Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 45
Všetko to čo som vyzdvihoval v pôvodnom HF2 tak nejak v prvej epizóde absentuje. Episode 1 nie je ani výpravná, neponúka ani také to vyrovnané rozdelenie medzi akčnosťou a puzzlami--skôr inklinuje k väčšej akčnosti, nemá žiaden nápad (ako napríklad v podobe toho skútra) a odohráva sa v tých lokáciach, ktoré som považoval za nudné už v pôvodnej hre -- citadela a poničené mesto. . Alyx, ako permanentný kompanion, mi prekážala a jej príspevky som nepovažoval ani za vtipné ani dôležité a zlomyseľne som sa tešil zo začiatku druhej epizódy kedy som mal od nej aspoň na chvíľu pokoj. Nesúhlasím však s kritikou na hraciu dobu. Hru som prešiel za 4.7 hodiny, pričom pôvodná hra mi zabrala 11.2, čo pri pomere s cenou mi príde absolútne v poriadku.

Prvá epizóda je pre mňa po väčšine času priemerný, miestami podpriemerný, shooter bez akéhokoľvek nápadu či prekvapenia, ale úplná tragédia to tiež nie je najmä preto, že spoločne s ostatnými dielmi vytvára ucelený herný zážitok.
+6 +14 −8
  • PC 60
První episoda nenabízí prakticky žádné změny (ale to je pochopitelné vzhledem k pokračování příběhu v bodě, ve kterém skončil HL2). První episoda je vlastně jen o jediném: dostat se z města.

A tak to taky vypadá, na začátku Vám tvůrci hodí do ruky Gravity gun a starej se hráči. Ovšem je to akce a ne logická hra, tak nevím, proč čekat půlku episody na to, až dostanu zbraň, Prostě některé věci jsou docela divné a nudné. Jasně, původní HL2 se mit aky nelíbil, tak se mi automaticky nemusí líbit i první epizoda, ale ona vážně nemá nic, po čem by hráč měl prahnout. Hráč si zahraje epizodu jen kvůli tomu, že čeká nějaké rozuzlení (alespoň malé) a ono nic.

Svět Half-Lifu asi nikdy nepochopím, ale i tak si v něm alespoň rád zastřílím

Pro: Alys vždy s Vámi (mám pro ní slabost),

Proti: žádné změny, žádné pohnutí dějem kupředu,

+4 +6 −2
  • PC 70
Napriek remeselne odvedenej práci Valve, mi prišla prvá epizóda ako sklamanie. Hlavný problém spočíva v tom, že príbeh hry stagnuje a za tie krátke 4 hodiny sa toho naozaj udeje minimálne. Noviniek sme sa v podstate žiadnych nedočkali (Zombine sa neráta) a hra stráca dych najmä v strede, kde zazombíkované levely pôsobia dojmom nielen stokrát videného, ale aj mierne odfláknutého leveldesignu, záver hry spočívajúci v sprevádzaní NPC je taktiež dôsť odfláknutou náplňou

Pro: Začiatok v Citadele, Alyx má väčší priestor pôsobnosti, "prejav" doktora Kleinera

Proti: level design po Citadele, žiadne nové nápady, takmer nulový posun v príbehu

+3 +9 −6
  • PC 65
Nastavená kašička. Na Episode One jsem neviděl nic, co by nešlo hodit jako intro do dvojky. Sice je vnitřek Citadely krásný a občas se podaří narazit na pěkný skript, ale nic nového pod sluncem. Stále mě tu iritovaly zbraně(proč proboha bere jen 12 nábojů do magnuma, 30 do brokovnice, ale pistolka má 200), přemíra gravity gun a občas nudné pasáže. Zde k tomu přibyla ještě krátká herní doba a neuvěřitelně mě otravovala Alyx. Ona je snad duševně nemocná (opravdu je chytré bafat ve tmě na člověka s nabitou automatickou brokovnicí v lokaci plné zombíků). Navíc pořád mluví a mluví a Gordon furt mlčí a mlčí a vypadá to hrozně debilně. Jako plus se zde jeví snad jen zlepšení grafiky a příprava na Episode Two.

Pro: Grafika

Proti: Alyx, nic moc nového, herní doba

  • PC --
První datadisk, epizoda, chtete li, pro hru Half Life 2. Pokus Valve o redefinování pojmu datadisk, respektive, zavedení episodického vydávání hry. Bylo by fajn, kdyby jednotlivé epizody vycházeli častěji. První epizoda je na hraní dobrá avšak krátká, a s dostupem času bych ubral hodnocení i v tom směru že na další díl epizody bylo potřeba čekat sakra dlouho.

Pro: hratelnost, grafika, fyzika

Proti: krátká, dlouhé čekání než vyšla episoda 2

-1 +3 −4
  • PC 85
Bohužel velice krátké,ale očekávané pokračování.Graficky doladěné,příběh zajimavý.Nové lokace...Boj s Tripody(teď si nemůžu vzpomenout jak se jim říkalo) super.Akorát mise s převáděním civilistů do vlaku teda hodně a zbytečně protahovaná.Výbuch Citadely mě opět posadil na zadek.Episoda vyšla hrozně pozdě po HL2-za toto velké mínus.

Pro: Grafika,fyzika,příběh,lokace.

Proti: Délka,dlouhá prodleva mezi episodami.

-2 +2 −4
  • PC 60
A já se na to tak těšil...
Po dohrání Half-life 2 jsem se okamžitě vrhl na jedničku, následně na Opposing Force a mezitím mi vyšla Episode One. Takže jsem dlouho neváhal a po krátké době se do ní nadšeně pustil. A po nějakých pěti hodinách jsem se cítil tak nějak ošizen... Ať se na mě nikdo nezlobí, ale tohle není Half-life... solidní hra, ale ve srovnání se zbytkem "rodiny" slaboučká výplň mezi vynikajícími Half-life 2 a Episode Two.
-2 +5 −7
  • PC 75
Episode One přímo navazuje na Half-Life 2, tím pádem vysvětluje jak to všechno pokračovalo. A to je určitě lákavé, vědět jak to všechno pokračuje.
Ovšem první epizoda nenabízí moc nového a kráčí si to v zaběhnutých cestičkách.
Ve dvojce se to s čím dál tím méně vzdálenějším koncem přibližovalo k větší napínavosti a dinamičnosti. V Episode One je to takové pomalé kráčení směrem ke konci, ale né ke konci celkového příběhu, nýbrž k useknutému konci hry. To má za následek to, že hra se nedokáže pořádně rozběhat, nestihne ukázat nějaké epic scénky a už končí, a končí v momentu kdy se už konečně něco epického snaží ukázat, v té chvíli končí a otevírá vrátka druhé epizodě.
Half-Life 2: Episode Two jsem zatím nehrál.

Edit: Half-Life 2: Episode Two dohrán.

Pro: Pořád dobrá hratelnost, přímé navazování na Half-Life 2, začátek a konec.

Proti: Žádná větší inovace, žádná oživující scénka (až na začátek a konec).

-3 +5 −8
  • PC 70
Dost dobrá akce na to, že se v prvním datáči vyřešilo vlastně ho... no však vy víte co. Valve pomyslnému "kultu Half-Life" seriálovým vydáváním každopádně spíše uškodili.
-4 +3 −7
  • PC 80

Pro: jádro bylo parádní

Proti: prakticky nic novýho (ikdyž se Zombine je sranda), velmi malý posun v příběhu

-9
  • PC 100

Pro: Výborný příběh a atmosféra, tmosféra, hratelnost, inteligence nepřátel, zbraně, Alyx Vance, gravity gun, Gordon Freeman, Dog -(robotický mazlíček Alyx), akce, kreatury, výborná grafika

Proti: až neuvěřitelně krátké

-18 +1 −19