Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Faces of War

12.09.2006
76
20 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Faces of War je strategie zasazená do období druhé světové války. Jak je zvykem u těchto her, hráči se naskytne možnost bojovat za tři hlavní účastníky tohoto konfliktu a to Německo, Spojence a Sověty. V misích kampaně budete mít vždy k dispozici šest vojáků, kteří však nebudou poslouchat slepě vaše rozkazy, nýbrž nad nimi budou také přemýšlet, aby je splnili co možná nejefektivněji a nejbezpečněji. Zajímavostí této hry je možnost volby taktického či arkádového módu, který si zvolíte na začátku každé kampaně. Na RTS je grafické zpracování více než zdařilé, okolní terén je pěkně propracovaný a hodně členitý.


Poslední diskuzní příspěvek

Ahoj, po delší době jsem se vrátil ke hře Faces of War. To jsem netušil, že zakysnu hned ve druhé misi, za spojence, kde začínáte se 6 vojáčkami, osvobodíte farmu, pak dostanete tančík a jeep a hurá dál na město, kde musíte z velitelství komanda SS vyzvednout dokumenty, vrátit se na poloostrov, mezi tím zničit dvě dalekonosné děla, to přijede obrněné vozítko (tedy připlave) a máte dle úkolů: Take the documents to the amphibian and evacit. Všechny zbylé úkoly mám "odfajfklé", tudíž splněné, takže ty dokumenty jakože mám, ale... Na tom poloostrově svítí velká červená šipka na zem, kousek od vody a dále na vodě je vidět šipka, směru odjezdu. Ať do toho "vozítka" dávám kohokoliv a dám zbylé usadit na něj, ne a ne to splnit. V inventáři žádný nemá nějaké dokumenty, ale ten úkol je splněný. Prosím o radu. Děkuji moc.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Faces of War, druhý díl rozlehlé série, je trestuhodně málo vryt do hráčského podvědomí. První díl, Soldiers: Heroes of World War II, se mi příliš nepozdával, i když nemůžu říci proč. Nejspíše díky značné inspiraci z příbuzných Commandos: Behind Enemy Lines.

FoW zamířil jiným směrem, podobně jako CoD se odlišil od MoH:AA. Odvrhnul super-tajné mega-akce a představil život řadových vojáků. Po bojišti pobíhají spojenecké jednotky ovládané počítačem, zaměstnávající nepřítele a místy nemilosrdně postupující vpřed.

Jenže Fow kromě důsledného manažování malého týmu stojí na téměř sandboxovém přístupu k plnění cílů. Zrekvírujete civilní traktor, aby včas dotáhl ukořistěné německé dělo k posílení vašeho T-34 na místě přepadu konvoje, protože vojáci by ho tam nedotlačili včas. Či dobře mířený zásah zneschopní nepřátelský tank a donutí posádku utéci ven, po vyčištění
blízkého okolí stačí poslat vojáka, aby daný tank pomocí nářadí opravil a Panzer IV je rázem kolega T-34.

Samotní vojáci nejsou naštěstí žádní tupci, sami vhodně reagují, opětují palbu, hledají krytí či hází granáty. Jak nepřátelští tak i vlastní. FoW je jediný díl, který opustil zbraňové skilly, tudíž je jedno, zda vojáci střílí z pistolí nebo kulometů, takže když se podaří ukořistit dostatek odstřelovaček/kulometů/Sturmgewehrů, stane se z nich ještě větší stroj na zabíjení než doposud. Každý voják má kromě vlastního jména i vlastní inventář, kde má kromě možných zbraní i střelivo, granáty či obvazy. Obírání mrtvol o munici pod nepřátelskou palbou je běžná situace, podobně jako převoz munice z poškozeného děla k dělu novému za použítí náklaďáků či tanků.

Dalším plusem je to, že na vašich ztrátach nezáleží. Tohle je válka, a strany mají dost řidičů, zelených baretů a jiných budižkničemů. Jednu misí jsem začal s čtyřmi výsadkáři a dokončil ji s jedním, který umístil výbušninu na finální bunkr. To už jsem využíval jedné z možností hry, přímého ovládání. Za pomocí WASD jsem s ním pohyboval a myší střílel. Přišel jsem o 75% mužů a přesto úkol splnil.

Prostředí je plně zničitelné, po dělostřelectvů zůstávají krátery vhodné ke krytu, každý dům či zeď se jde rozstřílet či projet vhodným vozidlem. Dalším kladem je možnost výběru ze tří stran - Spojenců(USA/UK), Sovětů a Třetí říše. A každý z nich má 10 základních misí (z nichž jsou 3 tutoriálové) + několik 'epických' jako D-Day nebo dobytí Říšského sněmu.

Pro: Volnost, slušná AI, inventář jednotek, zničitelnost prostředí, tři strany konfliktu...

Proti: Chvílemi až příliš záleží na štěstí

+9