@
Jab (17.05.2022 08:15): Free verze je hodně rozsáhlá, ale je prerušena koupí hry.
Obsahuje base hru + Heavensward expansion a veškerý obsah až po lvl 60, což je fakt hodně.
Zvláště když FF14 povoluje hráči hrát všechny povolání na jedné postavě, a každé povolání má vlastní storyline navíc k té hlavní.
Jediné co FF14 blokuje je používání marketu a friends systůmu a zakládání parties (ale to se dá obcházet) a pár dalších maličkostí, které jsou víc částí té MMO než toho RPG.
Problém s FF14 je fakt ten, že až po první expansion (nebo po zvrat krátce před ním) je ten hlavní příběh hodně táhlý a zdánlivě fakt slabý. Děje se tam ale spousta worldbuildingu, který se hráči vyplatí vědět později ve hře.
Jen je to prostě 40+ hodin obsahu, než ta hra a příběh začne být opravdu dobrá. A pro některé občas trvá ještě dýl.
Co se dabingu týče, tak ten se taky zlepší v Heavenswardu a s postupnýma expansionama ho je vždycky o něco víc, ale ano, pořád je tam hodně keců bez dabingu. Každopádně anglický dabing je u FF14 fajn a o nic horší než japonský.
A co se dějových zvratů týče, co myslíš tvou mentalitou?
FF14 není žádné anime-rpg s dramatickými zvraty ukřičených teenagerů.
Naprostá většina zvratů jsou:
- politické změny ve světě
(kde propracovanost interní politiky a množství "politických hráčů" v celém světě je dost možná větší než ve většině ostatních RPG co jsem hrál - asi 16 samostatných státních útvarů (+2 politicky oddělené) s vlastními interními a externími politickými problémy a frakcemi.
A do toho ještě asi 12 historických padlých zemí a států jejichž zbytky mají dlouhodobé dopady na státy obývající jejich území.)
- lore změny v chápání světa a kontextu zápletky
- charakterové zvraty (zrady, smrti, činy, teroristické útoky), které často mají dopady nejen osobní, ale i sociální a politické