Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Druhý datadisk mě zaujal podstatně méně. Lego svět samotný není špatný nápad, byť mnohým do světa Forzy nesedne. Nicméně pokud už pro něj autoři přichystali speciální údolí, tak mi přijde trochu smutné, že v něm není vše z Lega. Jedná se tak v posledku o "Potěmkinovu vesnici", kdy po dvou třech řadách stavebnicových stromečků už "prosvítá" normální příroda tak, jak ji známe z původní hry. Stačí tedy trochu sjet vaším Lego autíčkem (viz níže) z cesty a náhle kouzlo upadá. Ne že by tedy mnohé lokace nevypadaly skvěle. Ale nic moc krom toho prvního dojmu z nich nemáte.

Hra neobsahuje žádné zásadní změny. Přibyla jediná "Horizon Story". Po mapě také nově hledáte ufounské artefakty a zmutované palmy. Největší problémem je však nehorázný grind. Celý datadisk stojí na plnění výzev, z nichž získáváte Lego kostičky. A z nich pak zase stavíte svůj Lego dům (bohužel nemáte svobodu kde a jak kostičky při stavbě použijete), což vám otevírá nové výzvy a závody. A pokud projedete vše na mapě, tak budete sotva na polovině z množství, které potřebujete k odemknutí finálního závodu. Samotných "výzev" za kostičky je totiž daleko více a jsou skryté ve speciálním okně. Splněním všeho po mapě ulovíte jen část z nich. Ty zbylé dostáváte za stovky neskutečně repetitivních a nudných "miniquestů".

Oceňuji naopak alespoň těch pět lego aut. Původně byly jen tři (i to dále potvrzuje onen pocit Potěmkinovy vesnice). Další dodaly updaty. Zarazil mě také přislib lego letadélka, které v rámci jedné přístavby vašeho domečku dostanete. Původně to znělo tak, že by se s ním mělo dát proletět. Bohužel mě nalákali falešně. Nic takového nejde. Samozřejmě jsem chápal, že by kvůli tomu nepřekopali celý systém hry. Ale jako malinkatá odbočková "blbůstka" to mohlo vzniknout. Pár vzletů nad krajinou datadisku bez dalšího obsahu nám mohli dopřát. Engine by to určitě zvládl. Takhle jsou z toho jen zklamané dětské (mé!) sny. :(

Stejně tak je vyloženě promarněnou příležitostí, že nám nenabídli alespoň pár "Lego avatarů". Ty patřící k Lego autíčkům jsou vždy "napevno" a nejdou změnit. Tedy... Zase se mi rozhodně nestýská po jejich "oblékání" prostřednictvím onoho příšerného "kola štěstí". Opravdu jsem si oddechl, když můj avatar (oblečený v prosté džíny a triko) vytočil v původní hře poslední bundu a posléze už jsem tak dostával jen auta a peníze. Ale pro ty lolz, kdy v mulťáku původní hry najednou vystupuje váš Lego panáček, měli alespoň dva či tři již "hotové" avatary nabídnout (samozřejmě bez možnosti jejich "oblékání"). Trochu zklamání je i nové "Radio Awesome" s jedinou (dokola se opakující) písničkou - Everything is Awesome. Ta je sice skvělá (a The Loney Island jsou jako vždy vtipní), ale je to prostě málo. A poměrně rychle se tak vrátíte k dalším stanicím. Horizon Bass Arena má mimochodem také jednu písničku navíc.

Prostě... Tohle je šité horkou jehlou a dělané jen na onen slovutný první dojem. Nadšení rychle opadne a s tím i chuť pokračovat v onom odporném šíleně dlouhém grindu s minimálními posuny. Kolik lidí splní všechny ty kostičkové výzvy, aby se prokousali k závěrečnému závodu? A proč kladu takovou "rétorickou otázku", když se to dá zjistit skrze seznam achievementů? Proč vás, stejně jako tenhle datadisk, tak zdržuji? :) Odpověď je btw 0,36 % hráčů. Tolik vlastníků FH4 se tedy prokouše všemi výzvami LEGO Speed Champions.

Pro: celkový nápad, občas velmi zajímavé a hezké lokace, nová Lego auta, Lonely Island

Proti: grind - celý datadisk je jen "okrasa" zakrývající grind

+17