Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Harmony

76

Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 80
Nevěděl jsem, jakou zvolit další hru, Harmony se tak logicky stala tou správnou volbou. Jelikož je to Doom konverze, hned jsem ji spustil jako modifikaci v GZDoomu. Hezká OpenGL grafika, bezproblémový mouselook, vysoké rozlišení. Hra má pěkný úvodní motiv s hlavní hrdinkou, za níž hráč hraje. Zvolena předposlední obtížnost Hard, která se ukázala jako poměrně tuhá. Se základní pistolí to jde, ale je potřeba několik zásahů. V první mapě hráč sebere dvojici klíčů, dostane se na loď, když předtím byl venku, projel se výtahem, zabojoval si se slabšími a silnějšími protivníky. Všichni tu vypadají jinak, což platí i o zbraních. Jsou to obdoby klasických kousků, ale taktika boje je složitější. Typy útoků hráč nezná, musí střelám uhýbat, některé salvy střel hodně uberou.

Již ve čtvrté mapě už je výbava zbraní na obstojné úrovni, aby bylo možné smysluplně zvládat přestřelky. Víceméně identická funkce jejich vlastností, jaké hráč zná z klasického Dooma. Jen s odlišnými částicovými efekty. Level design je kvalitní, často se dá vracet na začátek mapy, kde po sebrání patřičného klíče pokračuje cesta dál. Popíši i druhou mapu, v níž je pěkně koncipován komplex budov a chodeb, sršících hávem modré podlahy a motivů na stěnách. Na začátku na hráče střílí nepřátelé, kteří jsou uvnitř dobře schovaní. Na konci téže mapy vedou kroky právě tam. Lze si doplnit náboje. Sebráním klíče mapa končí a vstupem za bránou následuje ta příští. Oplývala i potemnělou cestou, kde bylo vícero neřádů ke zlikvidování.

Obvykle vidím zprvu nedostupné lokace, k nimž povede cesta až později. Z druhé strany přitom ta místa přístupná jsou. Aby ale bylo konce levelu dosaženo, prokládá to autor nespočtem úkonů a oblastmi. To se mi fakt líbilo. Nechybí tuhý souboj s bossem, jak se to vezme. Já téměř vyčerpal raketomet, opravdu náročná likvidace, nakonec udolán. Vypotřebované zásoby zase po troškách doplněné, takže i v tomto ohledu výtečně koncipováno. Potud popisuji obyčejnou FPS, ale co se stane v momentě, kdy Harmony začne být o logice, umu a neotřelých nápadech? Zapomenu na to, že vlastně nějakou střílečku hraji. Protože mi hra předkládá něco úplně jiného, mající atmosféru, originalitu a výzvu.

GZDoom nezkoušen mnoho měsíců, také vše smazáno. Nechal jsem si jen PrBoom složky. To přispělo k pořádnému vtáhnutí do hry, když nové verze enginu vypadají zase trošku jinak, mají tunu nastavení, dá se to krásně vyladit. Tmavší úseky tu dělají čest svému zaměření, jelikož nepropustnou tmou chrstnou hráči do ksichtu nemilé překvápko. Hráno v rozlišení 2560x1440, absence skoku nijak nechybí. Vizuálně hýří konverze zajímavými vzory textur, že to v podstatě nepřipomíná sérii Doom. K tomu přispívá i již zmiňovaný gameplay. Jedna z nejlepších konverzí vůbec, jíž by byla chyba minout. Stylová hudba dotvářela výsledný dojem, čímž byla radost ji poslouchat. I o tom tato harmonická hra je. Jsem rád, že mi neunikla.

Pro: Perfektní hratelnost, stylizace, plno originálních nápadů, funguje i v OpenGL, vyhovující mouselook.

Proti: Zpočátku těžké, ale závislé na zvolené obtížnosti, poměrně krátké, ti obrovití kentauři jsou opravdu oříšek.

+7+7 / 0