Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Grand Theft Auto: Vice City


Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 95
O prvom hernom dieli GTA, ktorý ma naozaj chytil by som mohol napísať aj esej ale niekedy je priveľa slov zbytočných. Vice city je pre mňa v mnohom prelomovou hrou, hrou kvôli ktorá ma svojho času prinútila k zháňaniu výkonnejšieho PC. A áno, v tej dobe som ho mohol s čistým svedomím označiť za najlepší diel série.

Čo je na nej tak fascinujúce? Žáner mestskej akcie som predtým nepoznal a ktovie či by si ma nebyť Vice City získal. Ale na svoju dobu a herný charakter neuveriteľná voľnosť a rôznorodosť prostredia a misií, vynikajúco podaný príbeh s množstvom narážok na neskôr jeden z mojich najobľúbenejších filmov Scarface a fantastický 80tkový soundtrack si ma priam podmanili. A Tommy Vercetti je skrátka najlepšia postava aká sa kedy v sérii GTA objavila. Byť súčasťou jeho životného príbehu po prepustení z väzenia a sledovať jeho vzostup z bežného mafiána až na samý vrchol hierarchie bolo niečo čo ma neustále poháňalo vpred a nedovolilo mi vydýchnuť až kým nenaskočila záverečná animácia s parádnym odkazom na filmovú Casablancu. Či príbehové, či vedľajšie misie, o zábavu nebola núdza takmer nikdy a obrovské množstvo vozidiel vrátane motoriek, lodí a vrtuľníkov s ktorými hráč mohol manipulovať, priam bralo dych. A to som ešte nespomenul triumf v podobe kupovania nehnuteľností s ktorým hra vyrukovala v neskoršej fáze a ktoré snáď nikdy nebolo podané tak sviežim a zábavným spôsobom. Čerešničkou na torte a dôkazom, že si na výsledku dal Rockstar záležať je aj samotný dabing, ktorého sa zhostili mnohé známe mená ako Ray Liotta, Dennis Hopper či Tom Sizemore.

Vice City bol pre mňa kedysi stelesnením takmer dokonalej hry a spomínam naň veľmi rád.

Pro: Prostredie Miami, voľnosť hry, príbeh inšpirovaný Scarface, hudba 80. rokov, kupovanie nehnuteľností

Proti: hlavne nemožnosť plávať

+71
  • PC 100
První hrou ze série GTA, kterou jsem hrál a strávil u ní mnoho hodin, byla dvojka, poté následovala revoluční trojka ve 3D rozměru, a pak jsem se dostal ke GTA: Vice City, které se pro mě, stejně jako pro mnoho jiných, stalo nejlepším dílem celé série.

Souostroví, na němž se hra odehrává, je veliké tak akorát na provádění nespočtu činností, které se tu provádět dají, přibyly golfová vozítka, motorky a vrtulníky, jenž se staly nejrychlejším a nejpohyblivějším dopravním prostředkem. Dále se tu objevily nemovitosti, kde se daly ukládat pozice a vybírat peníze, kterých ze začátku opravdu není mnoho. Jako ve trojce jsem i zde plnil policejní, záchranářské a hasičské mise, po jejichž splnění jsem byl takřka nesmrtelný a navíc přibyla i mise s rozvážením pizzy na mopedu a mise zmrzlinářská, díky které mi začala vydělávat moje továrna na zmrzlinu.

Úkoly, kterých je vcelku dost, jsou zábavné, ale přesto jsem je proložil buď již zmíněnými úkoly vedlejšími, nebo různými gangsterskými vylomeninami, jako je např. vykrádání obchodů, střílení do kolemjdoucích spoluobčanů a hlavně tancování s nastartovanou motorovkou v Malibu Clubu, které si vždy rád zopakuji.

Největším plusem jsou bezesporu dokonale vybrané hity navozující atmosféru 80. let, jenž hrají místní rádia a naopak největším a asi jediným mínusem co lze Vice City vytknout je fakt, že pro dohrání hry na 100 % musíte mít odskákány všechny unikátní skoky ve hře obsažené, což je mnohdy neřešitelný problém.

Pro: souostroví, hity z 80.let, úkoly a gangsterské vylomeniny, kupování nemovitostí, golfové vozítko a kombinace Malibu Clubu a motorovky

Proti: pro dohrání hry na 100 % nutnost oskákání všech unikátních skoků

+55
  • PC 95
GTA: Vice City je má nejoblíbenější hra ze série GTA především díky zasazení do osmdesátých let, zajímavým misím a také překrásnému, velikostně tak akorát městu Vice City.

Hlavní menu je jednoduché a přehledné, s nádechem růžové barvy. Příběh je velmi zdařilý, mise jsou rozmanité a mimořádně zábavné. Když jsem poprvé usedl do vozu, tak mě mile překvapily rádiové stanice, které hrají mou oblíbenou hudbu z osmdesátých let. Nejraději jsem poslouchal rádia V – rock a Emotion, které hrají mimo jiné i takové hity jako Toto - Africa, Cutting Crew - I just died in your arms či Twisted Sister - I wanna rock. Také ozvučení vozů i všeho ostatního je perfektně zpracováno.

Celá hra se odehrává v překrásném městě Vice City, oproti Liberty City je mnohem barevnější, propracovanější i větší. Poprvé v sérii GTA se zde nabízí možnost podívat se do interiérů některých budov. Město je rozděleno na dva hlavní, přibližně stejně velké ostrovy, mezi kterými se bohužel nedá přepravovat nadzemní či podzemní dráhou. Ve hře je obrovské množství dopravních prostředků, oproti předchůdci zde jsou i motorky a vrtulníky. U filmového studia je zaparkován hydroplán, se kterým je velká sranda létat. Titul obsahuje velké množství speciálních aut, které se získávají za plnění vedlejších misí. Po moři se dá plout s deseti druhy lodí, což je více než trojnásobek toho, co obsahoval předchůdce. Bohužel, Tommy plavat neumí, to umí až CJ v Grand Theft Auto: San Andreas.

Poprvé v sérii GTA je možné kupovat budovy, které slouží k uložení pozice, některé k zaparkování vozů do garáží a také k plnění vedlejších misí. Po splnění všech vedlejších misí v určitě budově začne nemovitost vydělávat peníze, které se dají vybírat.

Hra využívá starý grafický engine z trojky, i přes to je po grafické stránce velice podařená, město překypuje všemi barvami, má mnoho zajímavých míst. Dopravní prostředky jsou taktéž graficky povedené, moc se mi líbilo osvětlení aut v noci. Stejně jako u předchůdce, i zde je každou chvíli jiné počasí, den zde má 24 minut. V noci město vypadá naprosto úžasně, všechno krásně svítí, ze vzduchu je to pěkná podívaná. Malinko mi vadilo, že při dešti vozy nemají zaplé stěrače, ale to je jen taková drobnost.

GTA: Vice City byla ve své době téměř dokonalá hra plná dobrých nápadů, která zaujme i dnes. I přes svou moc pěknou grafiku měla tehdy mírné HW požadavky. Po obsahové stránce tomuto dílu lze vytknout snad jen absenci nadzemní a podzemní dráhy. Malinko mi vadila ještě jedna věc - ukradené vozy velmi rychle mizí, stačí z něj vystoupit a zajít do vedlejší ulice a vůz se ztratí. Procento dohrání se u mě zastavilo na čísle 93.

Pro: překrásné město Vice City, zábavné mise, zdařilý příběh, pěkná grafika, počasí, rádiové stanice, mnoho dopravních prostředků, zasazení do osmdesátých let,

Proti: ukradené vozy rychle mizí, Tommy neumí plavat

+34(35-1)
  • PC 95
Když vyšlo GTA 3, tak se jednalo o menší revoluci. Ty vole, tolik možností a volnosti! Tenkrát to působilo doslova neuvěřitelně! O pouhý rok později vyšlo pokračování s doplňujícím názvem "Vice City". Zpočátku jsem se na to díval se značnou nedůvěrou. Přece jenom vydat tak rychle pokračovaní velmi úspěšné hry smrdělo sprostou touhou vydělat dukáty nad odfláknutým produktem. Navíc co mohou vylepšit na prakticky dokonalém produktu své doby?

Nakonec díky mé nedůvěře mi dalo Vice City ukázkovou facku, která mi v tomto směru byla paradoxně příjemná. Samotné zasazení hry do 80. let považuji za výborný a velmi originální nápad. A kdo má rád hudbu z tohoto období, tak rozteče blahem! Podle mého pohledu (a sluchu) má Vice City nejlepší herní soundtrack vůbec! Postavy ve hře se také velmi povedly, včetně samotného antihrdiny jménem Tommy Vercetti. Velkým plusem je dabing od několika známých osobností (Ray Liotta, Danny Trejo, Dennis Hopper....).

No a co nějaké ty novinky, nebo vylepšení? Světe div se, ale není jich zrovna málo! Velmi potěšila možnost propíchnutí pneumatik, ať už od policejních bodců a nebo dobře mířenou kulkou. Navíc jsme se dočkali motorek, helikoptér, ale i letadla, které není jen pro okrasu (sorry Dodo). Kromě toho se nám taky pěkně rozpovídal hlavní protagonista, který má dokonce možnost nakupovat nemovitosti a vydělávat na nich.

Letos jsem se znova rozhodl Vice City dohrát. Opět jsem se tak potvrdil, že se jedná o nejlepší titul z GTA série, i když řekněme s odřenýma ušima. Nicméně, pravdou je, že velký ohlas způsobilo vydání posledního dílu ze série GTA, ačkoliv zatím jen na konzolích. Dost lidí určitě namítne, že Vice City nemůže překonat pátý díl už jen kvůli možnostem a celkovému zpracování. To je svým způsobem pravda, ale nejsem si zrovna jistý, že se u pátého dílu budu bavit i více jak 10 let od jeho vydaní tak skvěle jako u Vice City.

Pro: 80. léta, soundtrack, postavy, spousta novinek

Proti: klasické GTA bugy

+32
  • PC 90
Vice City nezklamalo ani po deseti letech,...

Co na tom, že jsou ve hře jen 2D palmy, auta a lidé se zjevují, aby po nich vzápětí nebylo vidu ani slechu. Den zde má pouhých 24 minut, prostředí města se neustále za pochodu vykresluje a ztrácí v dálce, při přejezdu z ostrova na ostrov následuje loading obrazovka. Prostě řada technických omezení, která dnes převážně řeší alespoň dostupné modifikace. To podstatné, proč hra stále kraluje, je ale ukryto v její hratelnosti.

Osmdesátky jsou dobou mého dětství, takže možnost si zde opět hrát, jako je libo, mi přišla více než vhod. Zvláště, když bylo město dobře prosluněné, plné nadupaných kár, růžových kváder a stylových songů. Do toho stavěly jednotlivé mise na rozmanitosti, dávaly na odiv své zaměření na gangsterskou tématiku. Ovládání nečinilo žádné potíže, stejně tak plnění řady rozličných činností, jež se tu daly mimo hlavní dějovou linku provozovat.

Zamrzí absence plavání, naopak potěší možnost se svézt i na palubě lodí, zajezdit si se čtyřmi typy motorek, zalétat si apod. To zážitek dost obohacuje, protože v GTA III ještě tolik uvedených prvků zakomponováno nebylo. Vodní plocha je poměrně rozlehlá, lemuje všechny části města, akorát nejsou lodě zpočátku přístupné. Přesto se mi v jedné konverzi povedlo odchytit jachtu na golfovém hřišti, z mostu na ni skočit a prohlídce celého města tudíž nestálo nic v cestě. Ačkoli plynuly teprve úvodní hodiny, krátce po započetí nové hry.

Kupování nemovitostí dotváří už tak podmanivou atmosféru, jíž napomáhá především reálné zužitkování tohoto potenciálu. Což v kombinaci plnění variabilních úkolů, s nimi spojených, poskytuje přehršel variant na to, aby každý sám dle sebe uvážil, do čeho investuje získané peníze nejdříve. Zda do tiskárny, klubu Malibu, Taxíka, Doků, autosalónu, filmového studia apod. Nesporným plusem těchto vlastněných objektů totiž je zpětná vazba v návratnosti investovaných financí, poté, co dojde ke zkompletování všech povinností - vážících se k danému majetku. Denní odměnu v určité výši následně stačí pouze osobně vyzvednout.

Hra na dnešních počítačích funguje víceméně bez problémů, tedy až na potíže s načítáním pozic, řešitelné naštěstí pravidelnou zálohou savů. Dále docházelo i k padání v obchodech se zbraněmi, a pokud hráč zajel do sprejovny, nebo zhlédl nějakou animačku. Přeinstalace a vyzkoušení jiné verze těmto patáliím částečně zabránilo. Popř. stačilo nainstalovat Ultimate Vice City a Vice Cry, kde dříve závadná verze přestala v prodejnách zbraní a nářadí padat. Mody vizuálně posunují dojem z hraní na dnešní úroveň, ať už jde o rozlišení, poměr stran, FoV, paletu barev, nasvícení scény a plynulost ve full HD rozlišení. Čímž je decentním způsobem dosaženo v podstatě původní podoby, byť s menším rozdílem, že už není rok 2003, ale 2013.

Dohráno s těmito dvanácti add-ony, Enb Series v0075c3, + částečné ENB Series z 80's Car Packu v.2.0, Widescreen Fix Remake, Load Screen Remover, Vice City x10 Draw Distance, Buyable Marina, Quicksave Mod, Cleo FrameLimit Adjuster, Čeština, GTA Sunny Vice Skin (třetí od zdola), New HUD a CLEO Mod.

...nostalgie je holt svině!

Pro: Zábavné, rozlehlé, variabilní, stylové, modifikovatelné a přesunovatelné na vodě, vzduchu a zemi.

Proti: Nereálný čas, rychle se měnící počasí, lidé a auta mizí a zjevují se. Quicksave Mod v podstatě nepoužitelný, vhodný jen na doplňování zbraní.

+31
  • PC 90
♪♬Billie Jean's not my lover, she's just a girl who claims:♫♪ Nedozvěděl jsem se, co tvrdí Billie Jean, protože mi na mém babeťáckém low end rádiu přerušili vysílání se zprávou o uzavřených mostech kvůli blížícímu se tornádu. Ty kráso, vždyť jsme na Miami, bylo tady snad někdy nějaké tornádo? Samozřejmě, že žádné nepřišlo. Celých 40 hodin herní doby jsem hledal vstup do meteorologické stanice, abych jim ukázal svoje tornádo. Kalašnikádo.

V rámci opětovného dohrání jsem poprvé u jakéhokoliv GTA pokořil 100 %. Rozhodně nejhorší mise byla Hotring, variace na Nascar v kombinaci s Destruction Derby. Vůbec mi to nešlo, ale vždyť poor & stupid jsem, tak jak to? Trochu jsem bojoval i s Vigilante misí (policista), ale po zpřístupnění Hunteru to byla pohodička.

Když srovnám první nebo druhé hraní po vydání Vice City a nyní v roce 2019, tak mi hodně chyběla radost z plnění misí, taková ta překvapenost. Tenkrát jsem byl naprosto unešen, když jsem s motorkou skákal po střechách, abych rozzářil kozičky Candy Suxxx, když jsem byl svědkem Philovy "nehody v Nikaragui při plnění armádních povinností", když jsem ve slow motionu odstřeloval Kubáncům kedlubny pro haiťanskou tetu Poulet. Tehdy to byla jedna z nejlepších her všech dob; nyní už je sice ve všem překonaná (mimo bombastického soundtracku, duh!), ale pořád stojí za to si ji zahrát.

Líbila se mi možnost kupovat nemovitosti, z nichž některé nabízely zajímavé mise (především Malibu Club, Papírny a nejlepší Filmové studio). Postavy nejsou bohužel moc využité, nedostanou mnoho prostoru a tak z nich vyčnívá pouze Mr. Lance Vance Dance a Phil, ale ten jen protože byl i ve trojce.

Pro Vice City je dostupný Reborn mod, který doporučuje všemi devíti prsty hrdý majitel Samsungu. Ten přidává spoustu grafických featur z PS2 a Xbox verze, opravuje velké množství bugů a dovoluje i majitelům nových počítačů si tuhle klasiku zahrát.

Pro: Město, soundtrack, mise, helikoptéry, Hunter, nemovitosti, Tommy

Proti: Zub času, Tommy padající z motorek

+28
  • PC 95
GTA III mělo i přes svou nespornou kvalitu spoustu nedostatků. V době kdy přišlo na PC byl patrný jen zlomek z nich. Až příchod pokračování v podobě Vice City ukázal, co všechno se dalo ještě vylepšit. Skvěle namíchaný koktejl atmosféry a feelingu osmdesátých let, který jakoby po stránce designu i příběhové inspirace vypadl z legendárních filmů Scarface a Carlito's Way. Hlavní hrdina konečně promluvil a to dokonce hlasem takřka hvězdným (Ray Liotta - Goodfellas). Vedlejším postavám propůjčily svůj hlas neméně známé osobnosti filmového, hudebního ale i pornoprůmyslu. Pro úplný seznam doporučuji checknout IMDb a zároveň Vám garantuji, že budete překvapani, kdo všechno to Vice City vlastně účinkoval. Smysluplnější rozhovory ruku v ruce vedly ke zdokonalení příběhu. Lehce vylepšený, ale bohužel stále ještě dost konzolovitý, engine umožnil přítomnost nových dopravních prostředků. Jestli v GTA3 něco chybělo, tak to byly právě motorky. Motorové čluny, helikoptéry a letadla (narozdíl od slavného Doda, tenkrát už normálně okřídlená) byly navíc do hry skvěle zapojeny v mnoha zábavných misích. To samé platí i pro několik, hezky nadesignováných, interiérů. Rádia s opravdu neuvěřitelnými licencemi na dobové fláky opět doplněné neuvěřitelně vtipnými DJ a reklamami. Brzo se na světě objevil neoficiální multiplayerový mod, který i přes viditelné nedodělky nabídl další porci skvělé zábavy přes internet. Mám pocit, že musím vyzdvihnout snad každý aspekt této hry, ale to by komentář byl nesnesitelně dlouhý. Na závěr si dovolím (v Česku) lehce odvážné tvrzení. Vice City bylo často srovnáváno s o něco dříve vyšlou Mafií. Vítězem v tomto souboji bylo tenkrát i teď po pěti letech právě Vice City.

Pro: Atmosféra 80. let, inspirace Scarface, dokonalá rádia, nové dopravní prostředky, interiéry, zábavné mise, neoficiální multiplayerový mod

Proti: Na enginu stále patrný přechod z PS2

+24
  • PC 85
Pro mě nejlepší díl trojkové série. Rozvíjí koncepty trojky a není zdaleka tak přeplácaně stereotypní jako San Andreas. Výborný soundtrack a celkem normální (alespoň ze začátku, než se pustí do války s celým městem) hlavní postava. Sice placaté, ale dobře navržené souostroví je radost projíždět, navíc barevná stylizace dotváří tu správnou atmosféru "hawai-like" idylického města pro bohaté. Bezva zbraně a spousta originálních (ale také spousta klišoidních) misí, černý humor, spousta zbraní...
+23
  • PC 95
Stačil pouhý rok, aby se božské GTA III dočkalo svého pokračování. Nebo spíš předcházení? GTA: Vice City je plně stylizováno do 80. let, místo industriálního Liberty City si užíváme plážovou pohodičkou a věčný spěch velkoměsta nahradily rozevláté havajské košile... I když tak úplně růžové to taky nebude, Tommy Vercetti si pro ránu nechodí daleko a hodlá se vypracovat až na vrchol mafiánského žebříčku, takže pozor!

Herní systém se nezměnil, opět chodíte, běháte a užíváte si vynikajícího města. Nemusím snad ani připomínat, jak jsou právě tyto zdánlivě bezpředmětné činnosti zábavné a jak vás dokážou zabavit na celá odpoledne, ani nemrknete. Vedlejších úkolů je taky hromada a vše jen přispívá k onomu blaženému pocitu svobody a herní dokonalosti.

Mezi nejlepší inovace vedle možnosti zkupování budov patří nepochybně motorky, taková PCJ jezdí šíleně rychle a určitě se stane vašim nejoblíběnějším prostředkem pro plnění bláznivých insane jumpů. Vice City je tak krásná hra, jak jen GTA III v 80. letech mohlo být, jen město mohlo být i větší.

HW: Minimum: P-III 450 MHZ, 128 MB RAM, 16 MB VGA / Doporučeno: 1 GHZ CPU, 256 MB RAM, 32 MB VGA (GeForce 2MX)

Pro: Parádní herní svět, stylovost, dokonale zábavná, arkádová hratelnost, trvanlivost.

Proti: Opět absence multiplayeru, město mohlo být možná i větší.

+23
  • PC 75
Dnes už poměrně překonaná záležitost, obzvlášť v přítomnosti dalších dílů.

Jedno velké stigma o nedostižnosti filmového vyjadřování. Tolikrát mi někdo připomínal, jak moc filmová hra Vice City je. Ale ta neustálá snaha o filmovost nemá cíl, je neuskutečnitelná. V klasickém hollywoodském stylu, který je alfou a omegou všech inspiračních zdrojů Vice City, je nemožné odvyprávět příběh takového rozsahu a s tolika odbočkami. Vice City je kontraprodukt k Mafii, kde se model narace klasického hollywoodského filmu v sevřené podobě ukázal jako ideální.

Filmová estetika je znát ve výchozí příběhové kostře i v její prezentaci. Struktura je epizodická a naprosto schématická. Cutscéna nastolí problém, mise jej vyřeší a na konto automaticky přibudou peníze. Zde je problém - Vice City je svět bez skutečné reakce. Skoro všechny mise jsou mise bez konce, vzdávají se práva na filmové zakončení. Zůstáváme v rozvolněném herním světě beze změny a touha po postupu nás vede k další misi. Ty jsou rozličné, dejme tomu. GTA vždycky bylo a bude o střílení a jezdění, ale obojí umí ozvláštnit se záviděníhodnými výsledky. Navíc série si ví rady i ve vybalancování obtížnosti. Většina misí je docela lehká, když si připravíte náležitý arzenál, ale některé perly vyžadují víc úsilí tak či tak.

Ve filmové podobě by bylo nezbytností, aby bylo vyprávění orientované na hlavní figuru, která s sebou nese děj. A tak předpokládám a doufám, že bude Tony Verecetti zajímavý. Chyba lávky. Je to Mary Sue přesvědčivá jen kill countem. Má dobrého dabéra, ale dočista postrádá charisma. Chybí výraznější motivace. Je to totálně prázdná nádoba, kterou si hráč vyplní, čím chce. Přetrvává jen jediný atribut – je to nedostižný nezodpovědný kretén.

Nutno říct, že jakýkoli silnější požitek z příběhu komplikuje i technologická zastaralost. Postavy jsou obětí přehnaných gest a slaboučké mimiky. Tvůrci, vědomi si tohoto nedostatku, jsou nutní dělat z nich karikatury splácané v podstatě z typizací vnějších syndromů věku / rasy / sociální příslušnosti. Příběh, který se pak utváří jejich činy, trpí stejným handicapem. Je to smutný důkaz, že příběh a formu nelze oddělit, neboť se navzájem ovlivňují. Každá hra, vyrobená s jakkoli revolučními úmysly, je vždy vydána napospas současně dostupné technologii.

A zde je pointa, proč je to vlastně tak dobrá hra. Vice City legitimizuje všechno to groteskní blbnutí a odfláknutý scénář satirou. Je to dílo k prasknutí napěchované vulgárními narážkami na všechny sociální vrstvy žijící si americký sen. Vice City se o osmdesátkový život jen otře (upozorňuje na sebe zejména hudba), ale jeho důvtip a nekorektnost dává stereotypům západního konzumního života přímý knock-out napříč celým stoletím. Satira pak udává směr všem dalším dílům série. Přestože už jsou technologicky vyspělejší a scénáristé si troufají na propracovanější postavy, vážnou tvář nastaví GTA málokdy. Zesměšnění tak brzdí odklon k serióznějším končinám, současně ale vykonává funkci dokonalého štítu proti všem spolkům na ochranu dětské nevinnosti u obrazovky. :-)
+23(25-2)
  • PC 85
Byť jsem sametové dítě, tedy dítě 90tek, tak i přesto jsem se nechal unést tou hustou 80tkovou lehce legrační a cool atmosférou, která se do floridského prostředí prostě hodí nejvíc. Al Pacino nám to potvrdí, že? Vice City nám přináší parádní stereotyp zločineckého života během osmdesátých let, kde to srší hláškami, kulkami a občas přejetými civilisty. A to k tomu patří. Bodejť! Dyť je taky GTA! To by jinak nebylo ono!

Ještě si živě pamatuju, jak jsem VC hrál těsně po jeho vydání. Bylo mi tehdy asi 8 let. A už tehdy jsem byl unešený z toho, jak to město je prostě cool. Světla, zvuky, doprava... a motorky!! Celé město je velice hezky zkonstruovaný. Až teda na tu poušť (pláž). Miamská pobřežní ulice (nádherná za noci), mrakodrapové centrum nebo taky nebezpečné a věrohodně sestavené cubánské a haitské čtvrti. Hlavní hrdina Tommy je takovej uhlazenej odhodlanej blbeček, ale i přesto jsem k němu cítil hrozné sympatie, možná především proto, že skvěle hláškuje. A když nějaká herní postava skvěle hláškuje, prostě jí nemůžu nemít rád. Což mě přivádí i k tomu, že hra má fakt skvělé dialogy. Rockstar umí. Mise, které s ním děláte jsou různorodé. Jsou lehké, jakž takž, těžké a pak ty setsakramentsky frustrující. (Obzvlášť ty, ve kterých se lítá -_- ) Nicméně nevynecháte s nimi nic, co byste od hry z podsvětí čekali. Drogy, sex, alkohol za volantem a hlavně prachy. Ach, ty prachy. To je oč tu kráčí.

Atmosféra je parádní, ale její největší rozkvět pro mě vždycky přijde, když usednu za volant, rozjedu to na plný pecky během útěku před chlupatými a do toho mi hrajou ty úžasný písničky z osmdesátek. Občas jsem se přistihl, že prostě jen tak jezdím po městě, kochám se rychlostí a okolím, a přitom poslouchám nějakej ten hit. Video kill the radio star, Act like you know, And I ran.... Bomba. Nebo když během mise, ve které máte z vrtulníku postřílet zástupce nepřátelského gangu, hraje Saturday night či při útěku z banky We are kids in America, to prostě člověku přivodí úsměv na tvář. Rádio na téhle hře prostě zbožňuju. Ten výběr je prostě parádní.

Neskutečně, ale fakt neskutečně mě však štvala jedna věc. Spawning (mizení) vozidel. To si takhle jednou jdu na silnici ukrást auto. Čekám. Ha, pěknej rychlej cabriolet se objevil v dálce! Ten beru. Ještě se podívám na druhou stranu silnice, jestli tam náhodou nejede ferrari. Nejede. Když se však otočím zpátky, cabriolet je fuč. Nebo jsem takhle se svým autem zastavil u jedné budovy. Vystoupil jsem s úmyslem, že si ji trochu prohlédnu. Když jsem však šel za roh a pak se vrátil, auto nikde. Prostě zmizelo. Při pronásledování nebo během misí je to hodně na prd. Dále by možná bylo fajn, kdyby mi hra více poradila, jak mám dál postupovat v jejím průběhu. Až podle návodu jsem zjistil, že pro postup je třeba zakoupit všechny firmy a splnit jejich mise.

Vice City je prostě cool. Lepší slovo mě pro to nenapadá. Dospělácká hra, která má grády, vtip a zábavnou akci. A na sprintujícího Tommyho bych se mohl koukat celej den. Ale teď mě omluvte, jdu se ještě projet nočním městem a pak zmlátím několik svých pohlavárů, furt melou o nějakým Mariovi a už mě to sere.

Vedle odkazu na Casablancu jsem na konci čekal nějakou hlášku typu Scarface Say hello to my little friend!. Jo, a Lance je hajzl.

Pro: 80s atmosféra, rádio, zábavné mise, město, dialogy...... a motorky!!!

Proti: Mizení aut a lidí, občas zaseknutí z nevědomosti o dalším postupu

+21
  • PC 85
Podle mě nejlepší díl ze série GTA. Nehrajete tady za žádnýho odrbanýho mukla ani za přitroublýho gangsta-husto-negra. A i když se Tommy od těch předchozích nebude moc lišit, je to zkrátka klasa.
Vůbec situování do osmdesátých let se nadmíru povedlo. Slavné hudební hity, stylová barevná grafika .. to všechno jenom dotváří atmosféru perfektního filmu Scarface, kterým se Rockstar museli s největší pravděpodobností inspirovat.
+20
  • PC 85
Heh, suprová hra s fajn dějem, svým způsobem pěknou grafikou, hromadou možností a především koňskou dávkou hratelnosti. Hra navíc netrpí žádným stereotypem a má povedené charaktery.
Zvláštní je, že mě ani nenapadají nějaké výtky, tím nechci říct, že je to hra bezchybná, ale ty drobné nedostatky ani nestojí za řeč... pro mě.
Jinak hodnotil bych i víc, ale rozum radí 80%.

Pro: hratelnost, děj, postavy, možnosti, spousta aut, svět není nudný ale naopak se v něm dá skvěle vyřádit, hra se dá hrát i jako oddechovka

Proti: hmm, hmm... ok, tak pro někoho grafika a... nedokonalá fyzika?

+17(18-1)
  • PC 90
Vice City přiletělo jako uragán. V mnoha ohledech stejný, v mnoha ohledech jiný, ale především v mnoha ohledech vylepšený díl byl mnohými označován za „trojku a půl“ a tak jsem k ní kdysi i přistupoval. Proto mě překvapil větší důraz na příběh (na čemž má lví podíl hvězdně obsazený dabing), více možností a barvitější a živější město. Pozlátko, které je jakýmsi křížencem Scarface a Mafie, jsem si užil hned několikrát a u nepříčetného Diaze, který nadává na nefunkční video, bavil nesčetněkrát. S odstupem času jsem došel k názoru, že u žádné jiné hry mě tolik nezamrzela absence multiplayeru, jako u této. Vice City je pro mě prozatím horizontem GTA série.

Pro: Bigger, better, more v tom nejkladnějším slova smyslu

Proti: Absence multiplayeru, některé "konzolové" mise

+16
  • PC 80
Už dnes jde považovat Vice City za klasiku. Dokázalo přitáhnout před monitory i ty, kteří běžně hraní považují za ztrátu času, vyvolalo kontroverzi a zase přihodilo pod kotel ošemetné otázky herního násilí a v neposlední řadě se skvěle hrálo. A to ostaně platí pro celou sérii.

Nabídka prosluněné ameriky 80. let byla více než lákavá. Navíc hráč má tolik možností, kolik jen jde vložit do akční hry z třetího pohledu. Jedni se budou bavit skoky na motorkách, další můžou vytáhnout baseballové pálky na chodce a někdo i může jezdit podle do jisté míry fungujích pravidel dopravy. Prvoplánové? Možná, ale zábavné jakbysmet. A samotný příběh také nezklamal. Inspirace řadou filmů se nedá zapřít, ale autoři z Rockstaru to povedené zabalili do jednoho konsistentního celku. Plusem, a pro mě i tím největším, je i dobová hudba s řadou pro mě nových zajímavých kapel a dřívějších hitů (Yes, A Flock Of Seagulls nebo Whodini).

Podruhé, a především dnes bych hru asi již nehrál, ale pokud přistoupíte na to, že zde jde jen a jen o zábavu, hra jistě nezklame.

Pro: hratelnost, řada možností, stylizace, hudba

Proti: mizení aut

+16(16-1)
  • PC 80
VC je pro mě prvním dílem GTA který se mi dostal do ruky (3ka mi nejela) a ze začátku jsem byl hrou naprosto pohlcen. Velké město, hezká grafika, pěkně zpracovaná 80. léta a k tomu pěkná hudba. Příběh docela ušel, mise byly ze začátku dobrý, časem je to ale pořád o tom stejným. (stejně jako v každém jiném gta). Kupování budov a následné výdělky bylo ze začátku dobrý, ale časem bylo pěněz dost a tak se pro ně ani nevyplatilo jezdit. VC se od ostatních dílu odlišuje mmj také mnohem nižším počtem technických chyb.

Grand Theft Auto: Vice City je povedený díl který přináší některé nové a zábavné věci včetně létání i jízdy na motorce. Určite stojí za zahrání.

Pro: Město, docela dlouhé, různé bonusové mise, úkoly a podobné blbinky, můžete si vybrat co plnit dříve, volnost, velký počet zbraní

Proti: Některé mise, stereotyp

+15
  • PC 100
Alespoň jeden komentář k této sérii napsat musím a bude to k tomu nejlepšímu dílu z celé série. Nejpromakanější, nijak přehnaný, s výborným hudebním doprovodem a celkovým nápadem od příběhu počínaje. Je zvláštní, že to není spíše San Andreas, což plno lidí nechápalo, když jsem se s nimi bavil. Ale právě u něj mi vadilo, jak moc veliký ten svět je a popravdě mě to dost otravovalo. U Vice City je vše veliké tak jak má být a mně to ke hraní stačilo a na neskutečně dlouhou dobu zabavilo. Klobouk dolů před tvůrci, kteří stvořili tak ohromný svět a vůbec se mi na PC tehdá nesekal.

Pro: vše tak akorát jak má být, nijak přehnané ani mu nic neschází

Proti: vlastně vůbec nic, snad jen až moc 80kový hudební podklad

+15
  • PC 100
Je to již dlouho, kdy jsem Vice City hrál poprvé. Tuším že půl roku po vydání (na které jsem se hodně těšil, už od prvního preview v Gamestaru). Je to jako trojka, akorát vylepšené o 142% a zasazené do lepšího prostředí. Tolikrát jsem projížděl ulicemi VC, že už ani nechápu, jak mě to může bavit, ale i tak jsem GTA:VC dohrál asi 8x. A vždy to byla zábava.

100% proto, že hra splňuje vše, co by hra měla mít. Nenašel bych skoro žádné proti. A pamatuji si, že v té době bylo pro mě VC symbol dokonalosti grafiky. Jak ten svět zatím pokročil (moc ne). Přesto se najde pár bodů proti, které však nijak nesnižují výsledný dojem.

Pro: Volnost --- procházení/projíždění se --- vtipy --- hledání balíčků --- útěky před policií trvající desítky minut (zábava) --- zabíjení koltem --- Řízení helikoptéry

Proti: Samozřejmě jsem zkoušel plavat, ale až do IV dílu platilo, že "white men can't swim" --- Příliš mnoho růžové --- Chopper Angel --- Řízení RC letadla

+15(15-1)
  • PC 90
Môj najobľúbenejší diel série. V podstate preberá vizuálne ako aj konceptuálne spracovanie prevažne z GTA III, ale tentokrát je to celé štylizované do 80. rokov na tropický ostrovček s mestom Vice City. Kto pozná gangsterský film Scarface s Al Pacinom vie, odkiaľ brali vývojári inšpiráciu. Keďže sa jedná o 80s roky nebudeme ochudení o vtedajšiu muziku, či už ide o pop, rock, new wave, alebo dokonca latino muziku v štýle Buena Vista Social Club (rrrrradio Espantoso).
Do hry pribudli motorky, ktoré sa zo sárie vytratili po prvom dieli a kopec viac či menej dôrazných vylepšení. Koho baví princíp GTA ako takého nemal by byť sklamaný, pretože si užije jazdenie v autách rovnako ako aj boj a plnenie zábavných misií a minihier. Ak mávate epileptické záchvaty, pozor na pastelkové grafické spracovanie. :)

Pro: herný štýl, Vice City, motorky, lode, hudba, oddychové jazdenie ako aj zábavne misie

Proti: štýl ukladania, celá herná mapa je absolútna rovina, celkovo mohol byť herný svet väčší

+14
  • PC 90
GTA: VC pokračuje v trendu virtualizace zločineckého prostředí. Děj se po vzoru prvního dílu série přesunul z Liberty City do Vice City, z oblasti průmyslové do rekreační. Ze hry jako celku vůbec dýchá uvolněná, až hippie atmosféra 80. let, výjimkou nejsou ani menu a HUD a při prvním kontaktu s hrou jsem si pohrával s myšlenkou možného zaměření na homosexuály.

Ve hře je dle očekávání více možností – renesanci zažívají motocykly, do série poprvé vstupují vrtulníky, je možno kupovat nemovitosti, které následně slouží jako „úložiště“. Okruh zbraní byl rozšířen a kategorizován – hráč již může nosit jen jednu zbraň z každé kategorie. Mezi subquesty nově patří rozvážky pizzy na mopedu.
To vše oceňuji, ovšem u vrtulníků se musím pozastavit. Díky nim jsem se dokázal vyhnout nepříjemným částem mnoha misí. Tudíž si myslím, že jeho použití mělo být omezeno.

Bohužel zaplakat musím nad podáním města. Zatímco v Grand Theft Auto III byly osobité ostrovy s jasně vymezenými pravidly „vstupu“, zde majoritní část města tvoří dva táhlé ostrovy s několika mosty, z nichž některé vedou přes menší ostrovy. Již jsou to roky, co jsem hru naposledy hrál, ale vůbec bych si nevsadil na to, že hlavní dva ostrovy se nějak jmenují; z malých si pamatuji akorát Prawn Island. Ovšem to hlavní, k čemu jsem se chtěl dostat, je skutečnost, že k celé mapě se z pohledu příběhu dostanete velice brzy, čímž hra v jistém smyslu přichází o své kouzlo.

Vylepšení se dočkala i grafika, která už není tak rozmazaná. Naopak návrat multiplayeru vyzdvihnout nelze, jelikož se nekoná.

Pro: vrtulníky, hideouty („úložiště“)

Proti: způsob podání města, absence multiplayeru

+14