Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Původně technologické demo svou grafikou dnes už tolik neohromí. Jakožto ukázka kvalitního gamedesignu ale stále funguje a působí svěžeji než před lety. Zároveň je smutnou připomínkou toho, kam se dnešní AAA produkce ubírá.

Na velmi malém prostoru (~15 minut) Valve předvádí většinu svých designerských trumfů. V první řadě NIKDY neberou hráči ovládání z ruky. Po krátkém představení skrz minimalistický monolog (v současných titulech by to byla minutová neinteraktivní cutscéna), během kterého si můžete třeba klidně prohlížet arzenál, vás autoři nechávají vychutnávat hru vlastním tempem. Bez zbytečného vodění za ručku. Level design je tradičně návodný a plný vizuálního vyprávění. Prostý zbytečné ukecanosti. Jediný logický rébus je fyzikální a intuitivní. Dokonce do hry vměstnali i foreshadowing závěrečného bossfightu. Hybatelem děje je tady hráč a pouze na něm je, kolik si ze hry odnese.

Je to krásná předehra končící bohužel v tom nejlepším. Člověk si po dohrání akorát posteskne, jak málo podobných her dneska ještě vzniká. Takže si půjdu asi znovu zahrát HL: Alyx, nebo nevím.

Pro: gamedesign neurážející hráčovu inteligenci

+24
  • PC 70
Ano, je to kratke. Avsak pokud si to zahrajete i s komentari, je tam materialu dost a myslim, ze prave komentare jsou vybornou slozkou dema. Umozni vhlednout trochu do mysleni autoru skveleho HL2.

Co se hratelnosti tyce, je vyborne mit na ozkouseni cely arzenal hlavnich zbrani z HL2 spolu s nezvyklou horizontalne stavenou urovni. Krome toho demo ukazuje i ostatni klasiky HL2 - show don't tell, kooperujici nepratele, fyzikalni hadanky.

Pro: Rychla pripominka proc HL2 je super, komentare autoru

Proti: Delka

+15
  • PC 75
Lost Coast je vystřiženým filmečkem z HL2, který byl uvolněn zdarma. Jinými slovy, aby diváci mohli Lost Coast shlédnout, nepotřebovali nový lístek do kina, stačilo se prokázat tím na HL2.
A o čem tento krátký filmeček vypráví?


Panaromatická scéna 1 – Nad pobřežím prolétají ptáci.

Film I – Lost Coast (30:00)
Výprava Gordona do kláštera měla jiný účel než jen kochat se památkou. Vojáci Combine vypouštěli rakety s headcraby a Gordon se rozhodl toto týrání zvířat zastavit. Náročný výstup po útesu vyvolal v Gordonovi vzpomínky na těžké časy v Black Mese. Jen s rozdílem, že tehdy se lezlo shora dolů a zase nahoru, kdežto tady tomu bylo opačně. Gordonova mise se vyvedla na výbornou a ještě jako bonus sestřelil vrtulník. Všimněte si, že to byl vůbec první a poslední vrtulník, který kdy Gordon sestřelil raketometem! Pak už zbývalo se jen naposledy rozhlédnout po okolí, které z nějakého důvodu představovalo na tehdejší dobu komplexní vizuální orgie. Holt dobře zvolené místo natáčení.

Pro: Klasická HL akce, pěkné prostředí (nejen na tehdejší dobu)

Proti: V rámci jednoúrovňové herní kapitoly zbytečně moc nepřátel a zbraní, kupodivu slabá atmosféra

+8 +11 −3
  • PC 60
Jediným skutečným plusem tohoto hratelného techdema je ona skutečnost, že je hratelné :) Technologická ukázka tehdejších možností Source Enginu to byla krásná, leč v následující Epizodě 1 nijak zvláště využitá, nebo jsem to přinejmenším v EP1 nijak nepostřehl. Kostelík je nádherňoučký, ale pokud mělo být toto součástí původní hry, je škoda, že to nebylo doděláno a přidáno. Vždyť, co by hráče donutilo hrát znovu víc, než přidaná součást příběhu, byť jen jedna lokace, celkové vyznění nijak neovlivňující. Buď jak buď, je to hezké, ale zabaví jen na pár minut. Navíc, jako techdemo má tato hratelná mapa i jiné GUI, co se výběru zbraní týče, i pár vlastních bugů (špatné zobrazení kurzoru u Gravity Gunu s čárou přes obrazovku, nebo poněkud divnou intenzitu a prolínání některých stínů :)

Pro: Moc hezká technologická ukázka

Proti: Nesmí se to brát jako hra, pak by to totiž bylo jen velmi krátké a bez smyslu

+14 +15 −1
  • PC 65
Veselá historka z natáčení. Kdysi dávno, krátce po vydání HL2, jsem si v jednom herním časopise (čert ví jestli to bylo Score nebo Level), přečetl krátkou informaci o tomto techdemu. Tehdy v roce 2005 jsem neměl možnost si to stáhnout a pak jsem na jeho existenci úplně zapomněl. (Zkratka: ano, Orange Box, a jak máte na Steamu Half-life 2, máte i Lost Coast).

Momenty frustrace popisuji v příspěvku v diskuzi, prostě na Win 7 64bit se mi to nepodařilo spustit, ať jsem se třeba stavěl na hlavu. Nakonec jsem dal na M.a.t.t.a a nainstaloval si to (tři giga místo nějakých pár set mega) na svém starém památečním počítači z roku 2004 s XPčky. Hned na úvod mi hra oznámila, že moje grafická karta neumí HDR, takže to, co má demo ukázat mi vlastně neukáže. Audiokomentáře mi škytaly, prolínaly se s dialogy rybáře, poté jsem se - ponaučen dvojkou - s pomocí beden a gravity gunu pokusil obejít rozbitý plaňkový most (neúspěšně), užil si krásně udělaný kostel... a to je všechno? Vážně jsem stáhnul tři giga dat dvakrát po sobě a úplně zbytečně? Tolik se kvůli tomu navztekal? Na druhé straně jde o zajímavý pohled do kulinářství dvacet let poté... leeches, anyone?;)
+12 +14 −2
  • PC 50
Nic moc co by se tu dalo říct. Level je krátký a krátký být má, protože slouží jen na ukázku grafických schopností. Hrát se dá ne proto aby si hráč užil hratelnost jako takovou, ale proto aby prozkoumal možnosti enginu.

Vypadá krásně, což byl také účel. Hraje se ? No nehraje.



^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KDY (poprvé) -------- 2008
KOLIK (hodin) ------- 1
KDY (naposled) ------ N/A
DOJEM (ano/hmm/ne) -- NE
OBTÍŽNOST (if it's) - N/A
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-1 +3 −4
  • PC 70
Původně šlo o level, který měl být mezi offroadovým Highway 17 a mravkolvím Sandtraps. Leč do původní hry to "Ztracené pobřeží" nezvládlo.

Na rozdíl od dalších úrovní a míst jako byly Manhack Arcade, Air Exchange, Borelias, které spolu s dalšími levely a modely nepřátel, zbraní čekají, až je modeři zaktualizují a zapracují do remaku Half-life2 bety jménem Missing Information (tento mod je left 4 dead, takže do jiného :D), pro Lost Coast našli využití přímo vývojáři z Valve a to hnedka zkraje roku 2005.

Lost Coast je výkladní skříní tehdy čerstvých technologií , souhrně HDR. Díky, nebo bohužel kvůli konzolovým cyklům, nevypadá Lost Coast ani dnes nijak výrazně zastarale - za situace, kdy většina portů stále těží ze zde předvedených technologií v takřka nezměněné podobě (před 5 lety ještě jo :) a skutečný vývoj, který je znát, táhne dopředu hrstka PC her.

Podívaná je to tedy hodně slušná, ale po stránce hratelnosti hodná zapomnění. Samozřejmě si uvědomuji, že jde pouze o ukázku hry zdarma. Stejně mi to ale nedá - když vedle sebe postavím Lost Coast a Half-Life: Uplink (1999), tak jasně vidím, který z vyřazených levelů, určených zpětně pro propagaci, je lepší a Lost Coast jím není, ani kdyby bullsquidi padali.

Po prohlídce škeblí, lodních vraků a monologickém „pokecu“, kterého se aktivně účastnil jen rybář a Gordon trpělivě poslouchal, děda konečně otevřel branku k akci. A přišlo stoupání, po kamenité cestičce, vzhůru k byzantskému kláštěru. Jaké překvapení, když jsem po první obdržené dávce olova ze SMG od Kombajna zjistil, že jsem nezranitelný, ba dokonce nesmrtelný. OK, výzva veškerá žádná, vyběhl jsem to jak na výletě a cestou odpravoval otravné chroptící zakuklence se štěkajícími samopaly.

Honosný vnitřek navenek strohého klášterního kostela za ten výšlap stál. Svatostánek Boha je tak i modlitebnou pro pohany, uctívající špičkový design a krásnou grafiku. Za nepříznivé konstelace, kdy si z kláštera na strategicky vyvýšeném místě Combine udělalo základnu, není ani kostel místem vhodným k rozjímání a po chvilce klidu následuje opět zběsilá akce a posléze konec... Zrovna když to začalo být konečně skutečně zajímavé!

Do přilehlého městečka, ani trochu dál po pobřeží už se tedy nepodíváte, přesto, že byl vyřazený level jistě daleko delší. Hratelnost tak můžete natáhnout jen zapnutím vývojářských komentářů, kdy se dozvíte takové zajímavosti, jako že skalní ochozy cestou ke klášteru jsou odkazem na začátek levelu Surface Tension z prvního Half-life...

Pro: Výlet "za město" byl v Half-life 2 možný už dávno před Epizodou 2...

Proti: ...jenže v Lost Coast je to opravdu jen na skok.

+40
  • PC 75
Ve své době výborné technologické demo, ukázka toho co vše dokáže nový Source engine, na kterém běží Half-Life 2. S trochou nadsázky by se mohlo říct, že tahle hříčka, původně vytvořena jako plnohodnotný level, určovala sílu hardwaru a některé z nás nutila ke koupi nového železa. Hlavně, absolutně úchvatné ztvárnění vody, fyziky, her světla a stínů a mrazení v zádech při prvním kontaktu vojáků Combine a jejich chrapláku v jejich komunikaci.

Pro: source engine, vojáci Combine, grafika, zvuky

Proti: jen velmi krátká technologická ukázka

+26 +27 −1
  • PC 80
Výborná ukázka Source enginu, který vypadá moc pěkně i dnes (těžko uvěřit, že je to 5 let staré). Samotná hra je sice kratičká (10-20 minut, záleží na tom, jak dlouho se kocháte), zato ale dost zábavná a šplhání po útesech mě opravdu bavilo. K tomu moc pěkné "přístavní" zvuky jako je šplouchání vody a řev racků. Jinak je to ale klasický Half-Life 2 level s pěknou grafikou. Nevím proč to nezkusit, když je to zadara... 80%

Pro: grafika, zvuky, hratelnost, cena

Proti: krátké

+12
  • PC 70
Kratičká ukázka, co všechno umí autoři v source enginu, tenkrát v době vydání šlo hlavně o HDR, které se zrovna dostávalo do kurzu a jako ve všech hrách, kde se tehdy začalo objevovat, je to s ním i zde trochu přehnané. Naštěstí grafika o po těch letech vypadá pořád dobře.

Kdo hrál HL2 bude tu jako doma, kdo nehrál tak skoro taky, k dispozici jsou snad všechny zbraně a udělat si kolečko nahoru přes kostel, do toho zabít pár nepřátel a v kleci zase dolů zabere tak maximálně 20 minut.

Tenkrát v době Hal Life 2 mánie to byla skoro povinnost, dnes když na to narazíte, klidně si to zahrajte, ale jinak je to vzhledem k délce mrtvá záležitost :)

Pro: Cena, stejně dobré jako původní HL2, HDR

Proti: Strašně krááááátkéééé, HDR

+14
  • PC 80
Solidní jednohubka kterou překvapivě stojí za to si zahrát i z více důvodů, než jen že je zdarma a poprvé předvádí implementaci HDR do Source engine. Smutné sice je že kvůli nutnosti ji instalovat přes Steam stráví hráč víc času samotnou instalací než přímo hraním, ale naštěstí je ono hraní velice zábavné a v rámci Half Life 2 by tato epizodka rozhodně patřila k jeho nadprůměrným částem.
Škoda jen skutečně velmi omezeného rozsahu - doufal jsem že se krom klášteru na kopci podívám i do samotného městečka, leč bohužel, nestalo se tak.

Pro: cena, hratelnost, level design, jedno z mála skutenčně dobrého použití HDR

Proti: steam, krátkost

+8 +9 −1
  • PC 60
Bonusový level k Half Life 2 s trochu vylepšenou grafikou ale stejně dobrou hratelností a atmosférou. Hra je opravdu krátká, na první pokus mi zabrala maximálně 20 minut, podruhé jsem ji hrál tak 10 minut a po třetí? Ne díky, zas tak dobré to není.

Hratelnost, fyzika, AI, vše je stejné jako v původním Half-Life 2, navíc je to zdarma takže pokud se vám HL2 líbil a tohle jste ještě nehráli tak hru určitě doporučuji - je zdarma a dosahuje stejných kvalit.

Pro: Grafika, fyzika, AI, pro majitele Ati/Nvidie zdarma

Proti: pouze jeden level

+13 +14 −1
  • PC 80
Prostě "jen" interaktivní technologické demo. Na zabavení se, než výjde další pokračování Halfu je to krátké, znovuhratelnost nikterá žádná. Jenom se koukáte a sem tam trochu žasnete.
Pro fanoušky je to povinnost a pro ostatní zajímavost na pokoukání.

Pro: grafika

Proti: délka

+3 +4 −1
  • PC 70
Jeden volně šiřitelný level ve světě Half-Life 2, jehož hlavním účelem bylo demonstrovat vylepšený source engine s krásnými HDR efekty. Byť se jednalo jen o procházení, bez pořádné akce, musím říct, že to bylo velmi příjemné. Rád jsem si prohlížel krajinu s oslnivými efekty, zkoumal design budov, přirovnával skály k realitě, kochal se vodou apod. Samozřejmě po chvíli narazíte na konec a ani vám to nebude moc vadit, protože omámení grafikou zkrátka nemůže bavit dlouho.

Pro: Nádherná grafika, pěkný design, jako demonstrace povedené.

Proti: Málo akce, krátké.

+5
  • PC 80
Ano, je to krátké, ale taky je to graficky atraktivní, z hlediska level-designu promyšlené a bavilo mě to (tudíž) víc, než jakákoli část HL2. A navíc je to zadarmo, takže velmi awesome :)
+4 +6 −2
  • PC 70
Sice jenom jeden level ale o to lepší hratelnost a grafika. Demonstrace dosti přepáleného HDR, které mělo v sérii Half-Life tímto premiéru. Od té doby se používá asi ve všech hrách od Valve.

Pro: hratelnost, grafika

Proti: přepálené HDR

+6 +8 −2
  • PC 50
Techdemo zdarma - ukázka HDR v HL2. Jenže HDR je i v EP1 a EP2.
-13 +1 −14
  • PC 70
Jako technologické demo Source enginu je to pěkné, ale vzhledem k pouhé několikaminutové herní době se to nedá považovat za právoplatnou hru. Architektura, HDR efekty a detaily postavy rybáře jsou úžasné a ani dnes se za ně nemusí stydět. O tom žádná. Stojí to za vyzkoušení, ale nečekejte kdovíjakou hratelnost. Jeden level je jeden level.

Pro: Grafika - HDR, efekty vody, detailní textury.

Proti: Hratelnost o délce pár minut.

+14