Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Eleusis

48
7 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 3D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
15.02.2013 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.eleusisgame.com/
Vývojáři ze studia Nocturnal Works nám v tomto hororovém počinu dávají zakusit příběh nešťastného řidiče, jehož kroky nás zavedou do opuštěné vsi v Řecku, pátrajíc po útočišti a pomoci. Zakrátko však zjišťuje, že se po obyvatelích vesnice slehla zem.

S vaším postupem skrze členitou strukturu vesnice začnete poodkrývat strašlivá tajemství tohoto místa a osudy lidí, kteří odtud nikdy nenašli cestu zpět. Tajemství se točí okolo místního sektářského kultu, plánujícího oživit temné síly prostřednictvím dávného rituálu. Obyčejný průzkum se záhy změní v boj o holý život a řešení podivných hádanek ala Amnesia: The Dark Descent.


Poslední diskuzní příspěvek

JohnCZ: Byl bych nerad, kdyby to vyznělo, jako že se mi hraní nelíbilo. Je to trochu nevybroušené, ale i tak mě to bavilo. Hlavně v první…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Hra mě nejprve oslovila atmosférickým demem, které bylo dobře hratelné, trochu děsivé a moc se mi líbilo celkové vyznění. Když pak byla plná verze na Steamu za 4 eura, neodolal jsem. A cca 3 hodiny jsem si to opravdu maximálně užíval. Trocha klišoidního příběhu byla záminkou ponořit se do temného lesa a jeho zkoumání.

Pak ale přišlo rozčarování. Je cítit snaha přiblížit se Amnesii, ze které si hra půjčila strach z "monster" (nelze s nimi bojovat, je nutné utíkat nebo se schovat). Bohužel monstra jsou zcela debilní (jdou vždy napřímo k vám), ale zároveň vás detekují i přes to, že jste skrčení 15m od nich v křoví za stromem a se zhasnutou lampou. A občas je tvůrci umístili vyloženě jako "trest" za postup příběhem. Například na místě, kam je nutné dojít pro "quest item" a pak se po jediné možné cestě vrátit zpět. Bác, je tam enemák. U mě toto designerské rozhodnutí nevedlo ke zhuštění atmosféry, ale k prostému nasrání.

A takových designérských rozhodnutí je zde celá řada. Hlavní výtku bych směřoval na neustálou nutnost někam běhat a přitom hra nedává dostatek indicií, aby hráč chápal, co a proč vlastně dělá. Jakmile něco přehlédnete, je z toho zásek klidně na půl hodiny a hra nenapoví a nenapoví. A když na to nakonec přijdete, tak se nedostaví pocit zadostiučinění, ale spíš chuť tvůrcům ublížit.

Pro mě je tak Eleusis hrou s pěkným prostředím, které ale nebylo dobře využito. A díky tomu, že jsem hru dohrával s návodem, jsem si mohl atmosféru aspoň trochu užít a "vycucnout" tak to nejlepší.

Pro: Grafika, zvuky, atmosféra temného lesa

Proti: Neustálé běhání, spousta neodemnutelných míst, designerské kopance, málo logické

+11