Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
Po Vice City přišlo na řadu další díl a to GTA San Andreas.

Už na začátku mě do očí praštila grafika, která je asi to jediné, co mi tady trochu vadilo, ale to bylo úplně vše. Ale na rozdíl od předchozího dílu tento díl nabízí o mnoho více věcí, než ve Vice City.

Obrovská mapa, na které je toho spoustu k prozkoumání, vedlejší míse, kterých je požehnaně spousty, bohatý výběr zbraní a mnoho nemovitostí k zakoupení.

Opět se projevil můj amatérský skill u misí s létáním, které mi nikdy a ani tady to nebilo vyjímkou, nešli. Dělal jsem je třeba dvě hodiny, než abych přes ně konečně prošel. A co teprve, když jsem zjistil, že musím projít přes leteckou školu, abych mohl dál. No tak to byl můj konec, ale po třech hodinách jsem uspěl.

Ani zde jsem nevynechal zábavu a to v podobě přestřikování nápisů, což pro mě byla další zábava této hry. Většinu jsem našel, ale rozhodně jsem nenašel všechny, tak se třeba zadaří příště.

Celkově hra vynikající, akorát malinké mínus za grafiku, jinak super.

Pro: Příběh, rozmanitost zbraní, volnost, velká mapa, vedlejší mise, soundtrack

Proti: Grafika

+21 +23 −2
  • PC 95
Příběh začíná okamžikem, kdy se z Liberty City vrací domů hlavní postava hry Carl Johnson, zvaný CJ. Vrací se, protože se dozvěděl, že jeho matka byla zavražděna. Na letišti na něj ale nikdo nečeká a tak si bere na cestu do rodného Grove Street taxíka. Ten je ale zastaven policejním vozem, CJ je vyveden ven a zatčen starým známým zkorumpovaným poručíkem Frankem Tenpennym. Následně ho obviní z vraždy policisty tím, že má vražednou zbraň se Cjovými otisky. Následně jej vyhodí na ulici ve čtvrti ovládanou konkurenčním gangem Front Yard Ballas. Zde se nachází záběr, který je použit v mnoha memes, kde CJ se slovy "Ah shit, and here we go again" nasedá na kolo a vyráží do svého rodného domu. Zde se setkává se starším bratrem Sweetem, sestrou Kendl a nerozlučnými přáteli Ryderem a Big Smokem. Společně se pokusí vzkřísit gang Grove Street Families ke své dávné slávě.

Takto začíná další díl oblíbené série Grand Theft Auto s podtitulem San Andreas. A právě tak se jmenuje oblast (nebo stát) ve kterém se hra odehrává začátkem devadesátých let (inspirováno americkým státem Kalifornie). Nacházejí se zde tři velká města: Los Santos (inspirováno Los Angeles), San Fierro (inspirováno San Franciscem) a Las Venturas (inspirováno Las Vegas). Každé město obsahuje řadu známých budov a míst dle své předlohy. Kromě velkých měst je tu i venkov s menšími městečky, lesíky, apod. Celkově je herní plocha několikanásobně větší než u předešlých dílů. Cesta z jednoho konce mapy na druhý trvá opravdu dlouho, i proto je zde k dispozici rychlá meziměstská doprava v podobě vlaků a letadel.

+ Otevřený svět
+ Povedený vývoj příběhu.
+ CJ umí konečně plavat a potápět se. Také dokáže přelézat přes překážky (ploty, zábradlí, apod.). Dále přibyla možnost skákat s padákem.
+ Spousta nových aut, vrtulníků, letadel. Přibyl kamion (s vlekem), jízdní kolo, kombajn, zajímavá stíhačka Hydra a dojde i na Jetpack, některá auta mohou mít i nitro (je možné si jej zakoupit i s dalším tuningem v garáži automechaniků). Každé auto pak lze nechat vybouchnout střelbou do palivové nádrže.
+ Hra klasicky rozšiřuje arzenál zbraní, navíc je zde nyní i možnost míření. V některých obchodech se zbraněmi Ammu Nation jsou střelnice.
+ Kromě klasických taxi, policejních, hasičských a sanitkových misí je tu vloupání do domů, rozvážení prostitutek, parkování aut, rozvážení jídla a řízení vlaku.
+ Pokud je CJ dlouho mimo safehouse, musí čas od času jíst. Pokud bude jíst hodně, bude přibírat. Stejně tak může chodit do posilovny, pokud bude posilovat hodně, bude to na něm vidět. Je tu tedy takový jednoduchý RPG systém, který kromě výše zmíněného umožňuje lepší používání zbraní, řízení, delší běh a delší dobu pod vodou. Vše se trénuje danou činností.
+ Nachází se zde nepřeberné množství obchodů a zábavních míst. Jsou tu hospody (lze zde hrát kulečník), restaurace, kluby, striptease bary, obchody s jídlem (někde můžete sázet na dostihové koně) a oblečením, kadeřnictví (můžete měnit CJovy účesy), tetovací salony, kasina (můžete hrát ruletu či karty), atd.
+ Tancování v klubech a low-riderech je řešeno formou minihry, kdy je třeba ve správném okamžiku stisknout správnou šipku (je to dobře zpracováno na hudbu). Bohužel je jen jedna opakující se písnička pro klub a jedna pro low-ridery.
+ Je možné mít přítelkyně (každá má ale ráda CJe v "jiném vizuálním stavu", některá má ráda hubeného bez svalů, jiná zase svalnatého, jiná tlustého). Je třeba s ní randit, chodit tam, kde to má ráda, tancovat v klubech, atd. Po čase dochází i na návštěvu její ložnice.
+ Místo sbírání náhodně rozmístěných balíčku jako v předešlých dílech zde máme lepší zpracování zhruba té samé činnosti v podobě přebarvování tagů v Los Santos a focení specifických míst v San Fierru (pak je tu ještě hledání Lastur pod vodou a sbírání potkov v Las Venturas)
+ Skvěle zpracované školy řízení aut, lodí, motorek a letadel.
+ Setkáváme se tu se spoustou postav z předchozích dílů. Z GTA 3 je tu Catalina, Claude Speed (hlavní postava ve trojce) a Salvatore Leone. Z Vice City pak Ken Rosenberg a Kent Paul. Nesmím zapomenout na nezaměnitelného Fernanda Martineze, kterého můžeme slyšet v rádiu WCTR.
+ V dabingu tu ze známých hlasů uslyšíme Samuela L. Jacksona, Ice T a Williama Fichtnera.
+ Spousta zajímavých závodů. Ať už klasických (včetně kolem celého státu), tak i Destrukční derby, dovednostní jízdy na motorce, sjezdy z hory Chiliad na jízdním kole či závody modýlků.
+ Opět klasicky skvělý výběr hudby v rádiích. Nejčastěji jsem poslouchal Radio X a K-Dst a samozřejmě mluvené slovo WCTR, kam volají některé postavy
- Moc se mi nelíbí animace horkého vzduchu, která na první pohled vypadá spíše jako chyba grafiky.
- Bohužel není zase možné ihned jet do všech míst ve státě. Respektive to možné je, ale naskočí policejní hvězdičky. Alespoň je to ošetřené tím, že by CJ měl zůstat ve městě na popud Tenpennyho, ale to nevysvětluje zátarasy na mostech.
- Stále zde přetrvává problém s krátkou pamětí aut a předmětů. Nezřídkakdy se stává, že se ohlédnu z auta doleva, vidím tam auta. Pak doprava, následně znovu doleva a předchozí auta tam nejsou. Nebo někde nechám auto, oběhnu blok a auto je pryč.
- Trochu nudnější gangové války. Některá území jsou navíc tak malá, že vyvolat válku spočívá v nahnání členů konkurenčního gangu do oblasti. Naštěstí není nutné získat všechna
- Občasná volání Cesara ohledně chytání dealerů jsou spíše otravná
- Trochu náročnější mise Freefall. Je nutné výletním letadlem letět naproti velkému letadlu, ve vhodný okamžik to otočit tak, aby mohl CJ přeskočit z jednoho letadla do druhého.
- Náročnější finální mise stávající z několika fází. Je třeba se dostat do budovy, probojovat se do nejvyššího patra, zabít Big Smokea, probojovat se přes požáry zase dolů (jsou tu znova nepřátelé), držet se dostatečně blízko za Tenpennym. Obzvláště ten úplný závěr je opruz, protože se může snadno stát, že hráč do něčeho narazí a už ho nestihne dohnat v okamžiku, kdy Sweet seskakuje. To bohužel vede ke kompletnímu opakování celé finální mise.

Pro mě bylo San Andreas dlouhou dobu vrcholem série. Obsahuje prima volný svět se spoustou aktivit, kde se může každý vyřádit dle libosti. K tomu povedená hlavní dějová linka. Co víc si přát?

Pro: Otevřený svět, spousta aktivit, skvělý příběh

Proti: Gangové války

+21
  • PC 75
Vůbec nevím jak u takové velké hry začít.

GTA: San Andreas je jedna z mála globálních her, kterou kdy hrál celý svět. Ona taky celý svět obletěla. A dodnes jí určitě hraje velke množštví hráčů.

I já podhlehl revoluci této hry. Ani nevím jak to ta hra dokázala, asi svou skvělou hratelností, grafikou a příběhem. A samozřejmně prostředím, ve kterém máte volnost!

Pojďme se na hru podívat zblízka.. začináte po příjezdu do města v nějaké čtvrti, jako první sednete na kolo a jedete na určité místo do Grove Street. Tam máte vaše první uložistě a váš první gang. Časem poznáte i vaše nepřátelské gangy. Procestujete celou mapu, celá města. Budete plnit různorodé úkoly.

Nejhorší pro mě byly úkoly na dovednost, třeba s low-riderem u nádraží. To sem nemohl dát, ale povedlo se mi to, na miliontý pokus :)

Kdysi mě ve hře bavilo hledat záhady, hlavně záhadu Leatherface. Bohužel jsem toho vraha nikdy nepotkal a to jsem po něm pátral pořádně a pečlivě. Někdo řiká, že je fake, někdo, že je to pravda. S příchodem Multiplayeru vznikla spousta videomontáží, co dokazují jeho existenci, tak jako s jinýma záhadáma.

Musím pochválit, že se ve hře objevily kamiony s přívěsem, nebo baggage přívěsy (měl jsem jich i 5 za sebou :) ) Nebo, že šli za sebe zapojit traktory... Jojo, ve hře se dalo blbnout :)

Mě bavilo více jezdit než létet jako tady někteří zmíňují :) Rozmanitost dopravních prostředků je ohromná :)

Ale abychom jenom nehodnotili klady, koukenem se i na zápory hry... Jeden, co mi vadil až moc byl:
Jedete autem kolem 300 km/h.. nabouráte do tahače čelně, který jede cca 100 km/h.. a nehodat vypadá: Křivý nárazník, jedno zhlaslé světlo.. To mi hodne vadilo...
Dále mi vadilo, že se příběh odehravá v éře hiphopu, který vůbec nemusím, ale naštěstí se v radiu našlo spousta rockerských a metalových kapel :)

Pro: Grafika, příběh, efekty, prostředí, volnost, vlastní radio, záhady, easter eggy.

Proti: Někdy bugy, hiphop, radio, stejní lidé.

+20 +21 −1
  • PC 70
Píše se rok 2005, jeden hoch, jmémen Honza, sedí ve školní lavici a soustředí se na učivo ještě méně než obvykle. To proto, že se mu přemítá v jeho adolescentní mysli název jedné hry. Název jednoho ze spin offů jedné mega populární série. Touha, hrát tuto hru se neustále prohlubuje, neboť každá druhá osoba v rozsahu 150 km čtverečných o ní mluví. A tak dal na popud své touze a hru začal shánět. A když říkám shánět, tím myslím získat ji za každou cenu. On, jakožto mladý, fiskálně závislý jinoch s radostí ze života, neměl mnoho možností, jak svého snu docílit legální cestou. Proto se jeho morálně pokroucená mysl odhodlala k romantickému, dobrodružnému činu pirátství. Věděl, že to, co hodlá učinit je nekorektní, že tržní hodnota jedné herní megakorporace utrží díky jeho aktivitě velkou ránu, ale hochovi to nevadilo. Tu hru zkrátka potřeboval ve svém životě. A tak se díky "dočasně vytvořeným přátelstvím" a faktu, že tato hra se na pozemku školy rozlézala rychleji než Covid 19, stalo skutečností, že se mu hra dostala do jeho PC.

Nyní, v roce 2020, má stále morálně pokroucený Honza stálý finanční příjem. A tak si hru, jako každý poctivý občan, koupil před několika lety v kamenném obchodě, neboť tato hra si finanční odměnu bezpochyby zasluhuje. Asi Vám již došlo, že jméno oné tajemné hry. Hry s úžasným, rozsáhlým, živoucím světem, kde jsou řidiči ambulance nebezpečnější než zfetovaný ozbrojený gangster, kde posilovny z občanů během pár dní vytvarují mr. Olympia, svět, který je zcela okupován lidským kmenem a veškerá fauna je vyhubena. Je to svět San Andreas.

Ovšem než se budeme moci radostně ponořit do onoho světa, je nutno podniknout pár kroků, poněvadž San Andreas je stará hra. Stará hra, která je navíc ne zrovna kvalitním portem z PS2 verze, který defaultně uzamkne PFS na plynulých filmových 30fps. 30fps je v roce 2020 velké NE NE. Tudíž rozum praví vypnout přiložený frame limiter. Jenže, tohle je opět pro moderní PC velké nope. Protože pokud tak učiníte, vaše FPS vystoupají do tříciferných hodnot a hru posedne samotný ďábel.
Automobily najednou započnou myslet sami za sebe, fall damage se změní na hodnotu 20 G, rychlost plavání je rovna 105 leté babičce po amputaci končetin, do některých budov nelze vstoupit a spoustu misí nepůjde dokončit.

Avšak v roce 2020 jsme na tyto bezbožné, nečisté útoky na náš moderní hardware připraveni a máme jednoduchá, leč efektivní řešení. GTA:SA není kamarád s vícejádrovými procesory, takže je nezbytné si v "task manager" nastavit hodnotu pouze "CPU 0". Jinak vaše myš bude posedlá též a Vás, vašeho pána, odmítne poslouchat. Dále si přes prostou software aplikaci (třeba MSI afterburner) ručně nastavíme hodnotu fps. Mysl opět radí 60fps, leč i 60ka je pro san andreas stále příliš hard-core. Ve skutečnosti 50 fps je ona magická hodnota, která všechny pekelné síly vymítí a vy si budete moci užít GTA:SA tak plynule, jako nikdy předtím. Je to očisťující zážitek, díky kterému jsem dokázal splnit na první pokus misem které nás všechny léta trýznily. Ergo jsem poprvé za 15 let neslyšel onu prokletou větu.

Teď, když vše funguje tak, jak má, můžeme se střemhlav vrhnout do příběhu GéTéáá:SA. Řeknu vám, že ani teď po tolika letech, jsem nepřišel na to, o čem ten příběh vlastně je. Je to slepenec cutscén, které dávají spíš kontext pro mise, než nějakou ucelenou příběhovou linku. Ale co se musí ocenit je zasazení a atmosféra, kterou hra disponuje. Rockstar, nám, bílým lidem ukázal, jaké to je žít "i da hood" v low class společnosti, jejichž obyvatelé bydlí v příbytcích s větší obytnou plochou, než můj byt. Kontrast mezi čistým, luxusním, neřku-li snobským prostředím z Vice City, je opravdu markantní. Ale v zásadě je SA stejný jako každá GTA hra, mínus legrační havajské košile. Hlavním hrdinou jest CJ, se slipama proklatě vysoko ale zato sakra nízkou slovní zásobou. To jsou jediné věci, které si o něm vybavuji, ale zase jsem každého afro-američana po dohrání hry pojmenovával CJ.

Pro mě není gta:sa o příběhu a postavách, nýbrž o bezprecedentní herní svobodě, která do tehdejší doby byla nevídaná. Vlastně se domnívám, že San Andreas je stále největší GTA hrou ever made.
Ale ted nemluvím o velikosti mapy, která se v roce 2005 zdála naprosto kolosání, ale nyní, v roce 2020, se má perspektiva změnila a vidím, že velikost mapy je perfektní. Pokud bych ji měl přirovnat k lidské anotomii řekl bych, že stejně jako skvělé ženské poprsí je mapa akorát tak do ruky, ani malá, ani velká.

V této hře se Rockstar pasoval na absolutního mistra v open-world designu. A tuto honoraci si drží neotřesitelně do dnes. Krom obligátní redukce lidské populace, můžete částečně uspokojovat své gamblerské chutě (sázení na dostihy, kasino), můžete měnit svou image nakupováním oblečení, nových sestřihů, budovat své tělo ve fitku, beztrestně mlátit do místního trenéra, skupovat nemovitosti, zkoušet jezdeckou školu a brutálně selhávat, můžete zkusit leteckou školu a selhávat ještě víc. Je zde střelnice, restaurace, auta, motocykly, jízdní kola několika druhů, lodě, vrtulníky, letadla, možnost plavat, možnost se potápět, dynamická válka gangů o teritorium. Nebýt mé zesilující demence, jistě bych si vzpomněl i na další věci. Co mě zaráží jest rychlost jakou se vše načítá a načítalo. Vše trvá je pár vteřin i za faktu o jak velkou mapu tehdy šlo, nevím, jakou černou magii Rockstar použil. Nejlepší na tom všem však je, že rockstar nedesignoval všechny mise tak, aby využili alespoň jednu z výše jmenovaných aktivit. To znamená, že každá mise se nějakým způsobem liší. A to je, vážení a milí, velice chválihodné. Zabudovaný learn/body systém - kdy CJ může vypadat jako zápasník sumo ve volném stylu, baletka s mentální anorexíí nebo jako Michael Jay White - není žádný gimmick, ale užitečný, dynamický systém, za který by se nemuselo stydět ani dedikované RPG. CJův skill se zvyšuje v závislosti na tom, co dělá a co používá (zbraně, vozidla, síla, výdrž atd.)

Nu, doposud jsem hovořil o věcech čistě pozitivních, ale na rovinu. Namlouvat si, že je tato hra perfektní, tudíž bezchybná, není nic jiného než naprosté šíleství a nostalgické honimírství. Gunplay a AI je opravdu vyjimečně retardovaná. toto je AI a gunplay san andreas v kostce.
Zvuky zbraní zní v lepším případě jako roj včel v popelnici, v tom horším případě jako snare drum Larse Ulricha. Některé mise, zvlášt ty letecké, jsou extrémně frustrující, a pokud nemáte mod který vám uloží pozici hned před misí, tak i nesmírně zdlouhavé.

Ústřední hudební motiv je vyjimečně swag a pro mě nejzapamatovatelnější z celé série, včetně mission passed melodie, která je tak dobrá, že každou misi chcete dokončit co nejrychleji, aby jste ji mohli slyšet znovu.

San Andreas je výjimečná hra, která zestárla jako ryba. Je to jako s bývalou spolužačkou, která kdysi byla atraktivní, ohebná, vtipná, energická a kreativní, je nyní ošklivá, frigidní megera ujíždějící na toluenu. Ale ty vzpomínky, které darovala už jen tak nezmizí, proto je třeba si vážit toho, co dokázala a kolik lidí ovlivnila.

Pro: Rozsáhlý svět plný možností, rozmanitost misí, obrovský výběr dopravních prostředků, atmosféra ghetta, mjůzik

Proti: Příběh, postavy, gunplay, AI, letecký model.

+20 +22 −2
  • PC 80
GTA:SA je dost rozporuplná hra. Na jednu stranu nabízí výbornou hratelnost a hodiny zábavy, na stranu druhou obrovský počet chyb (jak je ale u série GTA zvykem). Nejdřív k těm plusům - mšsto, vlastně tentokrát města jsou obrovské, navíc je tu venkov. Je to hodně a pořádně prozkoumat celou krajinu není jen tak a zabereto to hodiny. Zbraní je slušný počet, zato systém nabíjení je pěkně dementní a nelogický, na to jsem si ale už u gta zvykl. Příběh není nic moc, i když to nebyla silná stránka žádného gta. Hlavní postava je řádně krutá, takže k ní žádný výtky nemám. Hratelnost je opravdu výborná a je to vyloženě žrout času (žádnou jinou hru jsem snad tolik nehrál, možná pouze Mafii).

První, a největší mínus jsou chyby kterých je tu opravdu hodně. Na druhou stranu to poprvé je sranda a občas tím hra pobaví. Další mínus je již zmíněné nabíjení zbraní a samozřejmě taky stereotyp, který provází celou sérii GTA (na druhou stranu jinak to ani nešlo, jinak by hra byla zatraceně krátká). Fyzika ve hře je občas k smíchu, pokud tam teda výjměčně je. Grafika je doceal pěkná, hudba ujde.

San andreas je výborný díl který nabízí ohromující hratelnost, hodiny a hodiny zábavy a obrovské město. Boužel je ale tak prolezlá chybami že nad 80% jít prostě nemůžu

Pro: hodiny a hodiny nekončící zábavy, obrovské město, výbroná hratelnost

Proti: neuvěřitelná počet chyb všeho druhu, špatná AI

+18 +21 −3
  • PC 80
Opravdu je tam snad všechno, na co si vzpomenete. Nehorázná škála různorodých věcí, které potěší (holič, tuning, chození s holkou, ...). Tak přesně takové a další věci, na které je hráč GTA zvyklý, se najdou v San Andreas. S největší herní plochou, ne jednoho, ale rovnou tři měst.

Přesně tak, San Andreas zachází mnohem dál, než-li předchozí díly a ta volnost je neskutečná, mnohdy až otravná. Alespoň příběh postupuje v jednotlivých městech, takže nehrozí, že Vám někdo zadá úkol v jednom městě a Vy ho musíte jet splnit přes celou herní plochu, to by nikoho nebavilo :) Ale i tak, pokud Vám něco takové stane (málokdy), tak opět San Andreas má tak rozlehlý vozový, vzdušný atp. park, jaký se jen tak nevidí.

Pokud se Vám stane, že zrovna nebude mít do čeho píchnout, takové projíždění jen tak má také co do sebe, můžete například pomoci svému gangu k zabrání dalšího území, můžete si vylepšit svého miláčka, zajít do posilovny, na bowling atd atd. Prostě těch možností je opravdu hrozně moc.

Pro: Herní plocha, nekonečné množství možností, soundtrack, ...

Proti: Příběh je opět velmi chatrný, ale to už nikoho nepřekvapuje

+18 +19 −1
  • PC 100
Rockstar nejspíš infiltrovali mé mokré sny a udělali z nich počítačovou hru. San Andreas je GTáčko vygradované do extrému a dotáhnuté k dokonalosti, všeho je tady o tolik víc, až oči přecházejí. Co se týče situování San Andreas, tak ať už máte, nebo nemáte rádi černou popkulturu, faktem zůstává, že je vyobrazena do detailů přesně a to se cení. Hlavní dějová linie - opřena o propracovaný příběh, plný všemožných dialogů - je už sama o sobě dost dlouhá a k tomu ty TUNY vedlejších úkolů a nepřeberných možností, to je nádhera.

Město je také, jak to říct, větší než obvykle? Větší, než kdokoliv mohl doufat a není na žádném místě odbyté. Každá ze tří částí má charakteristický styl a spojují je přirozené pole, lesy, hory a menší náznaky pozůstatků vesnic. Vskutku radost se jimi projíždět. I náplň misí je maximálně ruznorodá (samozřejmě v rámci GTA) a hlavně zábavná, neboť arkádovst a zábavnost zůstávají stále tažnými motory celé herní série.

Graficky hra v roce 2005 už možná nevypadá nejlépe, ale ještě se na to dá v pohodě koukat, navíc o tom to není. San Andreas je zkrátka synonymum svobody, nekonečných herních možností a monstrózní trvanlivosti. Miluji tuto hru.

Pro: Svoboda, propracovanost, prostor, možnosti, trvanlivost.

Proti: Absence multiplayeru.

+17 +20 −3
  • PC 95
Toto GTA patří dnes již ke klasice žánru. Hra se odehrává ve malém (rozuměj herně velkém) ostrovním státu zvaném San Andreas. Toto místo se dělí na 3 města: Los Santos, San Fierro a Las Venturas. Mezi nimi se nachází venkovní oblasti. První co mě zarazilo je na svou dobu (2005) obrovská rozloha. Poté se tedy pustíte do hlavní dějové linky, ta je, jako vždy, napsána opravdu bravůrně. To je ale u GTA zvykem. Mise jsou velmi různorodé a zábavné. Zkritizoval bych pouze občasnou vyšší obtížnost a hru bez checkpointů. Nasere pokud se vracíte z třeba 30 minutové mise a kousek od baráku uděláte nějakou kravinu, auto udělá bum a jedete celou misi odznova. Tato neduha se vyskytuje i u starších, ikdyž o mnoho těžších, GTAček. Hra je už takhle velmi dlouhá a tohle ji ještě o pár hodin natahuje. Měl jsem radost, že konečně hlavní postava umí plavat a také umí létat (rozuměj, ve hře jsou konečně i pořádná letadla a vrtulníky). Musím pochválit velikou škálu aut, bohužel mě mrzí dvě věci: Ta první je jakmile zkončíte na střeše auto udělá bum. Ta druhá je, že pokud necháte auto na ulici a odejdete o pár bloků dál, auto zmizí (asi místní gangy). Začínáte jako vyhublý týpek a končíte jako nakorbený bouchač a nebo obtloustlý špekoun. Ano, ve hře jsou neskýtané možnosti úpravy vaší postavy. Základ, ale zůstává - negr. Ve hře dále můžete můžete chodit do posilky, jít se najíst (a pak poblejt, pokud toho sežerete moc), jít si zatrsat na disko, válčit s gangama, jumpnout padákem a nebo si prostě jen tak zajezdit městem a kochat se scenériemi. Tím se dostáváme ke grafice. Ta je rozporuplná. Ona totiž už na svou dobu byla lehce zastaralá. Mnoha lidem vadila, ale já byl spokojen. Jenže to není všechno, mě nevadí ani dnes (2010). Opravdu. Rád si jednou začas zapnu GTASA a jen tak si zajezdím po městě. Těch vzpomínek a emocí co jsem v téhle hře zažil. Kdybych měl vybrat hru, u které jsem strávil nejvíce času, bylo by to právě San Andreásko (do součtu započítávám i MP módy SA-MP a hlavně MTASA (o něm povím víc dále). U této hry jsem ocenil vysokou variabilitu prostředí a hlavně umění si hru dokonale zapamatovat. Abych u sandboxové hry znal každý její kout se mi ještě nestalo. Města, hory, lesy, pouště, to vše mám pročesané nazpaměť. Ani u bezchybné a rozlohou menší Mafie neznám takhle dobře celou mapu. V tomto směru je hra bezchybná.

Pro: hratelnost, výdrž, originalita, vozový park, grafika (pro mě osobně), příběh, dabing a hlavně dokonalá MP modifikace MTASA

Proti: grafika, bugy, místy vyšší obtížnost, dnes již po někoho trochu zastaralá hratelnost v SP

+17 +20 −3
  • PC 80
Ze San Andreas jsem tak trochu na rozpacích. Na jednu stranu je pěkné, jak si autoři poradili se zasazením mezi černošskou komunitu, naproti tomu je sice skvělé užívat si atmosféru a zvuk silného motoru chopperu při přejíždění mezi městy, ale jenom jednou, možná dvakrát. Přejíždění mezi lokacemi se záhy stane otravné.
Mise jsou navrženy docela dobře a i když se jejich struktura často opakuje, najdou se také světlé výjimky, zejména parodie na některé filmy či hry. Co mě však překvapilo, byla jednoduchost misí. S většinou jsem neměl problém, některé jsem dělal dvakrát, třikrát, a potom jsem se dostal ke Stowaway, kde, což přiznávám na rovinu, jsem po zoufalé půlhodině zkoušení sáhnul po traineru... Stejně tak lze San Andreas, jako všem dílům série (ne však tolik co právě SA), vytknout nedostatečná reálnost, kterou rád označuji slovy: "V GTA tě musí trefit atomovkou, abys to nepřežil."
K San Andreas se i tak vracím dodnes, ale jen když nemám vůbec co dělat. Obrovská volnost a spousta možností nabízí solidní prodloužení herní doby, pokud na to ovšem máte trpělivost. Závěrem slovo k audiovizuálnímu zpracování - ze soundtracku si vybere asi každý, a pokud ne, může si naimportovat vlastní MP3. No a ke grafice se dá říct jediné: až na vyšší počet polygonů je spolu s enginem stejná jako v GTA 3.

Pro: V dlouhé chvíli nakrátko zabaví

Proti: Vleklost, mise Stowaway, stejný engine

+16
  • PC 100
Toto je absolútna pecka. Tá interaktivita nemá chybu. Môžete si zalietať v lietadle, jazdiť vo vozidlách od tanku po závoďák nascar. Môžete si robiť vodičák na auto, motorku, lietadlo a loď. Bojujete tu o územie gangov, môžete tuningovať auto, plníte rôzne zaujímavé misie a strielate z všelijakých zbraní. A môžete počúvať rádiá kde hrajú rockové pecky a kapely ako Lynyrd Skynyrd, Billy Idol či Depeche Mode. Ďalším atribútom je že si tu nahodíte vlastnú muziku. V jednej epizóde ktorá sa skladá z 5 misií tu plánujete vykrádačku Lasvegaského kasína. Kupujete si tu oblečenie, chodíte do posilovne, a musíte aj jesť inak uberáte na váhe a svaloch. Chodíte tu so ženskými a mnoho ďalšieho. Táto hra je pre mňa absolútny kult a hrávam ju už 6 rokov. Stále ma neprestáva baviť a bude ma baviť ďalej a ďalej.

Pro: Množstvo zbrani, zaujímavé misie, príbeh, dialógy, prakticky neobmedzené možnosti

+16 +17 −1
  • PC 85
Rockstar neusnul na vavřínech a zase od minulého dílu přidává více možností, více rozlohy a více zábavy do už tak rozlehlého GTA univerza. Skvělé je, že je to stále zábavné. Horší je, že už to začíná být občas nudné a hlavně k uzoufání zdlouhavé. Hlavním nepřítelem San Andreas je jeho neskutečná monstróznost a kiksy spojené právě s ní. Mám tím na mysli především neúměrně dlouhé cestování mezi městy a vesnicemi (na mapě se najde pár hluchých míst) a nespočet repetitivních úkolů. Vedlejší a různé bonusové mise jsou zábavné a hru příjemně zpestřují, ale stále jsou v početní nevýhodě oproti hlavní příběhové lince. Vice City byla jedna velká nepřerušená jízda. K San Andreas potřebujete pár odpočívadel, abyste ten kolos vstřebali.

Pro: Stále příjemně návykové, svět neomezených možností

Proti: V mnoha ohledech přeplácané, nesourodě navrhnuté město, slabší rozjezd

+15
  • PC 65
Nevím proč, ale mě tahle hra prostě ničím nenadchla. Bylo sice možne dělat skoro cokoliv, klidně i obarvit si vlasy na růžovo(teda, myslim, že to šlo, už je to opravdu dlouho, co jsem to hrála), ale pořád to prostě nebylo ono. A i když přiznávám, že jezdit kombajnem a dělat z lidí lunchmeat byla docela legrace, asi po 10 minutách mě to prostě přestalo bavit. Je pravda, že SA děla čest sandboxovému žanru, ale jak už jsem řekla, pořád tomu prostě něco chybělo...

Pro: zajímavé nápady, spousta možností

Proti: nějak to nedokážu definovat, ale po pár minutách hraní mě SA prostě omrzelo

+10 +20 −10
  • PC 95
Po trochu slabším Vice city přichází San Andreas a je to pecka.Hlavní výhodou je neuvěřitelná rozloha (město i vesnice).K dispozici jsou 3 města. Novým prvkem je RPG systém zlepšování vlastností (Výdrž atd.) Od minuléh dílu přibyly nové dobravní prostředky ze kterých jsou nejlepší kolo a traktor. CJ (zkrácenina jména hlavního hrdiny) jako první hrdina ze série umí PLAVAT ! Stejně jako v minulých dílech jsou k dispozici rozhlasové stanice. Škoda slabší grafiky.

Pro: Rozloha,Rozhlasové stanice , příběh , plavání, Tři města ,

Proti: Grafika

+8 +13 −5
  • PC 60
Herní svoboda a možnosti - a vem teď čert, jestli autům nemůže dojít benzín či že se policie chová poloanarchisticky (jsme v arkádě) - jsou tady neskutečné a nikdo je nemůže popřít. Projíždět při východu / západu slunce na motorce nebo letět obrovským strojem přes dvě města a pak vyskočit do bázenu vašeho domu / save, je NEUVĚŘITELNĚ individuálně svobodo-myšlenková idea a jsem moc rád, že naprosto každý si ji tady může realizovat.

Naopak, počáteční zdlouhavost, plnění misí a i (pro mě) otravný příběh jsou jen zbytečné přídavky, které by měla mít hra v možnostech je okamžitě přeskočit a mít přístup do všech měst (díky bohu za možnost nahrávání cizích savů).

Některé myšlenky jsou tu špatně dotaženy, především RPG část a celkově všechny tři města i okolí se po nějaké době stane natolik notoricky známým, že se z toho může stát i lehká otravnost.

Pro: Takřka absolutní herní vyjádření svobody od 'jdu z panelákového ghetta' k 'sedím na pláži a koukám na západ slunce', za což sérii GTA jen málokdy někdo pořádně docení

Proti: Malá rozloha (ano!), nulová snaha předvést víc módů počasí / aut / měst než kolik jste schopni napočítat na prstech jedné ruky. Takřka nulový vývoj hrdiny při svobodném hraní; být tlustý nebo vyholený považuji za dobrý vtip, ne za vývoj v pulzujícím světě

+8 +15 −7
  • PC 80
Můžete si dojít k holiči, nakoupit hadry, vytunit auto a skákat s padákem. To byly hlavní lákadla na hru.

Ve skutečnosti je to jen další gta, jen větší. O hodně větší. Tak velké, že lítat a jezdit přes celý stát mě neomrzelo až do konce hry...ale už si to znovu nezahraju. Hra pro mě neměla ducha, bylo to jen samé nigga madrfakr a raději si znovu zahraju Vice City...a jsem zvědavý na gta4

Pro: přelézání plotů, je to velké, některé mise jsou dobré, jiné nudné...jako v každém gta...ve své době to byla bomba!

Proti: o ději se opět nedá mluvit, s tím už by měli v Rockstar něco udělat...postavy jsem si neoblíbil.

+8 +13 −5
  • PC 100
I když se tahle značka značně rozvíjela, opravdu Rockstar je jedna z mála společností, které si na každém díle dali záležet (ano ty Ubisofte, na tebe ukazuju). Takhle prostě má vypadat vývoj značky, když se na to podíváte jako na celek a vezmete to od začátku, tak prostě díl od dílu to bylo lepší a lepší. A San Andreas je prostě další z řady GTA které prostě chytne a nepustí, Jasně, v téhle době už to ztrácí celkem kouzlo, remaster jsem nehrál podle mne je to zbytečný to už si radši zahraji originál, ale o to víc prostě musíte slevit z nároků a brát to i se zastaralými prvky a grafikou, ale prostě i tak ta hra má spoustu možností a hlavně skvělý příběh a postavy. Já si to zase užil, jasně pár věcí mi tu vadilo, ale o tom to bylo, čekat na další díl jelikož bylo jasný, že rockstar se zase poučí a taky že to udělal.

Pro: parádní příběh, velkolepé mise, skvělé dialogy

Proti: zastaralá grafika, ovládání, rpg prvky které jsou spíš na otravu, některé vedlejšáky

+8
  • PC 75
Vice city je podle me nejlepsi hra zanru, jakmile jsem to dohral (pc) zacal jsem se pidit po jakekoliv zmince o pokracovani, a s tim jsem neprestal, dokud nevyslo San Andreas.. Vysledek ? Nic me na hre neprekvapilo, pozitivne.. a ani nemohlo, odnesl jsem si z toho na kvalitu titulu prumerny herni zazitek a pouceni pro priste, kdyz se na neco tesim, nectu si vsechny preview, recenze, stripky z prubehu vyvoje atd..
+6 +10 −4
  • PC 60
GTA: SA nelze upřít jistou kvalitu. Stejně tak nelze popřít, že mě ona obecná gangzta & nigga popkultura, ve které je San Andreas vymáchaný v míře opravdu nemalé, vůbec nepřipadá cool. Ba naopak, je mi spíše protivná.

Na téhle hře mě zároveň vždycky hodně braly takové ty malé detaily typu vylomeniny (a následné zlomeniny) na motorce, dráždění fízlů bosou a černou nohou, velké dálniční pogromy apod. Z čehož to poslední se nedalo pořádně ani poctivě praktikovat díky onomu proslulému mizení objektů z paměti hry. To si takhle pracně vystavíte pyramidu z čerstvě explodovaných vozů, otočíte se pro další oběť, a z úchylné pyramidky vám zbydou třeba 2 auta a 1 blbá motorka. Omff. :(
+1 +14 −13
  • PC 85
Jedna z mých nejoblíbenějších TPS a zároveň nejoblíbenější ze série GTA. Hlavním tahákem je obrovská volnost kombinovaná s velmi výrazným příběhem. Obdivuji, že se mezi tím vším příběh "neztratil". Hlavní věc, kterou bych vytkl jsou občasné bugy a jaksi nedotažená grafika.

Pro: Volnost, příběh

Proti: Grafika

-4 +9 −13
  • PC 95
Prostě bomba. Tohle je podle mě jedna z nejlepších her co kdy vyšla. Já snad neznam nikoho kdo paří hry a San Andreas by nehrál. Na svou dobu prostě vymakaná hra s krásným a dlouhým příběhem. A když vás příběh nebaví, tak můžete jen tak chodit po velikym rozlehlym městě a třeba objevovat záhady, chodit do posilky nebo jen tak zabíjet kolemjdoucí atd. Ve hře je spousta dopravních prostředků (auta, motorky, letadla, lodě) a zbraní (od pistole 9mm až po plamenomet). Myslim si, že tohle je hra která jen tak neomrzí.

Pro: Ve hře se mi líbilo snad všechno. Myslim si, že tohle je hra na kterou většina lidí jen tak nezapomene.

Proti: Možná multiplayer mě trošičku zklamal.

-5 +7 −12