Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Earthworm Jim 2


Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 75
Druhý díl Žížaláka Jima jsem v dětství miloval. Ty šílený nápady, ta grafika, hratelnost. Ono se v podstatě skoro moc nezměnilo, jen už jsem starší. Příběh tu opět neexistuj - v titulkovém gagu (intro se tomu říkat nedá) unese Vrána princenzu, na konci ji Jim zachrání načež se všichni promění v krávy.

Jim dostal pár nových pohybů, takže teď kromě biče má ještě jakýsi zelený fujtajbl, který funguje jako bič v jedničce, to znamená na přehupování propastí a taky jako padák krátkodobého doletu. Také přibyly zbraně, Jim má teď slušný arzenál, ale nemůžu si pomoc, většinu hry to stejně nevyužijete, protože nejvíce se hodí tradiční kulomet. Další novinkou je systém passwordů, který byl v prvním díle automatický, ale tady je potřeba sebrat tři vlajky (většinou schované) a password by se měl ukázat. Říkám měl, protože se mi neukázal. Naštěstí obtížnost šla dolů a až na pár záseků jsem neměl větší problém.

Co se změnilo je množství šílených nápadů ve hře. Klasických hopsačkových částí je minimum a pokud jsou, tak ozvláštněné (kolo z tiskárny, jídelní kolo, úvod s prasaty a padajícími babkami s deštníkem). Největším úletem je kolo s krávami, který musíte osvobodit z květiny, občas uhasit, uhlídat před ufony a donést do kravína. Mezi ty netradiční patří Jim jako létající žížala v trávícím traktu, Jim létající s nafouknutou hlavou. Úlety do jiných žánrů jsou pak ovládání letadla, které postrkují bombu k šéfovi nebo vysoce otravné chytání štěňat. Nechybí ani televizní kvíz a místo souboje si s šéfem dáme na konec závod.

Zkrátka Earthworm Jim 2 nabízí plejádu ulítlých nápadů, které přímo křičí - neber to vážně. Neberu. Jen už jsem na tohle trošku moc starej.

Pro: Grafika, spousta ulítlých nápadů, krávy, nižší obtížnost než v jedničce.

Proti: Trošku infantilní.

+8
  • PC 70
První díl mi z nějakýho důvodu nikdy nesedl, ale ten druhý… Ten je prostě jedna z těch her, ze kterých člověk nikdy nevyroste. Ačkoliv, přiznávám, že tenhle komentář není k PC verzi, kterou jsem hrál jen jednou jakou malej, nýbrž k Sega Mega Drive/Genesis verzi.

Hlavní hrdina je žížala v jakémsi wtf obleku, který musí projít několik úplně pošahaných map, kde je vidět, že tvůrci jedli vtipnou kaši, nebo spíše kaši říznutou nějakým kvalitním hulivem.

Hned první mapa Anything But Tangerines (“Nic, než mandarinky”) je narvaná totálním mindfuckem. Např. nemůžu projít dál, protože mi v cestě stojí zabijácký akvárko se zlatou zlou rybkou. Jediná možnost je vzít prasátko, dát ho na skluzavku a vystřelit proti akvárku. Ale prasátko se nesmí moc dlouho nikam pokládat, protože jinak zamává a odletí pryč. Pozor na padající babičky a na elektrické křeslo!

Jen škoda, že si EWJ2 neudržuje svou skvělou hratelnost a zábavnost celou dobu, protože už druhá mapa se jmenuje Puppy Love a ta je krajně nudná. Úkolem je s obřím Marshmellow zachraňovat štěňátka. Hlavní záporák Psy-Crow je háže do vzduchu a Jim musí běhat a odrážet je tím Mashmellow do psí boudy poblíž, kde na ně čeká jejich máti.

Lze upustit pouze 4 štěňata. Jak je jich víc, tak se máti naštve a sebere Jimovi řadu HP. Když štěně spadne na zem, umře. Což je krajně kruté - opravdu je to hra pro děti? Zabíjění štěňátek zní totiž tak nějakpřes čáru :)

Ale hlavně je to nuda, protože je to zdlouhavé. Je nutný to dělat tak dlouho, dokud Psy-Crow nehodí bombu. Tu pak Jim odrazí do psí boudy a psí máti (sorry, za tento obrat, ale nemám rád slovo “fena”), ta se poleká, bombu hodí a ta odpálí věžičku s Psy-Crowem. Jenže to je jen první Round a kolik jich je? No čtyři!

Pak hra pokračuje v klidu dál, jenže Puppy Love se opakuje taky hned několikrát během hry. Mám dokonce pocit, že 4x (opravte mě, jestli se mýlím). Naštěstí mám pocit, že tohle je záležitost pouze Genesis verze a na PC si matně vzpomínám, že Puppy Love se objevilo pouze 1x.

V Genesis verzi se každopádně ještě objevuje mapa Lorenzo's Soil, která v PC verzi úplně chybí (jak čtu na wiki, tak prej kvůli složitějšímu fyzikálnímu 2D engine. Fakt?!:D). Tahle mapa se odehrává v podzemí a je prakticky nutný se podkopávat hlínou a ke kopání slouží… kulomet nebo co to je. Škoda, že tohle v PC verzi chybí, protože tohle rozhodně patří k těm lepším mapám.

Nechci tu popisovat každý level, ale faktem je, že ty levely se dost liší. Každý je v podstatě o něčem úplně jiným, je to jiný herní koncept a těžko herní mechanismy nějak shrnout.

Např. je tu mapa s názvem “Jim's Now a Blind Cave Salamander” (česky: Jim je nyní Macarát jeskynní). Počkat, proč? Jaký to má smysl? Jak se stal Macrátem? A tak hrajeme za macaráta, který dokonce umí létat když mává přednima končetinama (hele, je to divný, ale Mario zase uměl lítat, když se proměnil v mývala severního). V zadní končetině drží zbraň, se kterou se může bránit, ale při střílení prudce klesá k zemi, takže je nutný si to trochu nacvičit.

Aby toho nebylo málo, celý level se odehrává v nějakém ehm ehm divném prostředí. Podle wiki v trávícím traktu nějaké gigantické obludy (také se tam píše, že Jim je vlastně agent a Macát je jedno z jeho přestrojení). Na konci je pak místo bosse něco jako televizní znalostní soutěž. Škoda, že otázky jsou úplně blbý a nedávají smysl :) Za zajímavost stojí, že v této mapě hraje Beethowenova Měsíční Sonáta první věta.

Level The Flyin' King je na tom podobně jako Puppy Love. Je to nuda a otrava a prakticky něco, co mě nutí EWJ2 odložit na později a jít se věnovat jiné činnosti (např. konzumování nemrznoucí směsi). V týhle mapě jde o to zabít bosse (velké zelené cosi) a nejlepší způsob jeho ostranění je hodit na něj bombu. Ovšem jak ji k němu dopravit? Nejlepší nápad je horkovzdužný balón. Takže Jim musí sednout na své vznášedlo, co vypadalo jako kulka z pistole a balón k němu dostrkat a odpálit.

Jinými slovy - nejenom, že se musí probít levelem plným nepřátel, ale ještě u toho dávat pozor na balón a HLAVNĚ DO NĚJ OMYLEM NESTŘELIT jinak KA-BOOOM. Nevadí mi samo o sobě, že je tento level obtížný, ale v poměru se zbytkem hry ta obtížnost nedává smysl. Je to jako kdyby v Doomu byla mapa plná zombiemanů a v další by bojoval s marádou arch-vilů a cyber-démonů…

Ok, abych nepopisoval každý level, tak už jen ve zkratce. Udderly Abducted (nikoliv Utterly Abducted) je o tom, že Jim musí dopravit krávy do kravína, ale cestou se mu je pokusí ukrást létající talíř. Odkud se vlastně vzal stereotyp, že UFO má fetiš na krávy? V levelu Inflated Head si Jim musí nafouknot hlavu jako balón a letět výš a výš a výš… Jenže sem tam na něj skáče kočka (jmenuje se Evil mimochodem) s drápama vysunutými vstříc jeho hlavě. Mezi nejzajívajěíš nápady ale určitě patří mapy ISO 9000 a Level Ate.

ISO 9000 je mapa vyrobená z papírů. Je to jako Kafkovo peklo. Byrokratická nočnímůra. Všude samý papíry. Level Ate je zase kompletně vyrobený z jídla. Jim je vlastně plošinovka, že? Takže plošinky vypadají jako slanina nebo jako vajíčka či salámy. A útočící nepřátelé jsou brčka a solničky. Na konci pak čeká boss, co je vlastně oživlej stejk.

See Jim Run, Run Jim Run je pak závěrečný level, co nestojí moc za řeč. Dávám ho do kupy spolu s Puppy Love a s Flyin’ King. Jeho největší předností je snad jen Beethowenova Měsíční Sonáta třetí věta, která hraje jakožto soundtrack během závodu.

Kvalita Eathworm Jim 2 teda kolísá jak na horské dráze. Perfektní originální levely střídají úmorné nudné šílenosti a je to škoda, protože jinak bych šel s hodnocením výše a také bych se k této hře vracel častěji. Nelze však upřít objektivní kvality této hry: vtipnost, originalita a nápaditost.
+7