Gooka je totiž klasická point and click adventura, která se dá v pohodě dohrát pod dvě hodiny i se skladanim střepů. Za ty dvě hodiny se dostanete z klasického fantasy městečka a vlastně celého království až do scifi vesmírné lodi, ve které nepřátele zneškodňujete dálkovým ovladačem.
Ano, na jednu stranu je to kouzelné, na tu druhou mě ten závěr a vlastně celá ta druhá scifi půlka nikdy nebrala. Celkově nemám ve hrách tohle promíchávání scifi a fantasy rád (ano, koukám na Vás, série Wizardry a Might and Magic).
Ve své době mě dokázal Gooka oslnit dabingem, prostředím i ručně malovanými obrazovkami. I když toho v nich nešlo mnoho dělat, bavilo mě je prostě jen tak procházet a koukat se na ně. Holt, kouzlo dětství. I od těch dob si občas Gooku pravidelně jednou za rok za dva zahraju, to kouzlo nostalgie tu opravdu funguje. A vlastně se přitom i dost bavím a užívám si dabing, hudbu, atmosféru a grafickou podobu celé hry.
Co se týče negativů, ano, jsou tu slepé uličky, o kterých se píše snad v každém komentáři a mluví o nich každý, kdo hru hrál. Přesto mně osobně na hře nejvíc vadí úplně jiné věci. A těmi jsou především nevyužitý svět a neuspokojivý konec. Svět hry je zajímavý a dokáže Vás zaujmout, na celé ploše cca dvou hodin je ale strašně nevyužitý, spousta věcí je jen tak zmíněna a určitě by hře přispěly nějaké nepovinné pasáže nebo okomentování, které by tento svět více rozebíraly. Nebo aspoň nějaká encyklopedie. Na základě toho jsem se rozhodl si před lety přečíst i knihu, podle které Gooka vznikl, ale neradujte se, příběh se od hry v mnohém odklání a spousta věcí, postav a mytologie tam je popsána vyloženě jinak.
Tou druhou nejzásadnější chybou je pro mě strašně neuspokojivý konec.. Jedna textová obrazovka, kde je v jednom odstavci popsáno to, jak Gooka znicil vesmírnou loď a to je všechno. Jo, ještě obligátní věta - Potom se Gooka rozhodl, ale to už je jiný příběh..
Po takovém konci mi zůstala jen jistá pachuť nevyužitelnosti závěru a vlastně i celé hry.
Pro: Nostalgie, dabing, hudba, první fantasy půlka hry
Proti: Nevyužitý svět, neuspokojivý konec, druhá scifi půlka hry