Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 45
Před několika roky jsem se zařekl že už nikdy nechci hrát žádnou Ubisoftí hru ale člověk míní a tučná vánoční sleva na Steamu mění. Tak jsem zase dostal možnost okusit gamedesign made by Ubisoft, bohužel.

Netřeba chodit kolem horké kaše a rovnou řeknu že FC6 je strašná hra, je to jako hrát MMO v singlu. A to ještě dost špatné MMO. Jak už je dobrým zvykem tak i zde na obří mapě budete narážet na tunu balastu a vedlejších aktivit. Totálně zbytečné jsou různé bedýnky, urny, usb písničky atd. Je to jen umělý způsob natáhnutí herní doby. Trochu lépe jsou na tom vedlejší mise, honby za pokladem nebo třeba závody či kohoutí zápasy. Dokážou alespoň na chvíli zabavit a rozbít jinak stereotypní hratelnost. Samozřejmě nesmí chybět klasické obsazování základen. Tentokrát dostáváme i novinku v podobě dobývání silničních stanovišť nebo ničení protileteckých děl. Většina takových stanovišť je chráněna asi pěti vojáky, takže stačí naběhnout udělat bum, bum a máte hotovo. Vlastně nemáte, zopakujte postup 30x ( tolik jich asi na celé mapě je, ) a pak máte hotovo. Samotných velkých základen je zde méně než v předchozích dílech ( alespoň mám ten pocit ), a jsou drobánek menší. Jejich dobytí je otázkou asi 5-10 minut, stealth radši vyhoďtě oknem a naběhněte tam hezky v rambo stylu. Je to rychlejší a zábavnější. Střelba a souboje jsou vlastně jedna z mála věcí co můžu pochválit. Nepřátelé reágují na zásahy do těla a různě klopýtají a trhají sebou.

Čímž se dostávám k hlavnímu příběhu. Já vlastně ani nevím co k němu napsat. Jak se sakra Ubisoftu povedlo udělat, že hlavní mise působí a hrajou se jako nějaké třetiřadé vedlejší mise v průměrném RPG? Už zadání mnohdy stojí za to. V půlce případů dojdete k zadavateli a místo animace nebo cutscény na vás vyskočí v levé části obrazovky text a v pravé portrét zadavatele. Problém taky je že misím schází nějaká unikátnost a jedinečnost. Např. v jedné takové jsem měl osvobodit důležitého vězně z obávaného vězení. Obávané vězení vypadá jako tucty dalších základniček a outpostů na celé mapě. A takové jsou téměř všechny mise, nic unikátního jen šeď a recyklace modelů. Ubisoftu se navíc podařilo podělat i to kde byly pevní v kramflecích. Mluvím o hlavním zloduchovi, ten je absolutně nevyužitý, za celou hru se vlastně jen mihne. Tam kde Vaas nebo Pagan promlouvali přímo k vám jako postavě a věděli o vaší existenci, tak tady Anton Castillo stojí někde v pozadí a nijak s vámi nepromlouvá. K čemu je vůbec dobré mít ve hře  Giancarlo Esposita když ho absolutně nevyužijete? Ovšem mnohem horší situace je pak u jednotlivých poručíků, kteří mají ještě méně prostoru. Když jsem jednoho z nich zabil a hra ukazovala jak všichni slaví, tak mě to bylo úplně jedno. Měl jsem k němu asi takový vztah jako k řadovému poskoku.

Lépe na tom nejsou ani vaši spolubojovníci. Vlastně v jistém ohledu jsou na tom hůř. Dostanou sice více prostoru ale to je spíš na škodu. Jsou pochopitelně jednorozměrní a ploší jak žehlící prkno ale naprosto mě iritovalo, že jsou napsaní jako "cool" borci a borkyně. Resp. cool jsou pokud vám je tak 10 let, jinak to jsou otravní blbci které máte chuť odprásknout krátce po poznání. A modlete se aby vás nedoprovázely na nějakou misi, jejich AI totiž dosahuje záporných hodnot a jsou schopní se jen tak točit na místě.

Ostrov samotný je docela hezký po grafické stránce a vše běhá hezky plynule. Ovšem i po tak dlohé době od vydání jsem narazil na nepěknou řádku bugů a glitchů. Což opravdu není pěkná vizitka. A jedna z hlavních předností propagovaná před vydáním, je dost velké zklamání. Mluvím o hlavním městě, Ubisoft se kasal že poprvné v sérii dostaneme skutečné obrovské město. Dostali jsme tak akorát potěmkinovu vesnici, město je totálně prázdné a bez života. Což je zarážející, protože venkov je na to docela dobře a lidé se tam promenádují nebo jezdí o sto šest.

O FC6 by se toho dalo napsat opravdu hodně, od naprosto zbytečných featur ( stavění v základnách atd. ) po zmizení perků a nahrazení je oděvy až po naprosto příšerný konec příběhu a následný end game. Ubisoft to tak konečně dokázal, tak dlouho se snažil o optimalizaci svých studii a výroby jednotlivých her, až se jim podařilo najet na skutečnou pásovou výrobu. Škoda jen že jim tím pádem odešli všichni kdo měli alespoň trochu kreativní cítění a ambice. Nejsou už schopni vytvořit originální a zajímavou hru, jen nekonečné kopie FC a AC. Vlak jim už dávno ujel a konkurence ukázala směr kterým se vydat. A opravdu to není směr ve kterém jen přidáváte tunu zbytečného balastu a donekonečna nafukujete mapu světa.

Pro: Celkem zábavné souboje, vedlejší aktivity, grafika

Proti: AI, tuna zbytečného balastu, všechny charaktery ve hře, bugy a glitche

+18
  • PS5 90
Nemůžu si pomoct. Série FAR CRY je moje srdcovka, z níž jsem hrál všechny díly včetně datadisků a DLCs a všechny jsem si nadmíru užil. Ke každému z dílů jsem však měl i určitou dávku výtek, které mě více či méně obtěžovaly v hratelnosti. U nejnovějšího dílu jsem vnímal z hráčské komunity rozporuplné reakce a kritiku toho, že už jede opravdu ze setrvačnosti a přišel by vhod větší posun v tom, co hra nabízí. K FC 6 jsem tedy přistupoval s obavami, že moje oblíbená série začíná stagnovat. Po více než 40 hodinách hraní (a dohrání hlavního příběhu) však musím s úlevou a potěšením konstatovat, že šestý díl série z mého pohledu (upozorňuji, že skalního fanouška) vybrousil skoro všechny nedostatky k dokonalosti. Nejprve tedy začnu tím, že vyjmenuji zápory, kterých je z mého pohledu v nejnovějším díle pramálo, a pak se pustím do vysvětlování kladů.

Je pravda, že grafika by si už zasloužila silnější boost. Prostředí Yary je krásné a barevně bohaté, ani to ale nedokáže zakrýt, že se jedná o umně udělanou berličku - grafika totiž funguje už roky na stejném enginu a v některých momentech je to silně vidět - ať už je to při pohybu nepřátel, vody, či vozidel. Nedostatky grafiky skrývá právě přepastelizovaná grafika, i přesto ale lze nedostatky viditelně vidět. Další výtkou je AI nepřátel - v pátém díle byl celkem posun, že se nepřátelé přesouvali na základě vašeho postupu, tady mi ale přišel určitý regres - nepřátelé byli pomalejší, předvídatelnější, a ani fakt, že jich na vás běhají fakt hordy to nezakryje.

Další neduh (a bohužel stále více prorustající všemi hrami) je šílená monetizace produktu (ať už ve formě DLC či skinů), i bez plateb se to však dá - počítejte ale s tím, že buď budete šíleně grindit, nebo holt budete mít jen pár zbraní a s nimi pojedete celou hru (můj případ).

Abych se ale dostal i k těm proklamovaným kladům - předně, snad poprvé v dějinách série zde opravdu funguje příběh. Hlavní postava je skvěle zakomponovaná do prostředí, interaktivní, její motivy jsou jasné, nedějí se zde již ohrané Far Cry twisty (vaši spojenci jsou vlastně taky zmetci) a nedochází  k tomu, že by příběh končil nešťastně.  Co fakt silně oceňuju je pak systém craftění a skillení, kterým je série FC proslulá. V tomto díle vše funguje rychleji a pryč je tak zdlouhavé sbírání všech možných předmětů, abyste si vůbec mohli vyrobit základní zbraň (a paleta originálních zbraní, které si můžete nad rámec těch klasických vytvořit, je fakt veliká).

Co je vyloženě luxusní je soundtrack a dabing. To, že vaše hlavní postava dokonce v autě za jízdy písničky z rádia zpívá, je pecka, která jen dokresluje a podtrhuje atmosféru. Dalším výrazným plusem je orientace v mapě - pryč jsou otravné šipky na silnici za jízdy či nemožnost rozkrytí míst, která jste ještě nenavštívili - mapa je mnohem přehlednější, interaktivnější a kompas ukazující trasu vám nenarušuje pocit z jízdy. No a poslední a dost silný klad je ten, že se můžete plynule soustředit na hlavní příběh - pryč jsou tak nutné výplně v podobě vedlejších misí, bez kterých se vám další příběhová mise nanačte a vy se neposunete dál - jasně, vedlejších aktivit je tu hafo a jsou více či méně zábavné a je na vás, kolik času jim chcete věnovat, avšak pokud chcete sledovat pouze hlavní linku (která sama o sobě vystačí fakt na dlouho), máte tu možnost a nic vás vtom nebude rušit. Hra přináší také spoustu zábavných miniher ve formě kohoutích zápasů či deskovek.

Když to tedy shrnu, z mého pohledu skalního fanouška se jedná o nejlepší díl série, který vybrousil všechny předešlé neduhy a k tomu, aby byl perfektní, ho tak sráží především zastaralý engine. FC 6 mi dává přesně to, co od něj chci, a nemám vůbec potřebu mu to kritizovat. Pokud bych chtěl hru s jinými mechanikami a principy, jdu do jiné FPS. Naopak se mi líbí, že se nesnaží převzít systémy z jiných her, které ji nejsou vlastní a ty na sílu roubovat do gameplaye (narozdíl od jiných her, viz např. craftění v COD MW II, které tam (u tak klasické lineární FPS) za mě nemá co dělat a bylo to v příběhu vyloženě na sílu a otravné). Rozhodně tento díl nepřišel s žádnou revolucí nebo posunem (a je fakt, že zakomponování některých nových mechanik by hro mohlo posunout zase o kus dál), ale to, co fungovalo, ještě vylepšil a naopak nedostatky vybrousil. Za mě tedy čistá radost, ale pro ty, kterým tato série nevoní, nebo chtějí větší změny, se doporučuji šestému dílu rovnou vyhnout.

Pro: příběh, soundtrack, atraktivní prostředí Yary, efektivnější a rychlejší systém craftění a skillení, postavy, hlavní charakter Dani Rojas, orientace v mapě, možnost soustředit se plynule na hlavní příběh, minihry

Proti: "inteligence" NPCs, občas pocit prázdné mapy, zastaralejší grafika, monetizace

+11
  • PC 70
Far Cry 6, tak co k tomu říct? Slušelo by – „aneb jak na downgrade“.

FC série je zvláštním úkazem. Od dob třetího dílu se vlastně prakticky jedná o navazující „DLC“, kde se jen změní prostředí, záporák, nicméně jádro hry je stále stejné. A bohužel u šestky se to stalo ještě více otravným. Proti skvělé pětce, která byla opravdu vyvážená a s na pohled atraktivním prostředím, tak šestka šla o krok dozadu. Osobně jsem nechtěl šestý díl kupovat, ale pak jsem si bohužel pustil kus let´s play od Agraela, a nedalo mi to, a šestku jsem nakonec v zásadní slevě zakoupil.

Když začnu grafikou, skoro se mi nechtělo věřit, že se dívám na poslední díl série. I přes detaily na maximu působí grafika zastarale a unyle. Pryč je zelená Montana plná luk a lesů v na oko atraktivních barvách (a tím nemyslím růžovou v New Dawn), nastupuje tmavě zelenohnědá smutnost diktátorského ostrova. V té šedi neuvěřitelně vyplouvá na povrch celková zastaralost grafiky FC, která byla v dřívějších dílech umě maskována hezkým prostředím. Nepřátelé vypadají opět jako z klonovacího stroje.

Z grafiky když skočím na oslí můstek prostředí a jeho fyzikálního enginu, tak to je dost hrozné. Žádný posun oproti starším dílům. Některé předměty se lámou jako párátka, některé jsou zase naprosto nezničitelné, ale bohužel to nekoresponduje s tím, co v realitě očekáváte. Třeba jsem si dělal malý pokus, co se stane, když střelím do velkého plodu (asi pomeranče) rostoucího na stromě…nic. Nerozprskne se, nezmizí, prostě tam tak dál visí i po zásahu kulkou z 1911. Hráli jste RDR2, kde se po zásahu kulkou rozbíjelo sklo postupně dle míst zásahu? Tak tady na to raději moc nevzpomínejte.

Zvuk je asi v pohodě, tady naopak je docela výhoda, že hlavní postava je kompletně nadabována a není to mlčící postava, na kterou všichni ostatní mluví a nikdy nezareaguje. Naopak různých dialogů je opravdu hodně, takže postava má osobnost. Včetně toho, že si u některých songů zpívá společně s rádiem. Tohle se povedlo. Nepovedli se ale NPC, jak tu dobře někdo poznamenal v diskuzi, v šestce narazit na normální NPC skoro nejde, prakticky všichni jsou tam nějakým způsobem šáhlí a afektovaní, a není to vtipné, nýbrž přehnané.

Zmizely perky.

Zbraní je v tomto díle obrovské množství, včetně jejich všemožných úprav, nicméně stejně to nakonec dopadlo, že jsem si vyprofiloval svoji oblíbenou čtveřici a s tou vydržel většinu hry. Supremo – no comment.

Cestování po mapě se nijak taky nezměnilo, máme tu nově na zavolání vozidlo a některé zajímavé druhy (třeba létající bugina), ale celkově se to opět dost podobá předchozím dílům. Chování vozidla a řízení opět nenadchne, ale ani neurazí. Tedy hráč si spokojeně dojede na místo mise, ale nějaký úžasný zážitek ze samotné jízdy není. Padák, létající oblek a vrtulníky/letadla – až na jiný vzhled pořád staré známé. Noví jsou koně, ale zde mne vůbec nenadchli, nepoužíval jsem.

Když zůstanu u mapy, tak ta na první pohled působí velmi rozlehle, nicméně při postupném objevování člověk zjistí, že ta rozloha není nijak obří. Ale nestěžuju si, na hru tohoto typu je ta mapa akorát, aby nebyla stísněná, ale ani obří, aby se člověk nudil na prázdných místech či vyplňujících akcích/misích. 

Když zůstanu u těch misí, tak jsou tu opět opakované akce typu zaber stanoviště. Nemáme tu šplhání (což je dobře, to se už fakt zajedlo), místo toho tu máme zabírání silničních kontrol, což je malá kratší verze zabírání stanoviště. Mne to celkem baví, ale opět, to už tu bylo tolikrát, a nepochybuju o tom, že mnoha hráčům se to už zajedlo, hlavně po tom opakovaném zabírání v New Dawn. Příběhové mise jsou opět spíše taková výplň, kostra příběhu se v FC opakuje stále dokola. Bezmocné představení, únosy, drogové delirium… Záporáci jsou tentokrát takoví chudokrevní (někteří doslova), na postavy z pětky nemají. Ale abych jen nepomlouval, jako fanoušek Stranger Things jsem velice ocenil misi vycházející ze seriálu (nejsem si jist, ale asi zrovna tahle nepatří do základní hry a přistála z nějakého DLC, mám GOTY edici). Bohužel byla dost krátká, ale potěšila.

To, že šestku zdražili a ještě osekali o překlady, tak ještě klesl poměr cena/zábava…

Nemá cenu to víc protahovat, ostatně jak jsme se shodl s ostatními hráči v diskuzi, série Far Cry není od třetího dílu ničím výjimečná jako hra. Příběh nuda, fyzikalní engine slabý, grafika nijak extra, mise často výplňové a opakované. Proč tedy vlastně vůbec hrát? Ať má člověk jakékoli výhrady ke hře, tak prostě ta samotná akce a kosení nepřátel je zábava. Člověk na to nepotřebuje hromadu hodin času jako na RPG, je to ten typ hry, kam si můžete večer ve volné chvíli sednout na půl hodiny, hodinu, odreagovat se a zase to zaklapnout. To ocení člověk s malým dítětem, jako máme teď doma, protože těch chvil, hlavně delších, kdy je čas chvíli relaxovat u popcornové zábavy, je zatraceně málo.

P.S. Ale musím ještě zmínit neustálé bugy, které mne otravovaly celou hru. A to jsem hrál již s pravděpodobně dopatchovanou hrou.
+15
  • PC 70
Na pokračování slavné série od Ubisoftu jsme čekali o něco déle než bylo zvykem. Vývojáři nám slíbili odlišný zážitek oproti předchozím dílům založený na ikonickém záporákovi a seriózní zápletce spjaté s jeho synem, revolucí a také na živoucím světě. Co z toho se povedlo naplnit?

Přiznám se hned zkraje, že FC6 jsem musel rozjížďět nadvakrát. Poprvé v rámci trial verze jsem vyzkoušel kousek hry, ale když jsem si vyzkoušel už zajetá paradigmata Ubisoftu v kombinaci s naprostou absurditou a absolutně nesympatickou Clarou, raději jsem hru vypnul a smazal. Podruhé už jsem byl o něco víc zvědavější a ve snaze se hecnout jsem přeci jen danou pasáž překonal, abych zjistil, že ta hra vlastně tak špatná není.

Tak zprvu neočekávejte žádnou revoluci v hratelnosti ani zajetých mechanismů, očekávejte ji pouze v příběhovém pozadí a vlastně celé hře. Začínáte poměrně standardně seznámením s hlavním záporákem, představením té "zlé" strany a najednou se ocitáte na straně těch "dobrých" usilujících o státní převrat. Samo sebou tam nejste hnedka těmi nejlepšími, k tomu se musíte propracovat plněním misí.
Následuje tedy seznámení s několika novými, převážně nesympatickými postavami, což láme až přítomnost Juana a jeho společníka - aligátora, který se později stane také vaším společníkem. Vydáte se tedy k nebližšímu stanoviště hlídky, které vystřílíte, ukradnete zásoby a vrátíte se, abyste najednou zjistili, že vlastně nejste tak ničemní. A odtud už se odpíchnete k dalšímu vývoji příběhu, který ale není nikterak přelomový a zvraty jsou s výjimkou snad jediného v závěru hry očekávané. Můžete si vybrat ze 3 oblastí, kam chcete vycestovat, abyste tam na svou stranu získali jednotlivé příslušníky, kteří vám pomůžou s vašim revolučním snažením. Osobně mi nejvíce sedla oblast napravo s El Tigrem a Jonrón, neboť byli nejsympatičtějšími postavami z celého dílu a příběh zde velmi příjemně graduje a dává největší smysl, včetně mladšího partyzánského hnutí La Moral. Zato prostřední oblast s věčně rozhádanou dvojicí a levá oblast s nevýraznými postavami a i slabším příběhovým pozadím mě tolik nezaujaly.

Hratelnostně je na tom hra obdobně s předchozím dílem, akorát má povětšinou mnohem zábavnější mise, a to jak ty hlavní, tak i vedlejší, kde se autoři nebojí občas zpomalit a pak zase přidat, aby hra byla dynamická. V tomto ohledu se člověk ani moc nenudí, u některých se dokonce příjemně pobaví. Problém nastává ve chvíli, kdy můžete (respektive musíte, pokud nechcete pořád jezdit či běhat z jednoho konce mapy na druhý) dobývat různé základny, kde je většinou pár vojáků, alarmů a jejich vyvražděním vše končí. Druhou možností jsou checkpointy se 3-4 vojáky a zničením jednoho billboardu a ničení protiletadlové ochrany. Všechny tyto úkoly můžete plnit se svými zvířecími společníky, z nichž jsem osobně nejvíce vsadil na psa Boom Booma, jehož jméno mě pobavilo. Ostatní společníky jsem využíval jen sporadicky, protože v nich veskrze žádný zásadní rozdíl není. Za nejméně nudnou aktivitu jsem považoval nutnost dojet na nějaké místo, kde začal úkol, abych se k zásobám dostal dříve než armáda, a také neustálá potřeba osvobozovat náhodné "kolemjdoucí", aby vám poskytli informace o základnách a jiných stanovištích, případně vedlejších misích. Jinak by se mohlo stát, že jich spoustu minete.
S hratelností se zde výrazně pojí střelba, která je zvládnutá velmi dobře, a zbraní je dost. Vsadil jsem zde na pušku s průraznými náboji, která mi vystačila více než 3/4 hry, a ostřelovací pušku či granátomet, a také ten batoh na zádech s raketami. Ježdění s auty bylo většinou fajn, vyjma bugin, které nějak neumějí zatáčet, ale řízení letadel a naklánění se s vrtulníky nahoru dolů bylo hotové peklo. Proto jsem tyto prostředky používal spíše pro rychlý přesun a pak z nich vyskočil.
V tomto ohledu tedy neočekávejte nějaký výrazný posun, spíše lehkou evoluci pětky, kterou se zde autoři snažili říznout se sérií Just Cause.

Graficky hra vypadá dobře, problém nastává v doskakování textur na větší vzdálenost, rozmazávání vzdálenějších předmětů a především prázdnotě světa! Hlavní město Esperanza je obývána jen vojáky, v městečkách se pohybuje tak 20 obyvatel a na silnicích sem tam občas někoho potkáte. Jasně, panuje zde diktatura, jsou zde omezené oblasti, ale to jako všechno obyvatelstvo emigrovalo? Bohužel ani hra neobsahuje nějakou výraznější oblast, kterou by si člověk pamatoval i po týdnech dohrání. Obdobný problém spatřuji i v postavách, které by mohly být na vyšší grafické úrovni a celkově propracovanější.

Zvukově naopak hra má velice dobrý základ, jen mě mrzí absence většího množství rádií a cpaní rapu snad úplně všude... Zvuk zbraní, aut a prostředí je dostačující.

Příběhově je hra silně nevyužitá - konečně tu mohl být nový typ záporáka, kterého budete poznávat skrze jeho vztah k synovi Diegovi, ale čím víc postupujete hrou, tím víc si uvědomujete, že je to jen další prázdný magor čekající na kulku, stejně jako jeho přívrženci. A to je škoda! Jedinou sympatickou postavou z řad těch "špatných" tak zůstává Diego, ale i ten je trestuhodně nevyužitý. Znova škoda!
A to trapné černobílé rozdělení, že oni jsou ti zlí a vždy konají jen zlo, a my ti dobří, kteří nikdy neuděláme chybu a nic špatného, už začíná být lehce ohrané. Proč tomu nedodat trochu hlubší rozměr, když na to ten Ubisoft prachy má a čas měl taky? A o zvratu u Castilla - že je nemocný - ani nemluvě. Nevím, proč to tam autoři zakomponovali tak nějak bez hlubšího důvodu.

Technicky hra jede, problém vidím v hardwarové náročnosti. Proč třeba takové žijící Red Dead Redemption 2 jede na plné detaily bez chyb, lagů, bugů a zasekávání, ale prázdné a chudší FC6 a také poslední Assassín s tím mají takové problémy? A o umělé inteligenci se radši rozepisovat nebudu, ta hodně pokulhává.

SHRNUTÍ:
Hra jako taková rozhodně revolucí není, spíše jemnou evolucí pětky. Neočekávejte od ní příliš a budete se bavit, budete-li očekávat příliš, zklame vás. Příběh je nevyužitý, postavy převážně nesympatické, záporák opět typicky bez duše, ale přesto dokáže hra bavit. Jen je lepší ji brát jako odreagovačku než nad ní víc přemýšlet. A to vnímám jako obrovskou škodu, protože ta hra potenciál má, stejně tak ji vytváří obrovská společnost, která by to dokázala naplnit, ale prostě jej nevyužívá. Otázkou už tak jen zůstává: Proč?

Pro: Revoluce, rozsáhlost, mapa, pěkné scenérie, zvířecí společníci, některé postavy, Diego, potenciál

Proti: Nevyužitý potenciál, grafika, UI, slabý příběh, prázdnost světa, menší revoluce než většina z nás čekala, celkově hře chybí vlastní otisk

+14
  • PC 70
Již osmý (snad počítám dobře) díl ze série Far Cry, který si pro nás připravil dalšího záporáka, další lokaci, a další vítězství dobra nad zlem. Ubisoft je velice znám svými otevřenými světy, které sice mám rád, ale při hraní těchto her dochází k repetetivnosti a následně hra začíná nudit. Kort, když jste maniak a musíte mít dohráno na 100%.

Prostředí se povedlo, jelikož mám herecké zkušenosti mohu řící, že podání hereckýh výkonů v této hře nejsou špatné a hlavní záporák není Vaas, nebo můj milovaný Joseph Seed. Bohužel musím zkritizovat to, že nový díl Far Cry nepřinesl do hry žádné novoty, a jen přinesl stejnou hru v jiném prostředí. Doufám, že Far Cry 7 bude něčím více vynikat.

Pro: La Libertad, herecké výkony, Prostředí.

Proti: Repetetivnost, nic nového

+11
  • PC 85
Úvod do deja
V čele odboju z názvom Libertad sa postavíme proti diktátorskej vláde Antona Castilla.

Plusy
➤Dani: za mňa určite najlepšia a najsympatickejšia hlavná postava v celej sérii, aj vdaka tomu že je plno nadabovaná. Vybral som si mužského Daniho aj ked hra bola viac tlačená k jeho ženskej verzii. Customizovať si postavu môžeme len pomocou častí oblečenia, z ktorých každá má iné vlastnosti. Ja som na to moc ohľad nebral a skôr ma zaujímalo ako bude môj Dani vo finále vyzerať.
➤Yara: pri výletoch po Yare sa človek cíti ako by bol na dovolenke. Obrovská, krásna a plná aktivít. Za mňa sa jedná o najkrajší mapu vôbec.
➤vedľajšie postavy: nie že by nejaká vyčnievala nejako extrémne ale nemal som ani zo žiadnou problém. Väčšina z nich bola istým spôsobom šialených rovnako ako celá hra. Taky El Tigre či Bicho boli výborný. Neoblúbil som si vôbec Juan a samozrejme Bembeho. 
➤záporák: skoro každý diel Far Cry stava na kvalitných záporákoch. A ani teraz nenastala výnimka. Hlavný záporák Anton Castillo bol výborný. Osobne sa mi ale viac páčila postava Josepha Seeda v päťke. Každopádne Antona by som zaradil hneď za neho. Už len to že ho stvárnil úžasný Giancarlo Esposito je záruka kvality. Bohužiaľ inú výraznú zápornú postavu som nezaznamenal. Možno len mladého Diega, ale toho by som radil medzi neutrálne postavy. Ale tak ako rýchlo sa väčšina objavila, tak aj odišla. 
➤zbrane: supremo bolo určite najväčším prekvapením a vždy som sa tešil ako malé dieťa keď som ho použil. A to som používal len základnú verziu. Ďalej boli výborné všetky špeciálne zbrane. Ku koncu som mal už svoju obľúbenú kombináciu. A to puška s výbušnými nábojmi, klincovačka na stealth postup a brokovnica.
➤Amigos: nevadilo by mi, keby sa medzi spoločníkmi objavil aj niekto so zbraňou. Ale ja tý zvierací boli skvelí, aj ked nie vždy užitoční. Zameraných na stealth som nepoužíval, skôr tých bojových. Najviac asi kohúta Chicharron. 
➤vedlajsie aktivity: v celej Yare ide vykonávať slušné množstvo vedľajších aktivít. Obsadzovanie základní a outpostov, závodenie, plnenie vedlajších questov, zúčastnenie sa kohútich zápasov či hladanie pokladov. Je to zábava na dlhé hodiny a ešte k tomu na krásnej mape.
➤hudba: málokedy si v hre užívam hudbu. No musím uznať že v tejto je skvelá. Hudba a pesničky absolútne sedia k Yare. Havana - Camila Cabello, Ricky Martin - Livin ‘La Vida Loca alebo song priamo pre Far Cry NerdOut - Viva La Revolución. Človek by dokázal len sedieť v aute a počúvať celý deň pesničky. 
➤finále: musím uznať že sa mi finále veľmi páčilo. Aj keď by som si vedel útok na Esperanzu predstaviť ešte akčnejšie a ťažšie, tak to bolo v konečnom dôsledku super. Len neviem či sa mám zo spôsobu konca Antona Castilla skôr tešiť, alebo byť sklamaný. 

Mínusy
➤umelá inteligencia: či už nepriateľská alebo spojenecké. Npcčka častokrát len bláznivo behali a strieľali okolo seba. Hlavne keď som sa nezapojil do streľby. Vtedy sa len málokedy stalo. že by moji spojenci dokázali zabiť nepriateľa.
➤možný stereotyp: skoro pri každej hre od Ubisoftu môže po čase nastať stereotyp, keďže vo väčšine z nich máte na práci obsadzovanie nepriatelskych táborov.  
➤špeciálne operácie: v tých čo som skúšal musel človek preniesť predmet z bodu A do bodu B. Tá sa popri tom neustále prehrieva a tak sa musíte zastavovať aby ste ju schladili. Pre tieto operácie boli vytvorené samostatné, celkom pekné mapy. No náplň ma vôbec nebavila.   


!! Záverečné zhrnutie !!
Ďalšie pokračovanie už legendárnej série som dohral pár dní po tom, ako hra vyšla, no nevedel som sa dokopať k dokončeniu recenzie. Konečne sa nám dostane do rúk hlavná postava, ktorá je nadabovaná. A tým pádom sa moje sympatie k nej zvyšujú. Pohybovať sa budeme po krásnom prostredí Yari, kde by som si vedel predstaviť trávenie dovolenky. Občas stačí len nasadnúť do auta a pri cestovaní si pustiť úžasnú muziku. Čo sa ostatných postáv týka, tak som nezaznamenal žiadnu výrazne zlú. Nesympatický mi ku koncu hry bol prekvapivo Juan. Hlavný záporák, vlastne všetci záporáci za mňa dostal na obrazovke málo času. Tak ako rýchlo sa objavili, tak rýchlo aj odišli. Zbrane sa mi veľmi páčili, aj ked som po celú hru používal tak štyri druhy plus supremo. K tomu mal človek vždy za chrbtom svojho Amiga, zvieracieho spoločníka. No ich umelá inteligencia nebola na najlepšej úrovni. A ani inteligencia nepriateľov. V hre sa dá stráviť plno hodín ale spolu s nimi môže nastať veľmi jednoducho stereotyp. Ale to pri väčšine hier od Ubisoftu. Vôbec som neskúšal coop a špeciálne operácie. Teda až na jednu, ktorá ma absolútne nebavila. Ja osobne Far Cry z označením 6 hodnotím veľmi pozitívne aj ked to tak veľa ľudí nevidí. Snáď sa dostanem niekedy aj k prejdeniu pripravovaných dodatkov. 

➤Čas strávený v hre: v čase písania komentáru 25 hodín

HODNOTENIE: 85/100%
+13 +15 −2
  • PS5 60
Nebudu vás dlouho napínat a prostě napíšu, že Far Cry 6 je prostě jenom další Ubisofťácký open world. Zase tu máme vcelku povedené a funkční jádro obalené neskutečným množstvím balastu. Třeba budete obsazovat checkpointy na silnicích. Ve všech najdete asi čtyři vojáky a billboard ke zničení. Zabít, zničit a máte hotovo. Tahle zhruba třicetkrát. Základny to samé, jenom tam je těch nepřátel patnáct. Sledování balíků se zásobami opět dvacetkrát totéž.

Pravda, lze volit různé postupy. Teda stealth nebo Rambo. Plížit se nemá smysl, protože všechno vystřílet je podstatně jednodušší. A s tím se právě pojí nejzásadnější problém celé hry. Všechno vlastně děláte zbytečně. Převlékání oblečení sice dává různé schopnosti, ale použitelných je tak čtvrtina. A ani ty nepotřebujete. Že tu máme hromadu všemožných zbraní? Ostřelovačky a brokovnice nemají využití. Celou hru jsem prošel jen s kombinací samopal+útočná puška+raketomet. A jednotlivé druhy jsem měnil spíš ze zajímavosti, než nutnosti. A to tupou AI podporuje podivuhodný respawn.

Zbraně si můžete i vylepšovat. Použijte brněním procházející munici a zbytek je jedno. Naštěstí si aspoň můžete svojí M16 obarvit na růžovo a dát na ní přívěšek ve tvaru disko koule (točí se a bliká!). Někoho totiž napadlo, že nebudou konkrétní zbraně v konkrétních bednách (vyjma těch unikátních), ale bude záležet na pořadí otevírání. Tzn., že pokud otevřete těch cirka sto v první třetině mapy, tak v dalších naleznete jenom materiály pro upgrade, který ani nepotřebujete. Lze také stavět a (nečekaně) vylepšovat budovy v základních táborech. V jednom ale maximálně dvě ze šesti, čímž se podtrhuje nevyváženost. S trochou nepozornosti si tak odemknete skryté fast-travel body nebo důležitý wingsuit hodně pozdě. Můžete si ale vylepšit rybaření nebo lovení divé zvěře. Uvaříte si jídlo a dostanete buffy, které jsou k čemu? Správně, ničemu.

Příběh a postavy ale určitě stojí za to, říkáte? Vždyť je tam Esposito. Žel Bohu hlavní záporák dostává, vzhledem k marketingu, dost málo prostoru. Jeho pohůnci ani nestojí za řeč a celá linka s jeho synem vyjde tak nějak na prázdno. Snad jen sám protagonista Dani má konečně nějakou osobnost a i obyčejné cut-scény, kdy ho i vidíte, tím mají hned lepší opodstatnění. Ony i některé vedlejší postavy mají něco do sebe, ale typicky všechno zabíjí hustokrutopřísný scénář pro desetileté kluky. Čím více se FC 6 bere vážně, tím hloupěji působí.

Abych jenom nehanil, tak napíšu, že ovládání má Ubisoft vymakané. Ježdění na kdečems je intuitivní a pocit ze střelby parádní. Chvíle chaosu, kdy všechno kolem létá do povětří, mají své kouzlo. Mapa měla být sice o polovinu menší, dokáže však vytvořit nádherné scenérie.

Far Cry 6 jen podtrhuje ono známé pravidlo, že méně je někdy více.
+32