Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Herní výzva 2022 - Novinky z domova  

Jestli má nějaká hra právo nazývat se jednohubka, tak je to právě tato hra. Všehovšudy mi celé dobrodružství zabralo 3 hodiny a vůbec poprvé se mi stalo, že jsem měl splněny všechny achievementy dřív, než jsem dohrál samotnou hru.

Hra je to velmi jednoduchá a to v dobrém slova smyslu i v tom špatném. Grafika neurazí, nenadchne. Příběh je na úrovni průměrné české pohádky, žádná tragédie, ale ani nic, co by ve vás nějak výrazněji rezonovalo. Samotná hratelnost se skládá v klikání na myšku. Máte statickou mapu, kterou postupně "vyzobáváte".

Co je fajn, že ačkoliv se celá herní mechanika skládá z toho, že sbíráte jednotlivé předměty a postupně je kombinujete, abyste plnili jednotlivé questy (vedlejší i ty hlavní), tak na vás hra nevychrlí všechno hned, ale postupně to dávkuje, čili nemáte pocit absolutního zahlcení. Nicméně samotná hratelnost je možná až moc velká pohodička, klikačka, nudička. Hru v podstatě nemůžete zkazit, všeho je tu přehlšel, souboj nejde prohrát, jen musíte opět a zas, nasbíráte dostatek potřebných surovin, zbraní, životů (síly). Navíc hra nenabízí ani nějakou hádanku či aspoň malilinkatý zásek, prostě je to pořád jen o tom sbírat a sbírat, případně něco koupit, směnit.

I přes to, že hra vlastně nenabízí nic navíc, co by se do hráče nesmazatelně zapsalo, tak je to velmi příjemná oddychová adventura. Pokud máte za sebou nějakou velmi stresovou hru, jako právě já (dívám se na tebe Lví králi!), tak je to ideální na jeden uklidňující večer a vlastně musím konstatovat, že jsem se u hry ani minutku vyloženě nenudil, čili ty tři hodiny se zdají tak akorát. Kdyby vývojáři trochu posunuli hratelnost, zvýšili obtížnost (hádanky, těžší souboj) a odvázali se v příběhu, tak bych mohl být dokonce i nadšený... třeba jednou...

Pro: jednoduchost

Proti: jednoduchost

+17
  • PC 55
Úvod do deja
S mladým dobrodruhom a neskôr aj jeho spoločníkom sa vydáme na pomoc miestnemu mestečku, napríklad pri problémoch s drakom.

Čo nám hra ponúkne?
➤hrdinu a iné postavy: do rúk dostaneme bezmenného hrdinu o ktorom sa dozvieme len veľmi málo. A v podstate ostatné postavy sú na tom rovnako. Na nezaujímavosti postáv nesie určite podiel aj dĺžka hry.
➤príbeh: za hlavnú zápletku by sa dala považovať pomoc miestnemu mestečku a prenasledovanie draka. Do toho sa hra snaží rozvíjať pozadie malého Brenta. Všetko je to ale plné klišé. Ako celok do seba ale všetko pekne zapadá a vytvára celkom slušný a kľudný rozprávkový dej.
➤svet: celková mapa je menšia a lokácii je menej ako pri hlavných dieloch Hero of the Kingdom. Pohybovať sa budeme hlavne po lesoch, mestečku, menších horách či jaskyniach. Na nič extrémne zaujímavé ale nenarazíme.
➤nepriateľov: bojovať, pokiaľ sa to tak dá nazvať, budeme hlavne proti rôznym zvieratám. zopár goblinom a banditom. Súbojov je celkom dosť a tie zložitejšie sú otravné najviac, keďže na nich treba niekedy až dva druhy lektvarov.
➤zbieranie vecí: hlavná a vlastne jediná vec čo sa v hre dá robiť. Zbieranie a následné kombinovanie rôznych vecí ale časom omrzí.

!! Záverečné zhrnutie !!
Ďalšia hra zo série Hero of the Kingdom, ktorú som dohral až na druhý pokus. Prináša naspäť staré mechaniky a tradičný, až rozprávkový príbeh. Dostaneme do rúk na začiatku jednu postavu, ku ktorej sa pridá neskôr malá sirota Brent, okolo ktorého sa hra snaží vytvoriť jeden z klišé dejov o stratených rodičoch. Žiadna ďalšia postava nestojí za spomenutie. Za hlavný dej môžeme považovať pomoc miestnemu mestečku a prenasledovanie draka. Na žiadne veľké prekvapenie nenarazíme, keďže je celá hra ľahko predvídateľná. Lokácie sú malé a nie je ich veľa, preto sa dá hra prejsť do pár hodín. Pohybovať sa budeme hlavne v lesoch, mestečku a napríklad jaskyniach. Každopádne nič, z čoho by sme mali padnúť na riť v hre nenájdeme. Čo sa nepriateľov týka, tak narazíme hlavne na zvieratá, zopár goblinov a banditov. Súboje sú celkom otravné, hlavne pri silnejších verziách nepriateľov, kde je potrebných viac predmetov na ich porazenie. Hlavná náplň hry, a to zbieranie je celkom repetetívne, aj ked ja osobne nemám s takýmito hrami problém a vydržím pri nich dlho. O to viac oceňujem krátku dĺžku hry. Celkovo hru hodnotím ako slušnú rozprávkovú oddychovku. Priemer na hranici s podpriemerom. Pokiaľ bude príležitosť rád si vyskúšam aj The Lost Tales 2.

➤Čas strávený v hre: 5,6 hodín
➤Achievementy: 26/26

HODNOTENIE: 55/100%
+14
  • PC 65
V herní výzvě jsem vyhrál hru u které by mě ani nenapadlo si jí kupovat. Shodou okolností se mi hodí do letošního ročníku výzvy. Hru jsem nainstaloval bez toho, že bych věděl do jakého jdu žánru. Věděl jsem jen, že série existuje. To je tak všechno. Bez jakékoliv přípravy jsem podnikl vzrušující výpravu do neznáma...
Takže, je to klikačka. Něco jako adventura, ale s minimem dialogů a žádnými hádankami. I když, jak se to vezme.

Celá podstata zdejšího adventuření tkví v hospodaření/počítání. Musíte počítat každý krok, který uděláte. Když už nějaká činnost nežere suroviny, tak sežere životní energii a tu doplňujete skrz suroviny. Neustálý koloběh vám nedaruje nic zadarmo. Musím říct, že mě hra solidně vtáhla. Klikal jsem a klikal, dokud jsem se nedostal nakonec. Nemohl jsem se od toho odtrhnout.

Bohužel mě od toho odtrhla délka hry. Proplouvám si nezajímavým a předvídatelným příběhem. Když už se dostanu do místa, kde to vypadá, že děj nabere obrátky, objeví se, po krátkém dialogu, nápis konec. To se vážně tvůrci ve čtvrtém díle série nezmohli na víc než asi 15 obrazovek a ještě do toho naroubovali pitomý a generický příběh plný nejstarších klišé? Kdyby alespoň bylo co dělat dál. Všechno vytěžit, sesbírat, vylovit a ulovit mi trvalo dalších 10 minut a za další tři minuty jde v pohodě dosbírat všechny trofeje.

Je to vážně škoda, z tohohle šlo z fleku udělat mnohem větší hru. Grafika je jednoduchá. Druhů surovin a nepřátel pomálu. Stejně tak úkolů, které jdou splnit. Všeho je prostě málo. Spojit tři takové hry do jedné, to by se mi líbilo. Nebo by alespoň mohla být možnost stupňování obtížnosti. Člověka, který ví, co ho čeká, by takové plánování možná mohlo bavit.

PS: Hudba mi po každém dohrání chvíli zněla v uších. Vůbec není špatná.

"Novinky z domova"

Pro: návyková hratelnost, pěkná hudba

Proti: délka hry, příliš málo obrazovek, úkolů, surovin, NPC postav, druhů nepřátel, činností, prostě všeho, generický příběh, chybí stupňování obtížnosti při opětovném hraní

+16
  • PC 60
Už je to skoro pět let, co jsem dohrál druhý díl této oddychové série a přesto, že jsem se dušoval, že si dám i díl třetí, tak jsem jej nakonec kvůli ne moc dobrým recenzím vynechal. Po letech jsem si ale nakonec na sérii vzpomněl a našel v knihovně na Steamu Hero of the Kingdom: The Lost Tales 1, který jsem si proklikal bez problémů až do zdárného konce.

Hratelnostně jde o úplně to samé jako první dva díly. Nejde prohrát, jde jen o klikání, hledání potřebného a posouvání se příběhem. Onen pětiletý odstup od hraní dvojky přišel vhod, hra mě nenudila a oddechový efekt se dostavil ihned. Slabý byl zde však příběh, tedy ne že v předchozí díly byly v tomto ohledu veledílo, ale tady mi nepřišlo že by nějak extra dobře fungoval a hlavní zvrat mi přišel přitažený za vlasy, jakkoliv se jedná vlastně o pohádku. 

Co funguje dobře je ekonomika hry, nikdy jsem se na něčem nezasekl a vše odsýpá. Nestalo se tedy, že bych úplně zkrachoval a byl nucen grindovat hříbky na prodej, ale ani se mi po kapsách neválely hromady zlaťáků. Všeho je tu přesně akorát a vše má svůj důvod.

Vizuál je stejný jako před lety, čili vypadá to pěkně a i v roce 2022 je to dostačující, nicméně alespoň lehký upgrade by nebyl na škodu. Pokud se mi pokračování dostane do ruky, opět si jej rád zahraji, ale je mi jasné, že to bude opět úplně to samé. 

Přestože dávám o dost nižší hodnocení než u prvních dvou dílů, stále je to celkem fajn hra na odreagování, zde je ale nutné přežít slabší příběh a hlavně to, že tvůrci očividně jednou na jistotu a nejspíš na tom nehodlají nic měnit.

Pro: Fajn oddechová hra na jedno odpoledne

Proti: Poslabší příběh, žádné změny, stále to samé

+17 +18 −1
  • PC 35
Znáte ten pocit, kdy jste v baru a Luigi po vás chce, aby jste doprovodili Sáru domů a potom přijde Paulie a chce jít na jedno tak s ním jdete "na jedno" a potom nad ránem přijdou Morelliho lidi a ráno se probudíte s rukama od krve a kocovinou a máte pocit, že jste si večer sice užili, ale zároveň máte pocit, že jste mohli strávit večer jinak? Tak podobně je to u Hero of the Kingdom.

Obvykle české a slovenské hry obhajuju, ale tohle je čiré zlo. Měl jsem v plánu na nedělní odpoledne si zase přečíst kousek Lovecrafta, dát si dvě políčka ruštiny v Duolingu, projít si další část tutorialu v C++, otestovat další část překladu na kterém pracuju, před spaním shlédnout film Everest a jít spát brzy, abych byl svěží do pracovního procesu. Místo toho jsem se proklikal ke konci v Hero of the Kingdom.

Bavilo mě to? Ano.

Pro: Návykové

Proti: Návykové

+19
  • PC 65
Víkend, já opět nastydlej, venku zima až praští, na silnici dokonce nános sněhu. Tak nějak jsem si potřeboval lidsky trošku odfrknout a okamžitě mi tak vytanula na mysl série Hero of the Kingdom. Takticky jsem (po sérii recenzí) přeskočil díl třetí a pustil se rovnou do dílu čtvrtého s podtitulem: The Lost Tales 1.

...a dostal jsem přesně to, co jsem si představoval. Odpočinková záležitost s opět pěkným odvyprávěním fantasy příběhu ve světě, kde středověk a fantazie se snoubí v jedno a přináší tak příjemnou, ničím a nikým nerušenou klikací záležitost, která se dá dohrát za adekvátní 3 hodiny času...a rozhodně ji nebudete vnímat jako ztrátu času.

Série Hero of the Kingdom mě za ta léta dokázala příjemně překvapit především samotnými příběhy. I zde se dočkáte pěkného kousku - draka, který tyranizuje tamní městečko. Osobně jsem si ale všiml, že hra doznala prakticky minimálních vylepšení. Ty jsou především v tom, že nic neznamená, když si jen tak koupíte prut. Vy se tu dovednost chytání ryb ještě musíte někde naučit. Také je tu přímočařejší obchodování nebo obecně ekonomika Vašeho inventáře, což je určitě k plusu. Jinak je to ale totální klasika srovnatelná s předchozími díly. Pěkná grafika, hezká atmosféra, odsýpající děj, žádné zbytečné zastávky nebo záseky, které by Vaši idylku mohli rozhodit. Prostě totální odpočinková záležitost, ke které se rád opět zase vrátím, až na ní nadejde chvíle. A to především proto, že budu vědět, co od ní čekat.

Pro: Odpočinková záležitost, od které víte, co čekat a to také dostanete.

Proti: Prakticky nic nového pod sluncem. Tvůrci nic nového nevymysleli, ale otázka, zdali je to v případě této série nutně potřeba.

+19
  • PC 75
Herní výzva 2021: 10. Dětský svět

Jedná se o příjemnou jednohubku na dovolenou. Nic víc, nic míň. Zkrátka jen klikáte na předměty a čtete text. Občas můžete hledat určité předměty, které nejsou označené (například houby, kytky apod.). Díky tomu nemůžete očekávat jakoukoliv formu obtížnosti. Musím ale říct, že mě to docela zabavilo. Na odpočinek dobré. I délka je tak akorát. A i když bych rád napsal ještě nějaké další dojmy, už není moc o čem psát. Snad jen že lehčí kompletaci všech trofejí jsem ještě nepotkal.

Pro: Oddychovka, krátké, příjemné

Proti: Až primitivní, nenabízí mnoho

+10
  • PC 65
O něco lepší než předchozí díl, ale ne o moc. Upřímně řečeno bych mohla otevřít jakýkoliv díl HotK, a jeden od druhého bych asi na první pohled nerozeznala. Lonely Troops si našli svůj niche žánr - pohádkový, casual a nevyžadující nic moc jiného než trpělivost při neustálém překlikávání z jedné obrazovky na druhou.

I přes ten relaxační gameplay jsem nadávala jako špaček, jak na strážné, tak na krysy, na poplatky a především na Brenta, kterého si hlavní hrdina na začátku adoptuje jako bratra. Na strážné, protože podplatím jednoho, tak ten druhý brečí "a co já?". Na krysy, protože buď je krysa jedovatá a já k jejímu zabití potřebuji extra lektvar anebo se mi o ní zlomí dýka. Na poplatky, protože vám nikdo neporadí ani kudy jít, pokud nesplníte nějaký úkol (a kolikrát i několik). No a konečně na Brenta, protože já děti, jako sidekicky fakt nemusím, obzvlášť ten typ, který vidí nebezpečí a běží mu naproti protože dobrodružství!, že jo. A už vůbec nemluvím o té krásné myšlence, že ti, co vás na začátku šikanují jsou na konci ti nejlepší kamarádi. Protože už jste dostatečně cool a máte najednou i otce, kdo je navíc starosta, takže už nemají důvod proč se vám smát. Celkově mě ten příběh nějak neoslnil, ale to už je pravdou od prvního dílu, a nějaký zázrak už od HotK opravdu nečekám.

Jak už jsem zmiňovala, tak hra se skoro vůbec nezměnila. Herní doba se ale o dost zkrátila a celou hru na 100% jsem měla za sebou přesně za tři hodiny . Takže ten nekonečný grind z předchozího dílu opadl. Specifická změna, která mě ale iritovala neskutečně byla babka kořenářka a míchání lektvarů. Rozklikávání navíc, který lektvar chci a z čeho ho namíchat, byl nově přidaný úkon, který můžu popsat jen jako stupidní.

Na jednu stranu ta hra má něco do sebe, ale na tu druhou jsem při hraní občas fakt nevěděla, jestli mě to vůbec baví hrát, nebo jestli na ten konec nečekám jak na smrt. Zahraju si příští díl? Asi jo, ale stejně jako u tohohle a toho předchozího si počkám až hra bude k dostání za pár šupů, za plnou cenu se to prostě nevyplatí.

Pro: Troll a zlatá ryba

Proti: Brent, výroba lektvarů a nenažraní strážní

+13
  • PC 70
Herní výzva u mě opět splnila svůj cíl a i vlastně můj cíl, hrát hry, které bych si normálně nezahrál. S touhle konkrétní hrdinskou sérií nemám žádné zkušenosti a tenhle již 4. díl v sérii mi příjemně zpestřil sobotní odpoledne na 3,5 hodinky.

Je to pohádka, kdy se vypravujete za drakem, abyste zachránili malé městečko, jen tentokrát vás nečeká na konci princezna a půl království k tomu, ale jen dobrodružství a zápletkou, při kterém zachráníte jednoho klučinu od jeho starostí. A to, že mě na konci čeká drak, s kterým se utkám, mě celou dobu hnalo dopředu. A při tom jste plnili vedlejší úkoly, abyste se dostali v rámci hlavní linky dál. Úkoly nejsou nějak zvláštní, typu přines nebo sežeň tohle, zabij támhle to, ale na takové krátké době to vůbec nevadí.

Co mi na hratelnosti asi nejvíc vadilo bylo to, že začátku hra na vás hodí větší množství úkolů a člověk rychle snadno zapomene, co měl udělat támhle, a co zase támhle. Nějaký seznam úkolů a co má vlastně donést získat by možná nebyl od věci ale jen, co vyřešíte tenhle jeden nával, tak pak už to na vás hra hází postupně.

Druhý nedostatek je, že člověk sbírá suroviny a další a kromě cenností, u kterých nějak tak člověk tuší, že jsou vyloženě jen na prodej, tak zbytek se spíš snaží shromažďovat, protože neví, kdy je bude potřebovat na nějaký úkol. Pak mi přišlo trošku nelogické, že ke konci hry, abych se dostal dál, tak jsem musel zaplatit za průchod, ale téměř hned na to, jsem většinu zlaťáků dostal zpět za splnění jejich úkolů.

Technicky a graficky to funguje moc pěkně, není tomu co vyčíst.

Hra je od slovenských vývojářů a jak píšou na svých stránkách, hry dělají pro příležitostné hráče, což hra naprosto splňuje, ale určitě si ji užijí i hardcore hráči, kteří si potřebují vyloženě orazit a vypnout a jako bonus se vydají za pokořením draka.
+12
  • PC 70
Hrál jsem sice jenom první dva díly této série, ale když jsem četl dva velmi rozdílné komentáře na Last Tales 1, neodolal jsem. Hra je po technické i hratelnostní stránce shodná s předchozími díly. To mi ale po více než dvou letech od dohrání dvojky vlastně nevadilo. Dal by se sice autorů vyčítat nedostatek inovací, ale pokud to člověk nehraje hned za sebou, tak to nevadí. Bavil jsem se po celou dobu a vzhledem ke krátkosti hra nestihne omrzet. Aktivit je celkem dost a hezky plynule přibývají, takže hráče zpočátku nezahltí obrazovka plná ikon. Herní doba je jen něco přes tři hodiny včetně všech achievementů, ale za necelou stovku to rozhodně stojí.

Peněz i věcí je tak akorát, nikdy není nouze ani přebytek. Příběh je celkem předvídatelný, ale k tématu se hezky hodí. Úkoly jsou klasika, ale sem tam je nějaký zajímavější. Nejvíce mi na tomto typu hry vadí nejistota co prodat a co se hodí. Často člověk nasbírá hromadu věcí co pak potřebuje o dvě obrazovky dál, ale jiné jsme sušil do konce hry zbytečně. Ve výsledku jsem se pobavil vlastně stejně jako u starších dílů. Hned teď bych se do další podobné hry nepouštěl, ale za rok dva si klidně dám další nášup.
+23
  • PC 30
Co k tomu napsat. Znenadání přihopkal prequel prvního dílu Hero of the Kingdom série (mělo by se jednat o události, předcházející jedničce), rozdělený na více částí. Dostáváme to stejné, co v minulých dílech s minimálním posunem, což je po sedmi letech neomluvitelné. Co bylo fajn napoprvé, není už fajn napočtvté. Stále stejné lokace, příšerky, "questy"... naštěstí díky krátkosti tohoto počinu, odpadá ten totální grind fest z třetího dílu. Neurychlitelné, herní dobu prodlužující "animace" u spaní, lovení, trhání, atd. , v menší míře zůstaly. Příběh slaboučkej a nezajímavej. Dohráno pouze ze servačnosti.

Je to strašná škoda, že se tvůrci naprosto vykašlali na inovace, protože by z toho mohla bejt fakt super hra a né jen opakovaná a nudná kopírka sebe sama. Po sedmi letech bych čekal vylepšený engine, víc možností ve hře, živější prostředí a poutavej příběh. To se nekoná, a asi už konat nebude. Řiká se, že dvakrát do stejné řeky nevstoupíš. Do slepého a zatuchlého ramena, ale ano.

Pro: Parádní stylová grafika.

Proti: Stále to samé, už nudné, nepřekvapující, a i pěkné grafické podání se už okoukalo.

+26
  • PC 80
Po roce a půl je tu zas Hrdina království se svou dávkou pohádkové pohody. Trojka se mi moc nelíbila svým respawnem všeho, všeobecným plýtváním surovinami a hrdinovým obžerstvím. V komentáři k ní jsem na závěr vyslovil přání, aby se další pokračování inspirovalo jedničkou a dvojkou a ... moje přání bylo vyslyšeno, jupí. Bylo to jako bych hrál znovu jedničku, což na jednu stranu znamená, že série přešlapuje na místě, na druhou, že mi to prostě takhle vyhovuje a mám to rád ;)

Že vyjde tento díl jsem zjistil na DH někdy před 2 týdny. A teď v posledních dnech jsem si pomalu plánoval dnešní harmonogram, abych mohl hrát hned od vypuštění hry na trh. Potěšila mě cena, cca 100 korun je myslím si adekvátní částka za podobný kousek a to jak pro vývojáře, tak i pro hráče.

Hned od prvních minut jsem viděl, že to je zase ten hrdina z prvních dílů a tak jsem vesele hltal příběh, sem tam někomu něco přines, zneškodnil škůdce na zemědělcově políčku, našel někomu ztracenou cetku atd. Respawn ze hry takřka zmizel, zaznamenal jsem jen občas, že je možné zase chytat sem tam (třeba po 3 dnech) rybu na vyloveném místě, ale to je přece příklon k realičnosti, takže plusový bod :) I ekonomika hry je celkem dobře vybalancovaná, protože jsem sice měl pořád málo peněz, ale když jsem občas něco prodal, tak jsem měl dost hotovosti na různé nákupy a poplatky, ale nikdy jsem nebyl vyloženě chudý, nebo bohatý. Dokonce se mi ani nepovedlo najít komoditu, kterou bych na jednom konci mapy levně koupil a jinde dráž prodal. Je vidět, že autoři už si s tímhle pohráli a je to ku prospěchu hratelnosti. Jen ta herní doba mohla být delší, 3 hodiny jsou tak nějak minimum, chtěl bych tak aspoň o hodinu víc.

Vizuál, hudba, gameplay a vlastně všechno je pořád stejné a změny jsou spíš kosmetické, jako je pár nových věcí k upotřebení, pár nových příšerek a pár nápadů, které jsem minule ještě neviděl. Je to evoluce hlemýždím tempem, ale mě to vyhovuje a autorům to asi něco hodí taky, jinak by to nedělali, a to by byla přeci škoda. Název hry navíc naznačuje, že tohle nebyl díl poslední, takže asi kolem Vánoc 2022 na shledanou ;)

Pro: Hrdina staré školy, přines/podrž/podej, pohádkové

Proti: šnečí evoluce, jen na 3 hodiny

+27