50. Alternativní cesty neexistují, max obejdete nějakou skupinku v lese, na základně ale většinou musíte všude, protože na každém místě máte nějaký úkol. Nejsou zde stíny, není zde odklízení mrtvol (které nemizí), některé kamery nejde ničit a po pár zásazích někdo někde prostě spustí poplach. Obejít nepřátele v základně se rovná tomu, že Vám v nouzi padnou do zad.

Tvůrci posrali i to co v jedničce fungovalo. Dalekohled Vám tak nepřátelé už neoznačí, sniperka není tichá a klepe se i když si lehnete a zbraně unesete jen dvě. Většinu času tak opět strávíte s AK-47, do kterého je nejvíce nábojů a relativně nejpřesnější.

Jako stealth akci to hrát tedy nejde, ovšem jako tradiční střílečku taky moc ne. Nepřátel je obrovské množství, mají smrtící mušku a i když na easy mě neubírali tolik co v jedničce, většinou to stačilo. Navíc ten dostřel! V 15 kole vidíte z kopce v obrovské dálce základnu, odkud na Vás zezadu začnou střílet a skoro pokaždé se trefí. Podle dalekohledu na 180 metrů. Když jsem se tam asi na padesátý pokus probojoval, zjistil jsem, že měli jen obyčejné kalašnikovy a a jednu silnější, ale o to nepřesnější zbraň.

Kromě toho když jste zasaženi, pohyb se zpomalí, červená Vám obrazovka a reflexy Vám budou na nic. Aby to střílení stálo co nejvíce za hovno, zbraně bez výjimky kopou a rozjíždí se už tak široký zaměřovací kříž. Subjektivně mě prostředí přišlo nepřehlednější a často jsem ani netušil odkud (většinou přes půl obrazovky). Proto jsem spoustu kol řešil stylem pobít pár vojáků, po vypuknutí poplachu se někam zašít a trpělivě likvidovat jednoho po druhém - což je komplikováno agilností nepřátel a tím, že Vám co pár sekund dojdou náboje i při krátkých dávkách, načež dlouhé sekundy přebíjíte a prcháte.

Řekl bych, že poslední kapkou byly bugy, ale ty nebudu zahrnovat do hodnocení, netuším jestli chyba není u mě. Každopádně po nahrání mise se sekne obraz (občas pomůže mapa a zpět, občas znovnahrání přes hlavní menu). A v leže se zasekává myš, která typicky odmítá jít do jedné strany.

I bez bugu je to v konkurenci toho nejlepšího z 2003 (Call of Duty, Elite Force 2, Vietcong, XIII, Unreal 2, Halo ad...) přinejlepším slabý průměr. 50% snad je za pár povedených lokací včetně finálního startu raketoplánu a že se to relativně dalo hrát. Jednička ač těžší byla zábavnější.
+17
  • PC 85
Z prvního dílu jsem byl svého času docela unešený. Na jednu stranu mě drtila jeho obtížnost. Zároveň mi ale imponovala volnost v plnění misí. Postup bylo potřeba naplánovat a precizně provést. Musím tedy z potěšením říct, že tady je to taky. Vlastně to samé s tím rozdílem, že se dá ukládat (pokud nehrajete na nejtěžší) a že hrdina začal dýchat při míření z odstřelovačkou.

Stále tady máme volnost v plnění misí. Úkoly je potřeba plnit popořadě, ale jak se knim dostat je jen na vás. Plánování je pořád stejně zábavné. Zbraně jsou pořád stejně pěkně ozvučené. Grafika je taky hezčí, i když mi to občas spadlo při loadování. Občas mi přišla muška trochu trhaná. Párkrát jsem se rozčilaval nad nepřesným ovládáním, kde naopak první díl vynikal. Může to být novýma systémama. Hra na první dobrou na desítkách nenaběhne. Je potřeba si s tím trochu hrát.

Umělá inteligence je bohužel pořád stejně pitomá. Pokud vám nezáleží na statistikách, není nic jednoduššího, než si najít nějaký roh a nepřátelé vám postupně naběhají pod hlaveň. Pozdější mise vás naštěstí donutí se trochu snažit, protože nepřátel, co vyběhnou po spuštění poplachu, je opravdu hodně. Chvíli jsem v menu hledal tlačítko pro odklízení mrtvol. Bohužel nic takového tu není. Někdy by se to hodilo.

Díky možnosti ukládání ze hry trochu zmizelo napětí. Strach z vlastní smrti. Pokud někdo bez toho nemůže být, může si dát nejtěžší obtížnost. Obtížnosti se tady liší podle toho kolikrát můžete ukládat. Obtížnost se dost liší podle toho jakým stylem chcete hrát a jak moc chcete mít hezké statistiky. Mít ve všech 19 misích status tajný agent není úplně k zahození. Rambo styl je, díky špatné inteligenci protivníků, mnohem jednodušší. Skoro to vypadá, že je jejich inteligence naprogramovaná jen na stealth styl hraní.

Hra před vás nehází výzvu jako první díl. Výzvu si z toho můžete udělat sami. Nebo také jen pohodové, mainstreamové hraní.

"Zimní radovánky"

Pro: volnost v obtížnosti, postupu a stylu hraní, plánování, zvuky zbraní, dobrý pocit z každého čistě provedeného úkolu, stealth

Proti: nelze přenášet mrtvoly, moc jednoduchý rambo styl, který souvisí z debilní UI

+23
  • PC 90
jen doplním, že jsem to v rychlosti dohrál bez ukládání jen se dvěma barvama na monitoru, takže se to celkem i hejbalo, a pak jsem si všimnul, že je tam s jedničkou nepatrný rozdíl.
-16
  • PC 75
Starý IGI se mi ve svý době líbilo a i po nedávném dalším dohrání jsem byl v celku spokojen a tak jsem neváhal vyzkoušet pokračování. Na rozdíl od jiných považuju dvojku za rozhodný krok v před, nikoli slabej odvar jedničky.

Měl jsem pocit, jakoby autoři pečlivě prošli všechny uživatelský diskuze a rozhodli se vše, co hráčům nesedělo, upravit. A skutečně:

Chůze již vydává zvuk, přibyla možnost několikrát za misi hru SAVEnout, mrtvoly nemizí po několika vteřinách (dokonce snad nemizí vůbec!), repspawn nepřátel jsem zde taky tentokrát nezaznamenal, náš hrdina dokonce už umí i plavat. Taky prostředí se několikrát výrazně změní (Afrika, Rusko, Čína).

Mise jsou dobrý, uvěřitelný, mají atmosféru, ke které přispívá i sednoucí hudební podkreslení. Jako u jedné z málo stříleček jsem hudbu nechal zapnutou.

Příběh žádná sláva, ale k takovýmto akcím snad není ani zapotřebí něco výraznějšího vymýšlet. Jako provázání jednotlivých misí to funguje dobře.

K záporům hry bohužel musím zařadit právě některá vylepšení, který by před finálním nasazením stálo za to líp odzkoušet.

Třeba (pomalá) chůze: Když jdu pomalu v druhém patře budovy, nepředpokládám, že voják v přízemí toto uslyší, co hůř, vyhodnotí to jako hrozbu a spustí poplach. Opravdu netuším jak vojáci rozeznají podle zvuků, kdo se nachází o dvě patra výš, přičemž to mohl být právě předtím odpravenej vojákův kolega.

Nemizení mrtvol potěší, ale když jde o to nespustit poplach, stálo by za to zařadit zároveň i funkci manipulace s mrtvými těly, aby člověk po sobě moch uklidit.

Poslední věc, co se dá hře vyčíst, je obtížnost. Né že by hra byla moc lehká, nebo dokonce naopak moc těžká. Jde o jinou věc:

Když budu hrát stealth (bez spuštění alarmu a spatření nepřítelem) tak to je to fajn – příjemně obtížný. Když ale náhodou poplach spustím (což se stane i opatrnýmu hráči), je mrzutý, že není žádnej problém vystřílet všechny živý duše na mapě. Několikrát jsem hru loadnul, jen abych se vyvaroval alarmu, ale přesto jsem věděl, že právě onen alarm mi hru tolik ulehčí – stačí dobře zalehnout a ti blbci nám naběhnou pod hlaveň jeden po druhym.

Verdikt: Lepší jak jednička! Slušná stealth akce, pár chyb ale má. 75%

Pro: Atmosféra, prostředí, poměrně slušná délka, zbraně, poměrně reálná akce

Proti: Občas podivná UI, výhoda v agresivním stylu hry

+14
  • PC 90
Takhle nějak měl vypadat už i IGI1. Hlavní neduh prvního dílu, a to nemožnost ukládání pozice, byl odstraněn, ikdyž jsem si nejdřív myslel, že ukládat opět nejde, jelikož je ukládání vyřešeno docela netradičně a chvíli mi trvalo, než jsem na to vůbec přišel. Díky ukládání je obtížnost o dost nižší než v IGI1, ale pořád je velmi vysoká, ikdyž se některými misemi šlo bezhlavě prostřílet.

Největší klady IGI1 přetrvaly nebo byly ještě vylepšeny. Mise jsou dlouhé, s mnoha různorodými úkoly, které zaručují, že kampaň ani ke konci nepřejde do stereotypu. Exteriéry, v nichž se naštěstí většina misí odehrává, jsou ještě rozlehlejší, členitější, bohatší a hlavně jsou mnohem rozmanitější než v IGI1, což také rozhodně přispívá ke hratelnosti. Díky vynikajícím outdoor misím bohužel mnohem víc vyniknou poměrně fádní indoor mise, jelikož interiéry jsou chudé, nevýrazné a nemají moc co nabídnout. Stejně jako u IGI1 musím vyzdvihnout rozsáhlý zbraňový arzenál. Zbraně opět dobře zní a vypadají a nutno dodat, že v málokteré akci mě tak bavilo střílet ze zbraní a zabíjet jimi:). Mile mě překvapilo několik druhů zaměřovacích křížů, příslušejících k různým druhům zbraní.

Na závěr bych zmínil jeden aspekt, ve kterém druhý díl oproti prvnímu zaostává. A to atmosféru. Ta už prostě není tak hutná jako v jedničce. Ale není to ani tak zápor, jako spíš fakt, jelikož málokterá akce dovede trumfnout atmosféru při infarktových závěrech misí v IGI1. Na druhou stranu mě osobně víc vyhovuje si hru v klidu uložit, popř. nahrát, než do zemdlení mise opakovat kvůli chvilce nepozornosti nebo malé chybě.

Pro: Dlouhá a zábavná kampaň, outdoor mise, zbraně, grafika.

Proti: Indoor mise.

+16
  • PC 90
Super stealth akce u které se člověk opravdu zapotí a při hraní má srdce v krku. Mise byly velké a zabraly mnoho času než je člověk dokončil. Hru dělá hodně těžkou to, že se dá uložit pozice pouze 3x za misi a neuvěřitelný aim nepřátel, z čehož plyne, že hráč si musel dobře rozplánovat ve kterých momentech hru uložit, aby mu zbyl poslední save těsně před koncem. Mě to vyhovovalo a proto jsem neváhal si to ještě 2x zopáknout na hard
+8
  • PC 70
Z téhle politicky těžce nekorektní stealth věcičky si vzpomínám hlavně na dvě věci: na krásnou - v r. 2003 bezkonkurenční - modroučkou noční grafiku (modrá je dobrá, viz Thief 3 sexiness!) a celkem složitou hratelnost, tuším že podloženou nějakým prekérním a prasáckým ukládacím systémem. I když, kdoví, jak to s tou složitostí a prekérností nakonec bude, byl jsem eště levý jak pařez... Nu, hlavně že už hra konečně nafasovala crosshair (viď, Projecte IGI 1 :)).
+10