Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Halls of the Dead: Faery Tale Adventure II

1997
73
10 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Izometrické RPG ze staré školy vás uvede do příběhu tří bratrů, kteří byli teleportování do neznámé země, aby jí pomohli od zlých čarodějů.

Každý z bratrů má rozdílné schopnosti a je jen na vás, koho budete trénovat v boji na blízko, lukostřelbě, léčení nebo magii. Magie hraje v této hře důležitou roli, avšak ta nejsilnější kouzla se nedají kouzlit, kdykoliv budete chtít. Pomocí magických svitků si postavy zvyšují zásobu many, aby mohly ta nejsilnější kouzla použít třeba jen několikrát za hru, ale vždy, když je to opravdu zapotřebí.

Je zde celkem na 70 druhů příšer, se kterými se utkáte a ještě větší porce nejrůznějších předmětů. Délka hry může dosáhnout i 60 hodin.


Poslední diskuzní příspěvek

@mazar1234 (24.04.2014 22:38): Jako já byl nadmíru spokojen velký rozlehlý svět, spousta možnosti ke scautování, a plenění jeskyní a získávání zajímavého lootu, fakt mě to strašně bavilo, samozřejmě jsem to tenkrát neotočil :) Ale dva roky na zpět ano(sice s návodem :DD, ale i to se počítá!)
Asi jedna z her, ke které se budu občas vracet.

ta hra super mega-zábavná taky je!!!

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Můj komentář možná bude nejspíše trochu kontroverzní, ale s chutí do toho.
Faery Tale Adventure II podobně jako diablo je hack and slash akční rpg(což byla i Faery tale Adventure jednička ;-)), tyto hry byly vyvíjeny současně, přičemž však na HotD se pracovalo mnohem dříve a o proti diablu jedničce nabízí naprosto neuvěřilně(v té době) rozlehlý a propracovaný svět(což je podstatný rozdíl o proti diablu, kde máte jen vesničku a dungeon) Plný měst, vesnic a namluvených npc postav, tedy to co diablu chybí. Vývoj postav je podobný jako je například v Morowindu, kdy se postavy zdokonalují v těch vlastnostech, které používate a stejně tak i v šesti třídách magie, každá třídá má i svou vlastní manu, častým užíváním kouzel tak stoupá jejich síla i velikost many. V této hře ovládáte tři bratry a díky tomuto rpg systému záleží čistě na vás jakým způsobem je budete vyvíjet. Pro mě byl Julián(ten v červeném) vždy zabijáckej drtikost díky své mohutné palici a štítu. Philip(v modrém) pak skvělý šermíř a lukostřelec, přičemž Kevin byl sice vždy pěkná sračka a více méně jen překážel, ale taky jsem mu časem našel důstojné místo v družině...dělal dvěma ostatním bratrům nosiče :D a časem jsem z něj pak udělal zabijáckého mága(ale nosič mu zůstal, jako nejmladší bratr musel přeci být šikanován ostatními!). Ve hře je perfektní bojový systém máte možnost volit vždy mezi bojem realtime, či tahovým, to vše je ovlivňováno vašemi akcemi myší, pokud nebudete na přítele utočit jak diví hra se pozastaví a přestoupí na kolový systém, který však kdykoliv opět můžete rozjet na realtime díky rychlých akcí myší, tahový souboj pak umožnuje přepípat mezi bratry a volit komplexnější strategii. Umělá inteligence vašich bratrů, tedy postav ve které zrovna nejste morflí je celkem dobrá a můžu říci že často se s takovou inteligencí neshledáme ani v dnešním době ani u lidí, na tož pak v pc hrách. Velmi rychle si nachází cíle k zlikvidování a opět vše závisí na roli jakou jsme jim buildem určili, střelec si poodběhne a začne to kosit z dálky, stejně jako mág, přičemž náš julián drtikost se vrhne do vřavy a začne rychle rozsvévat svou palicí nepříjemnou bolest.
Na svou dobu má hra velice příjemnou hudbu i ozvučení postav a můžu vám říct že se k ní vracím hlavně kvůli té krásně ošklivé kreslené grafice a rozsáhlemu světu kde je furt co hledat, ale ne jen kvůli tomu, chtěl bych zde zmíňit pár vychytávek, které jen tak v jiných hrách dnes nejsou. V severských zemích mohli bratři zmrznout když nebyli řádně teple oblečeni, často pak vzpomínali na maminku a litovali že si nevzali teplé spodní prádlo. Za zmíňku stojí i četnost lootu a vychytávka se zbrojemi, pokud jste složili komplet zbroj, dostali jste za ní pak bonus za celou sadu(něco jako sady rare itemů v diablu). Ve světě lze nalést i mnoha knih vztahující se k reáliím světa a často když si ji přečtete dokonce zjistíte kam následně za dobrodružsvím, avšak všechny lokace musíte hledat pěkně poctivě růčo, žádná šiptička vodící hráče zaručičku, jen kompas a mapa :)
Halls of the dead, podobně jako diablo přispěl k velké popularizaci hack and slash akčních rpg, které však již značně popularizována byla v 80 letech(ne, skutečně diablo nebylo první akční rpg, s těmi přišli Japonci pak teprve západní kultura ) Co však je celkem velkou "chybou" HotD je to, že hra vyšla příliš brzo(kvůli rozpadu studia) tudíž 90% všech subquestů ve hře chybí, avšak i přesto je to velice zábavná hra i po tolika letech.
Jak jsem již říkal občas se k ní vrátím a vždy objevím něco nového a často epického(například magický itemy, hrady, úžasně promakané lokace s hádankami)

Hře bych dal nějraději 100% avšak musím zvážit i její předčasné puštění na trh, absence vedlejší questů(krom těch který souvisí přímo s dějovou linií). Vedlejší úkoly by tuto hru dělaly, mnohem zábavnější. Zlatá práce od The dreamers guild, která však mohla být mnohem, mnohem zábávnější.
+4 +6 −2