Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dungeons of Avalon

65
1 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1991 Amiga
Vývojáři:
Nad slavnou a bohatou říší Avalonu se stahují temná mračna tyranie a bídy. To zlý kouzelník Rhateph sevřel její obyvatele a jejich srdce svou studenou pěstí a mírumilovný lid se ocitá v otroctví. Král Avalonu je bezmocný a povolává pětici hrdinů, kteří budou mít tolik síly a odvahy, aby se utkali se Zlem...

Starobylý dungeon crawler od německých vývojářů Zeret, který staví především na atmosféře, tahových soubojích a složitém systému pák, tlačítek, plošin a otevírání zdí, kde není neobvyklé, že se hráč v podzemí nenávratně uzavře, a jeho cesta za slávou tak končí. Hra si bere to nejlepší z Eye of the Beholder a Wizardry 6 a nabízí podobně stavěnou grafiku a systém soubojů. Skrz devět dungeonů a 3D labyrintů se vypravíte s pěticí hrdinů, kterou můžete poskládat z několika, mnohdy kuriózních ras a povolání. V temných kobkách vás pak očekává řada nepřátel a nepřemožitelný boss na samotném konci.

Rok 1992 přinesl pokračování pod názvem Dungeons of Avalon II: The Island of Darkness.


Poslední diskuzní příspěvek

Ono je to takový mix Beholderovky se souboji ve stylu Bard´s Tale. Blbé je, že to z toho prská na všechny strany a přitom to má fakt dobrou…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • Amiga 65
Dungeons of Avalon je vskutku zvláštní počin. Za prvé - krade grafiku od Eye of the Beholder, souboje od Bard´s Tale a do toho kombinuje snahu o interakci s prostředím jako byla v hrách Dungeon Master/Eye of The Beholder. Čili originalita čistá nula.

Přes to si nějakým způsobem vysloužila legendary status. Ono tehdy vlastně v tom roce 1991 těch dungeonů Dungeon Masterovského typu nebylo až tak moc. A zatímco na nějaké indie tituly se dnes kapku díváme skrze prsty, tak tehdy hráči byli rádi za každý takový počin. Dost se to dělilo na elitní dungeony a ty žádné a proto, když někdo přišel s napodobeninou něčeho, tak si toho pomalu nikdo nevšiml, protože originálů bylo pár a kopií ještě méně.

Dungeons of Avalon má tedy jistou výhodu, jako vykrádačský dungeon si jej tehdy hráči zahráli velice rádi, byli rádi za další hru v tomto žánru. Chodilo se po chodbách, kreslily se mapy, sbíraly předměty, trénovaly postavy. Hráčův ráj. Bezpochyby.

Ovšem přes to všechno mi nesedělo pár věcí. Potvory byly v dungeonu pevně přišpendleny na konkrétní místo, tam prostě byly, když jste tam došli, nastal fight, ten se dobojoval, v případě úspěchu jste vzali expy, předměty a šlo se dále. Žádný respawn, ovšem i žádný pohyb nepřátel, dokud jste nedošli na inkrminované místo, tak jste mohli být v klidu. Chybí zde napětí, přepadne mě někdo za rohem? No, i kdyby, tak jen pokud vstoupím na konkrétní pole.To je asi největší kix hry.

Souboje jsou tahové, probíhají jako v Bards Tale, rozdáváte úkoly, ty jsou po spuštění tahu provedeny, pak se realizuje nepřítel, napočítají se damage a jede se další kolo.

Dalším kixem hry je jeden dead end, na který jsem narazil. V jednom patře jde kombinovat zaviratelnými stěnami tak dlouho, až si uzavřete cestu, kterou jste měli postoupit dále a to nenávratně.

No a do třeti Cé, na konci na vás čeká boss, kterého s největší pravděpodobností neporazíte, i kdybyste bodli propiskou do LCD displaye (tehdy kladivem udeřili do CRT monitoru).

Když to tak čtete, tak jistě nabudete dojmu, že tohle je shit všech shitů a nemá vůbec cenu se hrou zabývat. Ale tady budu fakt odvážný, kdo má rád hry typu dungeon, doporučuji do toho boss fightu hru dohrát. Ona totiž není ve své podstatě špatná, ona fakt baví a motivace, "hele, dojedu to do konce a teď vám ukážu, jak se ten boss poráží", je neskutečná a nadmíru motivační. Pokud máte rádi krokovací dungeony a rádi kreslíte mapy, tak se motivace jen graduje. V podstatě jde o výzvu, takže....jděte do toho a zjistěte, jak se zabíjí final boss :-)
Hodnocení je asi nízké na to, aby to někdo zkoušel, ale schválně, mrkněte někde na netu na obrázky, fakt byste nechtěli tyhle krásné zdi pokořit? Já to kdysi zkusil a nelituji :-)


65%

Pro: Jistá atmosféra se hře nedá upřít, stejně jako kalsický bludišťový gameplay.

Proti: Neoriginalita, jeden dead end, neporazitelný závěrečný boss.

+13+13 / 0