Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Heaven's Vault


Diskuze

< >
No však Tvá recenze na steamu byla jednou z těch, co mě utvrdily v radostném očekávání :-) (spolu tady s boovolovým skvělým komentářem a pár dalšími a nadšením a zaujetím členů rodiny). Po tak krátkém čase hraní bych si nedovolila psát komentář, ale děkuju. Já se k té hře určitě zkusím vrátit, kvůli sobě i kvůli dceři. A pak se třeba s novými dojmy vrátím sem.
@hatifnat (03.04.2020 06:27): Jej, to je škoda. Já jsem při hře nezažil nic z toho, co popisuješ:) Právě naopak, snadno se stala jednou z nejlepších, které jsem kdy hrál. Třeba Ti pomůže vrátit se k ní v jiném rozpoložení. A třeba taky ne. Každopádně Tvé dojmy by stálo za to překlopit do komentáře, jsou cenné. Byl by rozhodně za plusko;)
Já jsem asi vážně nějaká vadná, nejdřív South Park, teď Heaven's Vault. Tak jsem se na něj těšila - od lidí, jejichž úsudku si vážím, tady i jinde nadšená chvála, nelinearita, podmanivá grafika, jako téma překládání! - měla by to být ideální hra pro mě. Dcera (která ji dostala od táty a má ji rozehranou) si přála dívat se, jak hraju od začátku, a užít si to tak znova se mnou - a já ji zklamala. Od samýho začátku mě tam skoro všechno irituje, robot je nechutně servilní, hlavní hrdinka je na všechny hnusná, většinou mám na výběr mezi špatnou, horší a ještě horší odpovědí - naštěstí často odpovídat nemusím, jak jsem zjistila, protože přes velmi pomalý celkový tempo většina rozhovorů je časovaná (proboha proč?) a já si často nestačím ty tři možnosti ani přečíst, natož se mezi nima rozhodnout, navíc mám pocit, že tam všichni překlad-nepřeklad mluvěj nějakou mě neznámou řečí, protože reakce/repliky nedávají dohromady jako rozhovor smysl, takže vlivem toho všeho jsem velmi rychle rezignovala, o interakce, jejichž průběh je frustrující a nepochopitelný, se přestala snažit (přesný opak adventurního zážitku nadšení ze zkoumání) a hraní se zredukovalo na průchod koridorem, který se mi zdá hra vnucovat (pokud jsem teda samozřejmě byla s to pochopit, o co jí jde). Samotnýho luštění starých textů, které jsem očekávala, že bude hlavní náplní, bylo zatím v mé hodině a půl hraní minimum, ale i k tomu mám výhrady - nerozumim tomu, z kterýho klobouku Aliya vytahuje zrovna těch pár zcela nesouvisejících významů, který dostanu u neznámýho slova na výběr. Voda? Smrt? No tak asi voda, když je tam vlnka, "ano, zdá se mi, že to je správný překlad", z toho mám mít jako radost? A dedukce? Aliya něco najde, vymění si k tomu s robotem pár vět a zapíše si do časové osy "Krystal pochází z Cyklónů." Z jakejch Cyklónů, vždyť o ničem takovym nebyla řeč?! O deset minut později proběhne konverzace, kde se o Cyklónech robot poprvé zmíní. To, jak většinu času hrdinka nemá hlas, a pak zničehonic pronese vážným tónem nějakou zásadní věc, jako třeba že je všude kolem bahno, tomu všemu taky moc nepomáhá. Že pohyb je i s nejnižší citlivostí myši hodně obtížnej, že cesty mezi měsíci (nebo čim vlastně, to jsem taky zatim moc nepochopila, prostě plavby "s navigací" ) jsou neskutečnej opruz, že hra občas padá a že nemá steam cloud, takže pokud ji sdílíte s členem rodiny na stejném počítači (protože jinde neběží), ale chcete si zachovat každý svůj postup, musíte provádět složité šarády s dohrávkovými soubory, jsou už jenom takový detaily.

Lidem, kteří ze hry byli nadšení, se omlouvám za rant, já jsem taky očekávala, že z ní budu nadšená, tak jsem si někde potřebovala vylít frustraci a zklamání. Nadále předpokládám, že chyba je na mém přijímači, a zkusim to hrát dál a dostat se třeba k opravdovému zábavnému luštění jazyka a odkrývání záhad, až se trochu oklepu.
Tak údajně je ta nelineárnost až extrémní, pravda, že New Game+ jsem ještě neprubnul.