Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Herní výzva 2019 - Barevný svět

Kopírka Starcraftu? S největší pravděpodobností ano. Vadí to něčemu? S největší pravděpodobností ne. Poslední hra herní výzvy 2019 je za mnou a nutno podotknout, že ani tentokrát se nejednalo o vůbec špatný herní zážitek.

Jak moc je tohle kopírka SC se mi těžko určuje, neboť jsem ho nikdy nehrál, nicméně mám docela dost nakoukáno v rámci esportu a na první dobrou musím říct, že to vypadá jako bráška, v podstatě dvojvaječné dvojče, této vynikající série. Nicméně je fér hned na úvod podotknout, že to absolutně ničemu nevadí, neboť hra sama o sobě funguje velmi dobře.

Můj první dojem byl, ještě než jsem hru spustil, že se jedná o takovou lacinou kopírku, přeci jen se to vzal v rámci nějakého levného bundlu, takže očekávání byla velmi nízká, nicméně hned první videjko mě vyvedlo z omylu. Samotné filmečky totiž působí velmi dobře a pěkně. Ostatně obecně grafická stránka je na velmi solidní úrovni. Všechno vypadá hezky, správně sci-fi exoticky.

Jednotlivé frakce jsou v rámci hry originální a s každou se hraje dost jinak. Nicméně opět na mě dolehl závan SC, jelikož všechny tři se nechaly inspirovat z této série. Je moc fajn, že kampaň vlastně funguje jako takový tutoriál k tomu, jak se za jednotlivé frakce hraje a připravuje vás na pravou zábavu v rámci multiplayeru. Otázka ovšem je, jestli není rovnou lepší si zahrát SC a jak moc šlape MP v této hře (ještě jsem nezkoušel).

Kampaň má i docela fajn příběh, je to trochu takové sci-fi klišé, ale funguje dobře, neustále vás bude zajímat, co se to vlastně děje, neboť většina věcí bývá jen lehce naznačována a hlavní zápletka se rozplétá velmi postupně. Hudební podkres je také velmi fajn a dodává takovou tu epickou šťávu, jakou má správné sci-fi mít.

Velké zápory vidím v tom, že tu jsou opravdu dlouhé loadingy (i na poměry mého želížka), občas hra hůř nabíhala, jednou-dvakrát spadla (herní doba 12 hodin) a místy dropovaly FPS. A hra se někdy neskutečně dlouho ukládala.

Herní doba není nikterak závratná, za 12 hodin dáte 15 misí a celou hlavní kampaň (pak je ještě nějaká bonusová mise a DLC). Hrál jsem srabácky na easy a musím říct, že až na poslední misi to byl hladký průchod, nicméně poslední mise mi to dala dost vyžrat.

Celkový dojem shrnu tak, že se jedná o velmi zdařilý klon Starcraftu 2, který není po technické stránce úplně nejodladěnější. Kdo je fanoušek sci-fi RTS, tak ať určitě dá téhle hře šanci.

Pro: Hudba; vizuální stránka; dobře navržená kampaň, který funguje jako výuka

Proti: Je to něco, co už tu dříve bylo; technická stránka

+16
  • PC 70
Ke hře jsem se dostal spíš náhodou, dostal jsem ji dárkem zde na DH. Moc jsem od ní nejdřív nečekal, neboť co si budeme povídat, k názvu hry možná mohl mít připomínky nějaký marketingový tým. Takhle to skoro vypadá, že proklouznul neoficiální pracovní název. Na druhou stranu z trailerů a gameplay videí hra nevypadá vůbec špatně.

Jako RTS hrami zcela nepolíbený hráč jsem se celkem zapotil a většinu misí kampaně jsem prostě musel hrát na lehkou obtížnost a ani tak to úplně lehké nebylo. Design tří různých frakcí, kde každá stojí na jiném principu hry, mě celkem zaujal. Zato design jednotek mi moc nesedl a v rámci jedné frakce mi všechny přišly stejné, dost jsem se v nich ztrácel. Navíc jsem nikdy neměl moc čas promýšlet složení armády, což je ostatně to, co mi na RTS dost vadí.

Příběh mi přišel docela zajímavý, ne úplně černobílý, ale useknutý tak nějak bez pořádného vyvrcholení. Skoro jako by bylo naznačeno pokračování. Po technické stránce je však hra velmi podařená. Graficky je to paráda, příběh je doplněn hezkými cutscénami s dobrým dabingem, hudba mi sedla. Pokud máte rádi RTS, věřím, že vás tahle hra chytne.
+14
  • PC 70
Grey Goo je naprosto klasická RTS, a to v dobrém i špatném slova smyslu. Tři frakce, navržené podobně jako tři frakce v sérii StarCraft, spolu v reálném čase bojují prakticky o přežití, respektive alespoň tak je koncipována většina misí v kampani. V čem ale k dostatečné inspiraci nedošlo je design jednotek, takže ač za všechny frakce vypadají úplně jinak, jejich funkce jsou téměř totožné, takže je automaticky jasné, co je potřeba v jaké situaci vyrábět, což je opět výhoda i nevýhoda.

Příběh jako takový se rozjíždí velmi pomalu a řekl bych velmi nezajímavě až fádně. Už jsem pomalu měl chuť hru přestat hrát, když se konečně rozjel nějakým zajímavějším směrem, takže pokud hra neodradí v první hodině, doporučuji trochu vydržet.

Obtížnost je relativně vyvážená, dokonce bych řekl, že i trochu vyšší než u obdobných titulů a u předposlední mise jsem dokonce po pěti neúspěšných třicetiminutových pokusech obtížnost snížil, protože než výzva z herního hlediska, kde záleží spíše na APM, mě zajímalo, jak příběh skončí.

Technicky je hra zvládnutá dobře, vypadá i zvučí hezky, nepadá a nejsou s ní žádné problémy, jedinou výtku v tomto ohledu mám k ukládacím časům. Dost mi vadilo, že hra se ukládá snad více než minutu, zejména pokud je na mapě větší počet jednotek. Na tom by se určitě dalo zapracovat o dost více a čas nutný k uložení hry zkrátit na několik vteřin.

Pro: Nakonec příběh, obtížnost, grafika, zvuky

Proti: Naprosto standardní RTS část včetně designu frakcí, ukládací časy

+21