Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

No, jako pokračování Fearu to samozřejmě selhává, ale blbá hra to není. Bohužel začátek moc nenaláká a dlouho trvalo, než jsem se do toho po rozehrání zase pustil. Mise ve vězení je blbá, druhá mise je zase jak nějaké COD. Tím vykrádání nekončí, zahrajeme si i L4D a porazíme enemáka z Amnézie. Vysoko je nastavená obtížnost, musel jsem jít na easy. Ve dvou by to bylo asi snazší. Zarazí grafický downgrade proti dvojce, byť se nedá říct, že by hra byla odfláklá. Kupříkladu bouřka na letišti byla působivá. Ve výsledku solidní hra, jen je třeba to brát jako spin off fearu spíš než jako pokračování.
@Sasakr (25.08.2022 15:11): Co třeba takový Doom (2016)? Nebo ještě lépe Doom Eternal? To by byly ty pravé zkoušky singleplayerové zkoušky. V mulťácích bys samozřejmě na PC dostal všude na držku. Painkiller zpomaluje čas, když se k tobě dostanou nepřátelé moc blízko. Není to moc dobrý příklad.
@Tulareanus (25.08.2022 12:15): A kolik je těch stříleček, kdy je to tak moc o rychlosti? Upřímně, do Painkillera bych se třeba nepouštěl (i když možná to zkusím), ale Serious Samy jsem tak dohrál všechny. Ano, na střední obtížnost, ano, s autoaimem. Ale já to bral jako zábavu, ne jako soutěž. Takže jsem byl s požitkem maximálně spokojen. A třeba intro k FC:Blood Dragon, kdy střílíš z vrtulníku z rotačáku, to vše na obří bedně a v ruce ovladač, co vypadá, že se vibracemi rozskočí... držet v ruce jen myš by mi přišlo až nedůstojné vážnosti celé situace :-) Ano, s myší budeš rychlejší a přesnější. Že si hru víc užiješ si ale nemyslím.
@SilentWolf (25.08.2022 11:55): @Sasakr (25.08.2022 11:14): Ja som teda na gamepade varený pečený pri skákačkách, soulsovkách alebo third person akciach, ale pri FPS, čo som skúšal mi príde ten pohyb aj s autoaim strašne pomalý a nepresný oproti myši. Hlavne na vyššej obtiažnosti (Zvyčajne fpsky hrávam na hard alebo na predposlednej obtiažnosti, ak ich je viac ako 3). A hlavne mi príde, že to ako opisuješ silentwolf, že zamieriť a zmačknúť trigger tam, kde sa pomalšie pohybuješ po osiach x a y, že na tej myši je ten proces rýchlejší, aj vrátane otočenia sa a vykonania celého toho pohybu.

Na druhej strane ten komfort na gauči chápem. :)
@Tulareanus (25.08.2022 10:36): Televize + gauč.

Navíc při správně nastavených páčkách to minimálně u singleplayerových her fakt velký rozdíl není. Fear s datadisky i Fear 2 jsem tak dohrál a to to gamepad nepodporovalo, tudíž to bylo bez autoaimu a v pohodě.
@Sasakr (25.08.2022 09:00): Možno si to už riešil v inej diskusii, ale aký zmysel je hrať FPS na počítači na gamepade, keď to je žáner, kde ten gamepad nikdy nemôže z hľadiska ovládania a presnosti zastúpiť myš?
Meh... tak jsem se těšil, protože hra má konečně nativní podporu gamepadu. No, takže to sice vibruje, ale je tam pár přednastavených layoutů a všechny mají bullet time na Y. Jo, opravdu dává smysl v přestřelce dávát ruku pryč z pravého styku někam nahoru až k Y... no, takže bullet time v podstatě nepoužívám. Nemluvě o tom, že nastavení sticků je taky divné. Fakt mě fascinuje, že přes Steam Input, který emuluje pohyby myši, se dají ty hry hrát líp, než když mají nativní podporu...
Poměr náročnost/grafika je dost neadekvátní. Jasně 4K s 4×AA nebo i 2×AA je docela zbytečný, ale i tak bych nečekal 20 FPS. A dokonce i ve 1440p to s 4×AA dává sotva 60 FPS. Přitom to vypadá dost mizerně. Řešením je ne moc dobře fungující FXAA. Dále nechápu, proč se blur musí vypínat v config file a nemá možnost přímo ve hře, když v předchozím díle tam ta možnost byla... první dojmy tedy dost podivné.
Boje v mikroarénach si mohli odpustiť a Becketa nechať žiť , ale inak nemám námietky )
Proč všichni nadáváte na dvojku? Mě přišla teda lepší než trojka. A minimálně na stejné úrovni jako jednička. Příběh je náhodou dobrý. Horror, žádné odpovědi.
Co je na příběhu prvního a druhého dílu špatného? Já ho považuji za dost vydařený a na poměry her originální.
Jo FEAR byl dobry, tehda, kdyz me jeste braly FPSky. Trojku jsem hral loni a slo to, dvojku jsem znovu rozehral letos a neslo to ani trochu. :) Obcas je dobre nektere hry nechat spat a radeji na ne jen s dobrym pocitem vzpominat nez je rozehravat znovu.
@Fritol (03.12.2017 19:05): Já už si zvykl, že příběh u F.E.A.R. nemá cenu moc řešit a jeho nulovou kvalitu bohatě vykompenzuje skvělá akční stránka, která je pro mě jedna z nejlepších, co jsem kdy ve hrách zažil.
@Chuck (03.12.2017 19:03): Jak říkáš. Dvojka pro mě prostě selhává jako zábavná hra, což trojka napravuje, i když to už nemá ten fearovský feeling. A zcela upřímně, nějak k te serii necítím žádnou "lásku". Ten příběh stojí za vyliž prdel v cele serii, takže je pro mě přednější zábavné střílení.
@Fritol (03.12.2017 18:56): Dvojka se snaží o zachování hororového pojetí, ale nejen to se jí ve výsledku moc nedaří. Ovšem trojka mně osobně přijde, že už to moc není F.E.A.R., ale zato slušná akce.
Lepší než dvojka. Ne tak přehnaně konzoloidní, už se to ani nesnaží být tak strašidelné, což ve dvojce téměř nefungovalo. Akce a pocit ze střelby výrazně lepší. Docela zábava ve výsledku, coop tomu možná přidal ještě.
@Kwoky (24.11.2017 14:04): Dík, ty sharpen shadery určitě pomohly, i když si nemůžu dovolit zapnout úplně celý ten preset :) Ideální by bylo, kdyby se to DoF dalo jen vypnout, ale tohle je lepší než nic.
To vážně nijak nejde vypnout ten odporný depth of field efekt, co rozmaže všechno vzdálenější než metr? Zkoušel jsem googlit, ale jediný tweak, co jsem našel, na posledním patchi nefunguje.
@Chuck (12.07.2016 20:28): To si asi pletes se dvojkou. Ta mela tu zrnitost obrazu. Mam pocit, ze ji nakonec patchem umoznili hracum vypnout. Trojka je takova mazla. Obcas byl problem videt vzdalenejsi nepratele, kdyz jen vykukovali z krytu. Na konci trojky je Creep.
@marwel (11.07.2016 19:37): Když zmiňuješ tu grafiku, vzpomněl jsem si, jak jsem na rozdíl od předcházejících dílů pořád dokola šteloval grafiku, jelikož mi ten obraz připadal jakoby zrnitý, ale pak jsem zjistil, že se s tím prostě musím smířit. :-) Ale když si vzpomenu na toho robota, kterého jsem za boha nemohl udolat, tak mě mrazí ještě teď.
Tak herni vyzva cislo 5 splnena (hra dohrana za jediny den). Nakonec to nebylo tak spatne. Na predchozi dily to nema, tunel je to silenej a graficky je to takove odporne rozmazane (podobny pripad jako u druhe Mafie, jen jeste o neco horsi), hratelnost je ale docela slusna. Az tedy na tu posledni kapitolu, ktera je hodne otravna a celkove dost zbytecna. Danzigova "Mother" v titulcich udelala radost. :-)
@Bodkin (04.01.2015 11:03): Tak tím se mnohé vysvětluje. :-) Faktem je, že na příběh u kteréhokoliv dílu F.E.A.R. je lepší se vůbec nijak nesoustředit a brát to jen jako nadprůměrně kvalitní akci, která podle mě není ani u té trojky zas tak úplně nejhorší.
@Chuck (04.01.2015 07:31): Sebemrskačství. A zvědavost. A stejně jsem to měl koupené. A dvojka se mi líbila víc než jednička a trojku taky všichni pomlouvali, tak byla šance, že bude taky lepší.

Ono, střílení ve FEARech neurazí, to především příběh a jeho podávání je zajímavý studijní případ.
@Phoenix (03.01.2015 23:46): jo, jo vím že máš nahráno hodně stříleček, spíš jsem byl tak nějak línej reagovat i na ostatní... jasně měli by si zahrát některý unikáty a zjistit, že dno je někde uplně jinde :D
@Indian (03.01.2015 19:56): Jasně, já jsem samozřejmě ani nenaznačoval, že to, že je to obrácený MW2/Red Dawn, z něj dělá dobrou hru.

BTW Jsou i horší FPS než Patriot nebo Evil Resistance :-)) Ale to už jsou skutečné unikáty ;-)
@Phoenix (02.01.2015 23:17): jako Patriot je opravdovej shit, to se nedá s tímhle vůbec srovnávat. To že je to obrácený MW2 z toho nedělá dobrou hru. To je opravdu mrdka ve všem, spolu s Evil Resistance asi to nejhorší co jsem z FPS hrál :-).
Whoa, tak to bylo neskutečně dementní. Hratelnostně to byl průměr, lehčí pod průměr, ale ten příběh... děsivé, že něco takového může projít. :/

Edit: A teď hurá na bullet timový Resident Evil 4, kde se mi kdoví proč snaží uřezat španělští vidláci hlavu motorou pilou...
@Phoenix (02.01.2015 23:17): To asi ne, ale mám takové předběžný výběr s asi jedenácti jRPG, což je asi opravdu i na roky potom :).

Aha, u té hry mi jde jen o to, že je z pohledu Ruska - nebo bych mohl zkusit jiného Patriots: A Nation under Fire (kde se divím, že jsi ještě nehodnotil :). Nicméně minimálně na 10 minut zkusím. Opravdu se mi z neznámých FPS líbil The Hunt, ale posledně jsem měl problémy se securomem a nechtělo se to již spustit.

A ano. Ono proč hrát další méně povedené kampaně když stačí jedna, který nechá dojem ze hry velmi dobrý - bez žádného opakování soubojů a recyklování lokací.
@Drolin (02.01.2015 23:10): Jestli plánuješ JRPG, tak to už toho tento rok moc jiného nestihneš (a asi ani ty příští :-) ).

Patriota jsem dohrál před pár dny, na W7 mi občas šel a občas nešel, takže když mi posledně náhodou šel, tak jsem jej systémem start-cíl dorazil během asi dvou hodin. Ale pokud nejsi vyloženě FPS nadšenec (jakože zrovna Ty opravdu ne :-) ), tak Ti to IMHO příliš nepřinese, sáhni když už spíše po něčem, co je opravdu kvalitní.

jj, vybavuju si takovou funny diskuzi, že když se v RE6 vezme jedna dějová linka ze čtyř, tak to ještě jakž takž jde :-))
@Phoenix (02.01.2015 22:59): Věřím tomu, a jsem si tím i jistý. Ovšem FPS žánr je mi neznámý a asi ani neplánuji rozšiřovat v něm v budoucnu vědomosti (tento rok plánuji především jRPG, takže by nebyl jistě ani čas :). F.3.A.R., jako více méně AAA hra, je ale ostudná - mimo to jsem ji hrál ihned po dokončení příjemného druhého dílu.

A Patriot mě právě tím láká - pokud jde na W7, tak to rád zkusím :).

RE6 je dle mě skvělé, ale to by bylo do jiné diskuze (která myslím i proběhla :). Leonova linka je ale určitě v RE standardech.
@Drolin (02.01.2015 22:51): Pirate Hunter mě celkem příjemně překvapil, Patriot už je opravdu slabota (byť se zajímavým námětem, takový CoD MW 2 naruby :-)) ). Nicméně věř tomu, že jsou opravdu řádově horší FPS než F.3.A.R (byť je z celé série s přehledem nejhorší).

jj, Resident Evil 6 považuju za ostudnost. Že se nedrží kánonu série bych ještě přežil, protože RE není úplně moje srdcovka (a v případě RE 5 z toho může vyjít alespoň výborná akce). Ale nekonečná recyklace bossů a prostředí & trapný pokus o TPS CoD? Come on :-))
@Phoenix (02.01.2015 22:25): Pár ano, nejspíše Patriot: DemokratiZatsiya nebo Pirate Hunter jak jsem projížděl tvůj seznam. Nicméně nečekám, že by to mohlo horší než toto - pokud bych chtěl skoncovat s hraním a se zájmem o počítačové hry, tak bych si dal maraton trojitého projití F3ARu :). Podobné psychické utrpení v ubýjející hratelnosti jsem nacházel jen u Stranglehold.

Ale počkej, větší hodnocení u F3ERu než u RE6? :)
Cha, během prvních 2 hodin jsem potkal snad všechny hříchy proti dobrému FPS.

<3
Poznámka na okraj. V práci používáme pro zaměstnance zkratky. Jedna kolegyně má zkratku ALMA. Škoda, že zřejmě nemá o hrách ani páru.
@pajmič (24.06.2014 21:10): Však tu AI jim uznám. Ale bylo to nudné, nenápadité, nicmoc gunplay, slabou naraci a slaboduchý příběh.

Trojku jsem ještě nehrál, odpočívám stále po dvojce, která mě nevytáčela tolik jako jednička.
100 lidí, 100 názorů. Já ji právě nakloněný byl, takže asi tak. Jinak toto bude v tom mém komentáři se asi po dlouhé době neshodneme což? :)
@Bodkin (24.06.2014 21:04): Lepší AI v jiný FPS nebylo a pochybuju, že kdy bude. Přestřelky byli cool, byla to technologická špička. Trojka nemá nic z toho. Samozřejmě je to tvůj názor a ta hra se ti líbit nemusela. Jen ti řeknu, že jednička se mi líbila a dost.