Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Vice City přiletělo jako uragán. V mnoha ohledech stejný, v mnoha ohledech jiný, ale především v mnoha ohledech vylepšený díl byl mnohými označován za „trojku a půl“ a tak jsem k ní kdysi i přistupoval. Proto mě překvapil větší důraz na příběh (na čemž má lví podíl hvězdně obsazený dabing), více možností a barvitější a živější město. Pozlátko, které je jakýmsi křížencem Scarface a Mafie, jsem si užil hned několikrát a u nepříčetného Diaze, který nadává na nefunkční video, bavil nesčetněkrát. S odstupem času jsem došel k názoru, že u žádné jiné hry mě tolik nezamrzela absence multiplayeru, jako u této. Vice City je pro mě prozatím horizontem GTA série.

Pro: Bigger, better, more v tom nejkladnějším slova smyslu

Proti: Absence multiplayeru, některé "konzolové" mise

+16
  • PC 80
VC je pro mě prvním dílem GTA který se mi dostal do ruky (3ka mi nejela) a ze začátku jsem byl hrou naprosto pohlcen. Velké město, hezká grafika, pěkně zpracovaná 80. léta a k tomu pěkná hudba. Příběh docela ušel, mise byly ze začátku dobrý, časem je to ale pořád o tom stejným. (stejně jako v každém jiném gta). Kupování budov a následné výdělky bylo ze začátku dobrý, ale časem bylo pěněz dost a tak se pro ně ani nevyplatilo jezdit. VC se od ostatních dílu odlišuje mmj také mnohem nižším počtem technických chyb.

Grand Theft Auto: Vice City je povedený díl který přináší některé nové a zábavné věci včetně létání i jízdy na motorce. Určite stojí za zahrání.

Pro: Město, docela dlouhé, různé bonusové mise, úkoly a podobné blbinky, můžete si vybrat co plnit dříve, volnost, velký počet zbraní

Proti: Některé mise, stereotyp

+16
  • PC 100
Je to již dlouho, kdy jsem Vice City hrál poprvé. Tuším že půl roku po vydání (na které jsem se hodně těšil, už od prvního preview v Gamestaru). Je to jako trojka, akorát vylepšené o 142% a zasazené do lepšího prostředí. Tolikrát jsem projížděl ulicemi VC, že už ani nechápu, jak mě to může bavit, ale i tak jsem GTA:VC dohrál asi 8x. A vždy to byla zábava.

100% proto, že hra splňuje vše, co by hra měla mít. Nenašel bych skoro žádné proti. A pamatuji si, že v té době bylo pro mě VC symbol dokonalosti grafiky. Jak ten svět zatím pokročil (moc ne). Přesto se najde pár bodů proti, které však nijak nesnižují výsledný dojem.

Pro: Volnost --- procházení/projíždění se --- vtipy --- hledání balíčků --- útěky před policií trvající desítky minut (zábava) --- zabíjení koltem --- Řízení helikoptéry

Proti: Samozřejmě jsem zkoušel plavat, ale až do IV dílu platilo, že "white men can't swim" --- Příliš mnoho růžové --- Chopper Angel --- Řízení RC letadla

+16
  • PC 95
Vice city je skvělé. Inspirace seriály z 80 let jsou vidět na každém kroku. Stačí se podívat na jakýkoli akční seriál té doby. Havajské košile, růžová, vrtulníky, drsní týpci co zvládají takové akce, že by se za ně nestyděl ani rambo. To všechno ve Vice city. Pro škarohlídy co píšou že Tommy vypadá jako buzna a celé je to růžové: Fuck off! Ono to tak prostě v těch plážových seriálech bylo. A je to tak i ve hře GTA: Vice city.
Po příběhově velice plytkém GTA3 nám autoři naservírovali už něco lepšího. A ty rádia! Nejlepší muzika z celé série.
Prostě po všech stránkách skvělé.
A nejlepší na celé hře byl moped! Nebo skútr, či co to bylo. Zasloužených 95 procent.

Pro: Nejlepší gtáčko

Proti: Modely a grafika postav, byly celkem hnusné.

+13
  • PC 80
Viděl jsem jej poprvé u kámoše. Zaujalo mě natolik, že jsem k němu chodil téměř každý den po škole, protože doma jsem neměl na něj počítač. Až pak po několika letech jsem na něj počítač měl a rád si zopakoval ty chvíle u kámoše. A stalo se :)

Hrál jsem ho před GTA III, a mile mě překvapila velikost města, volnost, lodě, vrtulníky, se kterýma sem rád létal. Graficky je to na tu dobu pecka.

Pořádně ani nevím co psát, čím začít, jak mě to ohromilo tehdy. Dalo se ve hře zabíjet, krást auta, honičky s policií byly super a příběh a mise a úkoly také. Do toho fajné radio (to sem tehdy ještě nějaké hudební žanry nežral).

Musím pochváli zbraně, nejlepší byl rotačák, rád jsem chodil na Vojenskou základu s rotačákem s třílel všechno živé, vydržel sem to dělat i půlhodiny v kuse. Fakt sranda :)

Fyzika aut byla taková zajimavá ale sedla mi. Výběr aut byl taky skvělý a motorek taky.

To asi stačí, více níže v pro a proti :)

Pro: Volnost, grafika, příběh, lehce zapamatovatelné město, rotačák

Proti: Počase stereotyp

+13 +14 −1
  • PC 65
Tak dohráno, nakonec bez cheatů, i když teda když si hra usmyslí, že je zábava na mě v poslední misi začít chrlit nekonečnej spawn gaunerů, tak ne, není. Nicméně bylo to o parník lepší než VCS. Za prvé grafika, byť i na rok 2002 imho dost špatná (což je podle mě dáno konzolovým původem hry), je neporovnatelně lepší, než ve VCS. Žádnej hnusnej postproces, polygonů je víc (byť stále strašlivě málo) a hlavně to jede normálně na 60 FPS. Když ale vizuál srovnám s Mafií ze stejné doby, tak je Vice City fakt jak o generaci pozadu a to jediné, co snad lze pochválit, je efekt slunce. Jinak rozlišení textur trága, polygony trága, animace směšné. Ne že by to kvůli tomu nešlo hrát, ale na to že to byla svého času AAA záležitost, které se prodaly miliony kopií...

Výrazné zlepšení vidím v designu misí, ale furt to není ono. Všechny trochu těžší mise jsou buď o štěstí nebo o tom, že se hra bugne nebo AI bude dementní a vy to díky tomu uděláte. Co se stane v okamžiku, když vás nahání policie s trochu větším Wanted levelem si ani nezaslouží komentář. Totální absurdní mayhem. Díky modu jde hra solidně ovládat na gamepadu, nicméně v těžších misích jsem stejně střílel myší. Lock on chybí. Dementní je nemožnost střelby za pohybu hráče, musí stát. A naopak při skrčení zase není schopen udělat ani krok. Combat je tak hrozně topornej a nehraje se to moc dobře. S čím jsem naopak neměl nejmenší problém bylo řízení vozidel (který bylo ve VCS strašný) a dlouhé přejezdy po městě tak sice byly místy otravný, ale nic k nepřežití.

"Příběh" mi přišel víc o ničem, nicméně alespoň cutscény už nevypadají tak odflákle.

Zvuky aut, zbraní a tak jsou už tradičně dost děsný, soundtrack byl ok. Akorát jsem se těšil celou dobu na Raining Blood a ačkoliv jsem V-rock zapínal vždy, když jsem sedl do auta, stejně jsem ho slyšel jen jednou jedinkrát a to až po závěrečný misi.

Nakonec asi největší kritika ale stejně směřuje k tomu, že je to na můj vkus příliš hrou s vlastními pravidly, než nějakým odrazem reality. Fyzika je mimo, pohyby aut po silnicích a jejich akcelerace je mimo, pohyby postav jsou mimo. Působí to prostě tak nějak celkově blbě a nerealisticky. Můžu věřit tomu, že to byl záměr (nicméně vzpomeňte na IV, kde to Rockstaři naopak dotáhli takřka k dokonalosti), nicméně mně to ten zážitek kazí. Prostě zbytečně moc arkádové.

Po dohrání jsem ještě koupil autosalon, vyhrál všechny závody s vidinou, že za to třeba něco pěknýho dostanu, dostal jsem prd, takže tímto asi kapitolu Vice City uzavírám a už se sosá San Andreas.

Jinak ještě technická - doporučuju kupovat na Steam a ne na Rockstar Games. Ačkoliv jsem nastavil, aby se hra neupdatovala, stejně mi s každým restartem launcheru přepsala modifikované soubory (konkrétně češtinu), což je dost otravný a Steam to imho nedělá.

Pro: Jízdní model, občas nějaká dobrá mise, docela fajn létání ve vrtulnících... sakra, fakt se musím snažit něco najít :-D Tak ještě Slayer, Iron Maiden a Judas Priest

Proti: Nepřesvědčivý, příliš arkádový gameplay a fyziky, toporný combat, systém ukládání, některé frustrující mise, miliardu bugů a glitchů, grafika, animace... a mnoho dalšího.

+13 +14 −1
  • PC 85
Vice City je neuvěřitelné, jde ve šlépějích a stylu zlatých osmdesátých a už počáteční intro tomu napovídá. Po těch letech stále nabízí neutuchající zábavu, která mě dokázala opět pohltit. I když jsem u VC strávil tolik času, opět mi to nedalo a pustil jsem se do příběhu okolo vzestupu Tommyho Vercettiho. Začátek je sice strohý, ale to bohatě vynahrazují nápadité a zábavné mise, kterých je více než dost.

Oproti předchozímu dílu Grand Theft Auto III je VC daleko barevnější a nabízí více možností jako kupování nemovitostí, létání vším možným a další spoustu blbinek, které budete muset splnit, budete-li chtít hru splnit na 100%. Příběh je opět velmi jednoduchý, ovšem pořád má značnou sílu, především v misích a způsobu plnění. Už jen nestačí si zajet pro úkol, musíte také kupovat majetek a plnit mise, které jsou s tímto majetkem spojené (loupež banky, natáčení XXX filmu ;-) ,..).

Celkově vzato je Vice City pořád stále zábavné. Hlavní kampaň sice zabere něco málo přes 10 hodin, ale nebylo by to GTA, kdyby i po splnění hlavního příběhu nebylo co dělat.

Pro: zábavné a různorodé mise, kupování majetku, vlastní gang, stylový soudntrack, rádoby mobil :-)

Proti: kratší hlavní kampaň, minimální změny v enginu,

+11
  • PC 80
Vlastně jsem to nikdy nedohrála, protože mě nebral ani příběh, ani hlavní hrdina. Zato mě bavilo to město a ta volnost, když jsem neplnila žádné mise a jenom tak běhala nebo jezdila motorkou po městě nebo po pláži. A zajížděla lidi, a střílela lidi, a usekávala lidem hlavy katanou z místního obchoďáku. :D A později, když jsem se dozvěděla cheaty, jsem vždycky dělala takovej bordel, že na mě po zničení pár policajtskejch aut poslali poldy v helikoptérách a já je střílela bazukou... A všemu vládla stanice V-Rock, kterou jsem si vždycky naladila v autě nebo na motorce a přeskakovala jsem řeky mimo mosty. Neskutečná zábava. Pravá hra na "vyblbnutí"... ;-)

Pro: otevřené město, možnost zabíjet kohokoli prakticky čímkoli, motorky a V-ROCK! :D

Proti: celkem trapná grafika, nezajímavý příběh i hlavní hrdina

+10 +16 −6
  • PC 90
Když se mi naskytnula v rámci herní výzvy příležitost dohrát jeden z nejikoničtějších dílů série GTA, neváhal jsem příliš dlouho.

Hra vás provede příběhem Tommy Vercettiho, kterého právě propustili z vězení. Ten se následně vydává do prosluněného Vice City, což je herní variace města Miami. Od běžného pěšáka v mafiánském podsvětí se pomalu derete na vrchol a musím říct, že jsem si tuto Tommyho cestu velmi užil. Zasazení do 80. let hře taky hodně přidává a ve spojitosti se skvěle zvolenou hudbou, která vás bude provázet jízdou v autě, dotváří vážně hodně povedený herní zážitek.

I když mapa Vice City není pochopitelně tak rozměrově velká jako dnešní open world hry, tak vůbec nepůsobí malým dojmem. Naopak, užíval jsem si průzkum jednotlivých ulic a byl skvělý pocit, když jsem po pár hodinách strávených v této hře, dokázal už jezdit pomalu tak jako kdyby se jednalo o skutečné město, ve kterém bych žil.

Vice City je po San Andreas a GTA V moje třetí dohrané GTA a nemůžu říct, že bych se u něj bavil méně než u dvou předem jmenovaných. Životní cesta Tommyho Vercetiho mi hodně přirostla k srdci a tak se těším na další díly této slavné série, které mám vysoko na backlogu.

Pro: Hudba, zpracování města, příběh

+7
  • PC 90
Pro mne je VC nejlepsi GTA ze 3D série. Skvělá atmosféra, která na mne funguje, spousta nápaditých úkolů a vyborné mesto. Pár nápadů sice vyznívá trochu "naprázdno" (např. nakupování nemovitostí), ale celkově je to prostě skvělá hra.

Pro: Atmosféra, styl, hratelnost, nápaditost

Proti: Grafika je slabší, možnost řídit lodě a přitom nemožnost plavat

+3 +7 −4
  • PC --
GTA III jsem dohrál jedním dechem, GTA: San Andreas jsem dohrál jedním dechem. Ale GTA Vice City, byť jsem hru rozjel vícekrát, jsem prostě nedohrál. Hra si nedokázala udržet mojí pozornost. Ať to bylo barvičkama ala Barbie, nebo klišovitým scénářem, těžko říct. Přitom hudební doprovod ve hře je absolutně fantastický, dopravní prostředky mě též oslovili. Jako celek na mě ale Vice City nepůsobil silou svého předchůdce či následovníka.

Pro: Absolutně fantasická hudba, GTA.

Proti: Šílené barvy.

+1 +6 −5
  • PC 50
(PŘEKOMENTOVÁNO V R. 2012)

Znovurozehrání "Vajska" po letech mimo jiné znamenalo šanci částečně rehabilitovat jedno z mých možná amplifikovaných (pod)hodnocení zde na Databázi. Paradoxně jsem však hře nakonec ještě ubral. Povíme si, přátelé, proč.

Tato hra je trochu jako bolševické hospodaření. Klíčem k mnoha problémům je ledabylost a humpláctví. Tato a další záležitosti od RockStaru se prodávaly s mottem "jsme leet, provokujem, dlabem na grafiku a nic nás nesere". Psal se cca rok 2003, ve hrách frčela velikost & volnost, a když jste dělali a dodělali nějaký sandbox, měli jste automaticky +1. Vice City bylo proto dle očekávání přijato de facto bezkriticky (nemám vhled do recentní situace, ale řekl bych, že se v kritice mnoho nezměnilo).

Netroufám si hodnotit, jak moc nám GTA: VC "objektivně zestárlo". Výsledek na mě ale už tenkrát působil brutálně polovičatě. Ono se moc rádo říkalo "svižnej engine". Ale přitom trpí syndromem vyhořelé administrativní báby a co nemusí, to neudělá (nevykresluje). Plamenomet fraguje jako blázen - jenže i přes zděné textury. SMGčko naopak běžně "proletí hlavou a nezasáhne". Cíl na zabití / přejetí / cosi mezi tím je vidět na minimapě, ale nikoli na obrazovce. Ne, že by teda vezdejší přestřelky měly potenciál hrát se dobře a bavit; mimo křeslo káry je Vice City nůďo.

Když to přeženu, tak jediné, co jsem si ze znovurozehrání Vice City odnesl, je song Turn Up the Radio, který snad ani nemůže být osmdesátkovější (a který RockStar samozřejmě pouze licencoval, či "tiše propůjčil"). Nicméně uznávám - špetku nezbytné pohodovosti a nejrzůnějšího příjemna a fajnovna do vás hra skrze arkádové drandění v "Poršce", "Ferárku" nebo "Lambu" - na dlouhém bulváru se zapadajícím sluncem v pysku - pravděpodobně nasype...
-2 +16 −18
  • PC 65
Tááááák. Dohráno na 98%. Unikl mi jeden balík a jeden skok a už se na tom asi nic nezmění, protože bych do toho musel investovat dalších deset hodin. V tom je tahle hra opravdu silná. Donutí hráče hnát se za totální blbostí opravdu dlouho jenom proto, aby si zvýšil procento dohranosti celé záležitosti. S tím se pojí i to, že si hráč může projít hrou víceméně v libovolném pořadí (nepočítaje li hlavní mise) a tudíž je tu ohromná volnost. S touto ohromnou volností se ale bohužel pojí už ne tak dobrá věc, a sice velmi slabý příběh. Není tu téměř žádný. Cut scény jsou většinou útržkovité a není z nich úplně přesvědčivá motivace hlavní postavy rozstřílet na cucky další tuny gangsterů. Jednotlivé mise jsou spíše samostatnými útvary s minimální návazností. To je pro mě hlavní slabina GTA 3 respektive jeho pokračování/datadisků oproti takové Mafii, která dokázala příběhem naprosto pohltit.

Ještě větším nedostatkem je velká zabugovanost hry. V momentě, kdy jsem neměl zapnutý omezovač FPS, se Vice City prakticky nedalo hrát. Auta neuměla jezdit pozpátku, motorové čluny jely dvakrát pomaleji, mise se načítaly pět minut, myš byla neuvěřitelně citlivá a v polovině případů vůbec nefungovala. Dlouho mi trvalo, než jsem přišel na to, že musím omezovač zapnout. V ten moment se však hra začala (pochopitelně) docela sekat. Holt je to asi daň za příliš rychlý počítač. I tak mi ale dost vadil nepředvídatelný respawn okolí. Stačí se otočit okolo své osy a vše od aut, po lidi se buď naprosto změní, nebo klidně zůstane stejné. Nikdy nevíte. Rovněž fakt, že vaše postava vidí aktivní objekty tak maximálně na sto metrů realistickému dojmu nepřidává. Ovládání helikoptéry je také dost uhozené, když chcete letět co nejrychleji, musíte s helikoptérou nestále "tancovat". Mise, během kterých nesmí zemřít vaši kolegové, jsou taky docela očistec, neboť občas s vámi jdou, ale často se také rozhodnou zůstat někde u zdi ve snaze jí projít. Když kvůli tomu opakujete misi třikrát, tak to zamrzí.

Negativem je bohužel i grafika. Všechno je velmi hranaté, zřejmě bylo použito i docela málo barev, všechno to hodně svítí, ale to beru jako stylizaci. Velmi nepěkné obličeje však jsou dost na závadu stejně jako někdy dost nevzhledné textury. Herní svět postrádá větší diverzitu.

Kvalitní je ovšem dabing, je tu neuvěřitelně bohatý soundtrack, do jisté míry i dobrá hratelnost, ačkoliv hra umí i hodně nudit (některé úkoly jsou co do kvantity přehnané, jako sto lidí přepravených v taxi, sto ukrytých balíků apod.), je zde spousta vedlejších misí, submisí a všelijakých závodů a výzev, které jsem toužil co nejdřívě splnit.

Celkově se ale přezevšechno jedná o poměrně podařenou gamesu a od GTA 3 jde o dobrý krok vpřed. :-)
-5 +9 −14
  • PC 100
Vice City. I když není ze série nejlepší, mám ho nejradši. Lidé ho buď milují, nebo nesnášejí. Buď je to pro mě nejlepší díl ze série, nebo nejhorší. Nic mezi tím. Já patřím k těm prvním. Miluju Vice City. A když ho miluješ, není co řešit.

Pro: hratelnost, atmosféra, příběh, hudba,......

Proti: grafika

-9 +4 −13
  • PC 95
Ano, Vice City je nejlepším dílem ze série Grand Theft Auto pro PC. Nicméně, Grand Theft Auto IV na konzolích je tady a s klidným srdcem můžu říci, že Vice City je překonáno, byť to nejsou osmdesátá sluncem prosluněná léta, ale New York, jak se patří. Grand Theft Auto IV je nejlepším dílem série, nejlepší hrou roku 2008 a nejlepší hrou všech dob. Aspoň tedy pro mě.
-14 +3 −17
  • PC 90
Jednoznačně nejlepší díl GTA. Rozlehlá mapa, zábavnost co víc si přát ?

Pro: vše

Proti: jen pár drobností

-19 +2 −21
  • PC 60
Toto je nejhorsi dil cele serie, ktery me velice zklamal. Svym zajimave podivnym enginem, skoro zadnymi moznostmi a hracem co se podoba "teplousovi" (a vsechno je takovy do ruzova) me tento dil vubec nechytl.

Pro: Dalsi dil GTA?

Proti: Hlavni hrdina vypada jak "teplous", vsechno do ruzova, divny engine (moc takovy detsky se zajimavyma pohybama), skoro zadny moznosti ve hre, atd...

-43 +3 −46