Druhý díl je po 2 dnech (nocích) hraní za mnou a přišlo mi to ještě horší, než jednička. Začnu tedy tím, co je lepší - díky bohu se dá ukládat, na obtížnost easy máte celých 5 uložení! Zdá se to málo, ale oproti prvnímu dílu je to luxus a dokázal jsem si s tím vystačit. Oproti jedničce zmizel i nesmyslný respawn. Takže Vám neproudí z vyčištěné místnosti další a další vojáci, což ovšem nepříteli nebrání přiletět vrtulníkem, nebo APCčkem a vyložit speciální jednotky. V poslední misi kupříkladu hned třikrát + se v poslední místnosti po stisknutí úkolového tlačítka otevře stěna a vypadne šest vrahounů.
Pozitivem je i o fous lepší příběh. Na počátku pátráte po čipu odolném proti EMP, pak se objeví zrada, záporáky překvapivě zlikvidujete daleko před poslední misí. Podíváte se do Ruska, Lybie a na Čínský ostrov. Grafika se podle mě nijak extra nezlepšila, prostředí... no řekněme že ty základny vypadají už trošku odlišně a DOKONCE jsou tu dvě-tři celkem zajímavé lokace (lybijské městečko, luxusní vila, krásný čínský chrám). Jinak na rok 2003 a obrovskou konkurenci 3D her celkem bída.
Hratelnost je to oč tu běží a ta je zase mizerná. Tvůrci se tentokrát rozhodli, že I.G.I. 2 byste měli hrát jako stealth akci. Chtěli by po Vás nenápadný průchod, ale bohužel k tomu nemáte prostředky. Ano můžete picnout dva tři vojáky zezadu odhlučněnou pistolí, ale kolem Vás jich je dalších 30-50. Alternativní cesty neexistují, max obejdete nějakou skupinku v lese, na základně ale většinou musíte všude, protože na každém místě máte nějaký úkol. Nejsou zde stíny, není zde odklízení mrtvol (které nemizí), některé kamery nejde ničit a po pár zásazích někdo někde prostě spustí poplach. Obejít nepřátele v základně se rovná tomu, že Vám v nouzi padnou do zad.
Tvůrci posrali i to co v jedničce fungovalo. Dalekohled Vám tak nepřátelé už neoznačí, sniperka není tichá a klepe se i když si lehnete a zbraně unesete jen dvě. Většinu času tak opět strávíte s AK-47, do kterého je nejvíce nábojů a relativně nejpřesnější.
Jako stealth akci to hrát tedy nejde, ovšem jako tradiční střílečku taky moc ne. Nepřátel je obrovské množství, mají smrtící mušku a i když na easy mě neubírali tolik co v jedničce, většinou to stačilo. Navíc ten dostřel! V 15 kole vidíte z kopce v obrovské dálce základnu, odkud na Vás zezadu začnou střílet a skoro pokaždé se trefí. Podle dalekohledu na 180 metrů. Když jsem se tam asi na padesátý pokus probojoval, zjistil jsem, že měli jen obyčejné kalašnikovy a a jednu silnější, ale o to nepřesnější zbraň.
Kromě toho když jste zasaženi, pohyb se zpomalí, červená Vám obrazovka a reflexy Vám budou na nic. Aby to střílení stálo co nejvíce za hovno, zbraně bez výjimky kopou a rozjíždí se už tak široký zaměřovací kříž. Subjektivně mě prostředí přišlo nepřehlednější a často jsem ani netušil odkud (většinou přes půl obrazovky). Proto jsem spoustu kol řešil stylem pobít pár vojáků, po vypuknutí poplachu se někam zašít a trpělivě likvidovat jednoho po druhém - což je komplikováno agilností nepřátel a tím, že Vám co pár sekund dojdou náboje i při krátkých dávkách, načež dlouhé sekundy přebíjíte a prcháte.
Řekl bych, že poslední kapkou byly bugy, ale ty nebudu zahrnovat do hodnocení, netuším jestli chyba není u mě. Každopádně po nahrání mise se sekne obraz (občas pomůže mapa a zpět, občas znovnahrání přes hlavní menu). A v leže se zasekává myš, která typicky odmítá jít do jedné strany.
I bez bugu je to v konkurenci toho nejlepšího z 2003 (Call of Duty, Elite Force 2, Vietcong, XIII, Unreal 2, Halo ad...) přinejlepším slabý průměr. 50% snad je za pár povedených lokací včetně finálního startu raketoplánu a že se to relativně dalo hrát. Jednička ač těžší byla zábavnější.
Pozitivem je i o fous lepší příběh. Na počátku pátráte po čipu odolném proti EMP, pak se objeví zrada, záporáky překvapivě zlikvidujete daleko před poslední misí. Podíváte se do Ruska, Lybie a na Čínský ostrov. Grafika se podle mě nijak extra nezlepšila, prostředí... no řekněme že ty základny vypadají už trošku odlišně a DOKONCE jsou tu dvě-tři celkem zajímavé lokace (lybijské městečko, luxusní vila, krásný čínský chrám). Jinak na rok 2003 a obrovskou konkurenci 3D her celkem bída.
Hratelnost je to oč tu běží a ta je zase mizerná. Tvůrci se tentokrát rozhodli, že I.G.I. 2 byste měli hrát jako stealth akci. Chtěli by po Vás nenápadný průchod, ale bohužel k tomu nemáte prostředky. Ano můžete picnout dva tři vojáky zezadu odhlučněnou pistolí, ale kolem Vás jich je dalších 30-50. Alternativní cesty neexistují, max obejdete nějakou skupinku v lese, na základně ale většinou musíte všude, protože na každém místě máte nějaký úkol. Nejsou zde stíny, není zde odklízení mrtvol (které nemizí), některé kamery nejde ničit a po pár zásazích někdo někde prostě spustí poplach. Obejít nepřátele v základně se rovná tomu, že Vám v nouzi padnou do zad.
Tvůrci posrali i to co v jedničce fungovalo. Dalekohled Vám tak nepřátelé už neoznačí, sniperka není tichá a klepe se i když si lehnete a zbraně unesete jen dvě. Většinu času tak opět strávíte s AK-47, do kterého je nejvíce nábojů a relativně nejpřesnější.
Jako stealth akci to hrát tedy nejde, ovšem jako tradiční střílečku taky moc ne. Nepřátel je obrovské množství, mají smrtící mušku a i když na easy mě neubírali tolik co v jedničce, většinou to stačilo. Navíc ten dostřel! V 15 kole vidíte z kopce v obrovské dálce základnu, odkud na Vás zezadu začnou střílet a skoro pokaždé se trefí. Podle dalekohledu na 180 metrů. Když jsem se tam asi na padesátý pokus probojoval, zjistil jsem, že měli jen obyčejné kalašnikovy a a jednu silnější, ale o to nepřesnější zbraň.
Kromě toho když jste zasaženi, pohyb se zpomalí, červená Vám obrazovka a reflexy Vám budou na nic. Aby to střílení stálo co nejvíce za hovno, zbraně bez výjimky kopou a rozjíždí se už tak široký zaměřovací kříž. Subjektivně mě prostředí přišlo nepřehlednější a často jsem ani netušil odkud (většinou přes půl obrazovky). Proto jsem spoustu kol řešil stylem pobít pár vojáků, po vypuknutí poplachu se někam zašít a trpělivě likvidovat jednoho po druhém - což je komplikováno agilností nepřátel a tím, že Vám co pár sekund dojdou náboje i při krátkých dávkách, načež dlouhé sekundy přebíjíte a prcháte.
Řekl bych, že poslední kapkou byly bugy, ale ty nebudu zahrnovat do hodnocení, netuším jestli chyba není u mě. Každopádně po nahrání mise se sekne obraz (občas pomůže mapa a zpět, občas znovnahrání přes hlavní menu). A v leže se zasekává myš, která typicky odmítá jít do jedné strany.
I bez bugu je to v konkurenci toho nejlepšího z 2003 (Call of Duty, Elite Force 2, Vietcong, XIII, Unreal 2, Halo ad...) přinejlepším slabý průměr. 50% snad je za pár povedených lokací včetně finálního startu raketoplánu a že se to relativně dalo hrát. Jednička ač těžší byla zábavnější.
Pro: volnost v obtížnosti, postupu a stylu hraní, plánování, zvuky zbraní, dobrý pocit z každého čistě provedeného úkolu, stealth
Proti: nelze přenášet mrtvoly, moc jednoduchý rambo styl, který souvisí z debilní UI