Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Fary Cry. Ve své době vychvalovaná hra srovnávaná s Half-Life 2. Jak si ale vede dnes?

Prvně - grafika moc dobře nezestárla, nicméně kvůli tomu hodnocení srážet nebudu; v té době byla dobrá. Co ale Far Cry nabízí kromě ní? Docela slušnou fyziku, ze začátku dobrou atmosféru a... a... a to je všechno. Vážně, po opadnutí prvotního nadšení z atmosféry (což se stane v podstatě hned v prvním interiéru) je to naprosto tuctová střílečka s pitomým příběhem, nesympatickým hrdinou, nulovou inovací a ztracenou atmosférou.

Ano, pár bodů můžu dát za slušné zpracování, dobrou AI, která se nenechá jen tak z dálky odstřelovat a vyrazí proti vám, a v exteriérech možnost jít různými cestami. Proč ale sakra skoro celou hru strávíte v interiérech nebo silně ohraničených exteriérech, kde nic z toho nemá váhu?! Proč většinu času bojujete s mutanty, kteří mají oči i vzadu a nesmyslně vydrží, proti kterým nemá valný význam používat nějakou stealth taktiku?!

O příběhu už se pozitivně mluvit nedá vůbec. Hlavní hrdina je klišovitý drsňák, který se mi od začátku nelíbil a celý příběh je tak plný klišé, že si až říkám, jestli to tvůrci nemysleli jako parodii. V jednu chvíli jsem si dokonce pomyslela, že k dokonalosti chybí snad už jen scéna, kde se Valerie sprchuje ve vodopádu - a ona ta scéna nakonec skutečně přišla!

Když k tomu všemu navíc přidáme mimořádně pitomě rozmístěné savepointy, nudné ale těžké bosse a obtížnost kolísající od "pro děti" (žoldáci) po "tohle je můj šedesátý pokus" (kráter), vychází mi Fary Cry jako hodně špatná hra.

Pro: Exteriéry, ze začátku atmosféra

Proti: Interiéry, mutanti, příběh, savepointy

+22 +31 −9
  • PC 90
V době, kdy hráčská veřejnost netrpělivě čekala na pokračování dvou akčních legend (Doom 3, Half-life 2) jim málem vypálila rybník méně nápadná pecka. Fyr Cry. Hru jsem si koupil asi dva roky po vydání. Namlsán lživými nároky na HW, které byly napsány na krabici. Ne, Athlon 1600, 512 ram a geforce 4600 (nebo tak nějak) nestačí. Ani na nejhorší grafiku. Hra je to tedy určitě náročnější než Half-life 2. Je náročnější než Doom 3? To nevím. Rozhodně to tehdy byla hardwarová pecka. A já si jí vystavil tak akorát na poličku.

Ono se ani není čemu divit. Grafika vypadá fakt skvěle. A ještě k tomu to rozlehlé prostranství. Zpracování vody jakbysmet. Všechno je to krásně nasvícené. Prostě malebné. Samotná akce mě mile překvapila. Nepřátelé mají totiž docela slušnou inteligenci a vběhnout někam bez rozmyslu je hotová brána do pekel. Hra je to těžší. Obtížnost se po tom dost vystupňuje s příchodem mutantů (pokud nehrajete zbaběle na easy). Quick save neexistuje, takže desáté opakování jedné pasáže tu není vyjjímkou.

Super je, že k cíli nevede vždycky jenom jedna cesta. Máte tu určitou volnost. Klasicky po souši, po moři, podzemím nebo vzduchem na rogalu. Jo, to mě bavilo. Operuje se tu vždycky na docela velkém prostranství. Příběh o diktátorovi a nějakém nezdařeném experimentu. Úplná klasika. Ti mutanti mi ani nevadili. Někteří byli obrovský a tuhý, ale aspoň celou hru nekosíte jenom lidi. Dobrý je, že tu neřešíte nějaké hádanky nebo logické problémy. Tahle hra se zaměřuje na akci a postup. Vždycky víte kam máte jít a co dělat. Akorát toho někdy není tak jednoduché dosáhnout.

Far Cry mě moc bavil. Spousta možností jak postupovat. Super akce a nepřátelé. Zmínil jsem se taky o dopravních prostředcích? Jen škoda, že je to tak krátké. Víc takových her!

Pro: volnost, grafika, AI, akce, systém ukládání, někdy tuhé, vždycky zábavné

Proti: krátké, sakra krátké!

+22 +25 −3
  • PC 90
Ačkoliv jsem Far Cry dohrál již před 11 měsíci, k malé recenzi z mojí strany jsem se dostal až dnes. Proto shrnu jen to nejdůležitější, co jsem si zapamatoval a pro ostatní to může sloužit i jako malá ukázka toho, co mi po téměř roce utkvělo v hlavě.

Se sérií jsem byl již dříve obeznámen. Hrál jsem již druhý a třetí díl, ale až díky Herní výzvě, jsem se konečně donutil k prvnímu dílu. Lákalo mne hlavně to, že je to hra od autorů Crysis a to je také ze hry na první nádech cítit. Kdo měl rád první díl Crysis, tak si bude blahem pochrochtávat.

Ocitnete se na pustém souostroví, které vlastně zas až tak pusté není. Herní mechaniky, prostředí i dabing jsou tak skvělé, že vám možná ani nepřijde, že tahle hra vyšla už roku 2004. Nadchla mě i "hardcore" obtížnost, kde prostě jen tak lehce nemůžete naběhnout mezi nepřátele, ale musíte postupovat pomalu a s rozmyslem. Několikrát jsem se dokonce zasekl a hezky si u toho zanadával.

Příběhově je hra trošku slabší a stejně jako v Crysis zde přijde zlom, který razantně mění podobu nepřátel. Prostě Far Cry se Crysis (nebo vlastně opačně) až příliš podobá. To ale vyloženě není špatně. Proto kdo má rád právě Crysis, může směle vyrazit užít si volnost na tropickém ostrově.

Pro: obtížnost, grafika, zvuky, atmosféra, ostrov; preCrysis

Proti: příběh

+21
  • PC 85
Nejvýraznější vlastností Far Cry, která je také největším kladem hry je nepochybně herní prostředí ve spojení s fantastickým CryTek enginem. Zatímco dříve se hry specializovaly na peklo a všemožné depresivní, či rádoby futuristické levely, Far Cry nás vrhne na slunečnou pláž, do idylky překrásného, tropického ostrova s křišťálově čistou vodou. Radost pohledět, jen ta M4 v ruce jaksi překáží...

Další předností je používání dopravních prostředků a hlavně rozlehlost a s tím spojené boje na velkou vzdálenost. Nezřídkakdy budete mžourat na monitor z pár centimetrů, abyste trefili chlápka na druhém straně ostrova dřív, než tam bezmyšlenkovitě naběhnete. Ano Far Cry totiž není vůbec jednoduchá hra, na vyšší obtížnost stačí jedna nečekaná dávka a loaduje se. Zvlášť závěr byl poměrně frustrující, zabral mi nějakých 15-20 pokusů, než jsem se propracoval k dalšímu checkpointu (systém ukládání také chválím, je to lepší, než neustálé "zneužívání" quick-save).

Multiplayer však nic moc, rozlehlost si sice vyloženě říká o větší počet hráčů a nějaké to hraní na schovku, ale nemůžu si pomoct, "něco" tomu chybělo, bylo to trochu fádní. Naštěstí Far Cry je hlavně hra singleplayeru, ten je dlouhý dost a příběh? Nejspíš žádný zázrak, ale stále lepší než střepem originálního disku do oka.

Pro: Prostředí, grafika, rozlehlost a její využití, délka hry

Proti: Žádný vyloženě geniální moment, nic ultimátního, multiplayer

+19
  • PC 80
Far Cry jsem hrál a málem nedohrál skoro tři roky po vydání, takže mě naštěstí minuly problémy s tím, kde ubrat na grafickém nastavení, aby to jelo jakž takž plynule a nevypadalo jako hra z roku 1998. I tak dlouho po vydání, kdy už je většina her po grafické stránce více či méně zastaralá, vypadal Far Cry opravdu výborně a po vizuální stránce s přehledem porážel i novinky v té době uvedené. I dnes, kdy tu máme první rádoby DX11 hry, spoustu nových efektů atd. řadím FC ke grafické špičce. Některé screenshoty by se daly směle použít jako upoutávky na zájezd od některé z cestovních kanceláří.

Na příběh v FPS (až na vyjímky typu Stalker) moc nekoukám, většinou se nechávám nějak unášet úkoly dál a dál s tím, že to nějak dopadne. Takže ho s odstupem nemám moc odvahu hodnotit, nic originálního to nebylo. Prostředí, ač se tvářilo maximálně otevřeně, zase tak otevřené nebylo, koridory zde byly, i když občas doceal široké.

Výsledné hodnocení 80% je vytvořeno z cca prvních 2/3 hry, kdy jsem byl opravdu nadšen. Prostředí tropického ostrova vypadalo nádherně, hratelnost byla super, AI protivníků se chovala obstojně a já jsem si hru doslova užíval. S příchodem mutantů, tedy cca poseldní třetina hry, přišel šok. V tu chvíli mě FC přestal z velké části bavit. Proti mutantům a podobným nepřátelům ve hrách nic nemám, ale sem mi prostě nesedli. S tím souvisí i poznámka, hned ze začátku komentáře, kde zmiňuji, že jsem hru málem nedohrál. V jedné z lokací ke konci, už to byla s počtem těch příšerek tak přehnané (pokud se matně pamatuji, tak šlo o nějaký kráter), že jsem to prostě nebyl schopen skoro dát. Nechal jsem na tom nervy a divím se, že mám klávesnici ještě v celku. Nakonec jsem si tento zářez mohl udělat, ale trochu smíšený pocit ve mě zůstal.

Měl to být kdysi souboj Doom 3 vs. Half Life 2, ale jako první přišel Far Cry a hádky na téma, zda nejlépe vypadající hrou té doby bude D3 nebo HL2 byly v tu ránu zbytečné. Po stránce hratelnosti, to pak u mě přece jen vyhrál HL2, když jsem ho, jak je u mě zvykem s asi ročním zpožděním oproti datu vyadání hrál. Nic to nemění na tom, že FC je/byl velmi dobrou hrou, ale do svého TOP10 ho kvůli výše zmíněný důvodům zařadit nemohu.


Pro: Grafické zpracování, které předběhlo dobu, výborné první 2/3 hry, neokoukané prostředí tropických ostrovů

Proti: Poslední třetina hry, ne až tak moc volnosti, jak to na první pohled vypadalo, mutanti

+18
  • PC 75
Far Cry je v podstatě další obyčejnou střílečkou, nevyniká nějakým skvělý dějem, či hutnou atmosférou, nenajdeme zde žádné logické úkoly či rozlehlý svět. Far Cry je prostě střílečka, ale je dotažená až do konce a obsahuje hodiny skvělé zábavy. Nějak takhle bych si čistokrevné střílečky představoval. Všemi opěvovaná grafika exteriérů je opravdu krásná, interiéry nehodnotím, jelikož jsem měl nějaké problémy s grafikou a měl jsem interiéry opravdu hnusný. Fyzika je povedená, ale asi bych ji neoznačil jako nějakou výjimečnou. První část kde člověk střílí lidské protivníky jsem si náramě užil, AI je zde opravdu dobrá (až na drobná, občasná zaškobrtnutí) a místy mě nepřátelé daly opravdu zabrat: Stealth prvky byly dobře provedené a v té pravé míře aby člověka nezačaly nudit, ale jen hru místy okořenily. Náramně jsem si taky užil možnost jízdy ve vozidlech a některé honičky džunglí jsem si opravdu vychutnával. Druhé části jsem se bál, jelikož všichni kritizovaly mutanty. Byl jsem velmi překvapen, protože mise s mutantama mě taktéž velice bavily, někdy to bylo trošku přehnaný, ale zase to u mě hru pošouplo trošku dál a upřímně nevím jestli by mě to tolik bavilo kdyby mutanti byly nahrazený zase jen lidmi. Trošku mě naštvaly konečné mise, které mi ke zbytku hry přišli neúměrně těžké. A daly mi opravdu zabrat. I přes to jsem hru dohrál a náramně jsem se bavil. Ke konci už bohužel první nadšení taky trochu opadlo a stalo se to spíše průměrnou hrou, ale až opravdu ke konci.

Pro: Grafika, vozidla, skvěle se to hraje

Proti: Konec, příběh

+17
  • PC 90
Akčná strielačka s charizmatickým hrdinom menom Jack Carver, ktorý sa ocitá uprostred zapadnutých ostrovov v tichomorí. Určitá korporácia tu uskutočňuje tajné experimenty, ktoré sa ako to už tak býva vymknú kontrole a vy musíte náhle čeliť horde všemožných mutantov. Čo tu človeka fascinuje je dosť detailná grafika ktorá robí hru nadčasovou. Mňa u hry bavilo hlavne aj úžasne spracované prostredie tropických ostrovov a predovšetkým bohatý zbrojný arzenál. Máte tu možnosť jazdiť v mnohých dopravných prostriedkoch od Hummera až po ťažký náklaďák a dokonca si môžete zalietať s rogalom. U hry ma najviac zarážala prekvapivo dosť vysoká umelá inteligencia jak ľudí tak mutantov. Žoldáci tu chytro využívajú terénu a vedia vám pripraviť dosť zákerné prepadovky. Skrátka si tu musíte dávať veľmi velkého majzla. Pre mňa bola na týchto šmejdov najlepšia kombinácia - brokovnica Pancor Jackhammer a brýle s termovíziou. Horké chvílky vám tu pripraví aj hliadková helikoptéra Black Hawk s rotačným gulometom. Najväčším záporom hry je ale nemožnosť ukladať si momentálnu pozíciu - hra sa vám uloží po dosiahnutí určitého checkpointu. Inak vás tu čaká 20 nabušených misií kde budete mať o zábavu postarané. Hlavne záverečná misia v útrobách sopky je fakt peklo.

Pro: úžasná grafika, zbrane, interaktivita, abnormálne inteligentní nepriatelia, zaujímavé misie

Proti: nemožnosť ukladať pozície

+17
  • PC 80
Far Cry jsem si pořídil až deset let po vydání. Dohrál jsem ho a poté zahrabal. Zhruba před týdnem jsem měl chuť si FC zahrát znovu a opět jsem se vydal na tropický ostrov, abych zabil nějaké ty mutanty, odposlouchal rozhovory žoldáků o hnusném jídle z kantýny a také abych si dopřál technologicky vyspělou grafiku.

Po intru, které jsem si stále pamatoval, jako bych ho hrál včera se dostávám konečně do jádra první mise. Kradu vozidlo, postřílím pár tupých žoldáků (myslím pouze co se týče jejich slovní zásoby a přirozené inteligence, mušku měli celkem přesnou) a přesouvám se na další misi. K mému udivení je obtížné hrou postupovat. Zatímco tři roky zpět jsem hrou procházel jako nůž máslem a zasekl se asi na třech místech, tady už dosti zaostavám u satelitního talíře a není to o moc lepší ani v dalších fázích hry. Nevím, jestli je to mou odporně nepřesnou muškou, nebo mými marnými pokusy o stealth postup, každopádně i když u hry začínám dost nasraně bušit do klávesnice, hru si užívám. Říkám si, vylezu z toho zasranýho komplexu a vydám se konečně na pořádnou misi venku. Ale ne, mutanti. Snažím se projít křovím, bohužel mě mutant spatřil a dávka ode mě ho evidentně neodradila od skoku po mně. Jsem už asi popadesátý mrtvej, postý bouchám do stolu. Furt si říkám, je to mnou, jsem prostě lempl, ale žádný strachy, do toho se dostanu.

Jsem už ve čtrnácté misi. Po celkem hladkém projetí třičtvrtě mise se dostávám na tu poslední část. Už mi to začíná docvakávat, tuhle část si moc dobře pamatuju, přejíždím dva žoldáky a napravo se nachází loď. Ajajaj, raketa letí přímo na mně. Když už po té cestě k lodi jedu po dvacáté říkám si, ta cesta je snad zakletá mutagenem.

Neskutečné. Díky vůli boží jsem se dostal konečně na loď. A to ani nevím, jaké peklo na mě čeká. Ten šulin už je tady. Ještě že je tady Databáze her, ta mi poradí jak zabít toho syčáka. Přeplavat na pevninu, hmm dobrý nápad, to zkusím. Díky tomu, že jsem rychlej jako gepard mi výbuch lodi neubral životy. Ach, konečně mám v této hře štěstí.

Další mise procházím na pohodičku, stíhám u toho pozorovat okolí a užívat si dovolenou v tropech. To by ale nebyl FC, aby mě z mé snové reality, přesunul dost ostře zpátky do té klasické. Ó jé, tuhle část si moc dobře pamatuju. Deset nábojů a deset miliard mutantů. Deset nábojů jsem vyplýtval už do prvního. Kupodivu jsem džungli plnou trigenů prošel bez ztráty života. Bohužel, mise se trochu protáhla díky tomu, že nedokážu najít únikovou cestu z lávových lázní a končím pokaždé ve spárech trigena, nebo lávy.

Ovšem, kde jsem se nejvíc zasekl a kde jsem strávil více herního času, než u celé hry dohromady, bylo velké finále. Jako velké finále bych označil už první část poslední mise, kterou jsem bůh ví proč, hrál hrozně dlouho a stála mě hodně nervů a nábojů. Samotní mutanti mě už tolik nebrzdily, jen asi dvě hoďky plus mínus :)

Ale jo, bavil jsem se. Po celou dobu hraní. Nezapomenu na ty krásné chvíle plné headshotů, vyčištěných oblastí a divokých prasat, ale zároveň nezapomenu ani na ty uřvané chvíle plné vulgarismů a sklonům k sebepoškozování.

Pro: prasata, mrtvej mutant

Proti: neviditelní mutanti, mutanti se syndromem tarzana, mutanti, kteří kopírují golema

+17
  • PC 70
Far cry je výborná FPS která krom grafiky (které je mimochodem i dnes hezká) nabízí skvělou hratelnost či fyziku. Na výběr je z několik obtížností, takže si vybere každý. Začátek hry je výborný a hra mě nějákých prvních 5misí bavila tak že bych jí dal klidně 90%. Ale je tu jedno velké ale a to jsou mutanti. Hrát proti nim mě tak nebavilo, že jsem hru nedohrál a odložil jsem ji (stejně jako u crysis, ale tady jsou ti mutanti jsou o něco lepší). Jinak je ostrov moc pěkný, zbraní je tu dost a lokace jsou víc než zajímavé. Dál pak možnost projet se různými vozidly či létat (rogalo). Jěště musím zmínit český dabing, díky kterému jsem si hru vůbec zahrál a moc mě potěšil.

Pro: první mise, zajímavé lokace, český dabing, zbraně, AI, grafika

Proti: mutanti v pozdější části hry

+16
  • PC 80
První díl je celkem slušný 3d, ve své době sem ho sežral jedním dechem. Zajímavé prostředí tropickejch ostrovů, sci-fi zápletka a inteligentní nepřátelé, ke konci dokonce i celkem slušná atmosféra.

Příběh je spíše béčkovej, nic co by stálo až tak za to, ale udržel mou pozornost. Ačkoli konec mi přišel trochu moc natahovanej.

Před časem jsem zkusil rozject hru odznova - měl jsem pocit, že by to ještě jednou za to stálo. Nicméně skončil jsem hned v první misi. Nějak jsem neměl chuť zabíjet tuny vojáků v podstatě bez důvodu. Asi stárnu :(

Pro: prostředí, UI, více možností postupu, slušná akce

Proti: tlačítko WALK téměř nezpomalí pohyb, neustálé zabíjení bez jiné výraznější herní složky

+15 +17 −2
  • PC 90
Teď (2011) jsem to dohrál takříkajíc "na nejvyšší" a jenom se utvrdil v tom, že jde o nejkvalitnější singleplayerovou střílečku, jakou jsem kdy hrál. Lví podíl má na tom level design, kdy je prostředí tropického ostrova (předloha - Maledivy; zdroj Cevat Yerli) využito skoro na maximum, chybělo mi tam snad jenom něco s vodopádama, nebo obecně nějaká "vodní" misička. Líbil se mi i hrdina, poťapaný červenobílokošiláč Jack Carver, a celičkej příběh.

Obtížnost je zhruba taková, jak jsem si ji představoval, slogan z menu "Forget jungle - this is hell" při čtvrtém hraní a druhém dohrání již až tak úplně neplatí, navíc se v těchto vodách příjemně stírá rozdíl mezi žoldáky a muťouši. Důvodem je INTELIGENCE, mutant je předvídatelný, zato bohatě stačí, když se jeden žodláček dostane do týlu, nedej bože žoldáčci. Jako nejtěžší misi jsem vyhodnotil "Boat", je v ní po čertech málo savepointů. Ještě bych zmínil, že hrát na tuhle obtížnost vyloženě stealth stylem je trochu nebezpečné, protože dříve nebo později si hra prubne váš "pure shootin' skill" - v úzkých koridorech, kde je hodně děr pro s oblibou do týlu nepřítele vpadající panáky, v misích s po mutantím způsobu bojující Val, apod.

Hra jako taková má samozřejmě spoustu chyb, a to i ve své královské disciplíně, kterou jest chování AI, pohyb pěšky je pomalý, pády zbytečně bolí a hra využívá opravdu příliš mnoho kláves. Ale všechno je odpuštěno, seru na to, jinak se nikdy neožením:)

P.S. v Levelu 03/2004 je grandiózní Rybkovská recenze na tuto hru.
+14 +17 −3
  • PC 80
Pokud nevlastníte anglickou verzi, tak si připravte hodně silné nervy. Já mám tu smůlu, že mám plně lokalizovanou českou verzi. Právě v tom tkví největší zápor hry a to naprosto debilní nemožnej a trapnej dabing. Za to ale CryTek nemůže :D. Hra samotná je velice dobrá střílečka, která si mě získala už od začátku. Ve své době nevídaná grafika mě naprosto uchvátila, však taky kvůli pěkné grafice jsem párkrát chcípnul, když jsem se zastavil a chvilku koukal po okolí, než mě sejmul nějakej voják. Pravdou je, že hra postupně začíná ztrácet. Z pěkných lesíků a projížděk po pláži se dostanete do nějaké zaplivané laboratoře a místo vojáků střílíte zmutovaný opice. Stejně tak by si hra zasloužila velkolepější konec, ale čert to vem i s tím trapným happyendem, je to prostě dobrá a technicky výborně zvládnutá střílečka.

Pro: Grafika, hratelnost

Proti: Dabing, hnusný opice

+14
  • PC 90
Skvělé. Jednoznačně ultramegasuper masakrozní nářez! Já jsem vždycky říkal, že tu hru beru jako dovolenou. Vezmu si auto zajedu si někam, skočím s ním z útesu. Nebo se projdu kochám se přírodou, proletím se na rogalu, vylezu na nějaký útes a skočím si z něj šipku, projedu se člunem( nejlepší vozítko ve hře ), nebo zastřelím prase. Na plížení jsem se mohl zvysoka vysrat, nikdo neušel mojí přesné střelbě. Nikdo! Všechny jsem zabil! Hajzly!
Náladu mi zkazili akorát mutanti. Obtížnost díky nim vzrostla o 200%. Klidně bych se bez nich obešel a vyhlazoval bych vojáčky. Ale ne, musí po mně skákat nějaké opice nebo co. Taky by ve hře mohl být nějaký podmořský život i podvodní nepřátelé, vůbec vodu lépe využít. Tohle ovšem není kritika, pouze připomínky. Další srdcovka.

Pro: Krásné prostředí, grafika, masakrování nepřátel, vozidla (rogalo a člun! )

Proti: Snad ti mutanti. Fakt mi tam nesedli.

+13 +15 −2
  • PC 80
Dostaňte se živí z tropického ostrova, který obývají ozbrojení žoldnéři, mutanti a mnoho dalšího !
První díl Far Cry se dostal do srdcí mnoha hráčů a dal základ pro vytvoření dalších dílů série.

Píše se rok 2020. Dostáváte se do kůže Jacka Carvera, bývalého vojáka, nyní už nájemného kapitána lodi Medusa v jižním Pacifiku. Jednoho dne dostane nabídku od nádherné reportérky Valerie. Ta ho požádá, aby jí odvezl na ,,opuštěným,, ostrovům, kde chce nafotit fotografie pevností z druhé světové války. Jack nabídku příjme a vydávají se společně k ostrovům. Když dorazí k cíli, Valerie loď opouští, ale než Jack stačí místo opustit, z džungle ostrova vyběhnou žoldnéři s RPGčkem a vyhodí Jackovu loď do vzduchu. Zázrakem přežije a probírá se v jedné z pevností, ale bez Valerie. Naštěstí nalezne PDA a spojí se Doylem, který ho informuje o tom, že Valerie není reportérka, ale členka CIA, stejně jako sám Doyle. Vaším úkolem je nyní zachránit Valerii a vyváznout z ostrova živí. Ostrov je ale nejen plný vycvičených žoldnéřů, ale i geneticky upravených zvířat, tzv. mutantů, a vojáků, tzv. supervojáků. Pravda, příběh není bůh ví jak originální. Ale pravda je, že se spíše pomalu rozjíždí, ale vyvrcholení stojí za to !

Hned po příběhu se dostáváme k tomu, co se stalo tak vyjímečným pro Far Cry. Tím hlavním sou otevřené mise, při kterých musíte taktizovat a promýšlet si postup dál. Nerozvážným postupem kupředu si možná tak vysloužíte kulku, jak říkají žoldnéři na ostrově : ,,Přímo mezi oči šmejde !,, . Umělá inteligence nepřátel je totiž nadprůměrná a obtížnost hry je i na snadnou pro novodobé hráče výzvou ! A to jsem nezmínil to, že často jsou Checkpointy od sebe nemálo vzdálené, takže pokud nemáte rádi alespoň trochu výzvy, radši hru nehrajte, jinak si vysloužíte maximálně týden rozklepaní v nemocnici. Jak jsem zmiňoval, mise jsou otevřené a odehrávají se na jednotlivých rozlehlých mapách (podobně jako to např. funguje u Operace Flashpoint). Na nich se můžete i rychle pohybovat díky mnoha vozidlům, mezi které patří auta, lodě, rogala... nebo třeba i vysokozdvižné vozíky.

Mapy sami o sobě vypadají úchvatně, jsou živé, plné zvěře, kterou jde mimochodem také nemilostdně zastřelit, a díky grafickému kabátku jde o pastvu pro oči. Když jde o akční hru, pochopitelně zde nalezneme nemalí výběr zbraní, od mačety a pistole, přes samopaly a kulomety, až k odstřelovačce nebo RPG. K tomu většina zbraní má i např. granátomet nebo různé palebné režimy. Mezi zajímavé prvky patří například to, že vaše únava po sprintu má vliv na vaši výdrž pod vodou, jelikož máte málo kyslíku nebo klasické retro prvky jako sbírání barevných karet k otevření dveří. Grafické zpracování je úchavné, jelikož hra běží na prvním CryEnginu, na kterém později běžel i Crysis. Zeleně zbarvené tropické ostrovy, se kterých se ční vysoké palmy, vytahují se výrazné pláže v kombinaci s průzračně čistým mořem... jednoduše nádhera. Stejně tak mě mile potěšila pokročilá fyzika, která měla dopad hlavně na jízdní model. Hůř jsou na tom ale bugy, kterých je nemálo a bez patchů vám mohou v nepříjemných situacích pěkně zatopit. Ozvučení hry bylo povedené a hudba se hraním ladila.

Český dabing ve hře je průměrný. Ze začátku se dabing hlavní postavy může zdát nesympatický, ale časem se na to dá zvyknout. Nejhůře s dabingem jsou na tom asi Cutscény, do kterých dabing vůbec nepasoval, a pusy se otvíraly na prázdno... jinak nic co by se dalo vytknout

Co říci na závěr ? Jde prostě o legendu, která jen tak neomrzí a její základ zůstane v sérii Far Cry ještě dlouho !
Co ale novější PC zamrzí ? Hra má problémy především s instalací na 64.bitové systémy...

Pro: Otevřené mise, spousta druhů nepřátel, příběh, umělá inteligence, možnost ovládat vozidla, spousta zbraní, grafické zpracování, nádherně vypadající prostředí, ozvučení, český dabing

Proti: Bez patchů velké množství bugů, problémy se 64-bitovým systémem, český dabing při cutscénách

+13
  • PC 90
Jack Carver je pro mě nezapomenutelný herní hrdina. Je to sice dokonalý prototyp obyčejného drsňáka a bouchače, ale artwork z obalu hry na mě nějakým záhadným způsobem zapůsobil a navždy si jej zapamatuji. Artwork samotný jinak celou hru vyobrazuje dokonale: voda, palmy a sluníčko, bohužel ale se samopalem v ruce. Graficky nejdokonalejší hra do loňského vydání Crysis, ovšem technologie bohužel dost převažuje nad kreativitou samotných artistů. Co ale chtít po precizních a strojených Němcích, kteří si všechno navíc žehlí naopak velmi vysokou kreativitou designérskou a především programátorskou (AI). Všechno dobré se tak nějak nejvíce skloubilo na začátku celé hry v levelu s lodí, kde ještě nestřílíte růžovoučké mutanťátka, nýbrž normální lidi. K dispozici máte veškeré dopravní prostředky a spoustu alternativních cest + se dočkáte monstrózního skoku na malý gumový člun nebo "velkolepého" zakončení celé mise. Jinak klasická "komplexová" střílečka s hromadou maličkých zlepšováků žánru.

Pro: Grafika, tehdy netradiční design, AI, malé zlepšováky FPS žánru (rogala, stacionární zbraně, zajímavé možnosti HUDu)

Proti: Mutanti, Krieger, nechali to zfilmovat Uwe (filtra) Bolla :-)

+12 +13 −1
  • PC 100
  • PS3 100
Tak zase rozehrano... Kdyz jsem to dohral poprve v roce 2004/2005 tak mi nepřišla toliko tezkopadna. Je vidět jak hry starnou. Teda treba kromě doom/blood/shadow warrior je každá starší hra pro me v tuhle dobu skoro nehratelna. Jak si ted u modernějších her každý stěžuje že stealth je nefunkcni tak tady je Teda ultrafunkcni :).

Hru jsem znovukoupil (kdyz to vybehlo mel jsem origo) ted na ps3 a spustil tak jsem se zhrozil tim ovlAdanim... Pomooc, proooc...

A jak tu nekdo psal o urovni s vrtulnikem že to je nehratelny. Tak dokud jsem hru ted nespustil tak jsem si tu scenu/uroven nemohl vybavit.tak teď jsem si ji vybavil... a vůbec se na ni netesim...

E:1 dohrany dalsi dve mise, hezky se mi to vybavuje, ale ne tak ze dopredu. Zatím se na hraje fajn. Všiml jsem si ze když se pohybujes tak se vojaci do tebe trefuji mnohem snaz nez když stojis na miste. Jen tak ze srandy jsem nechal dva vojaky nez mne zabijou a trvalo jim to asi 5 minut, kdezto při hrani mne zabijou klidne za pul minuty :) nevím jestli to je náhoda...

E:2 tyjo, snajpi mne prez pul mapy, neuveritelny, vubec si nevybavuju ze by hra v tech 2004/2005 byla tak tezka. Fakt sem huste vymneknul, neuveritelny, tolik smrti jsem dlouho nezažil :)

E:3-1 misi s lodi a vrtulnikem jsem dal napoprve a hned z lodi raketometem.ani.sem neplaval na ostrov bylo to nejaky lehky. Takže jsem to kdysik nemohl hrat na nejlehci protoze sem tam umřel tak 50x...

3-2 Misi.s plizenim jsem po 4 pokusech vzdal a na 5 pokus sem bezel rovnou k vrtulniku odkud jsem je postrilel kulometama, ale nevedet to tak se taky.trapim

3-3 Mise s maniakem zaporakem hlavnim / dobrakem, probehla taky v pohode, skrcil.jsem se hned za stolečkem a vsichni.si prisli pro sprchu z brokovnice vcetne zombika doktora

3-4 Mise se dverema, 1 pokus jsem to zkusil vbehnout a strilet ale na 2 pokus opet na sraba, vykouknul jsem dalekohledem si zjistil pozice a pak to snajpil a ti co prisli.ke dverim dostali sprchu z brokovnice

Takze tolik ke hre nyni. Kdyz jsem hral hru pfvne takto bylo nejaky p4 3GHz a geforce 2MX 32MB? Neuveritelny jak ta hra tenkrat vypadala hnusne ( na lowendu jaký jsem měl ja) a hezky (na highendu jaký mel pepa motycka) a přitom krasne na nejnizsi detaily...

Hra z puvodniho dojmu i tak hodne ztratila ale i.prez to vsechno ode mne dostane 100procent. Z nostalgie. Jo

Pro: Grafika, leveldesign, absolutni volnost...

Proti: Obtiznost,nechápu jak někdo může hrát na tezsi než na nejlehci...

+12 +14 −2
  • PC 90
O FC jsem toho slyšel tuny a tuny,než jsem se k tomu nakonec dokopal.Viděl jsem párkrát u kamaráda,vypadalo to úžasně.Vypadá to stále úžasně,na tom se shodneme,když vezmeme v potaz datum vydání.Level design byl vytvořen na jedničku,velice neokoukané a zajimavé.Nepřátelé byli docela drsní,vůbec se semnou nemazlili.Ale jak zde bylo již řečeno-mutanti.To jsem měl chuť s tím seknout,protože byli neuvěřitelně odolní a rychlí-prostě až moc.A hnusně udělaní.Mimo tohle je to parádní hra,která zaslouží respekt,zejména použitelnost vozidel,toliko oblíbené rogalo,dále volnost v pohybu po ostrově,to prostě nemá obdobu snad ani dnes.A přátelé ta VODA!!!!!To je skvost.To má člověk chuť se jít vykoupat když to vidí,no ne?Super hra až na ty blbý mutanty........PS.Vadí mi v popisu hry,že se FC dočkalo volného pokračování v podobě Crysis-vždyť to je přece úplná hloupost!!!!!Vždyť je to obojí úúúúúúplně o něčem jiném,jen to na začátku vypadá podobně,jinak spojitost naprosto žádná!!!!!

Pro: Grafika,fyzika,AI,level design,voda,volnost.

Proti: Mutanti,dále mutanti,a nesmím zapomenout na ty blbý mutanty!!

+11
  • PC 95
Pamatuju si, jak jsem tehdá Far Cry dostal jako dárek k předplatnému Score. Hrozně jsem se na něj těšil, a to hlavně díky tomu, že v té době, jsem na něj měl maximálně nabušenej počítač. Takže detaily na maximum a foukal jsem si to po té pláži v nádherné grafické orgii, kterou jsem předtím nezažil. Všecko tak během hraní vycházelo skvěle, bavilo mě to, nemusel jsem se nutit to hrát, ale trošku mě ve výsledku mrzelo, že autoři závěr odflákli docela řádně. Každopádně se jim inovace nedá upřít a za to jim skláním ohromný hold. Jedna z nejlepších her, co jsem hrál a dohrál a jedním z nejlepších příběhů, který jsem ve hrách potkal.

Pro: příběh, tehdejší grafická orgie, jízda vozy

Proti: závěr

+10 +14 −4
  • PC 90
O hře už tu toho bylo řečeno hodně, takže bych chtěl hlavně vzpomenout editor, který byl ke hře přidán a který se pro mě stal, po dohrání této skvělé pařby, zábavou na dlouhé měsíce. Přišlo mi to jako kdyby ten editor byl dělán s takovou precizností a tak snadným ovládáním že sem to u jiných her nikdy neviděl. Možnost tvorby terénu, následné jednoduché otexturovaní, přítomnost promakané fyziky, tvorba vegetace, misí, animací, skriptů a jiných vymožeností. Radost editovat. Všechny tyto vlastnosti zdědil i editor pro Cryengine2, který ale doplácí na děsnou AI, která byla do Crysis přidána.

Pro: Editor, jo a hra byla taky výborná :)

Proti: Musím přiznat že mě taky ti mutanti pili krev, ale hold nemůže být vše dokonalé.

+6 +10 −4
  • PC 80
No tak tohle byla má první pořádna střílečka kterou jsem si opravdu užil na max....Na dobu byla grafika opravdu okouzlující,hratelnost skvělá,herní čas tak akorát.Další co se líbilo bylo ovládání docela dosti druhů dopravních prostředků.Později když přišli monstra byl jsem celkem zaskočen tím jak jsou tuhá i na nejlehčí obtížnost,ale jelikož jsem velkým fandem her kde jsou různí mutanti atd...tak jsem tomu nevěnoval poroznost a hral a hral.Co mě ale docela mrzí je to že Far Cry 2 je upně neco jiného....Jsem čekal ze bude navázano na příbeh předchozího dílu a ono nic...

Pro: Grafika,hodně zbraní,vozidel

+5 +7 −2