Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Herní výzva 2021 - bod č. 8 Herní nášup (3. část)

Klady:
- Nový pohled na příběh hry, kdy se ujímáme nové hlavní postavy a jeho dvou kámošů z týmu, kteří nás v některých pasážích hry doprovázejí.
- Příběh se odehrává v době základní hry i prvního datadisku.
- Noví nepřátelé v podobě trénovaných žoldáků jsou v některých případech opravdu kvalitními soupeři. Především ti, co mají lepší reflexy a nepůsobí na ně naše speciální schopnost zpomalení času.
- Nový zbraňový arzenál, přináší pár zajímavých kousků, se kterými můžete kosit nepřátele.
- Vyvážený systém lékárniček a nábojů, stalo se mi pouze dvakrát, kdy mi úplně došly náboje.
- Lokace jsou oproti původní hře lépe vytvořené a působí mnohem zajímavěji.

Zápory:
- Větší důraz na akční pasáže hry, kdy je upozaděn hororový prvek, což ubírá na atraktivitě. Místo toho přibyly takové ty bafačky, kdy se otočíte a najednou je za vámi postava.
- Nevysvětlený konec hry, kdy se stejně nedozvíme, co to je ten projekt Perseus.

Pro: Nový pohled na příběh hry, noví nepřátelé, nové zbraně

Proti: Větší důraz na akci, upozadění hororových scén

+16
  • PC 50
Je trochu nefér kritizovat hru 13 let po vydání, ale tak nějak se mi nechce věřit, že by tohle byl nějaký skvost i ve své době. I zde se autoři drželi svého oblíbeného level designu - ohavné šedé koridory nesmyslně se kroutící do všech směrů občas ústící do přespříliš zřejmé "arény", kde se odehraje rychlá přestřelka. Jako střílečka je to takové nijaké - jen běžíte kupředu, nepřátelé vám rádoby stylově skáčou parakotoulem pod brokovnici, co pár metrů nasáváte tuny lékárniček.

Jako horor to však dle mého selhává mnohem více. Ty otravné a nesmyslné lekací momenty, kdy tuhle vybouchne žárovka, prásknou dveře, prolétne duch, to je tak nějak akorát úsměvné. Tísnivou atmosféru tak vyvolávaly spíš momenty, kdy jsem očekával nepřítele za rohem. Ovšem ti se také zcela nesmyslně vždy ohlásí řvaním do vysílačky.

Kvalitativně to tak jde ve šlépějích předchozího DLC F.E.A.R.: Extraction Point. Naštěstí to také není nijak dlouhé, tak si můžu tento herní rest odškrtnout.
+14
  • PC --
Konečně to dostalo trochu hororovej nádech, přesto mi tam ty monstra a duchové přijdou navíc, příběh mě totálně minul, feer je o … akci.

Hraju to na těžkou obtížnost a pohoda jahoda. Kapsy mám plný náboju, nepotřebuju ani bullet-time (na mezerníku)!

Tak beru zpět, FEAR není tak hroznej. Dohrál jsem na jeden zátah (v rozmezí asi 14dnu) originál i s oběma datadisky, a docela to odsejpalo i na těžkou obtížnost, která s bullet-timem vůbec není těžká, ale zábava. Před pár lety jsem se to snažil dohrát, proto mě to otrávilo, ale tentokrát jsem si některý sekvence dokonce rád zopakoval a ten základní díl, kterej jsem hrál nakonec, je nejlepší, už nejen kvuli tomu, že na sebe navazuje dějem a jsem schopen si zapamatovat lokace (takže dobrej level design), ale i že hned do ruky nedostanete všechny zbraně a na ty lepší kousky si musíte počkat, a tak se ke slovu dostane skvělá brokovnice, hřebíkomet a pistole, se kterejma jsou snad nejefektivnější head-shoty a mají nejlepší zvuk (vždycky jsem ho musel trochu ubrat, abych ve tři ráno nevzbudil sousedy a nevolali na linku bezpečí, že se v domě střílí)!

Ty vzkazy ze záznamníku nebo kecy vedlejsších postav jsem moc nesledoval, hlavně protože jsem to jel na full HD a titulky se nedaly číst. Nicméně zapamatoval jsem si jednu větu, která zněla jasně a čistě: They try to bury their sins, but instead planted the seeds of their doom. War is coming. I have seen it in my dreams. Fire sweeping over the earth. Bodies in the streets. Cities turned to dust. A retaliation (Afterimage). No a pak jsem zaslechl další a už to začalo dávat smysl!

Tahle hra má koule! Nevim, jak se to stalo, ale nemužu se od toho odtrhnout. Chci další a další headshoty. Závislost! Asi dost záleží, jak vám FEAR sedne, ale nabízí oproti jinejm FPSkám minimálně jeden prvek navíc, a když ovládání dostanete do ruky, tak zažijete pocit, který jsem podruhý okusil v Crysis 2, jste nezastavitelnej superman! Další hra, která mě donutila zapnout Fraps a ukládat parádní akci.

Co posrali je používání remote bomb, kdy vezmu nejdřív do ruky ten joystick místo toho, abych hodil granát a pak si detonátor libovolně zvolil (4). Vzhledem k rychlosti hry to normálně nikdy nevyužijete. Taková drobná vada na kráse jinak dokonalého ovládání. Asi si chtěli připomenout Duke Nukem nebo co.

FEARU jsem si všimnul užv době, kdy jsem přestal na PC hrát a občas ho pařil u kámoše, než si oblík, navoněl a šli jsme na pivo. Takže určitě dokáže zaujmout během chvíle.

Healy - M4 (super)
Granades select - Scroll Up/Down (dokonalý)
Zbavit se zbraně - M5 (velice šikovná klávesa, když máte rádi vše na svém místě)

Pro: Pěkný strašidla. Super zbraně. Přehlednej HUD. Povedená krev. Lezení po žebříku. Pavání. Mizerný světlo, který musíte ještě šetřit.

Proti: Remote bomb, turrety (pičovinka). Mám tam dvě tři chyby.

+6 +7 −1
  • PC 80
Změna studia. Příklon k akčnější formě. Je to docela i logické. Akční stránka je přeci jenom nejsilnější složkou téhle hry. Hororové pasáže ubyli. Zato je hra o něco delší než první přídavek. A taky o něco těžší. Na mojí oblíbenou vysokou obtížnost jsem tu parkrát zařval. Lékárnama to učitě nebylo. Těch je tu víc než dost. Kolikrát je to jenom o tom včas zmáčknout uzdravování, protože když rány sednou, stačí málo.

Dvě nové zbraně. Ne moc použitelný granátomet. Těžká technika se tu totiž moc nevyskytuje. A bleskomet. Slušný, ale zoufale málo nábojů. Jeden nový démon. Ani mě nezranil. Na jeho útok jsem se musel podívat v nečinnosti. Nový druh obrněného a rychlého vojáka. Když jich bylo víc, tak dokázali pěkně zatopit a souboje s nima měli šťávu. A pozor, je tu boss!

Nejvíc jsem si oblíbil pistole. Stylové, přesné a smrtící. Z bullet timem jsem si připadal jak vražedná mašina. Škoda, že nepřátelé nejsou víc aktivní a jenom čekají na Vás ve své místnosti. Dali se tak snadno postupně střílet. Na druhou stranu. Náběh do místnosti na férovku se kolikrát rovnal jistojisté smrti. Bohužel žádné nové hudební motivy. Navíc je tu hudba o dost hůř zasazená. Někdy skoro až otravná.

Překvapivě mě FEAR i s druhým přídavkem nepřestal bavit. Pěkně zasunutý děj. Stále zábavná akce. Jen už je tu přeci jenom poněkud málo nového. A ty bonusový mise mi už přišli docela zbytečné. Malá škoda, že nebylo znát, že hraju za jinou postavu.

Pro: pistole, obrnění a rychlí vojáci, o něco těžší, pocit nezničitelného bojovníka

Proti: odfláklá hudba, málo použitelných novinek

+23
  • PC 85
Další tentokráte stand alone datadisk k FEARU. Přijal jsem s upřímným povděkem, že už došlo k změně hlavní postavy a mohl se tak na příběh dívat očima nezasvěceného a především nepříbuzného Fettlovic úchylné famílie.

Délka mi přišla obstojná, prostředí taky ujde, ačkoli se výraznějších změn opět nedočkáme. Pozitivum bezesporu je, že se prodloužila výdrž baterky, nový zbraně už ale žádná sláva - trochu takový přehnaný bleskomety, nicméně ty hráče nikdo užívat nenutí a tak k bojům opět nemůžu říct křivýho slova. Trochu mě ale naštvali ti ultra rychlí nepřátelé, co vydželi víc jak lehčí tank. To nemohli autoři vymyslet něco věruhodnějšího?

Příběh na rozdíl od EP chválím, konečně bylo co objevovat. Dokonce i muzika se dočkala updatu. Sic některý skladby byly přehnaně splašený, nicméně celkově nemůžu kvalitě muziky nic vytknout. Atmosféru se rozhodně daří navodit skvěle a přesně k tomu má soundtrack sloužit.

Celkově považuju PM za slušnější přídavek, než předchozí, takhle sem si to vlastně představoval. 85%

Pro: boje, UI, Alma, zvuky a hudba

Proti: někteří nepřátelé, divný zbraně

+18
  • PC 85
"Cosi shnilého jest v zařízení Armachamském..." (Paxton, držíc v ruce hlavu člena SFOD týmu, z níž mizí maso a zůstává jen bílá lebka...) - imaginace autora komenáře :)

Možná budu výjimkou, jelikož Perseus Mandate (PM) mi po dohrání přijde mnohem lepší, než datadisk předchozí: Extraction Point (EP). V EP jsme navázali na původní díl a snažili se prostě jen dostat k bodu vyzvednutí. Už se nic nevyšetřovalo, nebyly zde žádné záhady, protože to nejdůležitější rozuzlení přišlo v prvním dílu. EP tak nabízel jen běh z místa A do místa B mnoha různými prostředími, ale bez invence, nápadu a nějakého napětí. EP tak pro mě bylo zklamáním a PM jsem se tak trochu obával. A díky autorům, že zbytečně ;)

UVÍTÁNÍ

Pamatujete chvíli v původním FEARu, kdy se jednotky ochranky ATC obrátili proti vám a otevřeně vám začali čechrat kadeře? Tak přesně někdy v tuhle chvíli je do jiné sekce téhož Armachamského zařízení vyslána další jednotka týmu F.E.A.R., která ale dosud neví, že není jediná vysazená v tomhle marastu. Autoři se už neprdí s nějakým předkládáním předchozího příběhu hráči. Jste hozeni do rozjetého vlaku a ačkoliv je datadisk standalone a pro jeho hraní tak není třeba vlastnit původní díl, bez znalosti toho, co se ve FEARu dělo, budete nahraní. Od začátku vám jdou po tepně také rovnou "enhanced" enemáci - na co čekat, že. Navíc se ale zanedlouho objeví na scéně další nepřítel, pracující pro někoho trochu jiného a mající svůj vlastní cíl.

Obecně příběh PM mi přijde jednoznačně lepší než v EP. Rozvíjí již známé pozadí děje z původního FEARu a dovysvětluje možná ne až tak plně vysvětlené a pochopené z minula. V PM jde o vyprávění paralelního příběhu s prvním FEARem, jen z pohledu někoho jiného a z jiné části, což dává autorům jakous takous linku, na které mohou stavět své další nápady a velkými dějovými zvraty původního dílu si pro vyprávění pomáhat. Oproti EP je zde i víc telefonátů, což mi prostě, spolu s tímhle "vedlejším" příběhem navozovalo atmosféru, že se něco skutečně děje, já jsem toho součástí a jdu po tom.

PŘEKVAPENÍ

Než ještě přejdu k vyloženým kladům :) samozřejmě přiznám, že datadisk se nevyhnul několika drobnostem, které mi ne zrovna vadí, jako spíš překvapují a buďto jsem něco nepochytil z minulosti nebo si s tím tvůrci moc nelámali hlavu:

- Tak např. schopnost rychlejších reakcí (slowmotion). Já myslel, že jen původní postava mohla mít tuto schopnost a díky tomu byla ve F.E.A.R. squadu jedinečná. Taky se na to přeci upozorňovalo na začátku prvního dílu při rozhovoru nadřízených u obrazovek ála "Ty ho chceš poslat do akce?" "Jasně! Videls' jeho výsledky bleskových reakcí?". No bodejť, když mám s Wadeovými nemálo společného. No a teď hrajeme za jiného "řadového" F.E.A.R. vojcla a hle, on umí taky používat slowmotion. A co on, ale i žoldáci mají zjevně tu stejnou schopnost - jsem lehce zmaten, páčto mi to s vědomím předchozího děje a výše uvedeného dialogu z původního dílu nedává jaksi smyslu. Jasně, chápu, že vydat datadisk FEARu bez možnosti slowmotion by byla sebevražda, ale dějově a příběhově mi to hlava nebere.
- Už od EP mi přišly trochu zbytečné nelogicky se všude vyskytující bedny s vybavením a zbraněmi. Tady se objevují bedny se zbraněmi i v kancelářských budovách (pochybuji, že by si je tam stačili nastěhovat žoldáci) a zapomenutých podzemích prostorách. Je to zbytečné, jelikož FEAR se bez toho v pořádku obešel a tady je munice taky dostatek, vzhledem k tomu, že všude někdo je a vždycky je buď dostatek munice nebo je po ruce prskátko k výměně.
- Je trochu divné, že žoldáci, v podstatě poloprofesionální soukromá armáda, nosí všechny typy zbraní, aby si mohl hráč případně doplnit - čekal bych u nich stejnou výbavu, aby si oni mohli případně doplnit nebo půjčit chybějící munici. Žoldák se základním samopalem je tak buď nějaký novic nebo to má za trest :)
- Prohlubování a dovysvětlování příběhu je plusem, který vtahuje do hry a přikovává do křesla a k monitoru, ale nemá to moc smysl ve vzatu k nějakému "běžnému vojclovi". Ve FEARu to mělo smysl, když mám nemálo s Wadeovic famílií společného, tady ale není důvod s příběhem a okolnostmi neseznámenému vojákovi dovysvětlovávat něco, čehož pozadí sám vědět nemůže (jistě, hráč ví, jeho postava nemůže). Stejně tak je zvláštní, že se s hráčem/postavou Paxton vůbec vybavuje a prostě ho nesešrotuje, stejně tak velká Alma. Nutno zjevně hodit za hlavu ;)

ÚLEVA A RADOST

Co mě ovšem oproti EP skutečně velmi mile překvapilo, to byly ROZHODNĚ lepší hororové scény a lekačky (první duch vojáka za zády, duchové u potemnělého reaktoru po oficiálním zjištění žoldáků, co právě chtěli získat kód), celkově příběh a některé zvraty v probíhajícím ději (když mě chtěla ATC ochranka odzbrojit a do zad jim vešel Mech). Působilo to na mě mnohem herně-filmověji a vůbec mi přišlo, že PM byl více příběhově a nápady návratem k původnímu FEARu. Tady se totiž furt něco dělo a nebyla (až na výjimku níže) chvíli, kdy bych si říkal, že už je toho dost a chtělo by to změnu, nebo bych se dokonce nudil díky nastolenému stereotypu.

Oproti FEARu a EP je také příjemná změna, že zde vidíte i vícero SFOD a FEAR "kompanionů" a dostanete tak jakýsi pocit spolupráce, ačkoliv těch pár vocasů, co vás následuje, nemá na bitvy vůbec žádný vliv a všechno je stále jen ve vašich rukou. Nicméně už nejste jediný v celém městě, kolem se to mele a, byť Alma a Paxton plánují vyřízení si účtů, spojené div ne s genocidou celého lidského pokolení, svět okolo žije. Nastolení takovéhle atmosféry se autorům povedlo.

Celkem kladně hodnotím i dobrý "vochcávkový" způsob, kterak použít už jednou nadesignované levely (výstup z metra ke zřícenému letadlu, staveniště), byť je škoda, že se nemůžeme dostat na místo, odkud Point Man v EP utíkal (kostelík), abychom viděli, zda hoří nebo ne a tedy jestli jsme tu PŘED a nebo PO Point Manovi. Také je zajímavé si uvědomit, že se pohybujeme přesně v opačném směru, v jakém jsme z města prchali s Point Manem v EP. Prostě taková zajímavá klička ve vyprávění.

POHORŠENÍ

V průběhu hry vám ale bohužel autoři nedají možnost si neuvědomit, že jde o datadisk, protože to místy vypadá lehce odfláknutě a nedodělaně, jako kdyby se na vydání nějak pospíchalo. Třeba:

- V některých lokacích mi přišla grafika jakoby bez efektů. Tím, že jsem hrál v "neoptimalizovaném" rozlišení, to nebylo, stejně hra vypadala i na nejvyšším "optimalizovaném" rozlišení (všechna širokoúhlá rozlišení jsou neoptimalizovaná). Některé prostory kancelářských budov, schody a místnosti byly jakoby bez stínů, jak s vypnutými efekty. Postupně se někde potemnělost, stíny a světla objevovaly, v jiných lokacích pak zase mizely. Přišlo mi to jako zvláštní chování grafiky a efektů hry.
- Zasekávání se o předměty, jako byly např. velké servery, turbíny apod. Pohyboval jsem se těsně u nich a došel na jejich roh, kde jsem se zasekl a nemohl se hnout jinam než o krok zpět.
- Místy jsem se nepohyboval chůzí ani během, ale doslova plutím.
- Přišlo mi i zvláštní chování zbraní, které občas mizely. Pobil jsem pět enemáků, ale zbraně najdu jen u třech. Občas se mi taky stalo, že jsem si vyměnil zbraň za jinou a následně si zase chtěl vzít tu starou, ale ta už nikde nebyla - zmizela. V průběhu hry jsem si tak dával bacha na to, jestli si nějakou novou zbraň skutečně chci vyzkoušet, ačkoliv má jen málo munice, a zahodit namísto ní jinou, s plnou municí. Už bych tu starou taky nemusel najít.
- Taky mi přišlo zvláštní (možná si to nalhávám), že jednotky Replica reagovaly na mou rozsvícenou baterku ("Flashlight!"), kdežto k žoldákům jsem klidně mohl zezadu přijít s rozsvícenou baterkou a divné jim to světlo nepřišlo. Zároveň je škoda, že žoldáci nemají tak hezký vysílačkový hlas jako vojáci Replica. Jejich hlas na mě působil... jak to říct... lacině.
- Lehce zbytečné protahování hrací doby prolézáním tunely, kterážto pasáž hry mi přišla už zbytečná. Obzvlášť, když jsem se už poněkolikáté propadl. "Vtahování do podsvětí" démony mi do těchto tunelů už moc nesedělo. Později ale zase do zařízení Armachamu zapadalo. Naštěstí šli díry démonů obejít.
- Občas mi problikával obraz a při zpomalení se občas obraz trhal. Možná nějaká souvislost s mnohem novějšími ovladači grafiky, oproti dosti postarší hře.
- Sem tam se nelogicky chovaly předměty, třeba takový granát, postavený na bedně, zůstal po spadnutí bedny levitovat ve vzduchu.

Jako poslední (možná) neduh si nechám něco, o čem je tohle přirovnání možná trochu sporné - délka hrací doby. FEAR i EP mi dali časově celkem zabrat, PM jsem dohrál bezmála za jednu neděli. Možná je to skutečně krátkostí a nebo naopak vtažením do děje, kdy mě bavilo postupovat dál a dál a otvírat nové a další dveře. Možná to také bylo tím, že mému srabáckému srdíčku vyhovovalo víc bitek mezi živými protivníky, než hororové lekačky a zabíječky démonů, kterých je tu oproti FEARu a EP, dle mého, o něco méně. Stále nějaká akce, sem tam prošpikovaná vkusnou hororovou atmoškou.

Adieu, Armachame

Škoda, že ve STEAM verzi hry nejsou achievementy (nevěřím, že to říkám) - docela by mě zajímal počet nepřátel, sklácených úderem pažby, kopnutím s výskokem a podražením. Nevím o jiné hře, kde by tohle bylo takhle vkusně do hry implementováno (a nebylo to jejím primárním účelem).

Hra sice po dohrání nabízí i trojici bonusových map, jejichž účelem je nabídnout koridor a nepřátele, přes které máte co nejdříve proběhnout do cíle, samozřejmě spolu se spacifikováním enemáků. Příběhově ale nemají žádný smysl a ani nejde nijak výsledky sdílet, aby bylo možné je s kamarády porovnávat. Je to tedy spíš taková drobnost a dárek od vývojářů, kterak si zařádit bez znovurozjíždění celého příběhu.

Spokojenost. Spokojenost a mohu jen doufat, že mě další díly nezklamou (ne, že bych tomu věřil ;)

PS: Kdo z vás, kteří jste už hru dohráli, počkal na konec závěrečných titulků a nenechal si ujít závěrečnou dějovou scénku a Paxtonův "polibek na rozloučenou", co? ;)

Pro: Příběh; atmosféra; hororové scény a výjevy s nápadem, vtipné využití některých už z EP známých částí levelů, má to drajv a nenudí

Proti: Místy zvláštní grafické (ne)efekty; chybky v chování postavy, zasekávání se či drobnosti ve scriptech; aktivnější nevyužití parťáků, alespoň na chvilku; lehce nelogický příbeh ve vztahu k obyčejnému a rodinně nezainteresovanému vojákovi - ale vem to čert

+15
  • PC 65
Již druhý datadisk trpí stejnými neduhami, jako jeho předchůdci. I na obtížnost normal není možné boje vyhrávat bez neustálého používání zpomalení, mise jsou bez nápadu, stejně jako jejich design.
-2 +1 −3
  • PC 70
Počet hodin v Xfire: 7 Perseus Mandate je stand-alone datadisk, což mě tenkrát moc nepotěšilo, protože jsem měl 40 GB disk a původní F.E.A.R. kvůli multiplayeru stále nainstalován :) Perseus Mandate se vyznačuje dobrými OH momenty, jako třeba na půl okopírovaná scéna z Terminátora 2 - "seskok" náklaďáku z mostu do stok nebo level ve strašidelném domě. Tento druhý datadisk mě zaujal o fous víc než ten první. // Hrál jsem s českými titulky.

Pro: Zapamatováníhodné momenty, svižnost hry

Proti: Příběh, skoro žádná Alma, grafika na rok 2007 už zastaralá

+9
  • PC 85
V pořadí druhý přídavek pro hororovou akční střílečku F.E.A.R. s podtitulem Perseus Mandate... Ok, podíváme se jí na zoubek. Od úplného začátku skrývá v sobě tento datadisk nespornou výhodu nemuset mít nainstalovanou původní hru (oproti Extraction Point). V podobném duchu se potom nese celá herní náplň, kdy označení “stand alone“ dá se vztáhnout i na celý příběh.

Tentokráte se mrkneme pod sukně zlotřilé organizaci Armacham, politickým praktikám, šílenému pokusu a v neposlední řadě (a z tak trochu jiného pohledu) i děsivé holčičce Almě. Tento náhled zprostředkovává pozice druhého týmu F.E.A.R., který je vyslán souběžně s týmem, známým z původní hry. Hned ze začátku si hráč všimne, že na všechno nebude sám jak kůl v plotě, a že má k ruce další dva parťáky. Jak už to ale u podobných her bývá, nebudou po ruce stále a vždy se najde naskriptovaná scéna, kdy vás musí opustit. Dalším plusem (a podle mě asi největším) je nový protivník - najatí žoldáci The Nightcrawlers. Souboje proti nim a hlavně komunikace mezi samotnými protivníky posunují již tak skvělý soubojový systém o další kus dopředu. Také přibylo pár protivníků z řad paranormálních jevů a nové zbraně na jejich deratizaci.

Zbytek hry už je stará dobrá (částečně, viz níže) známost. Stále je zde skvělá atmosféra, ničím neurážející grafika, funkční lekací scény i zvraty v příběhu, dokonalá hudba i zvuk(y), ale také chudý level design a předvídatelnost (po osvojení si hry), což už jsou položky spadající do kolonky nedostatků. Je zde také výrazný příklon k akčnější složce (víc si zastřílíte), přičemž si dokáži představit, že se najdou i tací, co tuto sérii rozehrají právě tímto dílem a budou daleko více nadšeni, než jsem byl po dohrání já.

Během hraní jsem se několikrát přistihl, že čekám na něco nového, leč má touha zůstala nevyslyšena. Kouzelník se opět nedostavil a z mého pohledu zůstalo tak “jen“ u výborné FPSky se skvělou hratelností. Jistě, není to zrovna málo, ale...

Pro: klasika: atmosféra, hratelnost, hudba, zvuky, zbraně, přestřelky

Proti: také klasika: level design, předvídatelnost

+26
  • PC 60
Tento datadisk by bol oveľa lepší keby prvý datadisk F.E.A.R.: Extraction Point nikdy nevyšiel. Jeho nepodarenosť a recyklácia pôvodnej hry ma totiž strašne ubíjala. Leveldesign majú totiž pôvodná hra a aj datadisky (takmer) identický. A čo je raz sranda, druhý raz rutina, je tretí raz otrava.

V porovnaní s Extraction Point, ale Perseus Mandate berie celú záležitosť tak trochu z iného pohľadu - nielen čo sa postáv a príbehu týka, ale aj náplne. Je samozrejmé, že zas ide o striedanie (nie už tak efektných) prestreliek a mysterioznych častí, ale mierna odlišnosť príbehu, nejaké tie nové zbrane a nepriatelia, pravidelnejšie strety s parťákmi a nepriateľmi + pár dalších momentov, spríjemňuje toto varenie z vody.

Ako som spomenul na začiatku, keby to bol prvý a jediný datadisk, bolo by aj vyššie nadšenie/zábava a z mojej strany aj hodnotenie. Takto však sa cítim tou recykláciou už pomerne vycicaný, i ked som sa miestami celkom zabavil.

Pro: iný uhol pohľadu, príbehovejšie než prvý datadisk, boje sú stále fajn

Proti: zas ten leveldesign, recyklácia, recyklácia, recyklácia,

+12
  • PC 40
K tomuto datadisku jsem se dostal až rok po dohrání původní hry, ta mě příjemně překvapila, takže když jsem se dozvěděl, že existuje další datadisk, neváhal jsem s jeho koupí ani vteřinu.
Hra samotná nabízí oproti původní hře několik nových zbraní a pár druhů nepřátel, ale to je asi tak vše, žádnou větší inovaci tedy nečekejte. Tento datadisk opět pokračuje v zajetých kolejích a tedy nic výrazně nepokazil a ani hru nějak mnoho nevylepšil.
Oproti původní hře Perseus Mandate klade větší důraz na akční složku hry, přibylo tedy mnoho soubojů, které jsou stejně zábavné jako v původní hře.
Lokace jsou opět dosti jednotvárné a nenabízejí žádne zpestření, hlavně první polovina hry mi v tomhle směru připadá až žalostná, naštěstí se vše časem začne zlepšovat a do hry se vrátí znovu ta dobrá atmosféra známá z předešlých dílů.

Jen se nedokáži zbavit pocitu, že už je tento datadisk tak nějak navíc, tedy to procházení stejnými lokacemi a dokonce i ty souboje, i když jsou kvalitní mi po čase přišly neuvěřitelně stereotypní, naštěstí hra dokáže postup hrou vždy oživit nějakou zajímavou událostí.
Takže tímto bych tento datadisk doporučil hlavně fanouškům série, pro ty je Perseus Mandate téměř povinností (prodlužuje hrací dobu), pro ty ostatní to budou asi zbytečně vyhozené peníze, neboť tento datadisk opravdu ničím nepřekvapí.

Pro: Nové zbraně, nepřátelé(mohlo jich být víc), Grafika, zábavné souboje.

Proti: Nic nového pod sluncem.

+16
  • PC 90
Ačkoliv jsem skalním příznivcem série F.E.A.R., přes počáteční negativní recenze jsem pomalu začal věřít, že se tento díl opravdu z nějakých pro mě nepochopitelných důvodů nepovedl. I přesto jsem do něho šel a musím říct, že je to jedna z mála her, kterou jsem v poslední době hrál s velmi intenzívním nasazením a denně se na ni těšil jak malý kluk.

Oproti předchozím dvěma dílům hra naštěstí totiž nepostrádá nic, čím by se od nich nějak znatelně lišila a to mě moc potěšilo. Po pár úvodních okamžicích začíná opět skvělá akce, která hráče doprovází celou hrou, takže pro co já tuto sérii obdivuji, je i v tomto díle. Kromě vojsk Replica zde přibyli další nepřátelé, s nimiž není zrovna žádná legrace, takže jsem velmi často musel pečlivě zvažovat, jaký zbrojní arzenál s sebou budu nosit, abych při setkání s nimi některými pasážemi zdárně prošel. Přibyly i nějaké nové zbraně, ale klidně bych jich uvítal víc, nehledě na to, že najít do těch účinnějších munici se často rovnalo zázraku.

Po grafické stránce zůstalo vše stejné, což mně osobně vyhovuje, po té zvukové, kterou obdivuji stejně jako tu akční, jsem byl opět nadmíru spokojen.

Závěr hry se skládal z několika částí, při kterých mi bylo docela krušno, jelikož početní převaha nepřátel ve mně občas vyvolávala stav zoufalství, ale při pečlivém krytí a za pomoci mého spojence, který se ke mně v poslední misi přidal, jsem k mojí spokojenosti hru dovedl do konce.

A závěr? To je přece jasné - těším se na Project Origin. :-)

Pro: klasická akce, nové zbraně, zvuková stránka, slušná grafika

Proti: příběh

+28
  • PC 70
Začátek vyloženě nepovedený, začal jsem se bavit asi až tak v 1/3 hry, po výbuchu Originu. Příběh opět vyprávěn zmateně a těžko pochopitelně. Celkově mnohem lepší než Extraction Point, delší a zábavnější.
+5 +6 −1
  • PC 80
F.E.A.R. mám velmi rád,zažil jsem si u něj "moc pěkné chvilky" abych tak řekl.:-))Tento datadisk nepřinesl lautr nic nového,naopak je to velmi chudá náhražka za čekání na Project Origin.Souboje mě bavily,ale nebyli nic moc(třeba jsem již "přehraný" nebo já nevim),takže po polovině hry už docela nuda.Prostředí je snad ještě míň inovativní než F.E.A.R.Žádná pořádná překvápka-lekl jsem se jen 2x a to jsem tedy opravdu až nadskočil na židli-jak jdete do nějakého slepého výklenku-široko daleko nikde,pak se otočíte že vylezete a stojí tam tiše týpek(to jsem si šel dát startku)..Jinak duchové v podlaze v pohodě,ale jdou sejmout velice jednoduše-prostě střelíte 2x do díry a pápá.Efekty,atmosféra,prostředí,souboje,příběh-vše maximálně polovina toho co bylo v původní hře.Pár nových kousků v arzenálu,jinak asi nic.Ale je to řemeslně dobře odvedená práce,žádné bugy a ni záseky jsem nezaznamenal,šlape to dobře i na starších strojích.Pro mě sklamání oproti perfektnímu předchůdci(je vidět že to dělal někdo jiný),nezbývá než zavřít oči a čekat na Project Origin,kterému fandím a doufám ve vzkříšení perfektní hry.

Pro: Jako vždy jedinečný zvuk,leč všechny zvuky a hudbu jsme již slyšeli dříve:-((

Proti: Slabý příběh,slabá atmosféra,žádná inovativnost,mdlé souboje

+8