Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Eschalon: Book III

65
3 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
14.02.2014 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://basiliskgames.com
Třetí díl a završení role-playing trilogie Eschalon. Bez výraznějších technologických změn oproti Eschalon: Book I a Eschalon: Book II je pozornost soustředěna na původní obsah. Studio Basilisk Games vytvořilo novou mapu plnou detailních lokací - města a osady, hory, bažiny, hvozdy; stejně jako celé řady úkolů ke splnění. Menších úprav doznala grafika, kdy textury byly vylepšeny a přidány byly nové vizuální efekty, kouzla a předměty, mimo to tvůrci pamatovali na některé požadavky fanoušků, které byly do Book III implementovány. Zůstává nekompromisní obtížnost, která se nepřizpůsobuje vašemu hrdinovi a jeho síle. Naopak, hráč sám může ještě před započetím dobrodružství nastavit některá omezení a v průběhu hry dodržovat určitá pravidla (která ve finále zvýší pomyslné hodnocení hráče).

Tentokrát se ocitnete v západní části světa, konkrétně v provincii Wylderan, jež tvoří dvojice ostrovů. Příběh přímo navazuje na konec druhého dílu, nyní však v novém prostředí musíte nalézt stopu a navázat na ni. Po vaši "nedobrovolné" teleportaci však ve Wylderanu začínáte jako úplný nováček a všechny naučené schopnosti a dovednosti jste ztratili.


Poslední diskuzní příspěvek

special_plan: viz komentář. Buď vývojářům došly prachy, nebo trpělivost. Ale je to prostě menší, než by to mělo být. Už poslední 4 lokace (ty…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Eschalon bych mohl přirovnat k trilogii Mass Effect. Druhý díl je nejlepší a třetí je zas většinou označován za nejslabší článek. A přitom možná trochu neprávem. Na Eschalon: Book 1 vzpomínám s láskou, protože to bylo něco neokoukaného - oldchoolové indie RPG v moderním hávu, které neodpouští. Ale když se budu snažit být trochu objektivní, tak obsahovalo dost nedodělků, které už jsou v Book 3 vyladěné.

Jediný, ale bohužel dost podstatný problém Book 3 tedy je, že je to prostě nedodělané. Chybí tu 10 hodin gameplaye (Book 1 - 21 hodin, Book 2 - 28 hodin, Book 3 - 16 hodin). Tipuju, že původně se hráč měl podívat i za Astral Range - na severní polovinu kontinentu, do Fanduganu. Dokonce tam vede cesta, ale hra tam hráče nepustí. Na mapách se dá najít i pár míst, které jako by byly připravené pro side-questy, které nakonec nevznikly (Laguna v Mirklandu či Ritual site ve Valley of the Wanderer). Dá se spekulovat i o tom, že se hráč měl podívat krátce i na poslední nevyužitý kontinent z mapy světa - na Barreu, stejně jako se v předchozím díle koukl do Amirethu.

Naštěstí příběh vypadá i tak poměrně uceleně a na indie poměry je slušný, nabízející pár zvratů a dva možné konce, i když zklamáním je, že obě závěrečné sekvence jsou téměř totožné (další důvod proč mě napadlo přirovnání k Mass Effectu).

Jinak je vše při starém - špatné AI (nepřátelé umí jít jen přímo za hráčem, nečekejte žádné specialitky), poměrně strohý soubojový systém, kdy máte (pokud nehrajete za mága) v podstatě jen základní útok a speciální útok a celý vtip je v tom nalákat na sebe vždy jen jednoho protivníka a pokud možno si ho vůbec nepustit k tělu. Na druhou stranu se dají využívat věci jako výbušné sudy, demon oil (molotov), insta-kill pomocí padajících mříží, střílení šípů skrz okýnka, lákání protivníků na pasti, hraní si s pochodněmi a tím pádem viditelností a tím pádem ToHit %, atd. Negativum je, že se stále dá během souboje přecházet do jiné lokace, což hráč může (a bude) zneužívat.

Celkově jsem se sérií spokojený, hratelnost je na vysoké úrovni, přesně tenhle typ tahového RPG je můj šálek čaje a rád bych viděl další díly. Příběhově je určitě možné navázat. Otázka je, jestli to pro příště bude stačit, když se začínají objevovat podobné hry nabízející propracovanější systém craftingu, zajímavější soubojový systém či možnost postavit si vlastní obydlí.

Postava
+10