Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Eschalon bych mohl přirovnat k trilogii Mass Effect. Druhý díl je nejlepší a třetí je zas většinou označován za nejslabší článek. A přitom možná trochu neprávem. Na Eschalon: Book 1 vzpomínám s láskou, protože to bylo něco neokoukaného - oldchoolové indie RPG v moderním hávu, které neodpouští. Ale když se budu snažit být trochu objektivní, tak obsahovalo dost nedodělků, které už jsou v Book 3 vyladěné.

Jediný, ale bohužel dost podstatný problém Book 3 tedy je, že je to prostě nedodělané. Chybí tu 10 hodin gameplaye (Book 1 - 21 hodin, Book 2 - 28 hodin, Book 3 - 16 hodin). Tipuju, že původně se hráč měl podívat i za Astral Range - na severní polovinu kontinentu, do Fanduganu. Dokonce tam vede cesta, ale hra tam hráče nepustí. Na mapách se dá najít i pár míst, které jako by byly připravené pro side-questy, které nakonec nevznikly (Laguna v Mirklandu či Ritual site ve Valley of the Wanderer). Dá se spekulovat i o tom, že se hráč měl podívat krátce i na poslední nevyužitý kontinent z mapy světa - na Barreu, stejně jako se v předchozím díle koukl do Amirethu.

Naštěstí příběh vypadá i tak poměrně uceleně a na indie poměry je slušný, nabízející pár zvratů a dva možné konce, i když zklamáním je, že obě závěrečné sekvence jsou téměř totožné (další důvod proč mě napadlo přirovnání k Mass Effectu).

Jinak je vše při starém - špatné AI (nepřátelé umí jít jen přímo za hráčem, nečekejte žádné specialitky), poměrně strohý soubojový systém, kdy máte (pokud nehrajete za mága) v podstatě jen základní útok a speciální útok a celý vtip je v tom nalákat na sebe vždy jen jednoho protivníka a pokud možno si ho vůbec nepustit k tělu. Na druhou stranu se dají využívat věci jako výbušné sudy, demon oil (molotov), insta-kill pomocí padajících mříží, střílení šípů skrz okýnka, lákání protivníků na pasti, hraní si s pochodněmi a tím pádem viditelností a tím pádem ToHit %, atd. Negativum je, že se stále dá během souboje přecházet do jiné lokace, což hráč může (a bude) zneužívat.

Celkově jsem se sérií spokojený, hratelnost je na vysoké úrovni, přesně tenhle typ tahového RPG je můj šálek čaje a rád bych viděl další díly. Příběhově je určitě možné navázat. Otázka je, jestli to pro příště bude stačit, když se začínají objevovat podobné hry nabízející propracovanější systém craftingu, zajímavější soubojový systém či možnost postavit si vlastní obydlí.

Postava
+17
  • PC 60
Hru mohu stále doporučit, pokud jste hráli první dva díly. Ale musím přiznat, že Book III jsem si užil asi nejméně.

V porovnání s předchozími díly výrazně stoupla obtížnost. To může souviset s mým rozhodnutím hrát Book III za zloděje (ve stylu vraha). Bohužel z toho, co jsem se posléze dočetl, je zloděj tou nejméně vhodnou postavou pro tento díl, a budete s ním zažívat nejtěžší časy. V tomto ohledu hra vypadá hodně nevyvážená. Například ve hře neexistují téměř žádné dobré bodné zbraně. Chvíli po začátku hry potkáte nepřátele imunní vůči bodnému zranění, což zahrnuje i šípy. Takže jsem je tloukl po hlavě pěstmi a nemohu říci, že by to byl výtečný zážitek... Zároveň tu neexistuje probodávání ze zálohy, takže u zloděje využijete skrytí ve stínech jen ve velmi specifických situacích. A seznam výtek by mohl pokračovat.

Poslední čtvrtina hry působí, že byla vytvořena hodně narychlo a je hodně prázdná. Možná vývojáři došly peníze. Ale působilo to divně a nedokončeně.

Hru jsem si stále užil, ale... první dvě epizody byly lepší.

Celkové hodnocení: Dobrá

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+8