Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Prvá hra zo série, ktorá nebeží na Lithtech Engine. Autori použili modifikovaný Despair Engine.
Na výsledné hře se projevila značně pohnutá a zamotaná historie vzniku a vývoje herní značky F.E.A.R.:

První díl hry, F.E.A.R, (2005) vytvářelo studio Monolith Productions, které bylo tou dobou vlastněno vydavatelským domem Vivendi Universal Games (pod něž spadala např. i divize Sierra Entertainment). Ještě před samotným vydáním hry ale studio Monolith přešlo roku 2004 pod společnost Warner Bros., filmovou, televizní a hudební divizí mediálního konglomerátu Time Warner. Rok na to se stává Monolith papírově součástí nově vzniklé Warneří herní divize Warner Bros. Games aka Warner Bros. Interactive Entertainment.

Odkoupením od Vivendi se ale podařilo od sebe na dvě části oddělit práva na F.E.A.R. - Monolithu (a tedy Warnerům) zůstala práva na postavy ze hry a herní příběh, kdežto Vivendi zůstala práva na případná pokračování a samotnou značku 'F.E.A.R.' - a tedy možnost vytvářet datadisky.

Tak se také stalo a Vivendi s již jiným studiem, TimeGate Studios, dále produkovala datadisky: Extraction Point a Perseus Mandate. Původní tvůrci z Monolithu ale neměli zájem se svého dítka zcela vzdát a tak začalo pod jejich rukama vznikat pokračování, které díky licenční nemožnosti mít stejný název, začalo být nazýváno 'Project Origin'. 'Project Origin' se ale nakonec svého "domáckého" názvu dočkalo v roce 2008, kdy bylo Vivendi převzato vydavatelským domem Activision, který následně už jako Activision Blizzard nabídlo "vivendovská" práva k prodeji. Možnosti se samozřejmě ihned chopili Warneři a práva odkoupili. Pod křídly Monolithu a Warnerů tak nakonec vyšla hra F.E.A.R. 2: Project Origin, přičemž bylo oznámeno, že "vivendovské" datadisky jsou považovány za "alternativní dějovou linku" a nadále na ně nebude brán zřetel (toliko např. k osudu postavy Jin Sun-Kwon).

Ovšem! Již dlouho před vydáním F.E.A.R. 2 zadali Warneři práce na dalším dílu F.E.A.R. studiu Day 1 Studios (tedy finální F.3.A.R.). To nebylo v souvislosti s F.E.A.R. universem žádným nováčkem, jelikož se již v minulosti podílelo na konverzích F.E.A.R. pro konzole. Vývoj ale neprobíhal úplně hladce a vydání hry bylo několikrát odloženo a sami tvůrci dali vědět, že děj "třetího pokračování" by se měl odehrávat více méně současně s dějem svého přímého předchůdce, tedy F.E.A.R. 2 a datadisku Reborn, tedy se mělo dějově navazovat přímo na první díl. Opakované odklady byly odůvodňovány tím, že studio prý potřebovalo další čas na vývoj všech "inovativních novinek", které si pro hru naplánovalo, tedy např. kooperativního multiplayeru.

Zdroji byly články a příspěvky z následujících serverů:
Eurogamer.cz, Czechgamer.com, Games.cz, Wikipedia.com, Doupě.cz, FEAR.wikia.com, MobyGames.com, Databaze-her.cz

Hardware

Minimální sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz / AMD Athlon X2 4800+
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GT / ATI Radeon HD 3850
— OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučená sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo 2,93 GHz / AMD Phenom II X2 550 3,1 GHz
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTS 450 / ATI Radeon HD 5750
— OS: Windows 7

Ostatní

Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 03 minut a 28 vteřin.