Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 20
Kvalitně napsaný a dobře vyprávěný příběh dokáže zaujmout hned od prvních řádků, které okamžitě vtáhnou do děje. To však není případ Ever 17: The Out of Infinity. Přitom základní premisa vypadá slibně. V podmořském zábavním parku dojde k nehodě a malá skupina lidí zůstane uvězněna v jeho spletitých útrobách. Hledání cesty ven je pak hlavní osou příběhu.

Hned od začátku jsem se však musel prodírat nekonečnou záplavou naprosto pitomých dialogů, které mezi sebou vedly prázdné, nudné a do značné míry protivné postavy. Kdejaký pšouk je zde zdlouhavě rozebírán a poslouchání infantilních výlevů mi začalo velmi rychle lézt na nervy. Když už to vypadalo, že se začne něco dít, opět vše dostalo nádech laciné telenovely.

V rámci obřezané hratelnosti je sice možné jednou za čas zvolit z několika možností další pokračování rozhovoru, ale jedná se pouze o kosmetické úpravy bez jakéhokoliv vlivu na probíhající události.

Po grafické stránce to také není žádná sláva. Obrázky jsou málo detailní, nic moc není k vidění a tuctová manga vypadá úplně stejně jako všechny ostatní japoncké hry. To se opravdu nikdo nechce odlišit? Jak by to u nás vypadalo, kdyby všechny české komiksy napodobovaly Káju Saudka? Pěkně blbě!

Po celou dobu hraní jsem si marně lámal hlavu nad tím - Kam to směřuje? O čem to celé je? To má být všechno nebo se něco stane?

Během prvních tří hodin mě nic nenapadlo a jen obtížně jsem hledal motivaci k dalšímu pokračování v hraní. Během čtvrté hodiny mi začalo pomalu svítat a během páté jsem na to konečně přišel. Vždyť je to o hovně! A pak jsem to vypl.
+4 +6 −2
  • PC 80
Ever 17 patří do skupiny vizuálních novel s komplikovaným, ale po celou dobu vtahujícím příběhem, neméně povedeným technickým zpracováním a v první řadě plným využitím média, zde tedy vizuální novely.

Po dokončení kvalitního titulu je obvykle člověk rád za dobře strávený čas, a zde tomu není jinak. Zvláště, když samotný závěr zde tvoří prakticky 1/5 hry, velmi dlouhé hry. První kroky, nezvykle ve vysokém tempu, kdy se do příběhu dostanete během první půl hodiny (jasně daný koncept; zde uvěznění několika postav v rozpadajícím se objektu jenž vydrží jen několik dní) a jste obeznámeni s nastalou situací, která je dále rozvíjena skrze střídající se polohy děje v řešení problému/volných aktivit. Harémový koncept, tedy jedna dívka, jeden konec je zde spíše jen pozůstatkem vizuálních novel 90. let a hlavní prostor dostávají otázky, zda je nehoda v podvodním zábavním parku LeMu náhoda, proč jsou zde zrovna tyto osoby a proč nikdo stále nekontaktuje zdejší, opuštěné přeživší. S postupem času, kdy dokončíte více jak jednu cestu, zakončení, otázek stále přibývá a zdejší mystérium je stále více komplikovanější – ovšem stejně tak jsou nabízeny i různé indicie. Tedy, jde o ideální zpodobnění až detektivního žánru, jen bez přímého detektiva pracujícího vně komplexu.

Jako negativum lze spatřovat, samotným příběhem ale plně opodstatněné, opakování. Minimálně čtyřikrát je třeba projít Ever 17, a dopracovat se dobrých konců (jako první jsem skončil s negativním – zde platí jasné pravidlo: zaměřit se na jednu dívku a její příběh), což zabere nějaký čas. Mimo tohoto ale u Out of Infinity nelze spatřovat vážnějších chyb, naopak velký počet CG obrázků a kvalitních melodií dojem zvýrazňuji, titul přesně monitoruje postup a odemčené cesty a (japonský) dabing je tradičně na velmi dobré úrovni.

Pokud by nebylo ve svém zaměření trochu podobného Umineko no Naku Koro ni, šlo by hodnocení o něco výše. Jistě jde však o jednoho z nejlepších a nejzajímavějších zástupců svého žánru, a pozornost si Ever 17 zaslouží (a to i pro ještě přijatelný rozsah u takto velké příběhu, 20-40 hodin dle míry přeskakování některých pasáží).

Pro: zpracování, příběh

Proti: občasně repetivnost a některé delší scény

+18
  • PC 90
V Ever 17 se ujmete role jedné ze dvou hlavních postav, které se setkají při nehodě v podmořském zábavním parku, jejíž důsledkem jsou společně se čtyřmi dalšími lidmi v ohrožení života. Jednou z nich je průměrný teenager Takeshi a druhou je Kid, chlapec se ztrátou paměti. Podle výběru se děj hry značně liší, i když se to tak zpočátku nemusí zdát. Společně s nimi jsou v parku uvězněni i Sora, Coco, You, Sara a Tsugumi. Všechny postavy jsou chováním uvěřitelné a nijak přehnané, jak bývá u tohoto žánru zvykem.

Záhy se ukáže, že nikdo z nich není v parku náhodou. Záhady se střídají s tajemstvími a jejich postupné odhalování je určitě nejlepší složkou hry. Pro dosažení skutečného konce musíte hru projít minimálně čtyřikrát, vždy s jinou z hrdinek a navíc s nimi dosáhnou dobrého konce (ten je mimochodem někdy horší než konec špatný). Tím si lze odemknout poslední část hry a rozuzlení příběhu. Již přečtené dialogy lze přeskočit, takže nejde o umělé natahování herní doby.

Skutečný konec je tím nejlepším, který jsem viděl či četl. Všechny nejasnosti a otázky jsou zodpovězeny. Rozhodně bych nečekal existeci třetí hratelné postavy a její zasažení do děje i přes některé náznaky v průběhu hry.

Pokud hledáte ve hrách kvalitní příběh potom již nemusíte hledat. Dokonale využívá svého žánru a jeho možností. Nedokážu si totiž představit filmové nebo knižní zpracování. To je také hlavní důvod vysokého hodnocení.
+8